Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset eivät meikkaa kasvoja lainkaan?

Vierailija
14.05.2026 |

Sen sijaan he panostavat kynsien ja hiuksien kauneuteen, ja myös vaatteisiin.

Kommentit (287)

Vierailija
181/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä susta tuntuu olla poliisi, kun poliisin vaatteet päällä saat katseita, mutta vapaa-ajalla normaalit vaatteet päällä ei kukaan nainen edes katso sua päin?

Ihmiset käy kaupoissa normaalit vaatteet päällä ja poliisia voidaan luulla vaikka roskakuskiksi. Moni työtön mieskin treenaa nykyään, kun nillä on päivät aikaa. 

Vierailija
182/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT

Olen pyöristynyt, miten monet täällä kuvittelevat naisten meikkaavat siksi, että he ovat rumia tai heillä on huono itsetunto taikka miesten vuoksi.

Ei ja ei. He, jotka meikkaavat (mukaan lukien minä itse), tekevät sen useimmiten itsensä vuoksi. Voin yhtä hyvin olla meikittä. Mutta pidän leikkaamisesta, se on minulle harrastus. Korostan sillä parhaita puoliani ja se tuo minulle iloa, muiden mielipiteet eivät tämän asian suhteen kiinnosta. Ja mitä jonkun mainitsemaan kemikaalikuormaan tulee, niin sen välttää oikeanlaisilla tuotevalinnoilla. Itse suosin luonnonkosmetiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä susta tuntuu olla poliisi, kun poliisin vaatteet päällä saat katseita, mutta vapaa-ajalla normaalit vaatteet päällä ei kukaan nainen edes katso sua päin?

PORILAINEN työtön tradenomi HÖNÖ tiainen katkeroitunut kun seksielämänsä zero = 0

Fantasioi uniformumiehistä ja kyttää heidän seksipiehtarointejaan 👮🧑‍🚒

oijoi ja voivoi

mikseivät he HÖNÖstä kiinnostu? VOI MIKSI!!!!!!!!!!!!!

eikö tämä kuiva kausi koskaan lopu, suree soffallaan hän 🥹

Vierailija
184/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut miehet eivät meikkaa kasvoja lainkaan?

Sen sijaan panostavat hiuksiin, partaan ja vaatteisiin.

Jatkan:

Ei meikkaus ole mikään normi. Kaikenlaiset tavat, trendit ja kauneustrendit on vaihdelleet niin miehillä kuin naisilla vuosien ja vuosistojen varrella sekä eri yhteisöissä ja yhteiskunnissa. Myös miehillä on ollut meikkitrendejä. 

Lisäksi toiset ylipäätään panostavat esteettiyyteen ja ulkoiseen viehättävyyteen enemmän kuin toiset, syystä jos toisesta, oli sitten keinona vaatteet, hiukset tai meikki jne.. On myös ihan makuasia, minkä katsoo olevan kaunista tai viehättävää, ja mitä ylipäätään haluaa ulkoisella olemuksellaan toisille viestiä tai ei. Kauneus ei ole mikään ainoa mahdollinen tavoite. Monet arvostavat vaikkapa asianmukaisuutta tai käynännöllisyyttä; eri tilanteisiin erilainen vaatetus, meikki / meikittömyys jne. Töissä ulkoisen olemuksen tavoite voi olla esim. ammattimaisuus ja luotettavuus. 

Luonnollisuus ja luonnonmukaisuuden arvostaminen, on meikittömyydessä myös yksi arvo, joka voi olla syynä, ettei kiinnosta nimenomaan meikata. Se, että haluaa näyttää omalta itseltä, ja että se on ok.

Vierailija
185/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas miehenä ihmettelen miksi naiset ylipäätään meikkaavat, moni nainen on luonnollisesti kaunis, mutta järkyttävän näköisiä siinä paksussa pakkelikerroksessa. Ei sytytä vähääkään järkyttävä pakkelikerros naamassa. Mikä idea siinä oikein on? Mies 

Peitän ihon punettumat, näppylät ja arvet. Usko pois, haluat nähdä mut mieluummin meikin kanssa kuin ilman.

Vierailija
186/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vakavaa pitkää suhdetta

aikuisiässä kenenkään palomiehen

työtä tekevän kanssa. En heidän

pettämistendenssistään siten tiedä.

~

Turku on maamme virallinen,

se ensimmäinen pääkaupunki.

Merkittävä hansafoorumi ja

kaupankäynnin keskus.

Rikas historia kaikin puolin;

Turulla on jylhä statuksensa ja 

komea arkkitehtuurinsa. Itse 

kuitenkin koen sen ihmiset ja 

yleisen tunnelman koleana ja 

etäisenä.

Sellainen lämmin sydämen 

ilo ja huumori ei Turun toreilla 

rönsyilevänä kukoista.

En tarkoita kenenkään mieltä 

kommentillani pahoittaa.

[Eräs k:gissa vuosikymmenen

asunut sote-alan mies totesi, 

että Turussa on aivan 

perussettiä, ettei 5-10 vuotta 

samassa kerrostalossa asuneetkaan 

välttämättä toisiaan tervehdi].

E

Vierailija
187/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas miehenä ihmettelen miksi naiset ylipäätään meikkaavat, moni nainen on luonnollisesti kaunis, mutta järkyttävän näköisiä siinä paksussa pakkelikerroksessa. Ei sytytä vähääkään järkyttävä pakkelikerros naamassa. Mikä idea siinä oikein on? Mies 

No äitini sanoi aina, että se piristää.

Niin, varmaan pirteä huulipuna voi piristää ja maskaralla saa silmistä virkeämmän näköiset ja sopivanvärinne luomiväri kanssa voi tuoda veikeää ilmettä kasvoille, mutta miten paksu meikkivoide+puuterikerros iholla piristää?

Vierailija
188/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse suomalainen nainen, minusta meikkaus kuuluu itsestäänselvyytenä rutiineihin kuten siisti pukeutuminen ja kampaamokäynnit.  Meikkaus on ilo ja parhaiden kasvonpiirteiden korostamista.  

Meikit on myyntitykkien luoma keinotekoinen tarve. Naisia on (miesten ) helppo manipuloida.

Paskanmarjat.  Rupesin itse kokeilemaan 11-vuotiaana meikkaamista koska löysin isosiskojen vanhoja meikkejä. Totesin, että näyttää ihan hyvältä.   Äitini ei meikannut koskaan.  Eivät siskonikaan paitsi vähän joissain juhlatilaisuuksissa.  Minulla on silmät päässä, näytän paremmalta meikissä jota saatan käyttää myös yksin kotona. Mitään ylpeilemistä ei ole siinä, jos joku ei meikkaa.  Meikkaamaton nainen ei miellytä minua, pidän myös siitä että miehet meikkaavat ja käyttävät kynsilakkaa.  

Vierailija
189/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa,aivan turhaa!

Näin. Miksi ap ihmettelee vain naisia? Miksi mielestäsi miehille ei ole tuollaisia vaatimuksia? Monella miehelläkin naama kukkii ja ripset on haaleat. 

Vierailija
190/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut miehet peittää kasvonsa parralla? Yhtä järkevä kysymys.

Vierailija
191/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei ole arkena meikkiä eikä kyllä mitään kynsi- tai hiuslisäkkeitäkään. Tykkäisin meikata maltillisesti arkenakin, mutta oon todennut että käytän sen ajan mieluummin muihin asioihin. Lapset, parisuhde, omasta terveydestä huolehtiminen ja kotityöt menevät meikkaamisen edelle. Vaikka meikkaamiseen menisi vain 10 min päivässä, niin sen ajan käytän mieluummin esimerkiksi venyttelyyn, jumppaan, lapselle lukemiseen tai olohuoneen järjestelyyn.

Miten kauan sä sitten oikein meikkasit? Mä laitan puuteria, ripsaria ja jotain väriä huuliin, tuohon menee 2 minuuttia.

Vierailija
192/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä silmälasimainoksessa oli vähän aikaa sitten "jakkupukunainen", jolla ei ollut juuri meikkiä (?), Hänestä välittynyt kuva oli mielestäni tyly, kopea ja ylimielinen, ehkä vihainenkin. Kasvot olivat aika kalpeat. Mietin, mitä tällä pyrittiin välittämään katsojalle. Itse en toivoisi antavani ympäristööni moista vaikutelmaa.

Et sä sun pelle meikillä paremmalta näytä.

Moni näyttää meikillä paremmalta, pirteämmältä. Tietenkin itseltään, mutta hieman paremmalta. Et selkeästi itse meikkaa.

Vierailija
193/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa edes näe, jos joku mies on treenannut, kun suurin osa vuodesta kuljetaan takki päällä tai pitkähihainen paita. Ei kaikki käy uimassa.

Vierailija
194/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei kiinnosta 😃 Ei kyllä kiinnosta kynnet eikä hiuksetkaa 😄 Työvaatteet on hienot 😎

En meikkaa, en käytä tekokynsiä tai hiustenpidennyksiä. Olen totaalisen luomu ja olen saanut siitä miehiltä kehuja. Mua sen sijaan säälittää nää läskipallerot jotka käyttää pitkiä aikoja ittensä ehostamiseen sen sijaan että kävelisivät ko ajan. Vois vaikka paino pudota;)

Vierailija
195/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä silmälasimainoksessa oli vähän aikaa sitten "jakkupukunainen", jolla ei ollut juuri meikkiä (?), Hänestä välittynyt kuva oli mielestäni tyly, kopea ja ylimielinen, ehkä vihainenkin. Kasvot olivat aika kalpeat. Mietin, mitä tällä pyrittiin välittämään katsojalle. Itse en toivoisi antavani ympäristööni moista vaikutelmaa.

Et sä sun pelle meikillä paremmalta näytä.

Moni näyttää meikillä paremmalta, pirteämmältä. Tietenkin itseltään, mutta hieman paremmalta. Et selkeästi itse meikkaa.

Kaikki ei osaa meikata. Mutta meikkaavat silti.

Vierailija
196/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole rahaa ottaa hiusväriä kampaajalla, sehän voi maksaa 100 euroa. Sillä rahalla saa ruokaa. 

4 eurolla saa hiusvärin kaupasta.

Ymmärrän että rahat on monilta vähissä mutta sä voisit jo lopettaa tuon jankkaamisen.

Vierailija
197/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset taitaa olla erilaisia

Vierailija
198/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PORILAINEN työtön tradenomi HÖNÖ tiainen katkeroitunut kun seksielämänsä zero = 0

Fantasioi uniformumiehistä ja kyttää heidän seksipiehtarointejaan 👮🧑‍🚒

oijoi ja voivoi

mikseivät he HÖNÖstä kiinnostu? VOI MIKSI!!!!!!!!!!!!!

eikö tämä kuiva kausi koskaan lopu, suree soffallaan hän 🥹

Sun ensihoitaja palomies arvostelee ambulanssissa asiakkaiden rintoja.

Vierailija
199/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan Prismassa tai Citymarketissa tunnista kuka miehistä on poliisi tai palomies. Samalta ne kaikki näyttää.

Vierailija
200/287 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan juhliin ja muihin erityistilaisuuksiin, muttei todellakaan kiinnosta kauppareissua varten alkaa sutia pakkelia naamaan tai väkertää jotain kampausta. Tukka on tietysti puhdas aina, vaatteet samoin, enkä nyt missä tahansa rääsyissä mene edes markettiin, mutta riittää, että vaatteet ovat ehjät, puhtaat ja säänmukaiset. 

Olen naimisissa, joten ei tarvitse yrittää viehättää ketään. Silloin kyllä tälläydyn, kun mennään miehen kanssa vaikka ravintolaan En tykkää meikkaamisesta ja tukan laittamista suorastaan inhoan. Mulla on sellainen perussuomalainen liukas ja ärsyttävä hiuslaatu, jota ei saa mitenkään nätistä laitettua, vaikka käyttäisi miten paljon muotoilutuotteita ja sellaiset kasvonpiirteet, että vähäkin meikki saa näyttämään sirkuspelleltä. 

Jännää että haluat noissa tilanteissa joihin meikkaatko näyttää sirkuspelleltä?! Mulla on tuo sama ku sulla joten en meikkaa koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi