Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, onko nyt joku siitepölyaika? Aivan järjetön allergianuha jo pari päivää.

Vierailija
14.08.2022 |

En pääse allergiakokeisiin, mulle on vaan annettu nenäsuihke, joka ei nyt auta yhtään.
Kukkiiko nyt joku allergisoiva kasvi vai mistä ihmeestä voi johtua? Tää on aivan kamalaa!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu heinä ja pujo. Hae Heinixiä apteekista.

Vierailija
2/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on monelle allergiselle paha aika, pujo kukkii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on lämmin, mielestäni on edelleen kukkia ja kukkivia kasveja/pensaita/puita sekä katupölyä. Ja todella se voi aivastuttaa tai kutittaa kasvoja, jos menee ulos. Sisällä ei tapahdu yhtä paljon. Kuiva nenä lisää myös oireita, nenäöljy aamulla. 

Vierailija
4/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Pahimmat allergiaoireet koko kesänä ollut nyt muutaman viikon. Joutuu nappailemaan useamman allergialääkkeen päivässä vaikkei niitä saisi ottaa kuin yhden. Se on kai heinät ja pujo joiden siitepöly on nyt runsasta.

Vierailija
5/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! On kivempi tietää, mistä nää oireet tulee. Ärsyttää, kun ei pääse allergiakokeisiin! Auttaisi jos tietäisi vähän edes ennakoida koska tää alkaa/loppuu.

ap

Vierailija
6/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! On kivempi tietää, mistä nää oireet tulee. Ärsyttää, kun ei pääse allergiakokeisiin! Auttaisi jos tietäisi vähän edes ennakoida koska tää alkaa/loppuu.

ap

Hae Heinixiä, sitä saa ilman reseptiä ja se helpottaa oloa.

Vierailija
7/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ainakaan ennen tehty testejä tähän aikaan, vaan vasta siitepölykauden päätyttyä.

Ja antihistamiineja ei saa syödä ennen testejä, en muista miten kauan piti olla syömättä.

Vierailija
9/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne allergiakokeet auttaisivat?

Mene yksityiselle jos välttämättä haluat tietää.

Ei minua ainakaan ole ikinä testattu ja tiedän kokemuksesta olevani allerginen esim. hevoselle, kissalle jne. Siedättynyt jo itsestään koivulle ja muille siitepölyille.

Allergialääkkeitä saa apteekista ilman testejäkin.

Vierailija
10/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään allergiatestejä juuri tarvita. Lääkkeitä saa ilman reseptiä ja jos ne auttaa, allergiaa se on. Itse syön parhaillaan Kestine Lyoa clodisporium ja alternaria -homeiden aiheuttamaan allergiaan (ns. syksyallergia).

Vierailija
11/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Teitkö koronatestin? Tiedän muutaman kaverin joilla ainoa oire oli allergiatyyppinen nuha.

Vierailija
12/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi tyhjenee vihreiden propakandasta.

Vierailija
13/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pahat oireet viimeiset pari päivää. Kotona ikkunat ja parvekkeen ovi auki, ilmeisesti siitepölyä on tullut sisälle reilusti. Pahimmat aivastelut käynnissä koko kesän aikana. Ollaan sentään jo elokuun puolessa välissä, normaalisti neinänuha alkaisi olla jo ohi.

Vierailija
14/14 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne allergiakokeet auttaisivat?

Mene yksityiselle jos välttämättä haluat tietää.

Ei minua ainakaan ole ikinä testattu ja tiedän kokemuksesta olevani allerginen esim. hevoselle, kissalle jne. Siedättynyt jo itsestään koivulle ja muille siitepölyille.

Allergialääkkeitä saa apteekista ilman testejäkin.

Reseptinkin olen saanut vain kertomalla, että keväisin ja kesäisin on siitepölyallergiaa ja että olen koiralle ja kissalle allerginen. Ei testi ole mitenkään välttämätön,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä