Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te keillä ei ole autoa, kannatte isot, ja erikoisen muotoiset esineet kaupasta?

Vierailija
12.05.2026 |

Itse just pitäis lähteä ostamaan sängynsaluslaatikoita, mutta nehän on tosi isoja ja noloa kantaa käsin kotiin ne...

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokaan illalla "ravintola"sta äijän jolla on paku ja aamulla en lähde viinakauppaan ennenkuin on hoitanut muutkin kuin panohommat

Vierailija
62/76 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolttaa ne. Se on nykyaikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat painot kun tilasin, pakettiautomaattiin. Piti vähän pohtia niitä eri puolille pyörää lastatessa. Miksi en tilannut kotiinkuljetusta.

Kun tilasin lisää painoja tilasin kotiinkuljetuksen. Ihan nokkakärryllä en viitsinyt kaupasta bussilla tuoda.

Kyllä sängynaluslaatikko menee vielä bussissa. Viedäänhän sillä pyöriäkin.

Vierailija
64/76 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoton säästää helposti 2 000e vuodessa vaikka ei auton hankintahintaa ota edes huomioon. Jos vertaa paljon ajavaan, niin säästö on äkkiä useita tonneja.

Esim hsl kausilippu oli halvimmillaan yli 1200e vuodessa. Siis sellainen jolla pääsee muuta kuin yhtyeen ja sen reunalle. 

 

Joten ei se oo ilmasta sekään. + menetät aikaa elämästäsi koköttämällä jossain hitaaßa kikotimessa tai odottamassa sitä. 

 

Ok. Myönnän oon vaan laiska ja tooodella mukavuudenhaluinen :D siksi se auto on oma valinta. 

65/76 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kantanut kävellen keskustasta kaikenlaista isoa taulukehyksistä mattorulliin ja lattiamoppi+ämpäri-setteihin. En ole huomannut että ihmiset tuijottaisivat. Tuollaisessa ei ole mitään outoa mielestäni. Minusta on pikemminkin hienoa että pärjään ilman autoa.

Vierailija
66/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein olen kantanut esineitä kaupasta vaikka on auto parkkipaikalla. Moneen kauppaan ei saa ajaa sisälle hyllyjen väliin.

Joo, autoilijoita taas syrjitään tässäkin asiassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä muuten ap:lle kysymys: mitä sitten kun se erikoisen muotoinen esine ei enää mahdu autoon? Ostat uuden isomman auton? Yhden esineen takia?

Entä sitten kun ei mahdu siihen isompaankaan autoon? Ostat rekan? Ja ajat uuden kortin sitä yhtä esinettä varten?

Vierailija
68/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ostos on kannettavissa olevan kokoinen ja painoinen niin ihan kantamalla, ihan sama mitä ohikulkijat ajattelee. Jos iso ja/tai painava niin tilaan kotiinkuljetuksen kuten jollekin sängylle ja konttorituolille ja telkkarille aikanaan. Uutta telkkaria tai sänkyä ostaessa voi usein maksusta kuskauttaa vanhan pois samalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä muuten ap:lle kysymys: mitä sitten kun se erikoisen muotoinen esine ei enää mahdu autoon? Ostat uuden isomman auton? Yhden esineen takia?

Entä sitten kun ei mahdu siihen isompaankaan autoon? Ostat rekan? Ja ajat uuden kortin sitä yhtä esinettä varten?

Pakettiautoja tai peräkärryjä voi vuokrata tai lainata lyhyeksikin ajaksi. Tai tilata kotiinkuljetuksen. 

-eri

Vierailija
70/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä muuten ap:lle kysymys: mitä sitten kun se erikoisen muotoinen esine ei enää mahdu autoon? Ostat uuden isomman auton? Yhden esineen takia?

Entä sitten kun ei mahdu siihen isompaankaan autoon? Ostat rekan? Ja ajat uuden kortin sitä yhtä esinettä varten?

Pakettiautoja tai peräkärryjä voi vuokrata tai lainata lyhyeksikin ajaksi. Tai tilata kotiinkuljetuksen. 

-eri

Kysymys onkin ap:lle. Jolle ainoat vahtoehdot olivat auto kyllä/ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan yksityishenkilö tarvitse autoa mutta jos joskus tartyee jotain hankalaa kuskata niin soitan jollekin tutulle tai sukulaisella ja vaadin tulemaan avuksi.

Ootko kommunisti vai tyhmä? Kyllä täällä länsimaissa saa omistaa auton, jos sitä tarvitsee. Meillä on mökkimatkaa 300 km, millä tuon matkan kulkisit?

Tavaraa on mukana paljon.

Vierailija
72/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameen alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla.

Vierailija
74/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan auton. 

Vierailija
76/76 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pystyn vielä 70-vuotiaanakin naisihmisenä kantamaan käsipelillä (käyn kuntosalilla). Isommat esineet kuten kodinkoneet ja huonekalut ostan  aina muutenkin kotiin kuljetettuna ja paikalleen asennettuna. Tiukan paikan tullen pyydän sukulaisilta kuljetusapua (korvaan aina hyvin avun joten kehtaan kyllä pyytää).