Miten te keillä ei ole autoa, kannatte isot, ja erikoisen muotoiset esineet kaupasta?
Itse just pitäis lähteä ostamaan sängynsaluslaatikoita, mutta nehän on tosi isoja ja noloa kantaa käsin kotiin ne...
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, koska ei oo autoa, ei voi ostaa isompia asioita. Lähinnä ruokaa ja vaatteita vaan. Sijoitan sitten nekin rahat mitä jää, kun ei voi ostaa oikein mitään.
Tottakai voi, tilaat kotiin tuotuna tai otat tori.fi:stä jonkun pakukuskin tuomaan ne parin kympin korvausta vastaan.
Yksi kerrallaan...tai maksan kotiinkuljetuksen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monissa nykyaikaisissa firmoissa on kotiinkuljetuspalvelu. Se on pieni hinta siitä, että ei tarvitse tuskissaan kantaa niitä. Sängynaluslaatikoille voi ehkä löytää kotiinkuljetuksen jopa 9,90 eurolla, tai ilman toimituskuluja firmasta riippuen.
Kotiin kuljetuksissa haittaa kun tuovat oman aikataulunsa mukaan. Pakkaus on sitten siinä kaikkien tiellä ja varastettavissakin.
Höpöhöpö.
Aina on ostaessa sovittu pvä ja kellonaika joka yleisesti parintunnin sisään. Pimpom soi ovikello ja tavara tulee sisälle asti, kas kun toimitus pitää myös kuitata saaduksi
Enpä ole enää pariin vuoteen mitään kuittaillut, kun ovat kotiin tuoneet. Mä tilaan kuukausittain jotain. Eikä tavara tule sisään asti kuin erikseen tilatulla ja maksetulla palvelulla.
Polkupyörän tarakalla kulkee hyvin isojakin tavaroita, ja bussissa. Ikean tai Rustan iso kassi on kätevä, siihen mahtuu isokin paketti osittain sisään joten helpottaa kantamista. Kotiin on tullut työtuolia, mattokääröjä, jakkaroita, ja paljon muuta ihan ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan sängynaluslaatikoita. Eikö tyhjiöpussit aja saman asian jos on pelkkä säilytystarve?
Minulla on sängyn alla kolme pitkää kannellista säilytyslaatikkoa, jotka ostin aikoinaan Tokmannilta. Säilytän niissä mm. talvikenkiä ja erilaisia laukkuja, jotka eivät ole varsinaisesti missään aktiivikäytössä. Ne ovat läpinäkyvää muovia.
No voi teitä! Olen tilannut verkkokaupasta jo yli viisi vuotta ruuat ym taloudessa tarvittavat , kuten talous-wc ym leivinpaperit , pesuaineet ym ym. Ihan tyyppi kärrää keittöön saakka,
Mitä tulee kodinkoneisiin , niin kyll ne liikkeet tuo kotia.
Stä sun tätä pientä kun tilaan verkosta ja käväsen lekiltä tullessa lähikaupan postilokerosta nappaamassa.
Näin toimii tän päivän 78v mummeli!
Superhelppoa,!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, koska ei oo autoa, ei voi ostaa isompia asioita. Lähinnä ruokaa ja vaatteita vaan. Sijoitan sitten nekin rahat mitä jää, kun ei voi ostaa oikein mitään.
Tottakai voi, tilaat kotiin tuotuna tai otat tori.fi:stä jonkun pakukuskin tuomaan ne parin kympin korvausta vastaan.
Miksi tarvis ostella, kun voi säästääkin? Sehän on vaan hyvå, jos autottomuus aiheuttaa vähäisempää kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan yksityishenkilö tarvitse autoa mutta jos joskus tartyee jotain hankalaa kuskata niin soitan jollekin tutulle tai sukulaisella ja vaadin tulemaan avuksi.
minkäslaisia yrittäjiä nää sun sukulaiset on? Taksi- ja kuljetuspalvelu?
Vierailija kirjoitti:
Jos on asia, jonka jaksan kantaa, tuon bussilla. Aika moni asia on (esim 20kg rullapakatun joustinpatjan olen vienyt keskiosassa), enkä keksi mitä hävettävää olisi siinä että mulla kroppa ja lihakset toimii niin kuin pitääkin?
Jos taas on asia, jota ei voi itse kuljettaa, tilaan toimituksena.
Kaikkea sitä ostoksilla oppii.
Minäkin ostin patjan ja sitä esitelleelle myyjälle sanoin että pitää sitten saada kotiinkuljetus myös. Eipä tarvinnut kun oli rullapakattu. Kaverin kanssa kuljettiin peräkanaa kun patja oli meidän olkapäillä pötköllään. Matkaa oli viis kilsaa ja valillä vaihdettiin niin että siirrettiin olalta toiselle kun se käsi joka piti patjaa olalla paikallaan tuppas vähän väsähtämään. Oli kyllä kätevä pakkaus, muutaman tuunin päästä patja oli oikessa muodossaan kun pakkausmateriaalin otin pois ja levitin sen ensin makkarin lattialle.
Keskilattiamaton 160 x 240cm oon tuonut bussilla, siinä keskellä missä yleensä lastenvaunut, pyörätuolit jne
Vierailija kirjoitti:
No voi teitä! Olen tilannut verkkokaupasta jo yli viisi vuotta ruuat ym taloudessa tarvittavat , kuten talous-wc ym leivinpaperit , pesuaineet ym ym. Ihan tyyppi kärrää keittöön saakka,
Stä sun tätä pientä kun tilaan verkosta ja käväsen lekiltä tullessa lähikaupan postilokerosta nappaamassa.Näin toimii tän päivän 78v mummeli!
Superhelppoa,!
Näinhän se toimii. Ainakin jos tilaa ruuat Citymarketista, niin se kotiinkuljetusaika varataan etukäteen jo ostosten tilauksen yhteydessä. Lisäksi siitä ilmoitetaan erikseen tekstiviestillä mm. siinä vaiheessa kun kuski on jo lähestymässä asuntoa. Ei niitä ruokapaketteja todellakaan jätetä minnekään asunnon ulkopuolelle tai rappukäytävään kunhan asukas on vain paikalla sovittuun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvis ostella, kun voi säästääkin? Sehän on vaan hyvå, jos autottomuus aiheuttaa vähäisempää kulutusta.
Kaipa sinunkin on joskus pitänyt hankkia asuntoon ne keskeiset huonekalut, jollei sitten halua olla asunnossa, jossa on vain patja lattialla ja verhot ikkunassa.
Jos sulla ei kerran ole autoa, säästät niin valvatia summia että voit hyvällä omalla tunnolla tilata vaikka limusiinikuljetuksen laatikkokauppaan ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Stä sun tätä pientä kun tilaan verkosta ja käväsen lekiltä tullessa lähikaupan postilokerosta nappaamassa.Näin toimii tän päivän 78v mummeli!
Superhelppoa,!
Niin me ollaan erilaisia. Itse tykkään käydä kaupoissa ruokaostoksilla. Itseasiassa teen kaikki ostokset kivijalkakaupoista ja ne mitä en jaksa kantaa kotiin tulee kotiinkuljetuksella. Sitten kun ei enää jalka nouse tai selkä pettää tms turvaudun ruokaostosten kotiinkuljetukseen.
En ole hirveän ylpeä tästä, mutta olen kuskannut patjan pitkän matkan junassa. Kävin kotipaikkakunnallani ja kerroin isälle, että tarviin patjan opiskelukämppääni.
Käytiin isän kanssa ostamassa uusi patja ja sitten kuskasin sen 200 kilsaa junalla Tampereelle. Juna-asemalta dösällä Hervantaan. Kämppis tuli juna-asemalle auttamaan kantamisessa. <3
Sitten vasta jotakin viikkoja myöhemmin mulla lamppu sytty. Miksi hitossa se patja piti ostaa kotipaikkakunnalta, eikä Tampereelta...
Mä just tulin ruuhkabussissa, siellä oli matkustaja viulun kanssa ja toisella oli ikeakassissa pölynimuri. Hyvin mahduttiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole hirveän ylpeä tästä, mutta olen kuskannut patjan pitkän matkan junassa. Kävin kotipaikkakunnallani ja kerroin isälle, että tarviin patjan opiskelukämppääni.
Käytiin isän kanssa ostamassa uusi patja ja sitten kuskasin sen 200 kilsaa junalla Tampereelle. Juna-asemalta dösällä Hervantaan. Kämppis tuli juna-asemalle auttamaan kantamisessa. <3
Sitten vasta jotakin viikkoja myöhemmin mulla lamppu sytty. Miksi hitossa se patja piti ostaa kotipaikkakunnalta, eikä Tampereelta...
😂jälkiviisaus on ihan parasta
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitaan sängynaluslaatikoita. Eikö tyhjiöpussit aja saman asian jos on pelkkä säilytystarve?
Pitäähän luteilla olla lepopaikka silloin, kun eivät hiippaile sängyn päällä verta imemässä.
Autoton säästää helposti 2 000e vuodessa vaikka ei auton hankintahintaa ota edes huomioon. Jos vertaa paljon ajavaan, niin säästö on äkkiä useita tonneja.
Usein olen kantanut esineitä kaupasta vaikka on auto parkkipaikalla. Moneen kauppaan ei saa ajaa sisälle hyllyjen väliin.
Isommille kotiinkuljetus, ja vähän pienemmät menee vaikka Ikean kassiin. Tuolin olen kantanut olalla, kun ei painanut paljon.