Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, miten kannatte kesällä tavarat mukananne?

Vierailija
07.06.2026 |

Siis itse olen mies ja tämä on jokakesäinen "ongelma". Kun on lämmin eikä ole takkia, niin käytännössä aina jää jäljelle vain housujen/shortsien taskut. Ne taskut on nykyhousuissa hiton pieniä. Ei sinne mikään puhelin, lompakko ym mahdu kunnolla. Osa jää aina pullottamaan näkyviin ja silloin on suuri vaara, että tippuu. Näin on käynyt kaksi kertaa lompakolle kun on pullahtanut pienestä taskusta ulos. Onneksi tippui molemmilla kerroilla vain autonpenkin väliin, mutta paskemminkin olisi voinut käydä. Käsilaukkuakaan nyt en kanna mukanani.

Kommentit (290)

Vierailija
241/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nykyään tarvitsee lompakkoa?

Samaa mietin, mutta tässä keskusteleekin ilmeisesti buumerit.

No minulla on siellä maksukortteja, ajokortti, erilaisia kanta-asiakaskortteja ja rahaa.

Nämä saa puhelimen koteloon kätevästi.

Vierailija
242/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autottomana naisihmisenä ottaa päähän, että liki aina on oltava joku olkalaukku tai selkäreppu mukana, koska naisten vaatteissa ei useinkaan ole hyviä taskuja. Vain lähikaupassa joskus käyn ilman laukkua, jos on joku vetoketjutaskullinen vaate päällä. Talvella en käy laukutta lähikaupassakaan, koska on raskaat kelit ja jotain voi aina tarvita.

Hanki kalastusliivi. On kätevä.

Tuolla vaan ei oikein voi mennä mihinkään ravintolaan, baariin eikä ylipäätään mihinkään parempaan paikkaan.

Hanki sitten vaikka nahkaliivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reppu? Vyölaukku?

No ei nyt joka paikkaan viitsi joku reppu tai vyölaukku mukana kulkea, mutta kun esim avaimet, puhelin ja lompakko on mukana käytännössä aina.

Vaimo ompeli juuri oikeankokoisen ”laukun” ohuesta kankaasta. Siinä on vetoketju ja sisätasku. On hyvä, kevyt, ja tyhjänä menee taskuun. Olkapäältä rinnan yli menee se kantonauha.

Voisko sun vaimo ommella mullekin?

Vierailija
244/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mies mutta koiraa pitää ulkoiluttaa ja monissa mekoissa ei ole taskuja. Vyölaukku on kätevä.

Vierailija
245/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä palveluskunta on nykyisin kovin kallista, vaikka muutosta tähän onkin nyt luvattu.

Yleensä mukana on kyllä vain luottokortti ja avain.

Vierailija
246/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Mulla on reisitaskushortsit kesällä. Ja talvella reisitaskuhousut.

Tajusin vasta nyt, että niissä monissa taskuissa voi oikeasti pitää tavaroita! Mutta ei niihin mitään Vaasan ruispaloja mahdu,

Vierailija
247/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuissahan se tavara. Ei nyt ainakaan ulkopuolella.

Vierailija
248/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speedoissa

Vierailija
249/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taskuihin menee tuo kohtuukokoinen puhelin plus avaimet + pieni luottokorttilompakko. Jos tarvii enemmän niin sitten vaikka olkalaukku tai reppu mukaan. 

Eikö taskussa ole ärsyttävä kantaa tavaraa kävellessä? Vai olenko ainoa.

En minä ainakaan miehenä halua ahtaa taskuja täyteen tavaraa, sillä sehän tekisi kävelemisestä ja istumisesta hankalaa. Avaimet sopivat hyvin farkkujen tai farkkushortsien etutaskuun, mutta muuten laitan lompakon mielummin mustaan vyölaukkuun, jota pidän suunnilleen vyötärön korkeudella vasemmalla puolella. Silloin se vyölaukku jää suurelta osin pitkän t-paidan alle. Samalla se vyölaukku on suunnilleen samassa kohdassa, jossa oikeakätinen pitäisi miekan huotraa liikkuessaan.

Jos minulla on takki päällä, niin sen sisäpuolella oleva  vetoketjullinen povitasku on paras paikka lompakkolle. Kännykkää en edes välttämättä pidä mukana vaan seuraan ajan kulumista rannekellosta. Joskus kylmällä ilmalla huvittaa se miten jotkut tunkevat kätensä mielummin housujen tai takin taskuihin sen sijaa että heillä olisi vuodenaikaan sopivat käsineet ja he pystyisivät liikkumaan sulavammin.

Vierailija
250/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkakaisessa yli olan laukussa.

Vierailija
251/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eukon käsilaukussa tietenkin, eikö se ole itsestään selvää?

Meillä toisinpäin. Minun tavarat menee miehen yliolan laukussa.

Vierailija
252/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä palveluskunta on nykyisin kovin kallista, vaikka muutosta tähän onkin nyt luvattu.

Yleensä mukana on kyllä vain luottokortti ja avain.

Jos mukana on vain luottokortti ja avain,  niin sehän rajoittaa paljolti omaa tekemistä. Monella voi olla kahden pankin pankkikortit, S- ja K-ryhmän etukortit, henkilökortti, ajokortti, Kela-kortti, kirjastokortti, bussikortti ja käteistä rahaa lompakossa. Jos maksaa käteisellä tai pankkikortilla (debit), niin ei edes tarvitse luottokorttia (credit).

Vierailija
253/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasseihin mahtuu kaikki mitä tarvitaan

Vierailija
254/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vaihteeksi ihan hyvä kysymys. Tota varmaan moni tuumii. Oikeeta vastausta ei taida olla. 

Vierailija
255/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tunkee tavaransa mun käsilaukkuuni

Vierailija
256/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Mulla on reisitaskushortsit kesällä. Ja talvella reisitaskuhousut.

Tajusin vasta nyt, että niissä monissa taskuissa voi oikeasti pitää tavaroita! Mutta ei niihin mitään Vaasan ruispaloja mahdu,

Mahtuuhan.

Vierailija
257/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on cross-body bag joka kulkee kätevästi mukana ja on ihan kivan näköinenkin.

Vierailija
258/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykyajan ongelma kun "puhelimet" ovat saatanan television kokoisia. Jotenkin se mahtuu taskuun mutta viimeistaan istuminen se taskussa on epämukavaa

Vierailija
259/290 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitatte reisitaskuihin lompakon varokaa ruuhkaisissa väenpaljouksissa. Taitavat taskuvarkaat vievät huomaamattanne sen sieltä. Pieni kylkikontakti ahtaassa ruuhkaisessa tilassa jonkun kanssa ja lompakko kadonnut.