Miten te keillä ei ole autoa, kannatte isot, ja erikoisen muotoiset esineet kaupasta?
Itse just pitäis lähteä ostamaan sängynsaluslaatikoita, mutta nehän on tosi isoja ja noloa kantaa käsin kotiin ne...
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monissa nykyaikaisissa firmoissa on kotiinkuljetuspalvelu. Se on pieni hinta siitä, että ei tarvitse tuskissaan kantaa niitä. Sängynaluslaatikoille voi ehkä löytää kotiinkuljetuksen jopa 9,90 eurolla, tai ilman toimituskuluja firmasta riippuen.
Samalla ne tavarat saa silloin helposti ja ehjänä kotiin asti suhteellisen pienin kuluin tai ilmaiseksi riippuen tavallisesti ostosten yhteishinnasta. Lisäksi jos ostaa pesukoneen, niin sen mukana voivat tulla ammattitaitoiset asentajat, jotta ei tarvitse itse kokeilla yrityksen ja erehdyksen menetelmää.
Minä viikko ennen vappua kävin liikkeessä valitsemassa itselle pyykinpesukoneen. Maksoin kotiinkuljetuksen ja asennuksen sekä vanhan pois viennin. Eipä voisi olla kätevämpää, samalla lähti myös pakkausmateriaalit. Kaikenlisäksi kun maanantaina kävin ostoksilla niin saman viikon keskiviikkona oli kotiintoimitus. Olisi ollut jo tiistaina mutta aikataulut ei natsannu yhteen.
Mihin tarvitaan sängynaluslaatikoita. Eikö tyhjiöpussit aja saman asian jos on pelkkä säilytystarve?
Pesukone on tosi huono esimerkki tässä ketjussa. Ei kukaan kanna pesukonetta itse tai kuskaa sitä julkisilla :)
Maksamalla kuljetuksen. Jos se on kohtuullinen. Peiton vien bussissa kassissa.
Vierailija kirjoitti:
Soitan jollekin tuttavamiehelle. Joku aina tulee auttamaan.
Minä soitan autoilua rakastavalle serkkutytölle. Tai tilaan kotiinkuljetuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan sängynaluslaatikoita. Eikö tyhjiöpussit aja saman asian jos on pelkkä säilytystarve?
Yksiöön mahtuu hyvin sängyn alle
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan yksityishenkilö tarvitse autoa mutta jos joskus tartyee jotain hankalaa kuskata niin soitan jollekin tutulle tai sukulaisella ja vaadin tulemaan avuksi.
Itse tarvitsen omaa autoani lähes joka päivä. Eli väärin meni olettamuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monissa nykyaikaisissa firmoissa on kotiinkuljetuspalvelu. Se on pieni hinta siitä, että ei tarvitse tuskissaan kantaa niitä. Sängynaluslaatikoille voi ehkä löytää kotiinkuljetuksen jopa 9,90 eurolla, tai ilman toimituskuluja firmasta riippuen.
Samalla ne tavarat saa silloin helposti ja ehjänä kotiin asti suhteellisen pienin kuluin tai ilmaiseksi riippuen tavallisesti ostosten yhteishinnasta. Lisäksi jos ostaa pesukoneen, niin sen mukana voivat tulla ammattitaitoiset asentajat, jotta ei tarvitse itse kokeilla yrityksen ja erehdyksen menetelmää.
Asentajat on pitänyt tilata erikseen jo parikytä vuotta. Nykyään pitää huomata tilata sisäänkantokin joistain paikoista, jos kuljetuksen tilaa.
Kerran maksoin 20 euroa pimeenä. Oli sovittu tuominen ja tosiaan yllätyin, kun kuski kertoi, etten ollut tilannut sisäänkantoa. Paketti olisi jäänyt rivaripihaan sään ja ohikulkijoiden armoille. En olisi itse pystynyt sitä sisään nostamaan (pyörätuolissa). Sain tuojat lahjottua sisäännostoon. Poika tuli vasta seuraavana päivänä kasaamaan tuotteen.
Sen jälkeen olen ollut tarkempi mistä tilaan ja lukenut kaikki ehdot suurennuslasilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan yksityishenkilö tarvitse autoa mutta jos joskus tartyee jotain hankalaa kuskata niin soitan jollekin tutulle tai sukulaisella ja vaadin tulemaan avuksi.
Mihin muka
Vierailija kirjoitti:
Meillä on esimerkiksi Legot useammassa sängynaluslaatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiin kuljetuksissa haittaa kun tuovat oman aikataulunsa mukaan. Pakkaus on sitten siinä kaikkien tiellä ja varastettavissakin.
Höpöhöpö.
Aina on ostaessa sovittu pvä ja kellonaika joka yleisesti parintunnin sisään. Pimpom soi ovikello ja tavara tulee sisälle asti, kas kun toimitus pitää myös kuitata saaduksi
Vierailija kirjoitti:
Pesukone on tosi huono esimerkki tässä ketjussa. Ei kukaan kanna pesukonetta itse tai kuskaa sitä julkisilla :)
Totta, mutta mikroaaltouunin olen tuonut bussilla kotiin. 😀
Ostat verkkokaupasta kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et taatusti tarvitse! Kaiken tarvittavan liikkumisen voi hoitaa kävellen, fillarilla, spåralla, metrolla tai hätätapauksessa dösällä. Jos ei voi niin oma ongelmasi jis asut jossain skuttassa.
Oon mä muuttojakin seurannut vierestä, kun tekevät julkisilla.. Bussissa ja metrossa. Kerran oli yksi pianon kuljetuskin menossa metrossa. :D Nää oli Suomessa. Mutta Saksassa ja Lontoossa muutot julkisilla ovat aivan arkea.
Itse asiassa, koska ei oo autoa, ei voi ostaa isompia asioita. Lähinnä ruokaa ja vaatteita vaan. Sijoitan sitten nekin rahat mitä jää, kun ei voi ostaa oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta mikroaaltouunin olen tuonut bussilla kotiin. 😀
Mä toin kerran metrolla, muistaakseni paino oli jotain 18 kg ja hankalan mallinen paketti. Oli sellaisen puolisen kilsaa käveltävää kotiin (yhden pysäkinvälin olisi voinut tulla bussilla) ja hikeä pukkasi kyllä, oli muistaakseni vielä talvi ja paksu takki päällä :D.
Kerran toin tällaisen Lundian työpöytätason (on siis vieläkin tässä mulla käytössä) ja varjelin sitä kaikissa ovissa, paitsi sitten se jäi silloisen kotiporraskäytävän oven väliin ja tuli jokin lommo pinnoitteeseen, heh.
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut sellaista. Ostan minkä pystyn kantamaan. Nykyään en pysty ruokakassiakaan kantamaan kotiin. Tilaan ruoan kotiin
Mikset osta vedettävää ostoskassia jossa on pyörät alla?
Jos on asia, jonka jaksan kantaa, tuon bussilla. Aika moni asia on (esim 20kg rullapakatun joustinpatjan olen vienyt keskiosassa), enkä keksi mitä hävettävää olisi siinä että mulla kroppa ja lihakset toimii niin kuin pitääkin?
Jos taas on asia, jota ei voi itse kuljettaa, tilaan toimituksena.
Pesukonekin pitää asentaa ammattimaisesti tai vakuutus ei vastaa. mistään.