Suomeen tulee todennäköisesti kilometrivero, summa olisi 5–10 senttiä jokaista ajokilometriä kohden.
Helsingistä Tampereelle on noin 180 kilometriä, eli automatkasta kertyisi veroa 9–18 euroa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/82086a20-0faf-4515-a9af-0fabe6…
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokilometrit näkyy auton mittarista, lapset. Se tsekataan katsastuksessa. Lasku perään vuosittain tai maksun perii katsastaja samalla kun katsastusmaksun.
Ei rikota gdpr:ää eikä tarvitse paikantaa, pällit. Ja tätähän edistää LULU RANNE, PS.
Mitenkähän vanhemmat autot joissa matkamittarilukema on helppo väärentää, ja toki Ebaystä saa muutamalla satasella laitteen jolla voi muuttaa uudempien digitaalinäyttöisten mittarit, tulee hyvä bisnes monille.
Joissakin se voi myös kalibroida poikkeavalle rengaskoolle, joka on laillista, eli sen voi asettaa näyttämään väärin koko ajan esim 20% alle todellisten kilometrien.
Nyt on helppo väärentää kun ketää ei kiinnosta jos joku jobbari kusettaa jonkun parin tonnin romun kaupoissa mittaria rukkaamalla. Tilanne on ihan toinen kun niiden kilsojen perusteella rahoitetaan Tunnin junia sun muuta paskaa. Ennen kuin pääset edes maksamaan sitä kilometriveroa niin saat ensin maksaa sellaiset pomminvarmat kilometrienseurantalaitteet autoosi että väärennykset loppuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän olisi käytännössä lähellä Yhdysvaltojen mallia, missä on tietulleja.
Hallitus yrittää väkisin tehdä meistä pikku-USA:ta, missä kaikesta pitää maksaa, kun verotus ei kata mitään.
Pitäs ensin karsia sitä tulojen verotusta 90%. Tuloista menee veroihin ja eläkemaksuihin keskimäärin 50% ja jäljelle jääneestä menee alvi 25%.
Eläkemaksusta on turha jeesustella minään maksuna itselle, ennenkuin ne rahat näkyy oikeasti esim. jollain tilillä.
Sehän hallituksen idea onkin.
Karsia kaikki pois, ja sitten laskea verotusta, kun aletaan valittaa, että miksi me edes maksetaan veroja.
Ihan selvä suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Aikanaan ruuvattiin takseista mittarivaijerit irti lomamatkojen ajaksi, myöhemmin irroitettiin pistoke jostain. Sähköisiä mittareita on manipuloitu ja tullaan manipuloimaan aina. Ajopäiväkirja oli ennen paperivihko, lähes kaikki ajot oli työajoja ja kaikki meni läpi kun perheessä oli kaksi muutakin autoa joista toinen kilpa- auto. Ihminen on hyvä keksimään menetelmiä verojen kohtuullistamiseksi ja ylisuurten autoverojen takia se ei edes ole kovinkaan iso rikos.
Ok, eli työnhakualue tulee pienenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Maksat.
Autosi ei ole tieliikennekelpoinen.
Kyllä.
Miten peltoautot siis verotetaan kun niitä ei katsasteta?
Peltoauto tarkastaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Aikanaan ruuvattiin takseista mittarivaijerit irti lomamatkojen ajaksi, myöhemmin irroitettiin pistoke jostain. Sähköisiä mittareita on manipuloitu ja tullaan manipuloimaan aina. Ajopäiväkirja oli ennen paperivihko, lähes kaikki ajot oli työajoja ja kaikki meni läpi kun perheessä oli kaksi muutakin autoa joista toinen kilpa- auto. Ihminen on hyvä keksimään menetelmiä verojen kohtuullistamiseksi ja ylisuurten autoverojen takia se ei edes ole kovinkaan iso rikos.
Kiitos näiden puuhapetejen on tässä varmaan ratkaisuna tuon takia se, että vero lasketaan yleisten keskim. ajokilometrien mukaan jotka suomessa on haarukassa 15-20000/v.
Vierailija kirjoitti:
Ton seuraamiseksi tarvittaisiin ajoneuvokohtainen seuranta, ja se on ainakin toistaiseksi gdpr vastaista.
Epätoivossaan rahaa saadakseen kelpaa aluksi ihan katsastuksessa kirjatut kilometrit. Saa vaan nähdä kuinka moni hakee mittarin ruuvauksen jälkeen kilometriveron palautusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä tietulleissa on niin vi tun vaikeaa? Niillä suuressa maailmassa raha kerätään jos oikeasti halutaan tietä kuluttavan liikenteen maksavan siitä käytöstä.
Tällä hetkellä tieliikenteeltä kerätään kolme kertaa enemmän veroja kuin mitä palautuu tien pitoon.
Kyllä niillä rahoilla tiet kunnossa pidetään..afrikassa !
Jollain ne teiden ylläpidot pitää jatkossa kustanta, jos polttoaineveroista ei sähköautoista rahoja tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Aikanaan ruuvattiin takseista mittarivaijerit irti lomamatkojen ajaksi, myöhemmin irroitettiin pistoke jostain. Sähköisiä mittareita on manipuloitu ja tullaan manipuloimaan aina. Ajopäiväkirja oli ennen paperivihko, lähes kaikki ajot oli työajoja ja kaikki meni läpi kun perheessä oli kaksi muutakin autoa joista toinen kilpa- auto. Ihminen on hyvä keksimään menetelmiä verojen kohtuullistamiseksi ja ylisuurten autoverojen takia se ei edes ole kovinkaan iso rikos.
Päinvastoin, veropetoksestahan saa kakkua paljon helpommin kuin monesta muusta rikoksesta. Joku raiskaus vaikka menee helposti ehdollisella, mutta annappa kun suhmuroia parikymmentä tonnia verottajan rahaa niin häkki heiluu samantien.
Mittarivaijereiden ruuvailuista joskus silloin kun Esson baarit oli vielä Esson baareja on pitkä matka siihen että joku onnistuu murtamaan esimerkiksi nuo digitaalisiin allekirjoituksiin perustavat pakolliset päästöseurantajutut mitkä on Euro 7 tulossa. Vaatii käytännössä toimivan kvanttitietokoneen tms.
Noiden melko alkeellisten digipiirtureidenkin huijaamisesta kärähtää porukkaa jatkuvasti kun ei olekaan enää ihan niin helppoa kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Maksat.
Autosi ei ole tieliikennekelpoinen.
Kyllä.
Miten peltoautot siis verotetaan kun niitä ei katsasteta?
Peltoauto tarkastaja?
Määrätään ei tieliikennekelpoisille maastoliikennevero ja siihen päälle vielä ekosuojelulisä, koska se kuormittaa enemmän luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokilometrit näkyy auton mittarista, lapset. Se tsekataan katsastuksessa. Lasku perään vuosittain tai maksun perii katsastaja samalla kun katsastusmaksun.
Ei rikota gdpr:ää eikä tarvitse paikantaa, pällit. Ja tätähän edistää LULU RANNE, PS.
Mitenkähän vanhemmat autot joissa matkamittarilukema on helppo väärentää, ja toki Ebaystä saa muutamalla satasella laitteen jolla voi muuttaa uudempien digitaalinäyttöisten mittarit, tulee hyvä bisnes monille.
Joissakin se voi myös kalibroida poikkeavalle rengaskoolle, joka on laillista, eli sen voi asettaa näyttämään väärin koko ajan esim 20% alle todellisten kilometrien.
Nyt on helppo väärentää kun ketää ei kiinnosta jos joku jobbari kusettaa jonkun parin tonnin romun kaupoissa mittaria rukkaamalla. Tilanne on ihan toinen kun niiden kilsojen perusteella rahoitetaan Tunnin junia sun muuta paskaa. Ennen kuin pääset edes maksamaan sitä kilometriveroa niin saat ensin maksaa sellaiset pomminvarmat kilometrienseurantalaitteet autoosi että väärennykset loppuu siihen.
Niin, tuskin verot voi perustua mittarilukemaan. Mittarien manipulointi on erittäin helppoa. On aina ollut. Pitää vaan etsiä kaveri joka sen osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Maksat.
Autosi ei ole tieliikennekelpoinen.
Kyllä.
Miten peltoautot siis verotetaan kun niitä ei katsasteta?
Peltoauto tarkastaja?
Mikäli peltoautotarkastajien värvääminen tuottaa enemmän kuin maksaa niin ilman muuta.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa luki, että polttoaineen verotusta laskettaisiin samalla reilusti. En usko siihen hetkeäkään. Kilometrivero tulee varmasti vaan kaikkien muiden verojen ja maksujen päälle.
Joskus kauan sitten mietittiin verotetaanko auton ostoa vai polttoaineita,taidettiin sitten verottaa molempia.
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei ne turistit maksa nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokilometrit näkyy auton mittarista, lapset. Se tsekataan katsastuksessa. Lasku perään vuosittain tai maksun perii katsastaja samalla kun katsastusmaksun.
Ei rikota gdpr:ää eikä tarvitse paikantaa, pällit. Ja tätähän edistää LULU RANNE, PS.
Mitenkähän vanhemmat autot joissa matkamittarilukema on helppo väärentää, ja toki Ebaystä saa muutamalla satasella laitteen jolla voi muuttaa uudempien digitaalinäyttöisten mittarit, tulee hyvä bisnes monille.
Joissakin se voi myös kalibroida poikkeavalle rengaskoolle, joka on laillista, eli sen voi asettaa näyttämään väärin koko ajan esim 20% alle todellisten kilometrien.
Nyt on helppo väärentää kun ketää ei kiinnosta jos joku jobbari kusettaa jonkun parin tonnin romun kaupoissa mittaria rukkaamalla. Tilanne on ihan toinen kun niiden kilsojen perusteella rahoitetaan Tunnin junia sun muuta paskaa. Ennen kuin pääset edes maksamaan sitä kilometriveroa niin saat ensin maksaa sellaiset pomminvarmat kilometrienseurantalaitteet autoosi että väärennykset loppuu siihen.
Niin, tuskin verot voi perustua mittarilukemaan. Mittarien manipulointi on erittäin helppoa. On aina ollut. Pitää vaan etsiä kaveri joka sen osaa.
Se on helppoa vain koska kenelläkään ei ole merkittävää taloudellista intressiä tehdä siitä vaikeaa, ymmärrätkö?
Ei kannata olla niin lapsellinen että kuvittelee että se olisi edelleen helppoa jos miljardien verotulot on siitä kiinni.
Tuonkin suunnittelijat haistakoot pitkän v i t u n..kyllä olisi "saunan taakse" vietäviä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa luki, että polttoaineen verotusta laskettaisiin samalla reilusti. En usko siihen hetkeäkään. Kilometrivero tulee varmasti vaan kaikkien muiden verojen ja maksujen päälle.
Joskus kauan sitten mietittiin verotetaanko auton ostoa vai polttoaineita,taidettiin sitten verottaa molempia.
Eikä pelkästään ostoa ja bensaa, vaan myös auton käyttöä. Toki vaan "tilapäisesti"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurannasta ei tule mitään.
Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.
Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?
Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?
Ei tulekaan.
Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.
Kyllä.
Kyllä ajaa.
Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?
Entä jos matkamkttari on rikki?
Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?
Aikanaan ruuvattiin takseista mittarivaijerit irti lomamatkojen ajaksi, myöhemmin irroitettiin pistoke jostain. Sähköisiä mittareita on manipuloitu ja tullaan manipuloimaan aina. Ajopäiväkirja oli ennen paperivihko, lähes kaikki ajot oli työajoja ja kaikki meni läpi kun perheessä oli kaksi muutakin autoa joista toinen kilpa- auto. Ihminen on hyvä keksimään menetelmiä verojen kohtuullistamiseksi ja ylisuurten autoverojen takia se ei edes ole kovinkaan iso rikos.
Päinvastoin, veropetoksestahan saa kakkua paljon helpommin kuin monesta muusta rikoksesta. Joku raiskaus vaikka menee helposti ehdollisella, mutta annappa kun suhmuroia parikymmentä tonnia verottajan rahaa niin häkki heiluu samantien.
Mittarivaijereiden ruuvailuista joskus silloin kun Esson baarit oli vielä Esson baareja on pitkä matka siihen että joku onnistuu murtamaan esimerkiksi nuo digitaalisiin allekirjoituksiin perustavat pakolliset päästöseurantajutut mitkä on Euro 7 tulossa. Vaatii käytännössä toimivan kvanttitietokoneen tms.
Noiden melko alkeellisten digipiirtureidenkin huijaamisesta kärähtää porukkaa jatkuvasti kun ei olekaan enää ihan niin helppoa kuin ennen.
Jethro tuomittiin kolmesta törkeästä veropetoksesta ja yhdestä perusmuotoisesta. Ehdollista tuli. Linkkaa yksikin tapaus, jossa kolmesta törkeästä raiskauskesta ei ole joutunut kiven siään.
Ei ole lähelläkään USA:n mallia, koska siellä autot ja polttoaine on halvempia kuin Suomessa ja palkat ja ostovoima on paljon isommat.