Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teetkö naisena paljon ns. täysin näkymätöntä työtä kotona jota kukaan ei ikinä pysty huomaamaan ja joskus itsekään et tiedä tekeväsi?

Vierailija
11.02.2025 |

Näkymätön työ on ärsyttävää

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira teki juuri isot metatyöt eteisen lattialle

Vierailija
2/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan siivota koko päivän, ilman että se näkyy missään. Järjestän tavaroita oikeille paikoilleen. Vaatekaappien järjestys vie myös aikaa näin 6hlö perheenä, sitäkään ei kukaan näe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki kotityöt ovat näkymättömiä. Ne huomaa vasta, kun niitä ei ole viikkoon tehty.

Vierailija
4/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki kotityöt ovat näkymättömiä. Ne huomaa vasta, kun niitä ei ole viikkoon tehty.

Tämä on totta. Olin itse 5 viikkoa sairaalassa ja kun palasin kotiin niin aikamoinen kaaos oli. Toki mies oli pyykkiä ja tiskiä pyörittänyt lasten kanssa, mutta kaikki muu oli tekemättä.

Vierailija
5/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuon vasta, kun en tapaturman vuoksi voinut tehdä mitään kotona moneen viikkoon. Siis kyllä teen, vaikka en ollut sitä itsekään huomannut. 

Vierailija
6/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira teki juuri isot metatyöt eteisen lattialle

Törkeä rakki. Piekse se.

Vierailija
7/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö on pelkkä sana niin kuin maahinen, tonttu, hammaskeiju jne. Ei sellaista oikeasti ole, ja meitä normaaleja kovasti kummastuttaa mielikuvitusjutuista alituinen höpiseminen.

Vierailija
8/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se kiva, kos tuo näkymätön tekijä kävisi ja saapuisi  joskus minunkin luokse ja kotiini. Ehkä täytyy muistaa seuraavaa deitti-ilmoitusta kirjoittaessa muistaa mainita. Mutta tuskin tällainen uhriutumiseni on sen parempi tapa kuin jonkun toisen nahd uhkailu tai kyky pitää asioita itsestään selvänä tyyliin sukupuolittuneet roolit kotiaskareissa. Mutta joskus vain väsyttää kun saa tehdäbkaiken yksin. 

Vierailija
9/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itselleni, omaksi nautittavakseni. En asu miehen tai lasten kanssa, joten siistiminen ja viihtyvyyden lisääminen hyödyttävät vain itseäni

Vierailija
10/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on mies joka hoitaa pääasiassa ruoanlaitor, siivoukset, kauppareissut ja pihatyöt. Olen kiitollinen hänelle, itsellä ei tällä hetkellä ole aikaa eikä jaksamista. Tietyt jutut teen: pesen yhteiset pyykit ja vessat, hoidan koiran. Heti kun elämäntilanne helpottaa niin teen taas enemmän. Joskus näinkin päin 

Vierailija
11/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Sillä tavalla arki toimii hyvin. Eikä se ole mitenkään ärsyttävää. Tiedän olevani hyvä niin näkymättömässä kuin näkyvässä kotityössä ja nautin niistä.

Vierailija
12/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen tylsä elämä on kokonaisuudessaan melko näkymätöntä, työt mukaanlukien. Ilkeä ihminen voi aina sanoa toisesta, että sen ei tarvitse ikinä tehdä mitään tai se ei saa aikaiseksi mitään. Se riittää syyksi, että toisen koti on aina siisti. Tai epäsiisti.

Vierailija
13/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille työtehtävien priorisointiin Eisenhowerin matriisia. Saa googlettaa!

Vierailija
14/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä näkymättömyydestä, mutta aina tuntuu kaikenlaista häiritsevää tulleen, kun olen poissa kotoa muutaman päivän. Tasot ovat muruissa ja pölyissa, tämä nyt ainakin. Mieheni ei imuroi, kuin oman työhuoneensa joskus. 

Hän hoitaa kyllä kaupat ja pesee pyykit, et mikään mittään tekemätön ei ole. 

Vierailija
15/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä huomataan mitä teen, esim. se että nyppään roskan lattialta, tyhjennän tiskikoneen ruokaa laittaessani, vien roskat lähtiessäni, korjaan takin sauman telkkaria katsoessani, keräilen levällään olevia tavaroita kun odotan että nuorin on pessyt hampaansa ja päästään iltasadulle, pyyhkäisen jääkaapin hyllyn kun huomasin tarpeen, nappaan pilaantuneen tomaatin roskiin odottaessani leivän paahtumista. Tämä huomataan ja tästä valitetaan minulle, koska puolisolle ja teinille tulee kuulemma stressaantunut olo kun siivoan "koko ajan". No, minulle tulee stressaantunut olo jos joudun kokkaamaan tiskivuoren ja mädän tomaatin välissä tai minun pitää jättää korjausompeluni yöaikaan ettei muiden herkät sielut kärsi. Jos ei halua minun puuhastelevan, voi vapaasti ottaa puolet hommista itselleen.

Kyllä minä istun sohvallakin ja teen asioita puhtaasti viihteeksi, enkä ahdistu sikin sokin olevasta eteisestä tai olkkariin kasaantuvista leluista tai askarteluprojekteista moneen päivään. Mutta sitten välillä järjestelen niitä, että mukaan mahtuu, ja koska itselle tulee seesteisempi olo siitä siististä ympäristöstä. Siitäkin huolimatta jos youtubevideoiden katsojalle tulee mun touhuilusta levoton olo. 

Vierailija
16/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten työ on työpaikoillakin samanlaista. Kukaan ei tiedä mitä ne tekevät.

Vierailija
17/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja miehet, jos kaipaatte reiluutta kotitöiden jakoon ja osaatte englantia, tsekatkaa tämä   https://www.amazon.nl/-/en/Eve-Rodsky-ebook/dp/B07NTX84PY 

Fair Play: miten jakaa kotityöt tasapuolisesti

Vierailija
18/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ja miehet, jos kaipaatte reiluutta kotitöiden jakoon ja osaatte englantia, tsekatkaa tämä   https://www.amazon.nl/-/en/Eve-Rodsky-ebook/dp/B07NTX84PY 

Fair Play: miten jakaa kotityöt tasapuolisesti

Tosin miehet eivät reiluutta yleensä kaipaa, koska he hyötyvät epäreiluudesta. 

Vierailija
19/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eisenhowerin matriisi

Miten luoda Eisenhower-matriisi?

Kerää kaikki keskeneräiset tehtävät

Eisenhower-matriisin luomiseksi sinun on ensin kerättävä kaikki tehtävälistalla tai kalenterissa olevat keskeneräiset tehtävät. Muista kerätä ne yhteen paikkaan ja lisätä uusia tehtäviä heti, kun niitä tulee. Näin yksikään tehtävä ei pääse unohtumaan.

Tämän jälkeen tehtävät jaetaan seuraavasti:

Kenttä 1 tärkeä ja kiireellinen

Kenttä 2 tärkeä mutta ei kiireellinen

Kenttä 3 kiireellinen, mutta ei tärkeä

Kenttä 4 ei kiireellinen eikä tärkeä

Kun tehtävät on luokiteltu vastaaviin neljänneksiin, voit määrittää paremmin prioriteettisi ja varmistaa, että keskität aikasi ja energiasi todella tärkeisiin ja kiireellisiin tehtäviin.

Vierailija
20/30 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee tehtyä. Miehenä kun teen samoja hommia, niin kyllä kaikki huomaavat ja ylistävät!