Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten alastomuus ystäväporukan illanvietossa

Vierailija
08.06.2026 |

Kuinka välttää ikävät tilanteet pariskuntien mökkiviikonlopussa tekemättä suurta numeroa asiasta, kun jotkut naisista kokevat sopivaksi näyttäytyä alasti miestenkin seurassa. Joidenkin mielestä tämä on ok jos naiselle itselleen ok, mutta kaikille naisille ei tule mieleenkään, että pitäisi tietää onko paikalla oleville miehille ok ystävän vaimon alastomuus. Miehiltä ei kysytä ja on ikävää joutua sellaiseen tilanteeseen, kun itsellä ja kumppanilla tapana, että ei haluta olla tilanteessa jossa vastakkaista sukupuolta olevia alasti. Koen sen osaltaan kunnioittavana omaa puolisoa kohtaan, että alastomuus ei ole sopivaa kaikkien kanssa enkä halua myöskään, että minun kumppani on alasti vastakkaista sukupuolta olevien seurassa.

Minulle ja kumppanilleni tämä on selkeä asia, mutta mökillä saunominen ystäväporukalla aiheuttaa ikäviä tilanteita miesten ja naisten vuoroista huolimatta.

Kommentit (549)

Vierailija
441/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö väkisin strippailu ole nykyään muuten seksuaalista häirintää? Ei kai nykyään voi toista väkisin pakottaa katsomaan tuheroaan?! 

Ei, jos suljet silmät.

Eli kampaaja tai hieroja voi näyttää tuheronsa tai heppinsä ja minun pitää vain laittaa silmät kiinni etten loukkaa häntä?

Kyllä, jos olette yhdessä saunomassa.

Vierailija
442/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa. 

En todellakaan ole menossa uikkarit päällä saunaan vaikka porukka olisi satapäinen. On todella ällöttävää istua saunassa uikkareissa, hyi hitto. Jos paikalla on joku joka menee rikki alastoman ihmisen nähdessään, niin voin ne uikkarit tai kylpytakin vetää jalkaan vilvottelun ajaksi, mutta saunassa en niiden kanssa todellakaan istu.

Hauska että pidät uikkareita saunassa ällöttävinä mutta et sitä että esittelet sulojasi satapäiselle yleisölle. 

Hauska ja hauska. Uskoakseni tuo perustuu hygieniaan ja mukavuuteen. Sitä voi siis pitää rationaalisena, järkevänä ällötyksenä. Alastomuuden kauhistelu taas on luonteeeltaan täysin emotionaalista ja memeettistä. Alastomuuden paheksuntaan ei ole objektiivisia syitä, vaan se on opittu asenne. Asetelma siis on tunne vs. järki. Minusta ei ole hauskaa että joukossamme sekoilee täysin tunteen vallassa epäjärkeviö usein mahdollisesti haitallisia päätöksiä ja toimia tekeviä nolla-aivoja.

Opittu tapa, että ei voi pitää uimapukua saunassa. Aistiyliherkkyyttä jos häiritsee. Hygieniaan ei vaikuta. Parempi vaan, kun ei ole genitaalit paljaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan muuttaa Teksasiin tai Afganistaniin. Siellä hoidetaan kaikki hommat reilusti vaatteet päällä. 

Vierailija
444/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa. 

En todellakaan ole menossa uikkarit päällä saunaan vaikka porukka olisi satapäinen. On todella ällöttävää istua saunassa uikkareissa, hyi hitto. Jos paikalla on joku joka menee rikki alastoman ihmisen nähdessään, niin voin ne uikkarit tai kylpytakin vetää jalkaan vilvottelun ajaksi, mutta saunassa en niiden kanssa todellakaan istu.

Hauska että pidät uikkareita saunassa ällöttävinä mutta et sitä että esittelet sulojasi satapäiselle yleisölle. 

Hauska ja hauska. Uskoakseni tuo perustuu hygieniaan ja mukavuuteen. Sitä voi siis pitää rationaalisena, järkevänä ällötyksenä. Alastomuuden kauhistelu taas on luonteeeltaan täysin emotionaalista ja memeettistä. Alastomuuden paheksuntaan ei ole objektiivisia syitä, vaan se on opittu asenne. Asetelma siis on tunne vs. järki. Minusta ei ole hauskaa että joukossamme sekoilee täysin tunteen vallassa epäjärkeviö usein mahdollisesti haitallisia päätöksiä ja toimia tekeviä nolla-aivoja.

Opittu tapa, että ei voi pitää uimapukua saunassa. Aistiyliherkkyyttä jos häiritsee. Hygieniaan ei vaikuta. Parempi vaan, kun ei ole genitaalit paljaana.

Ei ole millään tapaa parempi se. Ja kyllä, minulle on tosiaan pienestä pitäen opetettu että peseytyessä tulee ottaa hygieniasyistä vaatteet pois, koska muuten pesutulos ei ole kovin hyvä. En voi auttaa jos kukaan ei sinulle ole tätä koskaan kertonut, mutta se selittää kyllä miksi jotkut ihmiset etenkin kesäisin haisevat aika pahalle.

Vierailija
445/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.

Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea. 

Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.

Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?

Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.

Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.

Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.

Niin, siis sinä et halua että hän on sellaisessa tilanteessa.

Erikoinen ajatusmalli, että kaikki miehet haluaisivat kavereiden naisia alasti seuraansa. Minun mies ei halua alastomia naisia seuraansa minua lukuunottamatta eikä halua, että minä olen alasti muiden miesten seurassa. Minun on helppo kunnioittaa häntä tässä asiassa.

Vierailija
446/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa. 

En todellakaan ole menossa uikkarit päällä saunaan vaikka porukka olisi satapäinen. On todella ällöttävää istua saunassa uikkareissa, hyi hitto. Jos paikalla on joku joka menee rikki alastoman ihmisen nähdessään, niin voin ne uikkarit tai kylpytakin vetää jalkaan vilvottelun ajaksi, mutta saunassa en niiden kanssa todellakaan istu.

Hauska että pidät uikkareita saunassa ällöttävinä mutta et sitä että esittelet sulojasi satapäiselle yleisölle. 

Hauska ja hauska. Uskoakseni tuo perustuu hygieniaan ja mukavuuteen. Sitä voi siis pitää rationaalisena, järkevänä ällötyksenä. Alastomuuden kauhistelu taas on luonteeeltaan täysin emotionaalista ja memeettistä. Alastomuuden paheksuntaan ei ole objektiivisia syitä, vaan se on opittu asenne. Asetelma siis on tunne vs. järki. Minusta ei ole hauskaa että joukossamme sekoilee täysin tunteen vallassa epäjärkeviö usein mahdollisesti haitallisia päätöksiä ja toimia tekeviä nolla-aivoja.

Opittu tapa, että ei voi pitää uimapukua saunassa. Aistiyliherkkyyttä jos häiritsee. Hygieniaan ei vaikuta. Parempi vaan, kun ei ole genitaalit paljaana.

Ei ole millään tapaa parempi se. Ja kyllä, minulle on tosiaan pienestä pitäen opetettu että peseytyessä tulee ottaa hygieniasyistä vaatteet pois, koska muuten pesutulos ei ole kovin hyvä. En voi auttaa jos kukaan ei sinulle ole tätä koskaan kertonut, mutta se selittää kyllä miksi jotkut ihmiset etenkin kesäisin haisevat aika pahalle.

Kyllä on peseytyessä vaatteet pois, mutta sekasaunassa ja uidessa uimapuku. Peseytymisen voi hoitaa erikseen miesten ja naisten vuoroissa tai mahdollisuuksista riippuen eri tilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
447/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa. 

En todellakaan ole menossa uikkarit päällä saunaan vaikka porukka olisi satapäinen. On todella ällöttävää istua saunassa uikkareissa, hyi hitto. Jos paikalla on joku joka menee rikki alastoman ihmisen nähdessään, niin voin ne uikkarit tai kylpytakin vetää jalkaan vilvottelun ajaksi, mutta saunassa en niiden kanssa todellakaan istu.

Hauska että pidät uikkareita saunassa ällöttävinä mutta et sitä että esittelet sulojasi satapäiselle yleisölle. 

Hauska ja hauska. Uskoakseni tuo perustuu hygieniaan ja mukavuuteen. Sitä voi siis pitää rationaalisena, järkevänä ällötyksenä. Alastomuuden kauhistelu taas on luonteeeltaan täysin emotionaalista ja memeettistä. Alastomuuden paheksuntaan ei ole objektiivisia syitä, vaan se on opittu asenne. Asetelma siis on tunne vs. järki. Minusta ei ole hauskaa että joukossamme sekoilee täysin tunteen vallassa epäjärkeviö usein mahdollisesti haitallisia päätöksiä ja toimia tekeviä nolla-aivoja.

Opittu tapa, että ei voi pitää uimapukua saunassa. Aistiyliherkkyyttä jos häiritsee. Hygieniaan ei vaikuta. Parempi vaan, kun ei ole genitaalit paljaana.

Genitaalit on pesty puhtaaksi kun ne ovat paljaana. Ne on silloin vain ihoa. Uikkareissa muhii iloisena liemenä rekkamiehenpastillit, menkkajäämät, valkovuodot ja ties mitkä bakteerikokoelmat nauttien kosteuden ja lämmön eduista keinokuituisella kasvualustallaan. Siitä jää sitten elävä leima jokaiseen istumapaikkaan, oikein tirskahtaen.

Vierailija
448/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.

Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea. 

Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.

Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?

Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.

Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.

Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.

Niin, siis sinä et halua että hän on sellaisessa tilanteessa.

Lisäyksenä vielä, että minkä ihmeen takia minäkään olisin häntä halunnut asettaa siihen tilanteeseen. En tietenkään halunnut. Ei se poista sitä faktaa, että mieheni ei halua tuollaisissa tilanteissa olla. Hän tykkää miespuolisten kavereiden kanssa saunoa, mutta ei todellakaan sekasaunassa eikä halua muutenkaan ketään naista tuomaan itseään näytille alasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
449/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa. 

En todellakaan ole menossa uikkarit päällä saunaan vaikka porukka olisi satapäinen. On todella ällöttävää istua saunassa uikkareissa, hyi hitto. Jos paikalla on joku joka menee rikki alastoman ihmisen nähdessään, niin voin ne uikkarit tai kylpytakin vetää jalkaan vilvottelun ajaksi, mutta saunassa en niiden kanssa todellakaan istu.

Hauska että pidät uikkareita saunassa ällöttävinä mutta et sitä että esittelet sulojasi satapäiselle yleisölle. 

Hauska ja hauska. Uskoakseni tuo perustuu hygieniaan ja mukavuuteen. Sitä voi siis pitää rationaalisena, järkevänä ällötyksenä. Alastomuuden kauhistelu taas on luonteeeltaan täysin emotionaalista ja memeettistä. Alastomuuden paheksuntaan ei ole objektiivisia syitä, vaan se on opittu asenne. Asetelma siis on tunne vs. järki. Minusta ei ole hauskaa että joukossamme sekoilee täysin tunteen vallassa epäjärkeviö usein mahdollisesti haitallisia päätöksiä ja toimia tekeviä nolla-aivoja.

Opittu tapa, että ei voi pitää uimapukua saunassa. Aistiyliherkkyyttä jos häiritsee. Hygieniaan ei vaikuta. Parempi vaan, kun ei ole genitaalit paljaana.

Ei ole millään tapaa parempi se. Ja kyllä, minulle on tosiaan pienestä pitäen opetettu että peseytyessä tulee ottaa hygieniasyistä vaatteet pois, koska muuten pesutulos ei ole kovin hyvä. En voi auttaa jos kukaan ei sinulle ole tätä koskaan kertonut, mutta se selittää kyllä miksi jotkut ihmiset etenkin kesäisin haisevat aika pahalle.

Kyllä on peseytyessä vaatteet pois, mutta sekasaunassa ja uidessa uimapuku. Peseytymisen voi hoitaa erikseen miesten ja naisten vuoroissa tai mahdollisuuksista riippuen eri tilassa.

Ei tietenkään ole vaatteet pois peseytyessä, koska on parempi kun ei ole genitaalit paljaana. (Kuka hevonvitun urpotolvana käyttää sanaa "genitaalit")

Vierailija
450/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.

Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea. 

Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.

Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?

Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.

Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.

Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.

Niin, siis sinä et halua että hän on sellaisessa tilanteessa.

Lisäyksenä vielä, että minkä ihmeen takia minäkään olisin häntä halunnut asettaa siihen tilanteeseen. En tietenkään halunnut. Ei se poista sitä faktaa, että mieheni ei halua tuollaisissa tilanteissa olla. Hän tykkää miespuolisten kavereiden kanssa saunoa, mutta ei todellakaan sekasaunassa eikä halua muutenkaan ketään naista tuomaan itseään näytille alasti.

Niin, siis hän sanoo sinulle että ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
451/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisin että isolle porukalle on helppoa vaan todeta, että pidetään uikkarit saunassa päällä. Sen sijaan pienemmälle jengille ehkä tulee olo että täytyisi perustella. en itse tykkää yhtään saunoa alasti, ja minusta on jotenkin kiusallista tai jopa vastenmielistä mennä edes itse ainoana uikkarit päällä saunaan ja muut on alasti siellä, oli siellä sitten miehiä tai naisia. On myös noloa olla se ainut, joka on niin estynyt ja siksi menen joko yksin saunaan tai vain miehen seurassa. Kerran kaverimökillä olen pahoittanut toisen pariskunnan mielen, kun totesin kerrankin jämäkästi käyväni saunassa joko yksin tai mieheni kanssa mutten mitenkään muuten. Miehelle oli tärkeämpää etten jää yksin kun muut saunoo keskenään ja hän kunnioittaa toivettani että pidetään uikkarit päällä, jos saunaan tulee muita. Vaikka hän itse käy alasti saunassa näiden muiden kanssa. 

En todellakaan ole menossa uikkarit päällä saunaan vaikka porukka olisi satapäinen. On todella ällöttävää istua saunassa uikkareissa, hyi hitto. Jos paikalla on joku joka menee rikki alastoman ihmisen nähdessään, niin voin ne uikkarit tai kylpytakin vetää jalkaan vilvottelun ajaksi, mutta saunassa en niiden kanssa todellakaan istu.

Hauska että pidät uikkareita saunassa ällöttävinä mutta et sitä että esittelet sulojasi satapäiselle yleisölle. 

Hauska ja hauska. Uskoakseni tuo perustuu hygieniaan ja mukavuuteen. Sitä voi siis pitää rationaalisena, järkevänä ällötyksenä. Alastomuuden kauhistelu taas on luonteeeltaan täysin emotionaalista ja memeettistä. Alastomuuden paheksuntaan ei ole objektiivisia syitä, vaan se on opittu asenne. Asetelma siis on tunne vs. järki. Minusta ei ole hauskaa että joukossamme sekoilee täysin tunteen vallassa epäjärkeviö usein mahdollisesti haitallisia päätöksiä ja toimia tekeviä nolla-aivoja.

Opittu tapa, että ei voi pitää uimapukua saunassa. Aistiyliherkkyyttä jos häiritsee. Hygieniaan ei vaikuta. Parempi vaan, kun ei ole genitaalit paljaana.

Genitaalit on pesty puhtaaksi kun ne ovat paljaana. Ne on silloin vain ihoa. Uikkareissa muhii iloisena liemenä rekkamiehenpastillit, menkkajäämät, valkovuodot ja ties mitkä bakteerikokoelmat nauttien kosteuden ja lämmön eduista keinokuituisella kasvualustallaan. Siitä jää sitten elävä leima jokaiseen istumapaikkaan, oikein tirskahtaen.

Ei ne ole vain ihoa. Miksi genitaaleja ei voi pestä ennen kuin laittaa uimapuvun? 

Ei kai nyt sentään kukaan menkkoineen saunaan mene valuttelemaan pesi tai ei.

Pefletti myös suotavaa olla kaikilla.

Vierailija
452/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.

Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea. 

Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.

Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?

Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.

Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.

Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.

Niin, siis sinä et halua että hän on sellaisessa tilanteessa.

Lisäyksenä vielä, että minkä ihmeen takia minäkään olisin häntä halunnut asettaa siihen tilanteeseen. En tietenkään halunnut. Ei se poista sitä faktaa, että mieheni ei halua tuollaisissa tilanteissa olla. Hän tykkää miespuolisten kavereiden kanssa saunoa, mutta ei todellakaan sekasaunassa eikä halua muutenkaan ketään naista tuomaan itseään näytille alasti.

Niin, siis hän sanoo sinulle että ei halua.

No tottahan toki sinä tiedät mitä mieheni ajattelee ja tekee. :D Minäkin tiedän, että sinun kumppani tykkää runkata julkisesti. Saattaa kieltää tekevänsä niin jos kysyt, mutta kyllä hän niin tekee.

Varmasti mieheni olisi harrastanut sekasaunoja ennen suhdetta minun kanssani jos hän niitä haluaisi harrastaa tai hakeutunut tilanteisiin joissa näkee kaverien naisia alasti jos haluaisi heitä katsella. En keksi ainottakaan syytä miksi haluaisi, mutta ymmärrän täysin miksi ei halua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
453/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.

Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea. 

Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.

Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?

Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.

Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.

Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.

Niin, siis sinä et halua että hän on sellaisessa tilanteessa.

Erikoinen ajatusmalli, että kaikki miehet haluaisivat kavereiden naisia alasti seuraansa. Minun mies ei halua alastomia naisia seuraansa minua lukuunottamatta eikä halua, että minä olen alasti muiden miesten seurassa. Minun on helppo kunnioittaa häntä tässä asiassa.

Se on juuri näin. Itse en mene saunaan muiden alastomien naisten kanssa kuin vaimon eikä myöskään vaimo muiden äijien kanssa.

Eikä kyllä itseäni kiinnosta nähdä muita äijiäkään alasti niin voin ihan hyvin jättää väliin tuollaiset sauna reissut.

Vierailija
454/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen istunut saunassa rintsikat ja pikkarit päällä jottq en häiritsisi toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
455/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.

Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea. 

Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.

Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?

Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.

Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.

Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.

Niin, siis sinä et halua että hän on sellaisessa tilanteessa.

Erikoinen ajatusmalli, että kaikki miehet haluaisivat kavereiden naisia alasti seuraansa. Minun mies ei halua alastomia naisia seuraansa minua lukuunottamatta eikä halua, että minä olen alasti muiden miesten seurassa. Minun on helppo kunnioittaa häntä tässä asiassa.

Se on juuri näin. Itse en mene saunaan muiden alastomien naisten kanssa kuin vaimon eikä myöskään vaimo muiden äijien kanssa.

Eikä kyllä itseäni kiinnosta nähdä muita äijiäkään alasti niin voin ihan hyvin jättää väliin tuollaiset sauna reissut.

Tuollainen kumppanin arvostus hieno asia ja tärkeää, kun molemmat samoilla linjoilla asian suhteen.

Vierailija
456/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään patsastella ystäväporukallakaan alasti. Monelle ulkomaalaiselle suomalainen, erityisesti saunaan liittyvä alastomuuskulttuuri onkin täysin käsittämätön juttu. Aikuiset vaan ei esiinny alasti, eikä muuten lapsetkaan.

Vierailija
457/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tykkää alastomuudesta, ei kannata mennä paikkoihin, joissa ihmiset ovat alasti.

 

Valintoja.

Sellaiseen tilanteeseen voi joutua myös tahtomattaan. Kokemusta on. Ei siinä kohti, kun oltiin menossa saunaan edes kysytty, että sopiiko. Kynnys sanoa, että sori, ei ole minun juttu, on nuorena aika korkea.

Vierailija
458/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään patsastella ystäväporukallakaan alasti. Monelle ulkomaalaiselle suomalainen, erityisesti saunaan liittyvä alastomuuskulttuuri onkin täysin käsittämätön juttu. Aikuiset vaan ei esiinny alasti, eikä muuten lapsetkaan.

Ei sovi minullekaan. Joskus lapsenakin oltiin muutaman perheen kesken mökillä jonka rannassa uitiin sekä saunottiin yhdessä ja kaikilla oli uimavaatteet. Ei käynyt edes mielessä, että olisin ollut alasti tuttavaperheiden miesten ja poikien kanssa vaikka olin alle kouluikäinen lapsi.

Vierailija
459/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tykkää alastomuudesta, ei kannata mennä paikkoihin, joissa ihmiset ovat alasti.

 

Valintoja.

Sellaiseen tilanteeseen voi joutua myös tahtomattaan. Kokemusta on. Ei siinä kohti, kun oltiin menossa saunaan edes kysytty, että sopiiko. Kynnys sanoa, että sori, ei ole minun juttu, on nuorena aika korkea.

Tuo on ikävä jos ei uskalla kieltäytyä. Itse olen usein mökin terassilla istuskellut hetkittäin itsekseni jos porukka saunonut. Yleensä ollut kyllä miesten ja naisten vuorot jos ei ole kahta saunaa niin joko miehet tai naiset ollut sitten minun seurana, kun toiset saunassa.

Vierailija
460/549 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelteisilleen heittäytyvää naista voi syyttää seksuaalisesta ahdistelusta. Jos on noin ajattelematon ja egoistinen nainen porukassa, niin kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset pippalot.

Miehen kaverin kumppani oli aikeissa riisua huoneessa jossa mieheni oli nukkumassa ja kommentillaan viestitti, että olen jotenkin ongelmainen, kun kuitenkin kävin hakemassa miehen pois sieltä jotta nainen saa rauhassa riisua ja pukea. 

Hetkeäkään ei tainnut tämän naisen mielessä käydä, että mies olisi tuntenut olonsa ikäväksi mikäli herää, kun kaverin kumppani alasti vieressä. Ei hän halua olla kaverien naisten, työkaverien ym naisten kanssa alasti tai nähdä heitä alasti.

Siis herätit nukkuvan miehen sen takia? Eihän hän olisi mitään edes nähnyt jos kerta nukkui. :D Eikö ollut vihainen kun herätit kesken unien?

Tottakai herätin ja ihan häntä ajatellen, kun tiedän ettei hän halua sellaisessa tilanteessa olla. Ei hän nyt sentään nukutuksen alaisena ollut ja luultavasti olisi herättänyt jos ihmiset vieressä liikkuu ja keskustelee keskenään.

Herättyään ja tilanteen tajuttuaan kiitteli ja oli tyytyväinen, kun hain hänet pois sieltä koska hän ei olisi halunnut herätä tilanteeseen jossa kaverin nainen pyllistelee vieressä riisuessaan ilkosilleen. Olisi siinä tapauksessa itse poistunut nopeasti paikalta, mutta nyt vältti epämieluisan tilanteen.

Toivottavasti jatkossa tämä nainen ymmärtää kunnioittaa rajoja, kun tilanteessa toimittiin noin selkeästi.

Niin, siis sinä et halua että hän on sellaisessa tilanteessa.

Erikoinen ajatusmalli, että kaikki miehet haluaisivat kavereiden naisia alasti seuraansa. Minun mies ei halua alastomia naisia seuraansa minua lukuunottamatta eikä halua, että minä olen alasti muiden miesten seurassa. Minun on helppo kunnioittaa häntä tässä asiassa.

Se on juuri näin. Itse en mene saunaan muiden alastomien naisten kanssa kuin vaimon eikä myöskään vaimo muiden äijien kanssa.

Eikä kyllä itseäni kiinnosta nähdä muita äijiäkään alasti niin voin ihan hyvin jättää väliin tuollaiset sauna reissut.

Hyvä, kun tälläinen kunnollinen mies astuu esiin. Liian usein ajatellaan, että miehet innoissaan katselisi ketä tahansa naista alasti ja muija vaan rajoittaa. On niitä miehiäkin joilla korkeampi moraali.