Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7447)

Vierailija
1181/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1999 puhelin oli nuorilla aikuisilla joilla oli jotain tienestejä - ei lukiolaisilla monillakaan 

Vierailija
1182/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipe Santapukki liitettiin tähän?

Kiitos tyhjästä viestistä. Taas saatiin ketjua pidemmäksi 🐖

Mene tekemään jotain kehittävää. Ulkona on hyvä ilma.

Tuo pilaisi ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysäristä ja kännyköistä.

1994 - 1995 oli yhdellä tai kahdella nuorella kännykkä. Eli oli tosi harvinaisia silloin ja kalliita. Nuorista kun puhun, tarkoitan noin 16-20 vuotiaita.

1996 tuli muutama kännykänomistaja lisää isoon kaveriporukkaan.

Siis jos oli vaikkapa 20 nuorta, niin ehkä kolmella oli kännykkä.

1997 oli käänteentekevä vuosi. Nokia markkinoi aggressiivisesti kännyköitään ja alensi niiden hintaa siten, että kännykät olivat oikeastaan kaikkien saatavilla. 1997 on se vuosi, jolloin kaikki nuoret hommasivat kännykän.

 

1999 kaikilla nuorilla oli varmuudella oma kännykkä. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut. Kännykät oli tosi tärkeitä nuorille silloin, tärkeämpiä kuin oma tietokone. Tietokoneet ja läppärit yleistyivät nuorilla vasta kännykkäbuumin jälkeen.

Sinä se jaksat väittää että kaikilla nuorilla oli 1999 puhelin. Ei ollut! Itse olen tuohon aikaan koulussa ollut ja tiedän hyvin tilanteen. 

Puhuinkin lukiolaisista ja sitä vanhemmista.

Peruskoululaisilla ei kaikilla vielä ollut.

Vierailija
1184/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis miettikääs sitäkin, että Raisa olisi mennyt Seurahuoneelle ja höpöttänyt jollekin vanhalle sedälle, että kaverit olisivat siellä. Siis nuo samat kaverit, jotka menivät juuri hetki sitten AUTOON!? 

Vierailija
1185/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1999 puhelin oli nuorilla aikuisilla joilla oli jotain tienestejä - ei lukiolaisilla monillakaan 

Raisan vanhemmat oli lääkäreitä. Varmaan oli varaa ostaa puhelin.

Vierailija
1186/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysäristä ja kännyköistä.

1994 - 1995 oli yhdellä tai kahdella nuorella kännykkä. Eli oli tosi harvinaisia silloin ja kalliita. Nuorista kun puhun, tarkoitan noin 16-20 vuotiaita.

1996 tuli muutama kännykänomistaja lisää isoon kaveriporukkaan.

Siis jos oli vaikkapa 20 nuorta, niin ehkä kolmella oli kännykkä.

1997 oli käänteentekevä vuosi. Nokia markkinoi aggressiivisesti kännyköitään ja alensi niiden hintaa siten, että kännykät olivat oikeastaan kaikkien saatavilla. 1997 on se vuosi, jolloin kaikki nuoret hommasivat kännykän.

 

1999 kaikilla nuorilla oli varmuudella oma kännykkä. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut. Kännykät oli tosi tärkeitä nuorille silloin, tärkeämpiä kuin oma tietokone. Tietokoneet ja läppärit yleistyivät nuorilla vasta kännykkäbuumin jälkeen.

Sinä se jaksat väittää että kaikilla nuorilla oli 1999 puhelin. Ei ollut! Itse olen tuohon aikaan koulussa ollut ja tiedän hyvin tilanteen. 

Olin aikuinen 1999, eikä mulla ollut kännykkää. Ei ollut rahaa ostaa. Miehelläni oli kännykkä, ja meillä oli lankapuhelin. En usko, että läheskään kaikilla nuorilla oli kännykkää, ne oli sen verran kalliita. 90-luvun laman jälkivaikutukset vielä. Tuskin kaikissa perheissä oli rahaa ostaa nuorille kännyköitä, eikä kesätöitäkään niin vaan saa ut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1187/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Raisa ihan köyhistä oloista ollut 

Lääkäreitä vanhemmat.

Isä on hammaslääkäri, äiti ole lääkäri

 Tärkeä kaivettu tiedote  🤭

Vierailija
1188/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysäristä ja kännyköistä.

1994 - 1995 oli yhdellä tai kahdella nuorella kännykkä. Eli oli tosi harvinaisia silloin ja kalliita. Nuorista kun puhun, tarkoitan noin 16-20 vuotiaita.

1996 tuli muutama kännykänomistaja lisää isoon kaveriporukkaan.

Siis jos oli vaikkapa 20 nuorta, niin ehkä kolmella oli kännykkä.

1997 oli käänteentekevä vuosi. Nokia markkinoi aggressiivisesti kännyköitään ja alensi niiden hintaa siten, että kännykät olivat oikeastaan kaikkien saatavilla. 1997 on se vuosi, jolloin kaikki nuoret hommasivat kännykän.

 

1999 kaikilla nuorilla oli varmuudella oma kännykkä. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut. Kännykät oli tosi tärkeitä nuorille silloin, tärkeämpiä kuin oma tietokone. Tietokoneet ja läppärit yleistyivät nuorilla vasta kännykkäbuumin jälkeen.

Sinä se jaksat väittää että kaikilla nuorilla oli 1999 puhelin. Ei ollut! Itse olen tuohon aikaan koulussa ollut ja tiedän hyvin tilanteen. 

Tää. Kaikilla vanhemmilla ei tosiaan ollut varaa silloinkaan, eivätkä kaikki halunneet ostaa, vaikka olisi ollutkin. Itse ostin 1. puhelimeni 18 vuotiaana vuonna -01. Sain tietenkin lukioaikana kuulla tuosta vittuilua, mutta minkäs teet, ei mulla ollut sille edes tarvetta ennen täysi-ikäisyyttä kun ei kavereita juuri ollut.

Fakta on kuitenkin se, että suurimmalla osalla noin parikymppisistä oli oma kännykkä vuonna 1999.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1189/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ootte tutkinut Raisan facebookin, jospa siellä olisi johtolankoja....

Vierailija
1190/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysäristä ja kännyköistä.

1994 - 1995 oli yhdellä tai kahdella nuorella kännykkä. Eli oli tosi harvinaisia silloin ja kalliita. Nuorista kun puhun, tarkoitan noin 16-20 vuotiaita.

1996 tuli muutama kännykänomistaja lisää isoon kaveriporukkaan.

Siis jos oli vaikkapa 20 nuorta, niin ehkä kolmella oli kännykkä.

1997 oli käänteentekevä vuosi. Nokia markkinoi aggressiivisesti kännyköitään ja alensi niiden hintaa siten, että kännykät olivat oikeastaan kaikkien saatavilla. 1997 on se vuosi, jolloin kaikki nuoret hommasivat kännykän.

 

1999 kaikilla nuorilla oli varmuudella oma kännykkä. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut. Kännykät oli tosi tärkeitä nuorille silloin, tärkeämpiä kuin oma tietokone. Tietokoneet ja läppärit yleistyivät nuorilla vasta kännykkäbuumin jälkeen.

Sinä se jaksat väittää että kaikilla nuorilla oli 1999 puhelin. Ei ollut! Itse olen tuohon aikaan koulussa ollut ja tiedän hyvin tilanteen. 

Olin aikuinen 1999, eikä mulla ollut kännykkää. Ei ollut rahaa ostaa. Miehelläni oli kännykkä, ja meillä oli lankapuhelin. En usko, että läheskään kaikilla nuorilla oli kännykkää, ne oli sen verran kalliita. 90-luvun laman jälkivaikutukset vielä. Tuskin kaikissa perheissä oli rahaa ostaa nuorille kännyköitä, eikä kesätöitäkään niin vaan saa ut. 

Mun kaveripiirissäni kaikki hommasivat viimeistään kännykän 1997 kännykkäbuumissa, jolloin Nokia todellakin löi läpi koko kansalle.

Oltiin silloin vähän vajaa 20-vuotiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1191/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1999 puhelin oli nuorilla aikuisilla joilla oli jotain tienestejä - ei lukiolaisilla monillakaan 

Raisan vanhemmat oli lääkäreitä. Varmaan oli varaa ostaa puhelin.

Varmaan varakkatkaan ei osta puhelimia lapsilleen tuohon aikaan.

Vierailija
1192/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysäristä ja kännyköistä.

1994 - 1995 oli yhdellä tai kahdella nuorella kännykkä. Eli oli tosi harvinaisia silloin ja kalliita. Nuorista kun puhun, tarkoitan noin 16-20 vuotiaita.

1996 tuli muutama kännykänomistaja lisää isoon kaveriporukkaan.

Siis jos oli vaikkapa 20 nuorta, niin ehkä kolmella oli kännykkä.

1997 oli käänteentekevä vuosi. Nokia markkinoi aggressiivisesti kännyköitään ja alensi niiden hintaa siten, että kännykät olivat oikeastaan kaikkien saatavilla. 1997 on se vuosi, jolloin kaikki nuoret hommasivat kännykän.

 

1999 kaikilla nuorilla oli varmuudella oma kännykkä. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut. Kännykät oli tosi tärkeitä nuorille silloin, tärkeämpiä kuin oma tietokone. Tietokoneet ja läppärit yleistyivät nuorilla vasta kännykkäbuumin jälkeen.

Sinä se jaksat väittää että kaikilla nuorilla oli 1999 puhelin. Ei ollut! Itse olen tuohon aikaan koulussa ollut ja tiedän hyvin tilanteen. 

Olin aikuinen 1999, eikä mulla ollut kännykkää. Ei ollut rahaa ostaa. Miehelläni oli kännykkä, ja meillä oli lankapuhelin. En usko, että läheskään kaikilla nuorilla oli kännykkää, ne oli sen verran kalliita. 90-luvun laman jälkivaikutukset vielä. Tuskin kaikissa perheissä oli rahaa ostaa nuorille kännyköitä, eikä kesätöitäkään niin vaan saa ut. 

Mun kaveripiirissäni kaikki hommasivat viimeistään kännykän 1997 kännykkäbuumissa, jolloin Nokia todellakin löi läpi koko kansalle.

Oltiin silloin vähän vajaa 20-vuotiaita.

Olet vajaa vieläkin.  Juuri sinun asiasi ei kiinosta vittujakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1193/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Raisa saanut isän tai äidin vanhan kännykän 

Vierailija
1194/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ootte tutkinut Raisan facebookin, jospa siellä olisi johtolankoja....

Kerro poliiseillekkin että tutkivat jos eivät ole hoksineet.  😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1195/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysäristä ja kännyköistä.

1994 - 1995 oli yhdellä tai kahdella nuorella kännykkä. Eli oli tosi harvinaisia silloin ja kalliita. Nuorista kun puhun, tarkoitan noin 16-20 vuotiaita.

1996 tuli muutama kännykänomistaja lisää isoon kaveriporukkaan.

Siis jos oli vaikkapa 20 nuorta, niin ehkä kolmella oli kännykkä.

1997 oli käänteentekevä vuosi. Nokia markkinoi aggressiivisesti kännyköitään ja alensi niiden hintaa siten, että kännykät olivat oikeastaan kaikkien saatavilla. 1997 on se vuosi, jolloin kaikki nuoret hommasivat kännykän.

 

1999 kaikilla nuorilla oli varmuudella oma kännykkä. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut. Kännykät oli tosi tärkeitä nuorille silloin, tärkeämpiä kuin oma tietokone. Tietokoneet ja läppärit yleistyivät nuorilla vasta kännykkäbuumin jälkeen.

Sinä se jaksat väittää että kaikilla nuorilla oli 1999 puhelin. Ei ollut! Itse olen tuohon aikaan koulussa ollut ja tiedän hyvin tilanteen. 

Olin aikuinen 1999, eikä mulla ollut kännykkää. Ei ollut rahaa ostaa. Miehelläni oli kännykkä, ja meillä oli lankapuhelin. En usko, että läheskään kaikilla nuorilla oli kännykkää, ne oli sen verran kalliita. 90-luvun laman jälkivaikutukset vielä. Tuskin kaikissa perheissä oli rahaa ostaa nuorille kännyköitä, eikä kesätöitäkään niin vaan saa ut. 

Mun kaveripiirissäni kaikki hommasivat viimeistään kännykän 1997 kännykkäbuumissa, jolloin Nokia todellakin löi läpi koko kansalle.

Oltiin silloin vähän vajaa 20-vuotiaita.

Uskon sua kyllä että olitte vajaita 20-vuotiaita.

Vierailija
1196/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on varmistettu todeksi? Oliko tytöt Casablancassa? Miksei tytöistä ole kaupungilla yhtään kamerakuvaa? Vai onko? Lähtikl Raisa jonku matkaan jo ennen kuin kaveri lähti autokyytiin? Oliko autokyyti todellinen?

Tuossa kannattais mennä niin alkuun kuin mahdollsita ja sen jlk katsoa mitä olisi voinut tapahtua.

Yle areenassa true crime podcast avaa Raisan elämää enemmän ja mm.illalla soitettu puhelu poikaystävälle ei ollut poikaystävä. 

Raisasta ehkä tulee hieman ristiriitainen fiilis. Epävakaa? Oli mennyt yläkoulun jälkeisenä kesänä miealauman kanssa jonnekin mökille ja ollut siellä koko yön. Kiinnostuksen kohteita oli useita ja kavereita paljon. Ehkä vanhemmat ei kuitenkaan tunteneet tyttöä aivan niin hyvin kun luulivat. 

On voinut vaikka soittaa jollekin että tuu hakeen ja painuneet taas jonnekin mehtän keskelle jatkoille? Silti miksei näy valvontakameroissa, jos oli ytimessä? 

Raisa ei tallentunut keskustan kameroihin. Ei ole mitään varmuutta, että oli koko keskustassa.

Ainut varma asia on se, että "Raisa Räisänen vietti iltaa saman ikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa kotonaan Ruotulassa Laalahdenkadulla. Kello 21:n jälkeen he lähtivät...".

 

Tutkinnassa voitaisiin palata noinkin taakse lähtöruutuun. Menivätkö he todella bussilla Tampereen keskustaan? Mitä jos heidät haettiin autokyydillä jo kodista?

Vierailija
1197/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko joku perustanut Raisa Räisäselle jotkin muistosivut Facebookiin?

Vierailija
1198/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheriita eskaloitunut.

Vierailija
1199/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epätodennäköistä että lauma nuoria olisi nitistänyt kaverinsa. Ei ysärillä ollut niin hullu meno kuin nykyisin. Mikä edes olisi ollut motiivina? Enkä usko, että noin vakavassa asiassa salaisuus olisi pitänyt näin kauan aikaa. 

Todennäköisesintä on, että Raisa on kylmissään saanut kyydin joltakin joko Pirkkalaan, vanhempiensa luo tai Huittisiin kavereiden perässä. Ja se oli sitten se viimeinen kyyti.  

Kännissä sattuu onnettomuuksia ja vahinkoja. Ei välttämättä kukaan ole hänelle mitään tehnytkään, mutta sitten ollaan tämä vahinko haluttu peitellä. 

Vierailija
1200/7447 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se Butti laitto ne palat? Mont ukkoo pisti kylmäks?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi