Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7450)

Vierailija
1221/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun vielä tietäisi minkä värinen se Raisan puhelin oli?

Pohditaan ja spekuloidaan,  kaulitaan ja käännetätään.  Ehkä tä robleema meille jotenkin aukeaa???   Muistakaa narratiivi ja huolimatta argumentit.....

Toki, toki, toki, toki, toki, toki,  toki,  😂😂😂😂😂😂

Vierailija
1222/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos Raisa on tosiaan hypännyt kyytiin ja matkannut Huittisiin autokyydissä. Perillä muu porukka on lähtenyt jo kapakkaan Raisan jäädessä autoon kuskin kanssa. Kuski on alkanut ehdottelemaan jotain epämiellyttävää Raisalle, Raisa on kieltäytynyt ja suutuspäissään kuski on sitten pistänyt Raisan hengiltä ja nakannut jonnekin 12-tien sivussa olevan metsätien varteen tmv minne ei vaan kukaan ole sitten osunut. Muu porukka on palaillut autoon kapskasta ja paluumatka alkanut, kaikki ihmetelleet missä Raisa on, kuski on kertonut ja pelotellut muun porukan niin pahanpäiväisesti että kukaan ei tänäkään päivänä uskalla kertoa julkisuuteen kuinka Raisan tarina tosiaan meni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin oli varastetun takin taskussa, missä vaiheessa poliisi ilmoitti tämän tiedon julkisuudessa. Takin varastanut ei varmaankaan koskaan ilmoittanut asiasta poliisille. Puhelintiedothan ovat merkityksettömiä jos puhelin tosiaan vietiin. Kannattaisi tosiaan tutkia noiden kavereiden sijainteja. 

Tämä viesti on ollut täällä 43 kertaa..    Eikö hävetä 🐖

Miksi sinä otat tämän ketjun pohdinnat noin suurella henkilökohtaisella tunnelatauksella ja käyt tuollaiseen älyttömään vastahyökkäykseen kerta toisensa jälkeen?

Vierailija
1224/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin oli varastetun takin taskussa, missä vaiheessa poliisi ilmoitti tämän tiedon julkisuudessa. Takin varastanut ei varmaankaan koskaan ilmoittanut asiasta poliisille. Puhelintiedothan ovat merkityksettömiä jos puhelin tosiaan vietiin. Kannattaisi tosiaan tutkia noiden kavereiden sijainteja. 

Tämä. Raisalla on voinut olla ilta, joka on mennyt kaikilta osin mönkään. Bleiseri pöllitty, jonka mukana meni kännykkäkin. Tämän jälkeen on päässyt vielä hengestäänkin.

Vierailija
1225/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka alaikäinen oli anniskeluravintolassa?

Meni ovesta sisään.

Niin muutes . Tätä reittiä ei ole poliisitkaan vuosiin avanneet.   Me ratkaisimme että ovesta tosiaan voi mennä sisälle. Hyvä me 🥳🥳🥳

Vierailija
1226/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mun kirjotus viety ja tänne jätetty kaikki haukkumisviestit. ihme palsta. atjööt vaan sinnekin kuten ruotsalainen sanos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1227/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jatkuu

 

"Muutamia tarkentavia huomioita:

KÄNNYKKÄ:

Ystävän mukaan Raisalla oli kännykkä ja rahaa mukana erotessa. Ystävä tarkisti, että kännykässä oli akkua, oletettavasti siis muutama pykälä, mikä tuossa kännykässä riitti pitkään - yleensä päiviä. Liikkeelle lähdettäessä akku varmaan yleensä ladattiin tuohonkin aikaan täyteen. Jos kaveri kerran tarkisti viimeisen kohtaamisen aikana, että Raisan puhelimessa on akkua, ehkä hän myös muisti, paljonko vai vähän. Jos akkua oli paljon, voi siitä päätellä, että puhelin suljettiin/joutui veteen tms. puolenyön ja aamun välillä. Tämä antaa suuresti viitteitä siitä, mitä on tapahtunut. Esimerkiksi sairauskohtaukseen tai muuhun kuin hukkumisonnettomuuteen joutuneen puhelin sammuisi vasta, kun akku loppuu.

Viimeisen kerran Raisa käytti itse puhelintaan 22:18 soittaessaan poikakaverilleen. Ystävä soitti Raisan puhelimeen puolenyön jälkeen muutamaan otteeseen, jolloin puhelin hälytti, mutta Raisa ei vastannut. Tästä voisi päätellä, että Raisalle sattui jotain hyvin pian eroamistilanteen eli kello 23.00 jälkeen tai vaihtoehtoisesti hän oli tilanteessa, jossa ei kuullut soittoa (esim. puhelin kadonnut/narikassa). Todennäköisempää on, että puhelin oli Raisan mukana puolenyön jälkeen, mutta hän ei enää kyennyt siihen vastaamaan.

Tätä tukee mielestäni myös se seikka, että edellä kerrottu todistaa, miten itse asiassa Raisan kaveripiirissä kännykkä oli melko yleinen (esim. sekä poikakaverilla että illanviettoystävällä oli kännykät). Näin ollen on erikoista, että Raisa ei olisi ollut missään yhteydessä kehenkään kännykkänsä välityksellä jäätyään yhtäkkiä ilman seuraa ja kyytiä kaupungille. Varmasti hän olisi esimerkiksi soitellut nyt uudelleen poikaystävälleen kyydistä tai pojan tulosta Tampereelle/Raisan menosta Pirkkalaan. Hän ei kuitenkaan enää kertaakaan soittanut/vastannut kello 23.00 jälkeen.

Äidin soittaessa seuraavana aamuna kännykkään ei enää saanut yhteyttä. Siis voisi spekuloida, että kännykkä on ollut vielä kello 24.00 toimintakunnossa, mutta Raisa ei ole kyennyt siihen vastaamaan tai halunnut vastata, mutta aamulla se on jo sammunut/sammutettu/vedessä/tuhottu.

Onko kännykän viimeisiä sijainteja aikanaan kyetty paikantamaan linkkimastojen avulla? Voidaanko puhelinta paikantaa siihen soitettujen ja vastaamatta jäämien puhelujen avulla? Ehkei."

 

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15685109/ajatuksia-raisa-raisasen-katoa…

Riitti että kännykästä poisti SIM kortin ja vaihtoi uuteen 


Kännykkää ei tarvinnut  hävittää 

Vierailija
1228/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokin annetuissa lähtötiedoissa esim. erotilanteessa ei täsmää, mikä on suunnannut tutkintaa väärään suuntaan."

 

Tämä!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1229/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko poliiseille silloin riittänyt kun nuoret sanoi, että sinne se jäi, ei mahtunut autoon?  Ja sitte KAIKKI tutkinta kohdistuu ties mihin, epätoivoisiinkin linjoihin!  Mahtaneet kaverit huokaista helpotuksesta kun koko Suomi pohtii ties mitä kuvioita ja selitys katoamiselle on ollut se yksinkertaisin: Raisa mahtui autoon!  Mitä sitten tapahtui, on se mysteeri!  Occamin partaveitsi. (toivottavasti poliisit käy myös näillä sivuilla!)

yksinkertasin on tuo turkkilainen joka laitanu sen kebabiksi. ei tartte miettiä ruumiinhävitystä kun on pakastin kebabilassa. tamperelaiset jonottanut kun kebab ollu tarjouksessa.

Vierailija
1230/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos Raisa on tosiaan hypännyt kyytiin ja matkannut Huittisiin autokyydissä. Perillä muu porukka on lähtenyt jo kapakkaan Raisan jäädessä autoon kuskin kanssa. Kuski on alkanut ehdottelemaan jotain epämiellyttävää Raisalle, Raisa on kieltäytynyt ja suutuspäissään kuski on sitten pistänyt Raisan hengiltä ja nakannut jonnekin 12-tien sivussa olevan metsätien varteen tmv minne ei vaan kukaan ole sitten osunut. Muu porukka on palaillut autoon kapskasta ja paluumatka alkanut, kaikki ihmetelleet missä Raisa on, kuski on kertonut ja pelotellut muun porukan niin pahanpäiväisesti että kukaan ei tänäkään päivänä uskalla kertoa julkisuuteen kuinka Raisan tarina tosiaan meni. 

Ja tätä ennen Raisan kännykkä on jo jäänyt pöllittynä Tampereelle. Raisa ei soitellut puhelimellaan tuona iltana eikä vastaillut, koska hänellä ei ollut enää koko puhelinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1231/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Raisan pitänyt seuraava päivä olla tuomaroimassa korisottelua? joten ei ehkä kovin kiinnostunut lähtemään Pirkkalaan 

Vierailija
1232/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos Raisa on tosiaan hypännyt kyytiin ja matkannut Huittisiin autokyydissä. Perillä muu porukka on lähtenyt jo kapakkaan Raisan jäädessä autoon kuskin kanssa. Kuski on alkanut ehdottelemaan jotain epämiellyttävää Raisalle, Raisa on kieltäytynyt ja suutuspäissään kuski on sitten pistänyt Raisan hengiltä ja nakannut jonnekin 12-tien sivussa olevan metsätien varteen tmv minne ei vaan kukaan ole sitten osunut. Muu porukka on palaillut autoon kapskasta ja paluumatka alkanut, kaikki ihmetelleet missä Raisa on, kuski on kertonut ja pelotellut muun porukan niin pahanpäiväisesti että kukaan ei tänäkään päivänä uskalla kertoa julkisuuteen kuinka Raisan tarina tosiaan meni. 

Tai sitten kaverit ovat olleet niin juovukkeessa, etteivät tosiaan muista Raisan tulleen sinne Huittisiin mukaan vaan muisti katkeaa siihen hetkeen kun Tampereelta on tehty lähtöä Huittisiin. Huittisissa lisää viinaa koko sakille ja ei mitään muistikuvaa seuraavana aamuna. Ovat siinä uskossa että Raisa ei mahtunut autoon ja jäi Tampereelle. Kuski vain tyytyväinen kun kukaan ei osaa epäillä hänen tehneen jotain väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1233/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko poliiseille silloin riittänyt kun nuoret sanoi, että sinne se jäi, ei mahtunut autoon?  Ja sitte KAIKKI tutkinta kohdistuu ties mihin, epätoivoisiinkin linjoihin!  Mahtaneet kaverit huokaista helpotuksesta kun koko Suomi pohtii ties mitä kuvioita ja selitys katoamiselle on ollut se yksinkertaisin: Raisa mahtui autoon!  Mitä sitten tapahtui, on se mysteeri!  Occamin partaveitsi. (toivottavasti poliisit käy myös näillä sivuilla!)

Näköjään se riitti. Johan tässä on 27 vuotta jo vierähtänyt, eikä kukaan ole edes miettinyt tätä vaihtoehtoa.

Vierailija
1234/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veivata vanhaa juttua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1235/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veivata vanhaa juttua?

Koska syyllinen saattaa olla vielä elossa.

Tosin jos tekijä oli Virpi Pe.r.s.e, niin se on nyt erittäin kuumassa paikassa lapioimassa hiiltä.

Vierailija
1236/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokin annetuissa lähtötiedoissa esim. erotilanteessa ei täsmää, mikä on suunnannut tutkintaa väärään suuntaan."

 

Tämä!!!!!!!!!!!!!!

Sinäkö ainoana huomasit tän eikä koulutautuneet rikostutkijat 20 vuoteen..   sinähän nero olet 🐖.......🤣🤣🤣🤣🤣😅😅😅.

Vierailija
1237/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veivata vanhaa juttua?

Koska syyllinen saattaa olla vielä elossa.

Tosin jos tekijä oli Virpi Pe.r.s.e, niin se on nyt erittäin kuumassa paikassa lapioimassa hiiltä.

Haista ihan reilusti 💩💩💩💩💩💩💩

Vierailija
1238/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä oli ne baarit tuolla alueella joissa ei niin välitetty ikärajoista. 


Lämpimään luulisi hakeutuvan 

Vierailija
1239/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi näkökulma?
Ote Ylen artikkelista vuodelta 2019 https://yle.fi/a/3-11001444: 

"Tammikuussa 2017 poliisin kerrottiin salakuunnelleen Tampereen yliopistollisessa sairaalassa työskennellyttä lääkäriä vuonna 2006.
Lääkäri oli seurustellut erään tamperelaisen naisen kanssa ja nainen huolestui lääkärin puheista. Lääkäri oli kehuskellut tietävänsä, mitä Räisäselle tapahtui ja sanonut, ettei tätä koskaan löydettäisi. Lääkärin mukaan tekoon oli osallistunut henkilöitä, joiden ei ikinä uskoisi sekaantuneen siihen.
Nainen ilmoitti poliisille epäilyistään. Lääkäri asui Armonkalliolla, ja hän oli tyttöystävänsä mukaan maanisen seksuaalinen ja viehtynyt väkivaltaan.
Poliisi sai oikeudelta luvan kuunnella kuukauden ajan lääkärin puhelimia. Poliisi päätyi kuitenkin siihen, etteivät lääkärin liikkeet sovi Räisäsen kuolemaan, eikä häntä enää epäilty. Lääkäri kuuli poliisilta salakuuntelusta vuonna 2011. Nyt hän on kuollut."

Miksi lääkärin liikkeet olisivat sopineetkaan Raisan katoamisiltaan tai kuolemaan, kun hän oli kertonut tyttöystävälleen ainoastaan tietävänsä syylliset? Selvitettiinkö koskaan sitä, mistä hän tiesi tai tunsi tekijät, jos tiesi tai tunsi? Hänhän on myös saattanut puhua puutaheinää kännissä.
Mutta: jos tekoon oli hänen mukaansa osallistunut henkilöitä, joiden ei ikinä uskoisi sekaantuneen siihen, niin se antaa kyllä kuvan ihmisistä, joilla on lähtökohtaisesti hyvä maine ja arvostettu asema yhteiskunnassa. Esimerkiksi yliopistollisen sairaalan lääkärit sopisivat siihen raamiin kuin nakutettu...

Vierailija
1240/7450 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Raisan pitänyt seuraava päivä olla tuomaroimassa korisottelua? joten ei ehkä kovin kiinnostunut lähtemään Pirkkalaan 

Ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän