Miehet, miten kannatte kesällä tavarat mukananne?
Siis itse olen mies ja tämä on jokakesäinen "ongelma". Kun on lämmin eikä ole takkia, niin käytännössä aina jää jäljelle vain housujen/shortsien taskut. Ne taskut on nykyhousuissa hiton pieniä. Ei sinne mikään puhelin, lompakko ym mahdu kunnolla. Osa jää aina pullottamaan näkyviin ja silloin on suuri vaara, että tippuu. Näin on käynyt kaksi kertaa lompakolle kun on pullahtanut pienestä taskusta ulos. Onneksi tippui molemmilla kerroilla vain autonpenkin väliin, mutta paskemminkin olisi voinut käydä. Käsilaukkuakaan nyt en kanna mukanani.
Kommentit (474)
Seksikäs mies on aina seksikäs mies, vaikka kantaisi naisten käsilaukkua. Ja moni seksikäs mies on naimisissa ja hän kantaa JULKISELLA PAIKALLA vaimon käsilaukkua niin että vaimo saa vapaat kädet shoppailuun.
Vierailija kirjoitti:
Heikosti menee, jos aikuinen mies häpeää laukun käyttämistä. Siis olkalaukku, reppu, vyölaukku tai muu vastaava. Mieslapsi kehittää aina itselleen "ongelmia" arkielämän pikkuasioista mitä kouluikäinen lapsi (7-vuotias) osaa helposti ratkaista itse.
"En pysty kantamaan koulukirjoja taskussa, joten tarvitsen laukun. Äiti tai isä osaa repun."
Eipä olisi tullut mieleen häpeä. Kyse on siitä, että haluan kuljettaa tavarat kehossani. Taskuissa, kuten olen ikäni tottunut tekemään. Tuolla kodin ulkopuolella en halua laskea laukkua käsistäni hetkeksikään missään tilanteessa, siis jos kantaisin laukussa, tai edes vyölaukussa. Ihan sama, miten taskut pullottaa. En välitä katseista, saatikka mielipiteistä.
Itellä ei tavaraa kovin paljon mukana kulje. Näin kesällä shortsien vasemmassa taskussa on puhelin ja auton avaimet. Oikeaan taskuun kotiavaimet ja lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikosti menee, jos aikuinen mies häpeää laukun käyttämistä. Siis olkalaukku, reppu, vyölaukku tai muu vastaava. Mieslapsi kehittää aina itselleen "ongelmia" arkielämän pikkuasioista mitä kouluikäinen lapsi (7-vuotias) osaa helposti ratkaista itse.
"En pysty kantamaan koulukirjoja taskussa, joten tarvitsen laukun. Äiti tai isä osaa repun."Eipä olisi tullut mieleen häpeä. Kyse on siitä, että haluan kuljettaa tavarat kehossani. Taskuissa, kuten olen ikäni tottunut tekemään. Tuolla kodin ulkopuolella en halua laskea laukkua käsistäni hetkeksikään missään tilanteessa, siis jos kantaisin laukussa, tai edes vyölaukussa. Ihan sama, miten taskut pullottaa. En välitä katseista, saatikka mielipiteistä.
Muistin tässä vielä, kattokaapa jyutuupista "diresta edc". Voi ottaa huumorilla mutta tyyppi lataa nuo roinat aina taskuihinsa.
Täysinäisissä kasseissa , koska muija
Ei anna.
Annat sä ?
Semmoinen mullistava keksintö kuin laukku.
Mulla laukku käytössä. On kätevä siitä, että vaatteet voi vaihtua, mutta laukussa pysyy ne samat tavarat mitkä on sinne laitettu eikä mikään sitten jää matkasta, eikä tarvi jatkuvasti siirrellä vaatteista toisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikosti menee, jos aikuinen mies häpeää laukun käyttämistä. Siis olkalaukku, reppu, vyölaukku tai muu vastaava. Mieslapsi kehittää aina itselleen "ongelmia" arkielämän pikkuasioista mitä kouluikäinen lapsi (7-vuotias) osaa helposti ratkaista itse.
"En pysty kantamaan koulukirjoja taskussa, joten tarvitsen laukun. Äiti tai isä osaa repun."Eipä olisi tullut mieleen häpeä. Kyse on siitä, että haluan kuljettaa tavarat kehossani. Taskuissa, kuten olen ikäni tottunut tekemään. Tuolla kodin ulkopuolella en halua laskea laukkua käsistäni hetkeksikään missään tilanteessa, siis jos kantaisin laukussa, tai edes vyölaukussa. Ihan sama, miten taskut pullottaa. En välitä katseista, saatikka mielipiteistä.
Vaatteet ei ole osa sun kehoa sen enempää kuin laukkukaan. Laukussa on sellainen naru, jolla se on kiinni sinun kehossasi, sinä voit päästää kädet irti laukusta ja se silti pysyy sun mukana, vähänkuin taikuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain itsestään epävarmat miehet eivät uskalla/kehtaa käyttää laukkuja. Itsevarmuutta huokuvilla miehillä sellainen yleensä on.
Osta vaikka Tommy Hilfigerin Reporter- tai Mini Reporter-laukku tilan tarpeesta riippuen. Käytännöllinen, tyylikäs ja kestävä.
En ymmärrä monissa kommenteissa toistuvaa käsitystä, että laukkua vieroksuttaisiin jonkin "kehtaamisen" takia. Minä vieroksun laukkua vapaa-ajalla siksi, että näen minkä tahansa - pienenkin - laukun kantamisen vaivalloiseksi.
Työasioissa liikkuessa tyylikäs nahkainen tietokonelaukku on aina olalla, enkä halua vastaavaa riesaa vapaa-ajalle. Yksi vapaa-ajan merkki on laukuttomuus.
Sitä paitsi, kun olen kymmenet vuodet kulkenut vapaa-ajalla vuoristopoluilla kulkemista ja muutamia muita urheiluaktiviteetteja lukuuottamatta ilman laukkua, niin unohtaisin sen laukun helposti johonkin terassille tai kahvilaan.
Olen monesti ihmetellyt, että eivätkö naiset koe käsilaukun kanssa liikkumista suunnattoman vaivalloiseksi, kun pitää aina huolehtia, että missä se laukku nyt oikein on, ja tuleeko se varmati otettua mukaan, ja pyytää esimerkiksi minua vartioimaan sitä, ja pyöriä yökerhon tanssilattiallakin sen laukun kanssa.
Lähtökohtaisesti urbaanimpaa vapaa-aikaa viettäessä päällä on pikkutakki, jonka taskuihin välttämättömät tavarat (joita ei ole paljon) menevät. Jos takkia ei ole, niin sitten käytän housujen taskuja. En ole koskaan kokenut tätä ongelmaksi. Laukun kokisin, se rajoittaisi vapautta.
Laukku on vähän niinkuin ulkoinen tasku. Sitä ei tarvitse laskea yhtään minnekkään jos epäilee ettei osaa huolehtia sitä sitten mukaansa. Ja kai sulla nyt vaelluksilla joku reppu on kuitenkin mukana? Sen muistat ottaa vaikka sen lasket irti?
Laukun etu on nimenomaan siinä, että sinne voi laittaa avaimet ja muutakin tarpeellista, esim. koirien namit, kakkapusseja jne. Ja ne tavarat pysyy siellä: Siinä missä sinä kotiintulessa haluat haluat tyhjentää pullottavat taskusi irtotavarasta koska ne tuntuu epämukavilta esim. sohvalla röhnöttäessä, niin laukun kanssa voit ottaa laukun olalta, ripustaa sen naulaan ja siellä ne tarvittavat tavarat säilyy seuraavaa kertaa varten: Sun ei tarvitse joka kerta kotoa poistuessa koota jokaista irtoesinettä erikseen taskuisihisi.
Sanoisi, että jonkun tavaran unohtaminen on paljon todennäköisempää taskukäyttäjällä kuin laukkukäyttäjällä ja oikeastaan kokemuksestakin tiedän tämän: Olin itse pitkään taskukäyttäjä ja aina joku prkl osanen jäi matkasta, enkä välttämättä muistanut mihin taskuni tyhjensin. Kun opettelin käyttämään laukkua, niin tajusin miten kätevä se onkaan: tavarat ei enää unohtuneet esim. eri vaatteiden taskuihin tai pitkin pöytiä vaeltamaan.
Ja vielä yksi etu: Usein housujen yms. taskut ovat avoimia taskuja, sieltä voi tavarat helposti pudota jos käy kurjasti, kun taas laukut on vähintäänkin syvempiä, itse kyllä myös suosin vetoketjullisia laukkuja, joissa pysyy tavarat vaikka heittäisin laukun kanssa kärrynpyörän.
Vierailija kirjoitti:
Heikosti menee, jos aikuinen mies häpeää laukun käyttämistä. Siis olkalaukku, reppu, vyölaukku tai muu vastaava. Mieslapsi kehittää aina itselleen "ongelmia" arkielämän pikkuasioista mitä kouluikäinen lapsi (7-vuotias) osaa helposti ratkaista itse.
"En pysty kantamaan koulukirjoja taskussa, joten tarvitsen laukun. Äiti tai isä osaa repun."
Lopettakaa nyt se häpeän hokeminen. Ei laukuttomuudessa ole kyse häpeästä, vaan siitä, että ei halua itselleen sellaista riesaa kuin kanniskeltava laukku, joka helposti unohtuu milloin minnekin.
En minä häpeän takia ole kantamatta myllynkiveä kaulassani, vaan ensisijaisesti muista syistä (vaikka olisihan se samalla myös hiukan noloa sellaista pitää kaulassa julkisilla paikoilla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain itsestään epävarmat miehet eivät uskalla/kehtaa käyttää laukkuja. Itsevarmuutta huokuvilla miehillä sellainen yleensä on.
Osta vaikka Tommy Hilfigerin Reporter- tai Mini Reporter-laukku tilan tarpeesta riippuen. Käytännöllinen, tyylikäs ja kestävä.
En ymmärrä monissa kommenteissa toistuvaa käsitystä, että laukkua vieroksuttaisiin jonkin "kehtaamisen" takia. Minä vieroksun laukkua vapaa-ajalla siksi, että näen minkä tahansa - pienenkin - laukun kantamisen vaivalloiseksi.
Työasioissa liikkuessa tyylikäs nahkainen tietokonelaukku on aina olalla, enkä halua vastaavaa riesaa vapaa-ajalle. Yksi vapaa-ajan merkki on laukuttomuus.
Sitä paitsi, kun olen kymmenet vuodet kulkenut vapaa-ajalla vuoristopoluilla kulkemista ja muutamia muita urheiluaktiviteetteja lukuuottamatta ilman laukkua, niin unohtaisin sen laukun helposti johonkin terassille tai kahvilaan.
Olen monesti ihmetellyt, että eivätkö naiset koe käsilaukun kanssa liikkumista suunnattoman vaivalloiseksi, kun pitää aina huolehtia, että missä se laukku nyt oikein on, ja tuleeko se varmati otettua mukaan, ja pyytää esimerkiksi minua vartioimaan sitä, ja pyöriä yökerhon tanssilattiallakin sen laukun kanssa.
Lähtökohtaisesti urbaanimpaa vapaa-aikaa viettäessä päällä on pikkutakki, jonka taskuihin välttämättömät tavarat (joita ei ole paljon) menevät. Jos takkia ei ole, niin sitten käytän housujen taskuja. En ole koskaan kokenut tätä ongelmaksi. Laukun kokisin, se rajoittaisi vapautta.
Laukku on vähän niinkuin ulkoinen tasku. Sitä ei tarvitse laskea yhtään minnekkään jos epäilee ettei osaa huolehtia sitä sitten mukaansa. Ja kai sulla nyt vaelluksilla joku reppu on kuitenkin mukana? Sen muistat ottaa vaikka sen lasket irti?
Laukun etu on nimenomaan siinä, että sinne voi laittaa avaimet ja muutakin tarpeellista, esim. koirien namit, kakkapusseja jne. Ja ne tavarat pysyy siellä: Siinä missä sinä kotiintulessa haluat haluat tyhjentää pullottavat taskusi irtotavarasta koska ne tuntuu epämukavilta esim. sohvalla röhnöttäessä, niin laukun kanssa voit ottaa laukun olalta, ripustaa sen naulaan ja siellä ne tarvittavat tavarat säilyy seuraavaa kertaa varten: Sun ei tarvitse joka kerta kotoa poistuessa koota jokaista irtoesinettä erikseen taskuisihisi.
Sanoisi, että jonkun tavaran unohtaminen on paljon todennäköisempää taskukäyttäjällä kuin laukkukäyttäjällä ja oikeastaan kokemuksestakin tiedän tämän: Olin itse pitkään taskukäyttäjä ja aina joku prkl osanen jäi matkasta, enkä välttämättä muistanut mihin taskuni tyhjensin. Kun opettelin käyttämään laukkua, niin tajusin miten kätevä se onkaan: tavarat ei enää unohtuneet esim. eri vaatteiden taskuihin tai pitkin pöytiä vaeltamaan.
Ja vielä yksi etu: Usein housujen yms. taskut ovat avoimia taskuja, sieltä voi tavarat helposti pudota jos käy kurjasti, kun taas laukut on vähintäänkin syvempiä, itse kyllä myös suosin vetoketjullisia laukkuja, joissa pysyy tavarat vaikka heittäisin laukun kanssa kärrynpyörän.
"Ja kai sulla nyt vaelluksilla joku reppu on kuitenkin mukana?"
Jos luit tuon viestini, niin sieltähän käy ilmi se, että vaellukset ovat niitä poikkeuksia, jolloin laukku (reppu) on mukana.
Nuorelle miehelle tyylikäs reppu on ihan hyvä vaihtoehto. Mutta yli 35-vuotiaan ei auta kuin "kärsiä", tai käyttää niin siistejä ja edustavia vaatteita, että salkku sopii niiden pariksi.
Nimittäin keski-ikää lähestyvälle, tai sen jo saavuttaneelle miehelle ei selkäreppu sovi kuin hänen kaupassa käydessään joko kävellen tai fillarilla, sekä tietenkin retkeiltäessä.
No naurettavuudesta nimeltään vyölaukku on turhaa edes puhua, on se niin järkyttävän huonoa makua osoittava kapistus. Tosin vielä vyölaukkuakin pahempia ovat ns. "hinttipussit" ja "miesten käsilaukut".
Jos salkku ei tule kyseeseen, eikä sille ole esim. töiden puolesta tarvetta, niin sitten vaan kannettavien esineiden määrän vähentäminen radikaalisti, ja samalla niiden pienentäminen. Eli mahdollisimman vähän avaimia, ja isot lompakot veks ja tilalle korttikotelo/seteliklipsi. Kannattaa suosia esim. rintataskullisia paitoja. Tosin painavilla esineillä niitä ei pidä venyttää, mutta esim. se litteä ja kevyt korttikotelo/ tasku menee loistavasti. Nykyiset puhelimet ovat se suurin murheenkryyni. Sen osalta ei oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin housujen sivutaskut, tai kesätakin taskut, mikäli on viilenevässä illassa liikenteessä.
Maasokuvioitujen housujeni reisitaskussa tai pilottitakin taskuissa. Muuta kysyttävää.
Ja lisäyksenä vielä, että paikka määrittelee paljon. Pieniin kaupunkeihin ja maaseudulle siisti ja hillitty selkäreppu sopii kyllä. Kun taas salkku ei. Mutta suurempien kaupunkien keskustoihin taas toisinpäin.
Sen repun pitää sitten olla laadukas, eikä mikään 12-vuotiaan pojan koulureppu, tai mauton logoreppu. Eikä sitten mitään taktisia reppuja niin ikään, ellei takanasi ole laskuvarjo- tai erikoisjääkäritaustaa.
Suosittelen kaulassa kanneltavaa tekonahkaista koteloa. Takavuosina sellaista käyttivät kaikki neuvostoliittolaiset miesturistit. Kotelo sisälsi passin, viisumin, valuuttaa ja mahorkka-askin.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäyksenä vielä, että paikka määrittelee paljon. Pieniin kaupunkeihin ja maaseudulle siisti ja hillitty selkäreppu sopii kyllä. Kun taas salkku ei. Mutta suurempien kaupunkien keskustoihin taas toisinpäin.
Sen repun pitää sitten olla laadukas, eikä mikään 12-vuotiaan pojan koulureppu, tai mauton logoreppu. Eikä sitten mitään taktisia reppuja niin ikään, ellei takanasi ole laskuvarjo- tai erikoisjääkäritaustaa.
Miksi pitää olla siisti ja laadukas. Naisilla näkyy reppuna olevan usein paskaiset, keltaiset Kånkenit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäyksenä vielä, että paikka määrittelee paljon. Pieniin kaupunkeihin ja maaseudulle siisti ja hillitty selkäreppu sopii kyllä. Kun taas salkku ei. Mutta suurempien kaupunkien keskustoihin taas toisinpäin.
Sen repun pitää sitten olla laadukas, eikä mikään 12-vuotiaan pojan koulureppu, tai mauton logoreppu. Eikä sitten mitään taktisia reppuja niin ikään, ellei takanasi ole laskuvarjo- tai erikoisjääkäritaustaa.
Miksi pitää olla siisti ja laadukas. Naisilla näkyy reppuna olevan usein paskaiset, keltaiset Kånkenit.
No koeta ihan itse pinnistää se vastaus kohtalaisen hölmöön kysymykseesi. Miksi nyt yleensä kannattaa antaa itsestään siisti ja huoliteltu kuva? Kun oikein pinnistät, niin ehkä keksit itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäyksenä vielä, että paikka määrittelee paljon. Pieniin kaupunkeihin ja maaseudulle siisti ja hillitty selkäreppu sopii kyllä. Kun taas salkku ei. Mutta suurempien kaupunkien keskustoihin taas toisinpäin.
Sen repun pitää sitten olla laadukas, eikä mikään 12-vuotiaan pojan koulureppu, tai mauton logoreppu. Eikä sitten mitään taktisia reppuja niin ikään, ellei takanasi ole laskuvarjo- tai erikoisjääkäritaustaa.
Miksi pitää olla siisti ja laadukas. Naisilla näkyy reppuna olevan usein paskaiset, keltaiset Kånkenit.
No koeta ihan itse pinnistää se vastaus kohtalaisen hölmöön kysymykseesi. Miksi nyt yleensä kannattaa antaa itsestään siisti ja huoliteltu kuva? Kun oikein pinnistät, niin ehkä keksit itsekin.
Tasa-arvoa nääs.
Heikosti menee, jos aikuinen mies häpeää laukun käyttämistä. Siis olkalaukku, reppu, vyölaukku tai muu vastaava. Mieslapsi kehittää aina itselleen "ongelmia" arkielämän pikkuasioista mitä kouluikäinen lapsi (7-vuotias) osaa helposti ratkaista itse.
"En pysty kantamaan koulukirjoja taskussa, joten tarvitsen laukun. Äiti tai isä osaa repun."