Miehet, miten kannatte kesällä tavarat mukananne?
Siis itse olen mies ja tämä on jokakesäinen "ongelma". Kun on lämmin eikä ole takkia, niin käytännössä aina jää jäljelle vain housujen/shortsien taskut. Ne taskut on nykyhousuissa hiton pieniä. Ei sinne mikään puhelin, lompakko ym mahdu kunnolla. Osa jää aina pullottamaan näkyviin ja silloin on suuri vaara, että tippuu. Näin on käynyt kaksi kertaa lompakolle kun on pullahtanut pienestä taskusta ulos. Onneksi tippui molemmilla kerroilla vain autonpenkin väliin, mutta paskemminkin olisi voinut käydä. Käsilaukkuakaan nyt en kanna mukanani.
Kommentit (474)
Mies pitää caprihousujen taskuissa kaiken. Mahtaa puntit painaa. Tai sitten tungetaan kaikki mun laukkuun, joka painaa kuin synti. Ei suostu käyttään reppua tai minkäänlaista laukkua. Eilen näin kiinteistövälittäjällä neliskanttisen olkalaukun. Siis miehellä.
Ois kyllä vaikea olla mies kun ei edes laukkua saa kantaa
Vierailija kirjoitti:
Ois kyllä vaikea olla mies kun ei edes laukkua saa kantaa
Eihän mies saa olla edes mies nykyään
-mies(tjsp)
Vetoketjuilla varustetut reisitaskut ovat välttämätön varuste, kännykän, pankkikortin ja auton avainten hukkaamisen riski on muuten liian suuri.
Mie työnnän tavarat kottikärryssä!
Rahapussi ja puhelin mahtuu taskuihin. Muuta ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikosti menee, jos aikuinen mies häpeää laukun käyttämistä. Siis olkalaukku, reppu, vyölaukku tai muu vastaava. Mieslapsi kehittää aina itselleen "ongelmia" arkielämän pikkuasioista mitä kouluikäinen lapsi (7-vuotias) osaa helposti ratkaista itse.
"En pysty kantamaan koulukirjoja taskussa, joten tarvitsen laukun. Äiti tai isä osaa repun."Lopettakaa nyt se häpeän hokeminen. Ei laukuttomuudessa ole kyse häpeästä, vaan siitä, että ei halua itselleen sellaista riesaa kuin kanniskeltava laukku, joka helposti unohtuu milloin minnekin.
En minä häpeän takia ole kantamatta myllynkiveä kaulassani, vaan ensisijaisesti muista syistä (vaikka olisihan se samalla myös hiukan noloa sellaista pitää kaulassa julkisilla paikoilla).
No suomalaisilla on nyt HÄPEÄÄ ihan kaikesta!
Jos listataan asiat mistä sitä häpeää EI ole, olisi se toooodella lyhyt!
Pussit heitä olkapäälle ja kullin kainaloon.
Vierailija kirjoitti:
Mihin nykyään tarvitsee lompakkoa?
no katsos kun me, joilla sitä rahaa on aina useita satasia mukana +kasa kortteja, niin tarvitaan lompakko, että pysyvät setelit ja kortit kivasti järjestyksessä. vain umpitollo tunkee käteistä johonkin puhelinkotelon taskuun, tai käyttää rumaa puhelinkoteloa.
minulla kulkee avaimet ja puukko aina kaulanauhassa vaatteiden alla. puhelin jos otan mukaan, lompakko ja varapuukko taas menee kätevästi rahavyössä. en tarvitse taskuja lainkaan. ukkoparka taas kanniskelee reppua lähes joka paikassa, paitsi autoa ajaessa. ei sekään repussa mitään arvotavaraa kuljeta tietenkään. ne on ketjulla kiinni vyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vetoketjuilla varustetut reisitaskut ovat välttämätön varuste, kännykän, pankkikortin ja auton avainten hukkaamisen riski on muuten liian suuri.
Miksi välttämätön? Nuo mahtuvat helposti kalastusliivin taskuihin. Ei tarvitse housuissa kannella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain itsestään epävarmat miehet eivät uskalla/kehtaa käyttää laukkuja. Itsevarmuutta huokuvilla miehillä sellainen yleensä on.
Osta vaikka Tommy Hilfigerin Reporter- tai Mini Reporter-laukku tilan tarpeesta riippuen. Käytännöllinen, tyylikäs ja kestävä.
En ymmärrä monissa kommenteissa toistuvaa käsitystä, että laukkua vieroksuttaisiin jonkin "kehtaamisen" takia. Minä vieroksun laukkua vapaa-ajalla siksi, että näen minkä tahansa - pienenkin - laukun kantamisen vaivalloiseksi.
Työasioissa liikkuessa tyylikäs nahkainen tietokonelaukku on aina olalla, enkä halua vastaavaa riesaa vapaa-ajalle. Yksi vapaa-ajan merkki on laukuttomuus.
Sitä paitsi, kun olen kymmenet vuodet kulkenut vapaa-ajalla vuoristopoluilla kulkemista ja muutamia muita urheiluaktiviteetteja lukuuottamatta ilman laukkua, niin unohtaisin sen laukun helposti johonkin terassille tai kahvilaan.
Olen monesti ihmetellyt, että eivätkö naiset koe käsilaukun kanssa liikkumista suunnattoman vaivalloiseksi, kun pitää aina huolehtia, että missä se laukku nyt oikein on, ja tuleeko se varmati otettua mukaan, ja pyytää esimerkiksi minua vartioimaan sitä, ja pyöriä yökerhon tanssilattiallakin sen laukun kanssa.
Lähtökohtaisesti urbaanimpaa vapaa-aikaa viettäessä päällä on pikkutakki, jonka taskuihin välttämättömät tavarat (joita ei ole paljon) menevät. Jos takkia ei ole, niin sitten käytän housujen taskuja. En ole koskaan kokenut tätä ongelmaksi. Laukun kokisin, se rajoittaisi vapautta.
Miten ne tavarat on helpompi kantaa päällään olevissa taskuissa kuin päällään olevassa laukussa? Tai miten ne tavarat ovat jotenkin vähemmän mukana kannettavia taskuissa kuin laukussa? Taskuissahan ne nimenomaan ovat tiellä, vetävät vaatteet muodottomiksi säkeiksi ja estävät riisumasta esim. tuota pikkutakkia mihinkään tuolinsarjalle, saati naulakkoon, kun koko omaisuus on siellä?
Mahalaukussa missä on monta vetoketjullista taskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetoketjuilla varustetut reisitaskut ovat välttämätön varuste, kännykän, pankkikortin ja auton avainten hukkaamisen riski on muuten liian suuri.
Miksi välttämätön? Nuo mahtuvat helposti kalastusliivin taskuihin. Ei tarvitse housuissa kannella mitään.
Kulkee mukana noissa taskuissa monta muutakin tarpeellista työkalua
Taskuja voi myös itse suurentaa, ei ole järin vaikeaa.
No miksi miehen pitäisi olla seksikäs kadulla kulkiessaan oli sitten taskut tai laukku.
tuon rahapussin yms. peräkärryssä vetäen
Juljus kirjoitti:
Mulla on reisitaskushortsit kesällä. Ja talvella reisitaskuhousut.
Vyö mahan yläpuolella vai henkselit, vaikutat vyö mahan ja rintojen välissä tyypiltä.
Kiitos :) tiedän kyllä, mikä on laukku. Nuorena askartelin kunnon nahasta pari olkalaukkua, entisajan jahtimallin tyyppisiä mutta tässä hiljattain huomasin, että sellaisen voi nykyään ostaakin, siis laukun. ;)