Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuus on sairaus ei omaa syytä

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni käynyt uimahallissa, nyt eläkkeellä aamupäivisin.  En ole koskaan nähnyt niin lihavia naisia kuin viimeisen vuoden aikana. Kaikki vesijumppanaiset ovat todella läskiä täynnä. Ihmettelen kun kertovat saunassa että käyvät jopa 3 kertaa viikossa jumpalla. Sitten olen nähnyt muutaman vähän nuoremman, jota olleet laihdutusleikkauksessa: tyhjä pussi vatsasta roikkuu reisiin asti, takapuolet roikkuu sivuille, allipussit on heiluvat.  Itse taistelen koko ajan lihomista vastaan, onneksi on pieni eläke, ei ole varaa ostaa herkkuja tai käydä ravintolassa lounailla.

Toivottavasti en ole kanssasi yhtäaikaa uimahallissa.

Vierailija
62/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ei ole sairaus. 

Jokaisella on kehotyyppi. Joku on hoikempi luonnostaan joku taas rotevampi. 

Läski on läskiä. Se on syöty kehoon. 

Syökää oikeaa ruokaa. Tehkää ruoka itse. Ei mitään ultraprosessoitua mättöä. Se on silloin tällöin ok, mutta mättö ei ole päivittäistä perusruokaa! Tehkää itse tavallista kotiruokaa. Opetelkaa, jos ette osaa. Martoilla on esim. kursseja. Hyvä, lihottamaton ruokailu on HelppoA, JOS VAIN VIITSII!!! Annoskoko pieneksi, vatsalaukku supistuu. 

Nuoret ovat valtavan kokoisia! Hirveä epäterveyspommi parinkymmenen vuoden päästä, jos elävät niin pitkään. Laitoshoitokamaa, kun eivät kykene liikkumaan itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin, paras siis pysyä erossa läskeistä

Vierailija
64/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni käynyt uimahallissa, nyt eläkkeellä aamupäivisin.  En ole koskaan nähnyt niin lihavia naisia kuin viimeisen vuoden aikana. Kaikki vesijumppanaiset ovat todella läskiä täynnä. Ihmettelen kun kertovat saunassa että käyvät jopa 3 kertaa viikossa jumpalla. Sitten olen nähnyt muutaman vähän nuoremman, jota olleet laihdutusleikkauksessa: tyhjä pussi vatsasta roikkuu reisiin asti, takapuolet roikkuu sivuille, allipussit on heiluvat.  Itse taistelen koko ajan lihomista vastaan, onneksi on pieni eläke, ei ole varaa ostaa herkkuja tai käydä ravintolassa lounailla.

Tämä on totta!!!! Jos olisin ollut nuorena noin lihava, olisin nyt vanhana jo liikuntakyvytön. Nuoret vaappuvat ja ovat jo jalka- ja ryhtivaivaisia kuin vanhukset! 

Luullaan leikkauksen parantavan tai lääkkeen. Elämäntapa muutos pääkopassa on tärkein. Halutaan vain nopeita ulkoapäin tulevia keinoja. Sit leikkautetaan ihoa. Hirveää haasakausta: terveydenhuolto on tukossa jo muutenkin. 

Vierailija
65/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tuntenut ihmistä kuka olisi lihava vaikka elämäntyyli ja ruokavaliotottumukset olisivat hyviä, kyllä siellä on aina nähtävissä selkeästi se mistä se johtuu

Juuri näin

Vierailija
66/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei ole sairaus. 

Syökää oikeaa ruokaa. Tehkää ruoka itse. Ei mitään ultraprosessoitua mättöä. Se on silloin tällöin ok, mutta mättö ei ole päivittäistä perusruokaa! Tehkää itse tavallista kotiruokaa. Opetelkaa, jos ette osaa. Martoilla on esim. kursseja. Hyvä, lihottamaton ruokailu on HelppoA, JOS VAIN VIITSII!!! Annoskoko pieneksi, vatsalaukku supistuu. 

Nuoret ovat valtavan kokoisia! Hirveä epäterveyspommi parinkymmenen vuoden päästä, jos elävät niin pitkään. Laitoshoitokamaa, kun eivät kykene liikkumaan itse. 

Kehotyyppiteoria on puppua, sillä erot luustossa ovat vain parin kilon luokkaa. Kehoon ei kerry enempää läskiä kuin mitä sinne syöttää.

Vierailija
67/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa laihtuu sillä, että jättää kaiken sokerin pois. Laihtumista voi tehostaa jättämällä loput hiilihydraatit minimiin. 

Vierailija
68/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ruokaa pidä syödä kuten pula-aikana eli aina niin täyteen kun vain sopii koska ei voi tietää milloin saa taas ruokaa. Annokset pitää pitää kohtuullisina ja lopettaa mättäminen ennen kun alkaa tuntua ettei mahdu enää palaakaan. 

Siinä se monen lihavan ongelma onkin. Ei tule sellaista tunnetta, että ei mahdu enää. 

Se tunne saadaan heille lääkityksen tai leikkauksen avulla. Monet heistä laihtuvat nopeasti kun saavat sen tunteen toimimaan.

Vierailija
69/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksi sinä läskiperse vttuun!

Vierailija
70/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva lihava nälkäänsä syö. Sitä vaan on tottunut, että kaikkea hyvää pitää nakertaa ruokailujen välissä. Itse olen tällainen. Joskus itseinon puuskassa pitäydyn näistä ylimääräisistä muutaman viikon ja paino laakee heti. Sitten taas repsahdan.

Vierailija
71/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta!!!! Jos olisin ollut nuorena noin lihava, olisin nyt vanhana jo liikuntakyvytön. Nuoret vaappuvat ja ovat jo jalka- ja ryhtivaivaisia kuin vanhukset! 

Luullaan leikkauksen parantavan tai lääkkeen. Elämäntapa muutos pääkopassa on tärkein. Halutaan vain nopeita ulkoapäin tulevia keinoja. Sit leikkautetaan ihoa. Hirveää haasakausta: terveydenhuolto on tukossa jo muutenkin. 

Leikkaus tai lääke ei auta ilman elämäntapamuutosta. Ne ovat kuin kävelykeppi sellaiselle, jonka on vaikeaa ilman keppiä. Turha niitä on kadehtia.

Vierailija
72/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei ole sairaus. 

Kehotyyppiteoria on puppua, sillä erot luustossa ovat vain parin kilon luokkaa. Kehoon ei kerry enempää läskiä kuin mitä sinne syöttää.

Jokaisella on oma biologinen ihannepainonsa eli paino, joka ei nouse eikä laske vaikka välillä söisi enemmänkin ohjenuoran 80% perusterveellistä ruokaa ja 20% sattumia mukaisesti. 

Vierailija
73/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva lihava nälkäänsä syö. Sitä vaan on tottunut, että kaikkea hyvää pitää nakertaa ruokailujen välissä. Itse olen tällainen. Joskus itseinon puuskassa pitäydyn näistä ylimääräisistä muutaman viikon ja paino laakee heti. Sitten taas repsahdan.

Lue Acostan jaottelu siitä, minkä vuoksi ihmisistä tulee ylipainoisia ja lihavia. Kaikki eivät ole napostelijoita. Sinunkin tyyppisi löytyy kuitenkin sieltä Acostan luokituksesta. 

https://painoklinikka.fi/tunnistatko-lihavuustyyppisi

Vierailija
74/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun syö liikaa ja venyttää vatsalaukkunsa niin että sinne lappaa koko ajan enemmän ja enemmän, ei ole oma syy vaan jonkun muun ? 

Vierailija
75/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syö vähemmän kuin kulutat, niin laihdut" ei toimi koska ihmisen energiankulutu ei ole vakio. Kaksi kehonkoostumukseltaan, painoltaan, pituudeltaan, terveydentilaltaan jne. identtiset ihmiset saattavat kuluttaa aivan eri määrän energiaa vuorokaudessa, vaikka liikkuisivat tismalleen saman verran.

Lisäksi energiankulutus usein laskee kun alkaa laihduttaa. Keho taistelee jotta saavutettua vararavintoa ei tarvitsisi ottaa käyttöön.

Vierailija
76/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullu lihottua  holtittomasti ?  

tais osua ....

Vierailija
77/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syö vähemmän kuin kulutat, niin laihdut" ei toimi koska ihmisen energiankulutu ei ole vakio. Kaksi kehonkoostumukseltaan, painoltaan, pituudeltaan, terveydentilaltaan jne. identtiset ihmiset saattavat kuluttaa aivan eri määrän energiaa vuorokaudessa, vaikka liikkuisivat tismalleen saman verran.

Lisäksi energiankulutus usein laskee kun alkaa laihduttaa. Keho taistelee jotta saavutettua vararavintoa ei tarvitsisi ottaa käyttöön.

Suolistomikrobisto vaikuttaa myös siihen, kuinka paljon syödyn ja juodun energiasta keho omastaa. Sinä voit saada pullasta 100 kcal ja sinun paljon antibioottikuureja syönyt työkaverisi saa siitä identtisestä pullasta 120 kcal. Noin siis kaikesta joka ikinen päivä. 

Vierailija
78/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullu lihottua  holtittomasti ?  

tais osua ....

Kukapa haluaa olla ilkeiden ihmisten kamssa samoissa tiloissa? Kysyy normaalipainoinen (BMI 20)

Vierailija
79/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on itseaiheutettua..kunnon "keskitysleiridietti"lakisääteiseksi läskeille..samoin monet muutkin sairaudet...ei korvauksia..

Matala äo on myös aika tuhoisaa. Pakkotyöhön sellaiset joilla ei älli riitä, pelkkiä kuluerä. Lihava voi sentään olla älykäs ja tuottava töissä, maksaa sinne veropottiin sitten niitäkin rahoja millä puupäitä höösäätään kun eivät päivääkään tee töitä tai jotain kunnan höpöhöpö verovarojen tuhlauskeikkoja.

Vierailija
80/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa lihava nainen selittää, että lihavuus on sairaus. Todella uskottavaa. Lihavuusleikkaukset ovat ensimmäinen asia, mitkä pitäisi lopettaa. Toki jos potilas ne itse maksaa, niin sitten asia on ok.

Lihavuus on aina omaa syytä. Lihavien mielipiteillä ei ole merkitystä.

Sillä ei ole merkitystä kenen syytä se on. 

Lihavuus tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Paljon kalliimmaksi kuin lihavuusleikkaus tai laihdutuslääkkeet.

Vaikka sinä maksaisit mielelläsi siitä, että näet muiden kärsivän, ei sellainen ole yhteiskunnallisesti järkevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi