Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, miten kannatte kesällä tavarat mukananne?

Vierailija
07.06.2026 |

Siis itse olen mies ja tämä on jokakesäinen "ongelma". Kun on lämmin eikä ole takkia, niin käytännössä aina jää jäljelle vain housujen/shortsien taskut. Ne taskut on nykyhousuissa hiton pieniä. Ei sinne mikään puhelin, lompakko ym mahdu kunnolla. Osa jää aina pullottamaan näkyviin ja silloin on suuri vaara, että tippuu. Näin on käynyt kaksi kertaa lompakolle kun on pullahtanut pienestä taskusta ulos. Onneksi tippui molemmilla kerroilla vain autonpenkin väliin, mutta paskemminkin olisi voinut käydä. Käsilaukkuakaan nyt en kanna mukanani.

Kommentit (474)

Vierailija
321/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikosti menee, jos aikuinen mies häpeää laukun käyttämistä. Siis olkalaukku, reppu, vyölaukku tai muu vastaava. Mieslapsi kehittää aina itselleen "ongelmia" arkielämän pikkuasioista mitä kouluikäinen lapsi (7-vuotias) osaa helposti ratkaista itse.


"En pysty kantamaan koulukirjoja taskussa, joten tarvitsen laukun. Äiti tai isä osaa repun."

Eipä olisi tullut mieleen häpeä. Kyse on siitä, että haluan kuljettaa tavarat kehossani. Taskuissa, kuten olen ikäni tottunut tekemään. Tuolla kodin ulkopuolella en halua laskea laukkua käsistäni hetkeksikään missään tilanteessa, siis jos kantaisin laukussa, tai edes vyölaukussa. Ihan sama, miten taskut pullottaa. En välitä katseista, saatikka mielipiteistä. 

Vaatteet ei ole osa sun kehoa sen enempää kuin laukkukaan. Laukussa on sellainen naru, jolla se on kiinni sinun kehossasi, sinä voit päästää kädet irti laukusta ja se silti pysyy sun mukana, vähänkuin taikuutta!

Kiitos :) tiedän kyllä, mikä on laukku. Nuorena askartelin kunnon nahasta pari olkalaukkua, entisajan jahtimallin tyyppisiä mutta tässä hiljattain huomasin, että sellaisen voi nykyään ostaakin, siis laukun. ;) 

Vierailija
322/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää caprihousujen taskuissa kaiken. Mahtaa puntit painaa. Tai sitten tungetaan kaikki mun laukkuun, joka painaa kuin synti. Ei suostu käyttään reppua tai minkäänlaista laukkua. Eilen näin kiinteistövälittäjällä neliskanttisen olkalaukun. Siis miehellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä vaikea olla mies kun ei edes laukkua saa kantaa

Vierailija
324/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kyllä vaikea olla mies kun ei edes laukkua saa kantaa

Eihän mies saa olla edes mies nykyään

-mies(tjsp)

Vierailija
325/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketjuilla varustetut reisitaskut ovat välttämätön varuste, kännykän, pankkikortin ja auton avainten hukkaamisen riski on muuten liian suuri.

Vierailija
326/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie työnnän tavarat kottikärryssä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
327/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinahan alla

Vierailija
328/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapussi ja puhelin mahtuu taskuihin. Muuta ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
329/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikosti menee, jos aikuinen mies häpeää laukun käyttämistä. Siis olkalaukku, reppu, vyölaukku tai muu vastaava. Mieslapsi kehittää aina itselleen "ongelmia" arkielämän pikkuasioista mitä kouluikäinen lapsi (7-vuotias) osaa helposti ratkaista itse.


"En pysty kantamaan koulukirjoja taskussa, joten tarvitsen laukun. Äiti tai isä osaa repun."

Lopettakaa nyt se häpeän hokeminen. Ei laukuttomuudessa ole kyse häpeästä, vaan siitä, että ei halua itselleen sellaista riesaa kuin kanniskeltava laukku, joka helposti unohtuu milloin minnekin.

 

En minä häpeän takia ole kantamatta myllynkiveä kaulassani, vaan ensisijaisesti muista syistä (vaikka olisihan se samalla myös hiukan noloa sellaista pitää kaulassa julkisilla paikoilla).

No suomalaisilla on nyt HÄPEÄÄ ihan kaikesta! 
Jos listataan asiat mistä sitä häpeää EI ole, olisi se toooodella lyhyt! 

Vierailija
330/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussit heitä olkapäälle ja kullin kainaloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
331/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin nykyään tarvitsee lompakkoa?

no katsos kun me, joilla sitä rahaa on aina useita satasia mukana +kasa kortteja, niin tarvitaan lompakko, että pysyvät setelit ja kortit kivasti järjestyksessä. vain umpitollo tunkee käteistä johonkin puhelinkotelon taskuun, tai käyttää rumaa puhelinkoteloa.

Vierailija
332/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kulkee avaimet ja puukko aina kaulanauhassa vaatteiden alla. puhelin jos otan mukaan, lompakko ja varapuukko taas menee kätevästi rahavyössä. en tarvitse taskuja lainkaan. ukkoparka taas kanniskelee reppua lähes joka paikassa, paitsi autoa ajaessa. ei sekään repussa mitään arvotavaraa kuljeta tietenkään. ne on ketjulla kiinni vyössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
333/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetoketjuilla varustetut reisitaskut ovat välttämätön varuste, kännykän, pankkikortin ja auton avainten hukkaamisen riski on muuten liian suuri.

Miksi välttämätön? Nuo mahtuvat helposti kalastusliivin taskuihin. Ei tarvitse housuissa kannella mitään.

Vierailija
334/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain itsestään epävarmat miehet eivät uskalla/kehtaa käyttää laukkuja. Itsevarmuutta huokuvilla miehillä sellainen yleensä on.

Osta vaikka Tommy Hilfigerin Reporter- tai Mini Reporter-laukku tilan tarpeesta riippuen. Käytännöllinen, tyylikäs ja kestävä.

En ymmärrä monissa kommenteissa toistuvaa käsitystä, että laukkua vieroksuttaisiin jonkin "kehtaamisen" takia. Minä vieroksun laukkua vapaa-ajalla siksi, että näen minkä tahansa - pienenkin - laukun kantamisen vaivalloiseksi.

 

Työasioissa liikkuessa tyylikäs nahkainen tietokonelaukku on aina olalla, enkä halua vastaavaa riesaa vapaa-ajalle. Yksi vapaa-ajan merkki on laukuttomuus.

 

Sitä paitsi, kun olen kymmenet vuodet kulkenut vapaa-ajalla vuoristopoluilla kulkemista ja muutamia muita urheiluaktiviteetteja lukuuottamatta ilman laukkua, niin unohtaisin sen laukun helposti johonkin terassille tai kahvilaan. 

 

Olen monesti ihmetellyt, että eivätkö naiset koe käsilaukun kanssa liikkumista suunnattoman vaivalloiseksi, kun pitää aina huolehtia, että missä se laukku nyt oikein on, ja tuleeko se varmati otettua mukaan, ja pyytää esimerkiksi minua vartioimaan sitä, ja pyöriä yökerhon tanssilattiallakin sen laukun kanssa.

 

Lähtökohtaisesti urbaanimpaa vapaa-aikaa viettäessä päällä on pikkutakki, jonka taskuihin välttämättömät tavarat (joita ei ole paljon) menevät. Jos takkia ei ole, niin sitten käytän housujen taskuja. En ole koskaan kokenut tätä ongelmaksi. Laukun kokisin, se rajoittaisi vapautta.

Miten ne tavarat on helpompi kantaa päällään olevissa taskuissa kuin päällään olevassa laukussa? Tai miten ne tavarat ovat jotenkin vähemmän mukana kannettavia taskuissa kuin laukussa? Taskuissahan ne nimenomaan ovat tiellä, vetävät vaatteet muodottomiksi säkeiksi ja estävät riisumasta esim. tuota pikkutakkia mihinkään tuolinsarjalle, saati naulakkoon, kun koko omaisuus on siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
335/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahalaukussa missä on monta vetoketjullista taskua.

Vierailija
336/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetoketjuilla varustetut reisitaskut ovat välttämätön varuste, kännykän, pankkikortin ja auton avainten hukkaamisen riski on muuten liian suuri.

Miksi välttämätön? Nuo mahtuvat helposti kalastusliivin taskuihin. Ei tarvitse housuissa kannella mitään.

Kulkee mukana noissa taskuissa monta muutakin tarpeellista työkalua

Vierailija
337/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuja voi myös itse suurentaa, ei ole järin vaikeaa.

Vierailija
338/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi miehen pitäisi olla seksikäs kadulla kulkiessaan oli sitten taskut tai laukku.

Vierailija
339/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon rahapussin yms. peräkärryssä vetäen

Vierailija
340/474 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Mulla on reisitaskushortsit kesällä. Ja talvella reisitaskuhousut.

Vyö mahan yläpuolella vai henkselit, vaikutat vyö mahan ja rintojen välissä tyypiltä.