Miehet, miten kannatte kesällä tavarat mukananne?
Siis itse olen mies ja tämä on jokakesäinen "ongelma". Kun on lämmin eikä ole takkia, niin käytännössä aina jää jäljelle vain housujen/shortsien taskut. Ne taskut on nykyhousuissa hiton pieniä. Ei sinne mikään puhelin, lompakko ym mahdu kunnolla. Osa jää aina pullottamaan näkyviin ja silloin on suuri vaara, että tippuu. Näin on käynyt kaksi kertaa lompakolle kun on pullahtanut pienestä taskusta ulos. Onneksi tippui molemmilla kerroilla vain autonpenkin väliin, mutta paskemminkin olisi voinut käydä. Käsilaukkuakaan nyt en kanna mukanani.
Kommentit (474)
Mulla oli eilen pyörälenkillä mukana naisten kauhistus, vyölaukku, hähä! Avaimet mahtui shortsien taskuun mutta muut ei niin piti käyttää sitä kätevää vyölaukkua. Matkalla ohitin esim. pari parikymppistä neitoa jotka kikattelivat selvästi vyölaukulleni.
Olen 51v mies.
Jännä miten moni tuntuu kulkevan niin tiukoissa housuissa että tom of finlandkin olisi ylpeä. Ei tarvitse ilmeisesti arvailla että missä lahkeessa tavarat on ja pintasuonetkin voi nähdä housuja pois ottamatta, mutta taskuihin ei mahdu mitään.
Aikoinaan kun ennen koronaa ja venäjän rikollista hyökkäystä Ukrainaan matkustelin usein venäjällä, tein sellaisen havainnon, että venäläiset miehet käyttävät paljon sellaisia pieniä olalla pidettäviä sieviä käsilaukkuja. Eivät kovastikaan ulkonäöltään eroneet naisten käsilaukuista, ja olivat tunnettuja merkkejä. Yllättävä ristiriita vallitsevan homofobian ja toksisen machokulttuurin kanssa. Myydäänkö vastaavia Suomessa?
Riippuu ihan mihin on menossa.
Farkuissa suosin Varustelekan taktisia farkkuja, niissä kännykälle loistava sivutasku jossa ei tarvitse pelätä että kapula hajoaa. Ja taskuja muutenkin paljon, pitää olla tarkkana ettei mitään unohdu pesukoneeseen laittaessa.
Muutoin joko vanha intin kaasunaamarilaukku (mallina se jossa vielä oli pikkutaskuja) johon menee varalaturi, ipadi, juomapullo, särkylääkkeet jne. Tuolle löytyy myös loistava vastine, Indiana Jonesin laukku eli brittiarmeijan kaasunaamarilaukku jos suomalainen vihreä ei tilanteeseen sovi.
Tai jos tietää että joutuu pidempiä aikoja kantamaan, niin perussiisti reppu esim Kånken tai Haglöfs.
Ne venäläisten suosimat käsilaukut on koomisia ja karseita, sellaista en ikinä käyttäisi.
Osta joku mukava olkalaukku. Se voisi olla vähän erikoisempikin. Eikä tarvitsisi maksaa paljoa niin niitä laukkuja voisi olla useampikin. Vaihtaisin aina vaatteiden ja tunnelman mukaan.
Vyölaukku roikkuu rehevän houkuttelevasti navan alapuolella! Sinne mahtuu tärkeät tavarat. Naiset hymyilevät ja tärkeilevät halveksivat, mutta näin se käytännöllisyys menee.
Mitkä tavarat?
Puhelin on toisessa housuntaskussa, toisessa avaimet. Rahat = Apple Watch.
Vierailija kirjoitti:
Osta joku mukava olkalaukku. Se voisi olla vähän erikoisempikin. Eikä tarvitsisi maksaa paljoa niin niitä laukkuja voisi olla useampikin. Vaihtaisin aina vaatteiden ja tunnelman mukaan.
Hooooomoooooooo🏳🌈
Kaupasta kulkee tavarat kotiin kassissa, avaimet, puhelin ja lompakko kulkee farkkujen taskuissa
Housuissa, pysyvät aina mukana kesät talvet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppu? Vyölaukku?
Ennemmin reppu koska vyölaukku on saamarin ruma. Yhdeltä nimeltään narkkipussi. En mä tajua sitäkään miksi kannan puhelinta mukana kun en halua että kukaan soittaa?
Reppua voi takanakulkija ropeltaa huomaamatta. Se on kaikista katalin henk.koht. tavaroiden kuten lompakon ja puhelimen kuljetuspaikka. Ainoa turvallinen paikka kuljettaa sitä on mahan puolella ja siinä se on vielä typerämmän näköinen kuin vyölaukku.
Vierailija kirjoitti:
Liivit. Yhtä sun toista mukana.
Tarkoitat varmaan liivi. Täytyy olla pahat manboobsit, jos tarvitsee liivejä,
Vierailija kirjoitti:
Autottomana naisihmisenä ottaa päähän, että liki aina on oltava joku olkalaukku tai selkäreppu mukana, koska naisten vaatteissa ei useinkaan ole hyviä taskuja. Vain lähikaupassa joskus käyn ilman laukkua, jos on joku vetoketjutaskullinen vaate päällä. Talvella en käy laukutta lähikaupassakaan, koska on raskaat kelit ja jotain voi aina tarvita.
Minä olen osannut ostaa muutaman viimeisen vuosikymmenen ajan vain vaatteita, joissa on kunnolliset taskut takeista lähtien. Kokeilen jo kaupassa, mahtuuko niihin sekä lompakko että puhelin. Jos ei mahdu, vaate jää kauppaan. Tuonkin takia ostan vaatteeni kaupoista, verkkokauppojen kuvista ei ikinä näe taskujen kokoa ja huonosti niiden sijaintiakaan. Vaatevalikoimani on suht kattava, eli oikeiden vaatteiden löytäminen on jopa helppoa.
Omistan useita reppuja, olkalaukkuja ja pari vyölaukkua. Näistä valitsen sen, johon mahtuu kaikki mukaan tuleva tavara. Puhelin, lompakko, avaimet, sytytin ja monitoimityökalu kulkee maastokuvioitujen shortsien reisitaskuhousuissa. Jos jotakuta huvittaa, halveksuttaa tai muutenvaan kiinnostaa tapani kuljettaa tavaroita mukanani, se on hänen asiansa.
Kasseissa on kaikki tarpeellinen.
Lompsa, känny ja avaimet menee sujuvasti sortsien taskussa
Mulla riittää ku ottaa puhelimen mukaan, sillä maksaa ostokset ja avaa kämpän oven sekä fillarin lukitukset (i-lock).
Koodilla pääsee sisään taloon jos unohtuu kapula.