Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuus on sairaus ei omaa syytä

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Salmisen mukaan vaikeasti lihavan ihmisen elimistön viestintä on ”väärissä asetuksissa”, laihtuminen on usein mahdotonta tai epäinhimillisen ponnistelun takana.

Energiatalouden mekanismi, joka säätelee nälän tai kylläisyyden tunnetta on erittäin monimutkainen.

– Toiset ovat huomattavasti alttiimpia lihomiselle, kuin toiset. Sanon usein, että kun leikkaamme suolistoa, leikkaamme tavallaan myös aivoja.”

Vierailija
2/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai se jollakin ollakin sairaus, mutta suurimmalle osalle ei.  Itse jos syön liikkaa lihon ja jos syön vähemmän laihdun. Niin simppeliä. Toki olisi kiva mässyttää kaikkea hyvää, mutta kyllä se sitten vyötäröllä näkyy. 

Nuorena ei ongelmaa ollut, silloin sitä pysyi luikkuna ihan tuosta vaan, mutta nyt vanhempana lihoo herkästi joten syömisiä pitää vähentää. 

Suurin osa lihavista vaan syö liikaa ja on venyttänyt mahalaukkunsa niin ,etä se vetää enemmän, kuin ihminen kuluttaa.

Vierailija
4/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sairauskin, mutta useimmiten itse aiheutettua, kuten muutin riippuvuudet ja luonteenheikkoudet.

Vierailija
5/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. 

Vierailija
6/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus EI OLE sairaus vaan ominaisuus, joka on olemassa jokaisen meidän sukulinjassa, jotka nyt olemme olemassa.

Ihmiskunnan historiassa on ollut lukemattomia nälänhätiä joista on selvinnyt ne joilla on ollut elimistössä vararavintoa.

Vierailija
7/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan sairaudeksi nimittäisi, mutta muutoin olen samaa mieltä siinä että kaikille "syö vähemmän" ei vaan toimi.

Vierailija
8/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ainoa sairaus missä potilas joutuu ottamaan lainaa ja kustantamaan leikkauksensa itse 

Edes narkkarien ja alkoholistien ei vaadita kustantavan itse katkaisuhoitojaan, vaan kaikki tarjotaan ilmaiseksi. Kuitenkin lihavat ihmiset ovat tärkeitä veronmaksajia ja täysimittaisia yhteiskunnan jäseniä, toisin kuin joku alkkis tai narkki 

Vierailija
9/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kertois et kaikki on oikeesti ihmisest itsestää ja sen tietämyksestä kiinni, ne ei tekis rahaa.

Vierailija
10/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ruokaa pidä syödä kuten pula-aikana eli aina niin täyteen kun vain sopii koska ei voi tietää milloin saa taas ruokaa. Annokset pitää pitää kohtuullisina ja lopettaa mättäminen ennen kun alkaa tuntua ettei mahdu enää palaakaan. 

Vierailija
11/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossai vaiheessa ihmisen on aika itsekin alkamaan ottamaan vastuuta eikä aina pistää kaikkea sen piikkiin ettå on vaan epäonninen.

Vierailija
12/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on vaan omaa saamattomutta. Sitten keksitään näitä sairaus-höpinöitä. 

Vierailija
13/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se oli omaa syytä: selkä sanoi poks ja salipirkosta tuli sohvapirkko. Siihen vielä uusi suhde ja nautiskeltiin hyvästä ruoasta ja juomasta. Nyt on onneksi selkä jo siinä kunnossa, että salille pääsee, kävelyt vielä vähän hankalaa. Kuitenkin suunta parempaan. Mun on pakko liikkua ja katsoa mitä syön, muuten lihon varmasti

Vierailija
14/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on itseaiheutettua..kunnon "keskitysleiridietti"lakisääteiseksi läskeille..samoin monet muutkin sairaudet...ei korvauksia..

Vierailija
15/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tuntenut ihmistä kuka olisi lihava vaikka elämäntyyli ja ruokavaliotottumukset olisivat hyviä, kyllä siellä on aina nähtävissä selkeästi se mistä se johtuu

Vierailija
16/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan sairaudeksi nimittäisi, mutta muutoin olen samaa mieltä siinä että kaikille "syö vähemmän" ei vaan toimi.

Kyllä se toimii, jos ymmärtää mitä kannattaa syödä. Jos vain vähentää sitä ruokaa, millä on lihonut, laihtuminen epäonnistuu. Ruuan koostumuksen pitää muuttua.

Vierailija
17/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syy on se, etteivät he kuitenkaan syö vähemmän, vaikka uskottelisivat niin itselleenkin.

Vierailija
18/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai se jollakin ollakin sairaus, mutta suurimmalle osalle ei.  Itse jos syön liikkaa lihon ja jos syön vähemmän laihdun. Niin simppeliä. Toki olisi kiva mässyttää kaikkea hyvää, mutta kyllä se sitten vyötäröllä näkyy. 

Nuorena ei ongelmaa ollut, silloin sitä pysyi luikkuna ihan tuosta vaan, mutta nyt vanhempana lihoo herkästi joten syömisiä pitää vähentää. 

Suurin osa lihavista vaan syö liikaa ja on venyttänyt mahalaukkunsa niin ,etä se vetää enemmän, kuin ihminen kuluttaa.

Ei silloin ole enää kyse valinnasta, jos nälkä vie keskittymiskyvyn ja unet esimerkiksi. En itse kärsi tuosta, mutta voin hyvin ymmärtää, koska itselläni on lääkityksen takia päinvastoin enkä saa mitään joinain päivinä alas ja olo on suurimman osan ajasta ihan surkea enkä saa mitään aikaiseksi, vaikka olisi töitä miten paljon tahansa. Jos olo korjaantuisi syömällä, varmasti söisin miten paljon vaan, että selviytyisin arjesta paremmin. Lihavana arki varmasti on raskasta, mutta vielä raskaampaa se on nälkäisenä ja lihavan elimistö ei toimi kuten sinun.

Vierailija
19/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. 

Oletko asiantuntija kun noin sanot?

Vierailija
20/141 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia asiantuntijoita täällä. Eiköhän lääkärit ja tutkijat tiedä paremmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän