Miten te keillä ei ole autoa, kannatte isot, ja erikoisen muotoiset esineet kaupasta?
Itse just pitäis lähteä ostamaan sängynsaluslaatikoita, mutta nehän on tosi isoja ja noloa kantaa käsin kotiin ne...
Kommentit (76)
Ekat painot kun tilasin, pakettiautomaattiin. Piti vähän pohtia niitä eri puolille pyörää lastatessa. Miksi en tilannut kotiinkuljetusta.
Kun tilasin lisää painoja tilasin kotiinkuljetuksen. Ihan nokkakärryllä en viitsinyt kaupasta bussilla tuoda.
Kyllä sängynaluslaatikko menee vielä bussissa. Viedäänhän sillä pyöriäkin.
Vierailija kirjoitti:
Autoton säästää helposti 2 000e vuodessa vaikka ei auton hankintahintaa ota edes huomioon. Jos vertaa paljon ajavaan, niin säästö on äkkiä useita tonneja.
Esim hsl kausilippu oli halvimmillaan yli 1200e vuodessa. Siis sellainen jolla pääsee muuta kuin yhtyeen ja sen reunalle.
Joten ei se oo ilmasta sekään. + menetät aikaa elämästäsi koköttämällä jossain hitaaßa kikotimessa tai odottamassa sitä.
Ok. Myönnän oon vaan laiska ja tooodella mukavuudenhaluinen :D siksi se auto on oma valinta.
Olen kantanut kävellen keskustasta kaikenlaista isoa taulukehyksistä mattorulliin ja lattiamoppi+ämpäri-setteihin. En ole huomannut että ihmiset tuijottaisivat. Tuollaisessa ei ole mitään outoa mielestäni. Minusta on pikemminkin hienoa että pärjään ilman autoa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Usein olen kantanut esineitä kaupasta vaikka on auto parkkipaikalla. Moneen kauppaan ei saa ajaa sisälle hyllyjen väliin.
Joo, autoilijoita taas syrjitään tässäkin asiassa...
Tästä muuten ap:lle kysymys: mitä sitten kun se erikoisen muotoinen esine ei enää mahdu autoon? Ostat uuden isomman auton? Yhden esineen takia?
Entä sitten kun ei mahdu siihen isompaankaan autoon? Ostat rekan? Ja ajat uuden kortin sitä yhtä esinettä varten?
Jos se ostos on kannettavissa olevan kokoinen ja painoinen niin ihan kantamalla, ihan sama mitä ohikulkijat ajattelee. Jos iso ja/tai painava niin tilaan kotiinkuljetuksen kuten jollekin sängylle ja konttorituolille ja telkkarille aikanaan. Uutta telkkaria tai sänkyä ostaessa voi usein maksusta kuskauttaa vanhan pois samalla.
Vierailija kirjoitti:
Tästä muuten ap:lle kysymys: mitä sitten kun se erikoisen muotoinen esine ei enää mahdu autoon? Ostat uuden isomman auton? Yhden esineen takia?
Entä sitten kun ei mahdu siihen isompaankaan autoon? Ostat rekan? Ja ajat uuden kortin sitä yhtä esinettä varten?
Pakettiautoja tai peräkärryjä voi vuokrata tai lainata lyhyeksikin ajaksi. Tai tilata kotiinkuljetuksen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä muuten ap:lle kysymys: mitä sitten kun se erikoisen muotoinen esine ei enää mahdu autoon? Ostat uuden isomman auton? Yhden esineen takia?
Entä sitten kun ei mahdu siihen isompaankaan autoon? Ostat rekan? Ja ajat uuden kortin sitä yhtä esinettä varten?
Pakettiautoja tai peräkärryjä voi vuokrata tai lainata lyhyeksikin ajaksi. Tai tilata kotiinkuljetuksen.
-eri
Kysymys onkin ap:lle. Jolle ainoat vahtoehdot olivat auto kyllä/ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan yksityishenkilö tarvitse autoa mutta jos joskus tartyee jotain hankalaa kuskata niin soitan jollekin tutulle tai sukulaisella ja vaadin tulemaan avuksi.
Ootko kommunisti vai tyhmä? Kyllä täällä länsimaissa saa omistaa auton, jos sitä tarvitsee. Meillä on mökkimatkaa 300 km, millä tuon matkan kulkisit?
Tavaraa on mukana paljon.
Aika paljon pystyn vielä 70-vuotiaanakin naisihmisenä kantamaan käsipelillä (käyn kuntosalilla). Isommat esineet kuten kodinkoneet ja huonekalut ostan aina muutenkin kotiin kuljetettuna ja paikalleen asennettuna. Tiukan paikan tullen pyydän sukulaisilta kuljetusapua (korvaan aina hyvin avun joten kehtaan kyllä pyytää).
Pokaan illalla "ravintola"sta äijän jolla on paku ja aamulla en lähde viinakauppaan ennenkuin on hoitanut muutkin kuin panohommat