Suomeen tulee todennäköisesti kilometrivero, summa olisi 5–10 senttiä jokaista ajokilometriä kohden.
Helsingistä Tampereelle on noin 180 kilometriä, eli automatkasta kertyisi veroa 9–18 euroa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/82086a20-0faf-4515-a9af-0fabe6…
Kommentit (193)
Kaikki turha liikkuminen loppuisi. Samoin loppuisi myös kaikki turha kuluttaminen. Harrastukset, ravintolat, kaupat kaikki seis. Talouden täydellinen romahdus.
Yleensä tuo vero on halpojen autojen maissa,Suomi ei ole sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Palkkoja on nostettava noin suurella verolla. 180 kilometriä voi olla työmatka päivässä.
Toisaalta paljonko tuosta 180 kilometrin matkasta maksetaan nyt polttoaineveroa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki turha liikkuminen loppuisi. Samoin loppuisi myös kaikki turha kuluttaminen. Harrastukset, ravintolat, kaupat kaikki seis. Talouden täydellinen romahdus.
Polttoaineen hinnasta suurin osa on veroa. Miksi nyt liikumme harrastuksiin, ravintoloihin ja kaupoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Valtio alkaa olla kansalaisille suurempi rasite kuin hyöty.
Pitäisikö Suomi lakkauttaa?
Tämä olisi viimeinen niitti Suomen taloudelle, joka muutenkin on surkeuden huippu. Olemme jääneet peruuttamattomasti muista pohjoismaista jälkeen. Maailman kireimpiin kuuluva kokonaisverotus meillä on jo muutenkin valmiiksi. Sosialistisella verottamisella emme nouse tästä suosta enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen turha ihmetellä miksi porukka ei hae töitä kuin parin km säteellä. Tai miksi kotimaan matkailu ei kiinnosta, miksi hinnat ja palvelut kallistuvat. Tämä maa on täysin paskottu. Veroja veron perään, jotta mikään ei ainakaan missään nimessä koskaan kannattaisi.
Julkisilla pääsee töihin ja kotimaan matkalle.
Voi miten mahtavaa olisikaan jos julkisilla kulkuneuvoilla pääsisi töihin... Olisi huoletonta ja auton voisi jättää vapaa- ajan käyttöön. Työurani alussa kävin töissä fillarimatkan päässä muutaman vuoden mutta halusin elämässä eteenpäin ja työpaikat vaihtuivat enkä enää ole kotipaikkakunnalla työskennellyt. Ei kulje julkiset työpaikoilleni. Eikä vanhusten luo. Verotuksen kilometrivähennys on olematon, oikea olisi työnantajan maksama kilometrikorvaus, noin 50 senttiä kilsa, joku työnantaja sen maksaakin. Sähköauto olisi kyllä hyvä työauto, saisi usein palkan lataamisajalta. Me autoilijat maksellaan monien taiteet, kulttuurit ja urheilut.
Tämähän olisi käytännössä lähellä Yhdysvaltojen mallia, missä on tietulleja.
Hallitus yrittää väkisin tehdä meistä pikku-USA:ta, missä kaikesta pitää maksaa, kun verotus ei kata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Maksat.
Autosi ei ole tieliikennekelpoinen.
Kyllä.
Suomessa on liikaa julkisella sektorilla puuhapetejä, jotka miettivät aivan liikaa verojen kiristämistä ja uusien verojen perimistä. Hyödyllisempiin töihin siitä, mars!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton seuraamiseksi tarvittaisiin ajoneuvokohtainen seuranta, ja se on ainakin toistaiseksi gdpr vastaista.
Mitä ihmeen seuranta. Kerran vuodessa kattoo km mittaria.
Miten oikaiset lukemasta ulkomailla ajamisen?
Missä se mittari kerran vuodessa luetaan?
No digitaalisesti luetaan. Minulla luetaan nytkin kun saa alennusta autovakuutukseen kun ajaa vähemmän näin eläkeläisenä. Puhelimeen tulee viesti joka kk tästä. Autoon tietty asennettu pieni laite sitä varten, se ilmoittaa montaa muutakin asiaa ja jos jään vaikka tielle enkä pääse eteenpäin ei tartte kuin painaa nappia niin jo tulee apua. Kerran on tapahtunut ja loistavasti toimi. Italiassa asun.
Suomalaiset vastustavat voimakkaasti laiteperustaista valvontaa. Tosin se on ainoa keino luotettavaan lukemiseen ja sillä pystyy erottamaan ulkomailla ajetut ajot.
Gps seuranta ei toimi esim itärajalla
Vierailija kirjoitti:
Tämähän olisi käytännössä lähellä Yhdysvaltojen mallia, missä on tietulleja.
Hallitus yrittää väkisin tehdä meistä pikku-USA:ta, missä kaikesta pitää maksaa, kun verotus ei kata mitään.
Pitäs ensin karsia sitä tulojen verotusta 90%. Tuloista menee veroihin ja eläkemaksuihin keskimäärin 50% ja jäljelle jääneestä menee alvi 25%.
Eläkemaksusta on turha jeesustella minään maksuna itselle, ennenkuin ne rahat näkyy oikeasti esim. jollain tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi viimeinen niitti Suomen taloudelle, joka muutenkin on surkeuden huippu. Olemme jääneet peruuttamattomasti muista pohjoismaista jälkeen. Maailman kireimpiin kuuluva kokonaisverotus meillä on jo muutenkin valmiiksi. Sosialistisella verottamisella emme nouse tästä suosta enää koskaan.
Veroja ei ole varaa alentaa, pitäisi karsia valtion kuluja kovalla kädellä ensin. Karsittavaa löytyy helposti, vain välttämätön jääköön. Ylisuuret palkat, eläkkeet jotka veronmaksajat maksaa, yritystuet...noihin jo menee miljardeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton seuraamiseksi tarvittaisiin ajoneuvokohtainen seuranta, ja se on ainakin toistaiseksi gdpr vastaista.
Mitä ihmeen seuranta. Kerran vuodessa kattoo km mittaria.
Miten oikaiset lukemasta ulkomailla ajamisen?
Missä se mittari kerran vuodessa luetaan?
No digitaalisesti luetaan. Minulla luetaan nytkin kun saa alennusta autovakuutukseen kun ajaa vähemmän näin eläkeläisenä. Puhelimeen tulee viesti joka kk tästä. Autoon tietty asennettu pieni laite sitä varten, se ilmoittaa montaa muutakin asiaa ja jos jään vaikka tielle enkä pääse eteenpäin ei tartte kuin painaa nappia niin jo tulee apua. Kerran on tapahtunut ja loistavasti toimi. Italiassa asun.
Suomalaiset vastustavat voimakkaasti laiteperustaista valvontaa. Tosin se on ainoa keino luotettavaan lukemiseen ja sillä pystyy erottamaan ulkomailla ajetut ajot.
Gps seuranta ei toimi esim itärajalla
Kyllä se riittävän hyvin toimii tuohon tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän olisi käytännössä lähellä Yhdysvaltojen mallia, missä on tietulleja.
Hallitus yrittää väkisin tehdä meistä pikku-USA:ta, missä kaikesta pitää maksaa, kun verotus ei kata mitään.
Pitäs ensin karsia sitä tulojen verotusta 90%. Tuloista menee veroihin ja eläkemaksuihin keskimäärin 50% ja jäljelle jääneestä menee alvi 25%.
Eläkemaksusta on turha jeesustella minään maksuna itselle, ennenkuin ne rahat näkyy oikeasti esim. jollain tilillä.
Paljonko pitää olla kuukausitulot että verot ja eläkemaksut on 50%.? Minkälaista kultapossukerhoa tuo "keskimimäärin" edes tuossa yhteydessä tarkoittaa?
Pohdin vaan kun omatkin tulot ylimmässä desiilissä ja verot + eläkemaksut ei ole lähellekään noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokilometrit näkyy auton mittarista, lapset. Se tsekataan katsastuksessa. Lasku perään vuosittain tai maksun perii katsastaja samalla kun katsastusmaksun.
Ei rikota gdpr:ää eikä tarvitse paikantaa, pällit. Ja tätähän edistää LULU RANNE, PS.
Mitenkähän vanhemmat autot joissa matkamittarilukema on helppo väärentää, ja toki Ebaystä saa muutamalla satasella laitteen jolla voi muuttaa uudempien digitaalinäyttöisten mittarit, tulee hyvä bisnes monille.
Joissakin se voi myös kalibroida poikkeavalle rengaskoolle, joka on laillista, eli sen voi asettaa näyttämään väärin koko ajan esim 20% alle todellisten kilometrien.
Ajo "kilometrit" eivät tule rengaskoosta vaan ihan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän olisi käytännössä lähellä Yhdysvaltojen mallia, missä on tietulleja.
Hallitus yrittää väkisin tehdä meistä pikku-USA:ta, missä kaikesta pitää maksaa, kun verotus ei kata mitään.
Pitäs ensin karsia sitä tulojen verotusta 90%. Tuloista menee veroihin ja eläkemaksuihin keskimäärin 50% ja jäljelle jääneestä menee alvi 25%.
Eläkemaksusta on turha jeesustella minään maksuna itselle, ennenkuin ne rahat näkyy oikeasti esim. jollain tilillä.
Eihän eläkemaksuja itselle makseta vaan niillä maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä ja samalla oma eläke kertyy jonka sitten maksavat seuraavat, kaikkihan sen tietää. Kyllähän ne rahat jollain tilillä käy. Ja muuten, asiakas maksaa lopulta aina kaiken.
Kiva lasku myös niille jotka käyvät 9e/pv orjatöissä. Kokoomus ei tietenkään korota tuota kulukorvausta.