Lihavuus on sairaus ei omaa syytä
Tässä se kerrotaan:
https://yle.fi/a/74-20224008?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Kommentit (141)
Tällä palstalla asettuminen toisen ihmisen asemaan on täysin mahdotonta. Kertoo tyhmyydestä ja siitä, että ei ole tunneälyä. Jos jokin ei koske itseä niin sitä kohtaan on täysi ymmärtämättömyys. Hyvin kapekatseista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla asettuminen toisen ihmisen asemaan on täysin mahdotonta. Kertoo tyhmyydestä ja siitä, että ei ole tunneälyä. Jos jokin ei koske itseä niin sitä kohtaan on täysi ymmärtämättömyys. Hyvin kapekatseista touhua.
Avaisitko vähän viestiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan omaa syytäni, että ahtaan vain vaimon tekemiä herkkuja suuhuni ja liikun vähemmän
Itsesyyyttelyhän on se paras keino. Jospa lakkaisit syyttämästå itseäsi ja olisit armollisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kohtaa et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni käynyt uimahallissa, nyt eläkkeellä aamupäivisin. En ole koskaan nähnyt niin lihavia naisia kuin viimeisen vuoden aikana. Kaikki vesijumppanaiset ovat todella läskiä täynnä. Ihmettelen kun kertovat saunassa että käyvät jopa 3 kertaa viikossa jumpalla. Sitten olen nähnyt muutaman vähän nuoremman, jota olleet laihdutusleikkauksessa: tyhjä pussi vatsasta roikkuu reisiin asti, takapuolet roikkuu sivuille, allipussit on heiluvat. Itse taistelen koko ajan lihomista vastaan, onneksi on pieni eläke, ei ole varaa ostaa herkkuja tai käydä ravintolassa lounailla.
Sinä ja kaltaisesi olette syy, miksi en käy uimahallissa. Itsellä kun on arpia ja löysää nahkaa kun syöpä vei läskit ja lihakset.
Mitä ihmeen sympatiaa sä haet joka laihiskeskustelussa tuolla syövälläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kohtaa et ymmärrä?
Kiitos, tämä riittääkin.
Kun se on geeneissä, niin se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Alan johtavat lääkärit antavat tieteeseen perustuvia lausuntoja, mutta vauvapalsta tietää paremmin. Jälleen kerran.
Tämä!!!
Sitä kutsutaan myös lohtusyömiseksi. Nachoja, dippejä, salaattikastikkeita ja vehnäleipää. Hirveä määrä hiilihydraatteja, joten ei ihme että lihoo. Ruokakooman saa kyllä ja aivo erittää sitä dopaminosta.
Se on vaan se oma kupla että "syön minä terveellisesti ja liikun."
Noniin jos liikut lähinnä kauppaan ja käyt kerran viikossa vemputtamassa jotain kuntolaitetta niin että ei edes hiki tule, voidaan ihan kansanomaisesti todeta että et tarvitse kuin kulhon kauravelliä ja banaanin päivässä. Vitamiinit sitten vaikka purkista, koska ilman niitä kualee ihminen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni käynyt uimahallissa, nyt eläkkeellä aamupäivisin. En ole koskaan nähnyt niin lihavia naisia kuin viimeisen vuoden aikana. Kaikki vesijumppanaiset ovat todella läskiä täynnä. Ihmettelen kun kertovat saunassa että käyvät jopa 3 kertaa viikossa jumpalla. Sitten olen nähnyt muutaman vähän nuoremman, jota olleet laihdutusleikkauksessa: tyhjä pussi vatsasta roikkuu reisiin asti, takapuolet roikkuu sivuille, allipussit on heiluvat. Itse taistelen koko ajan lihomista vastaan, onneksi on pieni eläke, ei ole varaa ostaa herkkuja tai käydä ravintolassa lounailla.
Sinä ja kaltaisesi olette syy, miksi en käy uimahallissa. Itsellä kun on arpia ja löysää nahkaa kun syöpä vei läskit ja lihakset.
Mitä ihmeen sympatiaa sä haet joka laihiskeskustelussa tuolla syövälläsi?
Sulta nyt ei heru sympatiaa edes itseäsi kohtaan. Ei edes ihmettä hakemalla.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on vaan omaa saamattomutta. Sitten keksitään näitä sairaus-höpinöitä.
Höpise itekses.
Ei kannata puhua höpöjä, vaikka ite oiskin höpö:))
Vierailija kirjoitti:
Alan johtavat lääkärit antavat tieteeseen perustuvia lausuntoja, mutta vauvapalsta tietää paremmin. Jälleen kerran.
No kun tämä palsta on täynnä narsisteja.
Kyllä läskit jaksavat valittaa. Käyttäisivät senkin energian vaikka liikkumiseen
Vierailija kirjoitti:
Mulle ruoka on kuin heroiini narkille. Syön monesti vaikka en edes haluaisi. Elimistö ja hormonit on ihan sekaisin. Välillä saan laihdutettua 10 kg, mutta se tulee aina kavereiden kanssa takaisin, kun dieetti loppuu. Ainoa millä paino mulla laskee on nälkäkuuri. Kaikki on kokeiltu. Lihavan elimistö ja rasvasolut huutaa ruokaa. Lisäksi lääkkeet lihottaneet myös. Ketipinoria jouduin syömään niin ruokahalu oli ihan järkyttävä ja syöminen suorastaan pakonomaista. Nyt olen sen lopettanut onneksi voinut lopettaa. Painonpudotus on todella vaikeaa vuosien jojoilun ja nyt alkavien vaihdevuosien myötä. En pysty olemaan nälässä koko ajan. Millään muulla paino ei laske. Olen tosiaan kokeillut ihan kaiken.
Insuliini on toinen joka aiheuttaa aivan jäätävää nälkää. Voisi syödä koko ajan. Lopetin insuliinin vähitellen ja aloitin vhh ruokavalion. Nyt riittää kun syö 3 kertaa päivässä kohtuullisen annoksen eikä tarvitse nälkää nähdä.
Kyllä mun lihavuus johtuu vain omista valinnoistani - syön liikaa hiilihydraatteja ja makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan myös lohtusyömiseksi. Nachoja, dippejä, salaattikastikkeita ja vehnäleipää. Hirveä määrä hiilihydraatteja, joten ei ihme että lihoo. Ruokakooman saa kyllä ja aivo erittää sitä dopaminosta.
Se on vaan se oma kupla että "syön minä terveellisesti ja liikun."
Noniin jos liikut lähinnä kauppaan ja käyt kerran viikossa vemputtamassa jotain kuntolaitetta niin että ei edes hiki tule, voidaan ihan kansanomaisesti todeta että et tarvitse kuin kulhon kauravelliä ja banaanin päivässä. Vitamiinit sitten vaikka purkista, koska ilman niitä kualee ihminen pois.
👀
Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷
Vierailija kirjoitti:
Voi olla sairauskin, mutta useimmiten itse aiheutettua, kuten muutin riippuvuudet ja luonteenheikkoudet.
Ihmisellä on huomattavasti suuremmat mahdollisuudet vaikuttaa omaan painoonsa kuin omaan pituutensa, sillä jälkimmäiseen vaikuttaa pääosin vanhemmilta saadut perintötekijät ja jossain määrin yleinen ravintotilanne lapsen ja nuorena kuten poikkeuksellisen ankeat kasvuolosuhteet. Hoikkauteen ja lihavuuteen voi toki vaikuttaa sen lapsuuden ja nuoruuden kasvuympäristö, jos ei välitä mitä syödään ja miten paljon liikutaan. Kesäisenä päivänä uimarannalla voi nähdä perheitä, joissa kaikki ovat tuhdissa kunnossa eikä se voi johtua pelkästään geeneistä vaan myös vanhempien esimerkistä.
Kyllä lihavuus on omaa syytä ellei ole hoitamatonta kilpirauhasen vajaatoimintaa tai jotain sairautta joka kerää nestettä elimistöön. Sairas olotilahan lihavuus on, mutta syy on kyllä korvien välissä. Tai sitten vaan siinä, että on vuosikaudet syönyt tasaisesti hieman yli kulutuksen, mikä tapahtuu melko helposti jos tykkää esim. herkuista tai syö isoja annoksia.
Kyllä se on ihan omaa syytäni, että ahtaan vain vaimon tekemiä herkkuja suuhuni ja liikun vähemmän