Miehet, miten kannatte kesällä tavarat mukananne?
Siis itse olen mies ja tämä on jokakesäinen "ongelma". Kun on lämmin eikä ole takkia, niin käytännössä aina jää jäljelle vain housujen/shortsien taskut. Ne taskut on nykyhousuissa hiton pieniä. Ei sinne mikään puhelin, lompakko ym mahdu kunnolla. Osa jää aina pullottamaan näkyviin ja silloin on suuri vaara, että tippuu. Näin on käynyt kaksi kertaa lompakolle kun on pullahtanut pienestä taskusta ulos. Onneksi tippui molemmilla kerroilla vain autonpenkin väliin, mutta paskemminkin olisi voinut käydä. Käsilaukkuakaan nyt en kanna mukanani.
Kommentit (290)
Vyölaukun voi piilottaa esim. pitkän t-paidan tai paidan alle.
Ei ne niin pullottavia ole.
Mun miehelläni on ollut tuohon tarkoitukseen jo noin 20 vuotta pieni olanylilaukku, kesät talvet. Sitä ennen hautoi tavaroita just takin taskussa talvella ja reisitaskusortsien taskussa kesällä sekä aina välillä kuvitteli, että minä kannan hänenkin omaisuutensa. Juu ei, en tosiaankaan vaihtanut näppäriä pieniä käsilaukkuja mihinkään säkkeihin sen takia, että olisi pitänyt kuskata tuplamäärä tavaraa.
Tungen perseeseen ja valitan asiasta joka askeleella, tai miten olisi reppu?
Vierailija kirjoitti:
Mies voi kantaa reppua.
Ihanko tosi, ei ole todellista, siis voiko olla todellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä palveluskunta on nykyisin kovin kallista, vaikka muutosta tähän onkin nyt luvattu.
Yleensä mukana on kyllä vain luottokortti ja avain.
Jos mukana on vain luottokortti ja avain, niin sehän rajoittaa paljolti omaa tekemistä. Monella voi olla kahden pankin pankkikortit, S- ja K-ryhmän etukortit, henkilökortti, ajokortti, Kela-kortti, kirjastokortti, bussikortti ja käteistä rahaa lompakossa. Jos maksaa käteisellä tai pankkikortilla (debit), niin ei edes tarvitse luottokorttia (credit).
Kuten sanottu, hyvää palveluskuntaa on vaikea nykyisin saada mutta toisaalta normaaleihin henkilökunnan tehtäviin kuuluvat kyllä peruspalvelut kuten kaupoissa käynti sekä autonkuljettaja. Käteistä tarvitsee vain jos palveluskunta odottaa juomarahaa.
Taas joku draamakuninkaallinen henkilövauva (en sano mies, koska samanlaisia naisiakin on) itkemässä asioista, jotka pitäisi pystyä itse ratkaisemaan. Vaikka kyllähän kaikesta saa tehtyä hankalaa, kun mikään ei kelpaa.
Liivit. Todellakin rintaliivit. Kuppeihin tavarat ja näyttää uhkealta amatsonilta.
Minulla on aina takki. Ei aikuinen mies ole kaupungilla ilman takkia.
Vierailija kirjoitti:
Vyölaukun voi piilottaa esim. pitkän t-paidan tai paidan alle.
Ei ne niin pullottavia ole.
On oikeastaan vahinko että käytännöllisestä asiasta kuten vyölaukku on tullut totaalisen junttimainen pilkan kohde niin että monet käyttäisivät mieluummin näkyvää avannepussia kuin vyölaukkua.
Muotisuunnittelijat ovat kuitenkin ratkaisseet tämän laittamalla vyölaukkuun vähän pidemmän hihnan jolloin siitä tulee tällainen trendikäs cityhipsterille kelpaava poikittain rinnan yli vedettävä versio. Näitä näkee varsinkin spandex-ohjuksilla.
Jokseenkin sama asia hieman tilavampana neliskanttisena versiona kulkee nimellä reportterilaukku.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nykyajan ongelma kun "puhelimet" ovat saatanan television kokoisia. Jotenkin se mahtuu taskuun mutta viimeistaan istuminen se taskussa on epämukavaa
Farkkujen perstaskuun sullottuna ikävintä on istuessa kuuluva terävä pamaus tai rusahdus joka joko kuuluu perstaskun ompeleista tai sitten ei.
Helsingin keskustassa ei tarvitse montaa metriä kulkea tuorein iPhone perstaskussa että ääntä ei enää kuulu.
Taskuja on sen verran, että tarpeelliset kulkee mukana. Jos ei mahdu kaikki kamppeet, niin reppu selkään. En ole muodin uhri.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Avaimet ja auton avain housujen taskuihin. Lompakko yhteen povitaskuun, puhelin toiseen. Jos täytyy kantaa suurempaa määrää tavaraa (esimerkiksi aurinkolaseja) niin sitten pieni olkalaukku.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nykyajan ongelma kun "puhelimet" ovat saatanan television kokoisia. Jotenkin se mahtuu taskuun mutta viimeistaan istuminen se taskussa on epämukavaa
Ostaessa yksi kriteeri on, että se mahtuu taskuun. Eli ei tule ostettua jotain vähän entisajan suklaalevyä isompaa puhelinta kun ei se mahdu taskuun. Nykyiset suklaalevyt tietty pienenee samaa tahtia kun puhelimet suurenee.
Vierailija kirjoitti:
Liivi on parempi. Saa saman funktionaalisuuden ilman, että läkähtyy kuumuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaimia en tartte, koska kotiovessa on älylukko jonka avaan numerokoodilla. Lompakkoa en tartte, koska en käytä käteistä enkä maksukortteja. Maksan puhelimella tai älykellolla.
Jos liikun autolla, tartten valitettavasti vielä auton avaimen taskuun. Ohjelmistopäivitys, jonka myötä pitäisi ruveta mobiiliavain toimimaan pitäisi olla tulossa. Sen jälkeen en tartte auton avaintakaan taskuun.
Yleensä puhelin kulkee mukana, vaikka en sitä välttämättä tarvitsisi, koska älykellossani on puhelin (sama numero) ja sillä voi maksaa. Ja ajokortti puhelimen kotelossa.
Hämmästyttävää, kuinka luottavaisia ihmiset ovat teknologian suhteen. Mikäänhän ei koskaan voi mennä vikaan vikaan vikaan
Mielestäni kehitys on hyvä koska ei tarvitse enää hankalia tiirikoita ja ylläolevan kaltaisen teknofriikin saa ryöstettyä kokonaisvaltaisesti pienellä hakkerointioperaatiolla. Katoaa kamat niin autosta, kotoa kuin rahat tililtäkin hetkessä. Lopuksi vielä kloonaa digi- simmin ja estää sen käytön muualla kuin varastetussa puhelimessa niin tää teknouskovainen ei pääse edes ilmoittamaan varkaudesta mihinkään.
t. reijo rosmo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taskuihin menee tuo kohtuukokoinen puhelin plus avaimet + pieni luottokorttilompakko. Jos tarvii enemmän niin sitten vaikka olkalaukku tai reppu mukaan.
Eikö taskussa ole ärsyttävä kantaa tavaraa kävellessä? Vai olenko ainoa.
Ei ne niin täynnä ole, eikä housutkaan ole niin kireät että kamat taskussa haittaisi kulkemista.
Mulla on Isot Kassit.