Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomeen tulee todennäköisesti kilometrivero, summa olisi 5–10 senttiä jokaista ajokilometriä kohden.

Vierailija
12.05.2026 |

Helsingistä Tampereelle on noin 180 kilometriä, eli automatkasta kertyisi veroa 9–18 euroa.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/82086a20-0faf-4515-a9af-0fabe6…

 

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurannasta ei tule mitään.

Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.

Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?

Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?

Ei tulekaan.

Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.

Kyllä.

Kyllä ajaa.

Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?

 

Entä jos matkamkttari on rikki?

 

Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?

Aikanaan ruuvattiin takseista mittarivaijerit irti lomamatkojen ajaksi, myöhemmin irroitettiin pistoke jostain. Sähköisiä mittareita on manipuloitu ja tullaan manipuloimaan aina. Ajopäiväkirja oli ennen paperivihko, lähes kaikki ajot oli työajoja ja kaikki meni läpi kun perheessä oli kaksi muutakin autoa joista toinen kilpa- auto. Ihminen on hyvä keksimään menetelmiä verojen kohtuullistamiseksi ja ylisuurten autoverojen takia se ei edes ole kovinkaan iso rikos.

Päinvastoin, veropetoksestahan saa kakkua paljon helpommin kuin monesta muusta rikoksesta. Joku raiskaus vaikka menee helposti ehdollisella, mutta annappa kun suhmuroia parikymmentä tonnia verottajan rahaa niin   häkki heiluu samantien.

 

Mittarivaijereiden ruuvailuista joskus silloin kun Esson baarit oli vielä Esson baareja on pitkä matka siihen että joku onnistuu murtamaan esimerkiksi nuo digitaalisiin allekirjoituksiin perustavat pakolliset päästöseurantajutut mitkä on Euro 7 tulossa. Vaatii käytännössä toimivan kvanttitietokoneen tms. 

Noiden melko alkeellisten digipiirtureidenkin huijaamisesta kärähtää porukkaa jatkuvasti kun ei olekaan enää ihan niin helppoa kuin ennen.

Jethro tuomittiin kolmesta törkeästä veropetoksesta ja yhdestä perusmuotoisesta. Ehdollista tuli. Linkkaa yksikin tapaus, jossa kolmesta törkeästä raiskauskesta ei ole joutunut kiven siään. 

Syyttäjä valitti tuomiosta ja vaatii ehdotonta.  Keissi on nyt hovissa. 

Vierailija
182/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurannasta ei tule mitään.

Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.

Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?

Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?

Ei tulekaan.

Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.

Kyllä.

Kyllä ajaa.

Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?

 

Entä jos matkamkttari on rikki?

 

Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?

Aikanaan ruuvattiin takseista mittarivaijerit irti lomamatkojen ajaksi, myöhemmin irroitettiin pistoke jostain. Sähköisiä mittareita on manipuloitu ja tullaan manipuloimaan aina. Ajopäiväkirja oli ennen paperivihko, lähes kaikki ajot oli työajoja ja kaikki meni läpi kun perheessä oli kaksi muutakin autoa joista toinen kilpa- auto. Ihminen on hyvä keksimään menetelmiä verojen kohtuullistamiseksi ja ylisuurten autoverojen takia se ei edes ole kovinkaan iso rikos.

Päinvastoin, veropetoksestahan saa kakkua paljon helpommin kuin monesta muusta rikoksesta. Joku raiskaus vaikka menee helposti ehdollisella, mutta annappa kun suhmuroia parikymmentä tonnia verottajan rahaa niin   häkki heiluu samantien.

 

Mittarivaijereiden ruuvailuista joskus silloin kun Esson baarit oli vielä Esson baareja on pitkä matka siihen että joku onnistuu murtamaan esimerkiksi nuo digitaalisiin allekirjoituksiin perustavat pakolliset päästöseurantajutut mitkä on Euro 7 tulossa. Vaatii käytännössä toimivan kvanttitietokoneen tms. 

Noiden melko alkeellisten digipiirtureidenkin huijaamisesta kärähtää porukkaa jatkuvasti kun ei olekaan enää ihan niin helppoa kuin ennen.

Tämä saattaa olla eräs syy siihen että autokanta vanhenee, eihän siinä mitään pahaa olekaan sinänsä. Varsinkin dieseleiden vaikeudet eri sääoloissa, miten noita on edes tyyppihyväksytty tänne... Mieluummin ajetaan vanhalla varmalla  kalustolla kuin uudella epävarmalla. Monen pikkufirman kannattaa käyttää leasingautoja ettei tarvi kalliita korjauksia maksaa. Jotkut isot firmat vaatii sertifikaattien vaatimaa kalustoa joka toiminnassaan, ok mutta kalliiksi tulee. Pienemmät narikat ajaa autonsa loppuun, se onkin järkevää ja kotterosta saa pari tonnia kun se lähtee Afrikkaan tai Ukrainaan. Itselle kyllä kelpaisi kilometrivero jos vaikkapa d8eselvero poistuisi. Ruuvaisin takapenkit takaisin perheen kakkosautoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurannasta ei tule mitään.

Ja miten tämä ilman sitä toteutettaisiin.

Ajanko ulkomailla myös Suomelle veroa maksaen?

Ja ajaako turistit täällä ilmaiseksi?

Ei tulekaan.

Katsastuksessa tarkastetaan kilometrit, eli vuosittainen katsastus olisi pakollinen myös uusille autoille.

Kyllä.

Kyllä ajaa.

Maksanko tätä veroa myös ulkomailla ajetuista?

 

Entä jos matkamkttari on rikki?

 

Maksanko tätä omalla pihalla ajetuista?

Aikanaan ruuvattiin takseista mittarivaijerit irti lomamatkojen ajaksi, myöhemmin irroitettiin pistoke jostain. Sähköisiä mittareita on manipuloitu ja tullaan manipuloimaan aina. Ajopäiväkirja oli ennen paperivihko, lähes kaikki ajot oli työajoja ja kaikki meni läpi kun perheessä oli kaksi muutakin autoa joista toinen kilpa- auto. Ihminen on hyvä keksimään menetelmiä verojen kohtuullistamiseksi ja ylisuurten autoverojen takia se ei edes ole kovinkaan iso rikos.

Päinvastoin, veropetoksestahan saa kakkua paljon helpommin kuin monesta muusta rikoksesta. Joku raiskaus vaikka menee helposti ehdollisella, mutta annappa kun suhmuroia parikymmentä tonnia verottajan rahaa niin   häkki heiluu samantien.

 

Mittarivaijereiden ruuvailuista joskus silloin kun Esson baarit oli vielä Esson baareja on pitkä matka siihen että joku onnistuu murtamaan esimerkiksi nuo digitaalisiin allekirjoituksiin perustavat pakolliset päästöseurantajutut mitkä on Euro 7 tulossa. Vaatii käytännössä toimivan kvanttitietokoneen tms. 

Noiden melko alkeellisten digipiirtureidenkin huijaamisesta kärähtää porukkaa jatkuvasti kun ei olekaan enää ihan niin helppoa kuin ennen.

Jethro tuomittiin kolmesta törkeästä veropetoksesta ja yhdestä perusmuotoisesta. Ehdollista tuli. Linkkaa yksikin tapaus, jossa kolmesta törkeästä raiskauskesta ei ole joutunut kiven siään. 

Jethron tuomio ei ole lainvoimainen.

 

yle.fi/a/3-11711728

Törkeä raiskaus + törkeä lapsen hyväksikäyttö ehdollista hovissa.

 

Ja jos osaat lukea niin minä vertasin ihan perusmuotoista raiskausta, en puhunut kolmesta törkeästä mitään, joten mitä vittua edes lässytät?

Vierailija
184/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se  olisi, ne maksaa jotka kuluttaa teitä. Monissa maissa on tietullit, joilla tietä pidetään kunnossa.

Niin että ne perse homeessa kotona makaavat taas tästäkin huutavat työssäköyviä maksumieheksi? Töihin kun ajaa 120km päivässä niin ei ole enää yhtään mitään järkeä koko touhussa. On tämä niin sairas maa. Vähän voisi sitä omaa nenää pidemmälle miettiä. Mitä luulet, että käy hintojen? Kotihoito tekee siirtymät autolla. Rekat, roska-autot, taksit, kiinteistönvälittäjät, puheterapeutit, kotisiivoojat, sähkärit, putkarit, koulukyydit... Kaikki ajavat kymmeniä kilometrejä pelkästään työpäivän aikana. Päälle kaikki muut, jotka ajavat päästäkseen edes työpaikalleen. Kannattaako? Ei kannata. 

Vierailija
185/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun tämä tulee, tulee myös pomminvarma kapina ja yleislakko. Ihmisillä on mitta aivan tapissa. Verot sen kun nousee, mutta mitään et sillä enää saa. Muualta rahdattu porukka imee veroeurot kuin pesusieni.

Vierailija
186/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun tämä tulee, tulee myös pomminvarma kapina ja yleislakko. Ihmisillä on mitta aivan tapissa. Verot sen kun nousee, mutta mitään et sillä enää saa. Muualta rahdattu porukka imee veroeurot kuin pesusieni.

Missä maassa asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavat suurella rahalla isojen säästöjen toivossa sähköauton ostaneet olla erityisen raivoissaan tästä. Tyypillistä Suomen valtion toimintaa. Ensin houkutellaan halpisveroilla kansa täyttämään maa sähköhelistimillä ja sitten kun tavoitteeseen on päästy ja polttomoottoriautot hävinneet, isketään näiden vero pilviin. 

Päättäjät edustavat suomen suurinta rikollisjengiä ainoaa työpaikkaa jossa päin naamaa valehtelusta, varastamisesta ja törkeästä omanedun ajamisen ja verorahojen holtittomasta tuhlaamisesta ei seuraa yhtään mitään. Jos minä saisin päättää niin päättäjän valehtelu on aina törkeä rikos ja giljo tii ni rakennettaisiin eduskuntatalon pihalle. Välittömästi valehtelun tai muun väärän käytöksen jälkeen kahden vartijan välissä epärehellinen pihalle ja pää koriin. Väitän että saisi keskustelut aivan eri sävyn ja nopeasti. 

Vierailija
188/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun tämä tulee, tulee myös pomminvarma kapina ja yleislakko. Ihmisillä on mitta aivan tapissa. Verot sen kun nousee, mutta mitään et sillä enää saa. Muualta rahdattu porukka imee veroeurot kuin pesusieni.

Missä maassa asut?

Joo, sitten aikaisemman kirjoittaja heräsi, vaihtoi kuivat alle, päästi kissan pihalle ja meni takaisin nukkumaan. Vai että suomessa tulee pomminvarma kapina, heh heh heh.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- autovero uuden auton hinnassa (väliaikainen 1950 -luvulta lähtien)

- ajoneuvovero, vuosittain (väliaikaisesti 1990 -luvulla voimaan määrätty alunperin tuulilasitarrana)

- polttoainevero (jo 90-luvulla uutisoitiin että bensalitran hinnasta 75% on veroja)

- EU vaatimuksiakin tiukempi katsastusvelvollisuus! Miksi meillä köyhässä maassa pitää olla kaikki maailman tiukinta eli kalleinta??!!

- alv kaikessa lisäksi, veroa verosta!

- nytkö vielä kilometrivero näiden kaikkien päälle!

 

Miksi tästä maasta on haluttu tehdä elinkelvoton kansalaisille??!!

Vierailija
190/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaisesta tule mitään että valtio jyrää oman etunsa brutaalilla ylivoimalla tavallisen kansalaisen edun yli aina joka asiassa. Normaali elämä tarkoittaa sitä että kansalaisellakin on oltava mahdollisuuksia ja etuja että pystyy elämään tässä yhteiskunnassa! Valtio ei saa niitä viedä, koska muuten normaali elämä muuttuu mahdottomaksi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing auto ulkomailta niin säästyy kilometri verolta Suomessa. 

Vierailija
192/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton seuraamiseksi tarvittaisiin ajoneuvokohtainen seuranta, ja se on ainakin toistaiseksi gdpr vastaista.

Mitä ihmeen seuranta. Kerran vuodessa kattoo km mittaria.

Uuden auton kun ostat, katsastus on 4v päästä. Ja siitä eteenpäin 2v välein kunnes auto on 10v...

Meinaatko ettei mittaria voi katsoa kuin katsastuksen yhteydessä? Et voi oikeasti olla tosissasa,järki hoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/193 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton seuraamiseksi tarvittaisiin ajoneuvokohtainen seuranta, ja se on ainakin toistaiseksi gdpr vastaista.

Mitä ihmeen seuranta. Kerran vuodessa kattoo km mittaria.

Miten oikaiset lukemasta ulkomailla ajamisen?

Missä se mittari kerran vuodessa luetaan?

No digitaalisesti luetaan. Minulla luetaan nytkin kun saa alennusta autovakuutukseen kun ajaa vähemmän näin eläkeläisenä. Puhelimeen tulee viesti joka kk tästä. Autoon tietty asennettu pieni laite sitä varten, se ilmoittaa montaa muutakin asiaa ja jos jään vaikka tielle enkä pääse eteenpäin ei tartte kuin painaa nappia niin jo tulee apua. Kerran on tapahtunut ja loistavasti toimi. Italiassa asun. 

Suomalaiset vastustavat voimakkaasti laiteperustaista valvontaa. Tosin se on ainoa keino luotettavaan lukemiseen ja sillä pystyy erottamaan ulkomailla ajetut ajot. 

Hämmästelin alapeukkuja kommenttiini. Minä suomalaisena tykkään tuosta systeemistä. Mitä tekee tämmöinen 76 v. jos jää auton kanssa jonnekin jumiin, missä ei ole kuin tie edessä ja takana? Kävellenkö tarttis lähteä ja jättää auto siihen? Sitäpaitsi saa alennusta autovakuutuksesta kun on vähemmän kilometrejä. Eläkeläisenä en ajele pitkiä matkoja yksin, max 50 km. En pidä tätä minkäänlaisena valvontana vaan eräänlaisena turvatoimenpiteenä ainakin tämän ikäiselle.