Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos Raisa Räisänen nousikin siihen kaveriporukan autoon?

Vierailija
07.05.2026 |

Räisänen oli viettänyt iltaa samanikäisen naispuolisen ystävänsä kanssa Hämeenkatu 18:ssa sijaitsevassa ravintola Casablancassa noin kello 21.30–22.00. Hieman ennen kello 23.00 Räisäsen ystävä lähti Hämeenkadulta autokyydillä Huittisten Seurahuoneelle, mutta Räisänen ei mahtunut mukaan. 

 

Ystävä näki Räisäsen kävelevän Hämeenkadun yli takaisin Casablancan puolelle, mikä on viimeinen varma havainto hänestä. Sen jälkeen Räisäsestä ei ole yhtään luotettavaa silminnäkijähavaintoa.

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raisa_R%C3%A4is%C3%A4sen_katoamistapaus

 

Kommentit (7445)

Vierailija
1161/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kännykkä on voinut hyvinkin pingata Pirkkalan kotibileistä Tampereen keskustan tukimastoon klo 23.53. "

Pirkkalassa on tukimastoja, siksi tuo ei ole aivan todennäköistä. Hän on voinut olla autossa matkalla kohti Pirkkalaa, ennen kuin alue ja tukimasto on vaihtunut.

Pitää aina muistaa, että kännykkä ja omistaja eivät ole aina samassa paikassa. Varsinkaan Raisan tapauksessa.

Vierailija
1162/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 v voi olla rohkea tutuissa tilanteissa mutta neuvoton kun on hätätilanne 


Ei voi pyytää apua keneltäkään kun pitää salailla että on luvatta baarissa 

Ihanko totta. Tärkeä havainto. Kukaan ei arvannut. Kiitos 🐽

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaverit hylkäsi 18-vuotiaan Kaivarissa vapunaattona.  Ei siis mitenkään tavatonta.


Oli kävellyt yksin sumuisen Kaivopuiston läpi. Edes katulamput eivät olleet toiminnassa. Oli kuulemma hieman pelottanut. Ja kyllä, oli ollut kaikenlaista ehdottelijaa. Pari vuotta sitten  Kaivopuistossa joku nuori kuoli joukkotappelussa.

Itse olin ylioppilasjuhlien jatkoilla, jonne mentiin porukalla yhden tutun kyydillä. Ilta kului ja juttelin tiiviimmin parin ihmisen kanssa. Kaverit oli kadonneet jonnekin. Jossain vaiheessa iltaa joku tuntematon tuli sanomaan, että sulle olisi kyyti toiseen suuntaan henkilöiden x-y kanssa. Kaverit oli lähteneet sanomatta asiasta mitään toiseen suuntaan, eli eivät edes halunneet mua sinne. Jouduin sitten menemään tuntemattomien itseäni vanhempien miesten kyydillä n. 50 km matkan. Taksiin ei olisi ollut varaa enkä voinut pyytää juoppoja vanhempianikaan yöllä hakemaan. Yleensä en edes käynyt juuri missään yöaikaan ja olin ns. oudossa tilanteessa. Kun nämä ukot alkoi puhua luonnossa maksamisesta ja muutenkin arvostelivat naisten ulkoanäköä ja puhuivat jotakin panojuttuja koko matkan, päätin, että ovat entisiä kavereita. Pääsin lopulta kotiin, mutta olin jo miettinyt miten suojaudun ja minne juoksen autosta, jos yrittävät käydä kimppuun. En tosiaan enää ollut tekemisissä enää noiden "kavereiden" kanssa, vaikka oltiin käyty peruskoulukin samaa koulua ja oltiin mukamas ystäviä. 

 

Tästä aikaa pian 25 vuotta. Jostain syystä en kokenut tuotakaan tapahtunutta mitenkään pettymyksenä, juopon lapsilla kun ei lähtökohtaisesti oikein ole luottamusta mihinkään, ja yleensä on positiivinen poikkeus jos joku osoittautuu lojaaliksi ja luottamuksen arvoiseksi ja sinun hyvinvoinnistasi aidosti kiinnostuneeksi. 

Vierailija
1164/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kännykkä on voinut hyvinkin pingata Pirkkalan kotibileistä Tampereen keskustan tukimastoon klo 23.53. "

Pirkkalassa on tukimastoja, siksi tuo ei ole aivan todennäköistä. Hän on voinut olla autossa matkalla kohti Pirkkalaa, ennen kuin alue ja tukimasto on vaihtunut.

Pitää aina muistaa, että kännykkä ja omistaja eivät ole aina samassa paikassa. Varsinkaan Raisan tapauksessa.

No mepä muistetaan.... kiitos kun sanoit 🐖

Vierailija
1165/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Raisa eikä kundikaveri olleet enää yhteydessä toisiinsa koko illan aikana sen klo 22:18 tapahtuneen puhelun jälkeen, jossa Raisa sanoi tulevansa kundikaverinsa luo kotibileisiin, jos saa autokyydin? Kumpikaan ei soittele toisilleen koko yönä. Silloinhan ei soitella, jos ollaan vierekkäin samassa tilassa. Eli pääsikö Raisa niihin kotibileisiin?

Olisiko ollut vain yksi pano muiden joukossa. Joku kommentoi, ettei ollut vakituisesti ko. miehen kanssa, vaan miehellä muitakin, kuten tällä R:llä itselläänkin. Ja eikö siskokin jotakin todennut, ettei mitään poikaystävää tai ainakaan vakavaa meininkiä ollut.

Mutta silti juostiin korkeissa koroissa ja vähissä vaatteissa sen seksin perässä...

Jo se minarissa lokakuun kylmillä liikkuminen on varmasti pistänyt silmään. Pikkujoulukausi eri asia, mutta ei yleensä pillupaljaana kuljeta enää tuossa vaiheessa, paitsi "ammattinaiset."

Höpö höpö nyt taas. 1999 oli muotia lyhyet hameet. Raisan vaatteet olivat just sitä, mitä monella muullakin. Eikä se hame nyt niin lyhyt edes ollut. 

Raisan piti myös näyttää aikuiselta. Eli ei voinut mennä farkuissa ja hupparissa baariin. 

Vierailija
1166/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kännykkä on voinut hyvinkin pingata Pirkkalan kotibileistä Tampereen keskustan tukimastoon klo 23.53. "

Pirkkalassa on tukimastoja, siksi tuo ei ole aivan todennäköistä. Hän on voinut olla autossa matkalla kohti Pirkkalaa, ennen kuin alue ja tukimasto on vaihtunut.

Jos on totta tuo huhu, että Raisa nähtiin jossain baarissa, jossa häneltä pöllittiin bleiseri ja sen mukana meni kännykkä, niin siksi kännykkä jäi piippailemaan Tampereen mastoon, kun koko tyttö taas tuon episodin jälkeen sai kun saikin autokyydin Pirkkalan bileisiin. Siksi kundikaverikaan ei yrittänyt tavoitella Raisaa, kun Raisa istuikin hänen vieressään bileissä ja kertoi kännykänsä pöllityn bleiserin mukana. Takin ja kännykän varastanut älysi sulkea kännykän vasta aamulla, humalaisen yön jäljiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1167/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipe Santapukki liitettiin tähän?

Kiitos tyhjästä viestistä. Taas saatiin ketjua pidemmäksi 🐖

Mene tekemään jotain kehittävää. Ulkona on hyvä ilma.

Vierailija
1168/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo yksi vajacci 🐖 tuli taas paikalle...

🐖

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1169/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää aina muistaa, että kännykkä ja omistaja eivät ole aina samassa paikassa. Varsinkaan Raisan tapauksessa."

Kännykkä voi olla Pyhäjärvessä ja Raisa tajuttomana auton penkillä, matkalla kohti "Pirkkalaa", kaksi selvästi Raisaa vanhempaa miestä istuvat autossa pahoja suunnitellen.

Vierailija
1170/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees alaikäinen joka halusi baariin. - hänen tulinpukeutua siististi ja aikuismaisesti. Poke ei syynännyt silloin niin tarkkaan papereita jos vaikutti parikymppiseltä. Monet parikymppiset oli liikkeellä rennommisaa vaatteissa - niin minäkin opiskelijana olisin mennyt farkuissa ja paitapuserossa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1171/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kävi tälle Raisan hylkääjäkamulle elämässä ? Siskosta tuli juristi 

Mistähän sinä saisit sen tietoosi???    Pakko sun on saada se selville.

Vierailija
1172/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikka vuonna 1999: Tuohon aikaan matkapuhelinverkko perustui yksinomaan 2G-teknologiaan (GSM), ja tukiasemien peittoalueet olivat erityisesti kaupunkiympäristössä laajoja. Yhden tukiaseman alue saattoi kattaa suuren osan Tampereen keskustaa, eikä sijaintia voitu määrittää nykyisen kaltaisella GPS-tarkkuudella."

 

Eli onko Pirkkalan kotibileissä ollut kännykkä voinut linkittyä Tampereen keskustan mastoon? Viimeinen pingaus oli jonkun mukaan 23:53. Tällöin Raisa olisi ollut vajaan tunnin ajan siellä Pirkkalan kotibileissä, mikäli nousi 22:50 siihen kaveriporukan autokyytiin, joka kyyditsi hänet Pirkkalan kotibileisiin. Kartan mukaan sinne ei ole pitkä matka, autolla ehkä 5 min?

Mitäs jos Raisa oli siellä Pirkkalan kotibileissä? Keitä siellä oli? Tuliko autoporukka sinne sisään myös? Kundikaveri siellä ainakin oli. Mitäs sitten tapahtui? Miksi lähdettiin Huittisiin päin ja tämä tieto pimitettiin?

Sekä tuo autokyydillinen että se kotibilejengi tietäisi  10-20 henkilöä niin mikään salaisuus ei pysy 


Tämmöinen salailu onnistuu jos homma on. Vain 1-2 henkilön tiedossa 

Kotibilejengi ei välttämättä tarkoita 10-20 ihmistä. Kotibileissä voi olla vaikkapa vain 3 ihmistä. 

Viiden hengen autoporukka osaa myös pysyä hiljaa, jos niin tahtovat.

Etenkin jos kaikki osallistuivat surmaamiseen.

Tai vahingon peittelyyn. Nuoret peittelevät pienempiäkin asioita.

Ei salaisuus pysy noin suurella jengillä  

Ihan helposti pysyy.

Johan tässä on 27 vuotta mennyt ja vähintään yksi ihminen tietää totuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1173/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Raisa ihan köyhistä oloista ollut 

Lääkäreitä vanhemmat.

Isä on hammaslääkäri, äiti ole lääkäri

Vierailija
1174/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipe Santapukki liitettiin tähän?

Ainoastaan museoauton osalta, joka oli nähty Hämeentiellä. 

Nnikö. Taas sait ketjua jatkettua yhdellä viestillä Anneli.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1175/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Raisa eikä kundikaveri olleet enää yhteydessä toisiinsa koko illan aikana sen klo 22:18 tapahtuneen puhelun jälkeen, jossa Raisa sanoi tulevansa kundikaverinsa luo kotibileisiin, jos saa autokyydin? Kumpikaan ei soittele toisilleen koko yönä. Silloinhan ei soitella, jos ollaan vierekkäin samassa tilassa. Eli pääsikö Raisa niihin kotibileisiin?

Tai Raisan kotipuhelimeen.  Monella oli vielä lankapuhelimet kotona vanhemmilla.

Kaikilla oli lankapuhelimet vuonna 1999.

Kiitos kun kerroit

Vierailija
1176/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raisan puhelin linkittyi Tampereen keskustan tukiasemiin. Koska tukiasemia on kaupungissa tiheässä, tiedetään puhelimen olleen keskusta-alueella katoamisiltana. Tarkkaa sijaintia (kuten katua tai taloa) ei kuitenkaan voitu määrittää. Puhelin oli päällä vielä jonkin aikaa katoamisen jälkeen. Viimeinen tukiasemamerkintä tuli kello 23:53, ja se linkittyi Tampereen keskustassa sijaitsevaan tukiasemaan.

Linkittyisikö se siihen myös, jos Raisa oli Pirkkalan kotibileissä?

Kännykkä voi aina olla eri paikassa kuin omistajansa. Kun Raisa ei enää vastannut kännykkäänsä puolen yön aikaan eikä soittanut enää puhelimella mihinkään, voiko olla mahdollista, että kännykkä oli jo tuossa kohtaa eri paikassa kuin Raisa?

Tai Raisa on jo ollut siinä kunnossa, ettei ole enää kyennyt vastaamaan puhelimeen, vaikka puhelin olisi vieressä.

Älä valehtele kun et varmaksi tiedä.

Vierailija
1177/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysäristä ja kännyköistä.

1994 - 1995 oli yhdellä tai kahdella nuorella kännykkä. Eli oli tosi harvinaisia silloin ja kalliita. Nuorista kun puhun, tarkoitan noin 16-20 vuotiaita.

1996 tuli muutama kännykänomistaja lisää isoon kaveriporukkaan.

Siis jos oli vaikkapa 20 nuorta, niin ehkä kolmella oli kännykkä.

1997 oli käänteentekevä vuosi. Nokia markkinoi aggressiivisesti kännyköitään ja alensi niiden hintaa siten, että kännykät olivat oikeastaan kaikkien saatavilla. 1997 on se vuosi, jolloin kaikki nuoret hommasivat kännykän.

 

1999 kaikilla nuorilla oli varmuudella oma kännykkä. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut. Kännykät oli tosi tärkeitä nuorille silloin, tärkeämpiä kuin oma tietokone. Tietokoneet ja läppärit yleistyivät nuorilla vasta kännykkäbuumin jälkeen.

Sinä se jaksat väittää että kaikilla nuorilla oli 1999 puhelin. Ei ollut! Itse olen tuohon aikaan koulussa ollut ja tiedän hyvin tilanteen. 

Vierailija
1178/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuus pysyy harvemmin tuollaisen porukan ollessa kyseessä. Joku olisi jo avautunut kuin kukka poliisille, jos Raisa olisi noin menettänyt henkensä.

Luulisi, että jollain hermo pettää, kun taitaa olla niitä eniten esillä olleita katoamistapauksia Suomen historiassa.

Vierailija
1179/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysäristä ja kännyköistä.

1994 - 1995 oli yhdellä tai kahdella nuorella kännykkä. Eli oli tosi harvinaisia silloin ja kalliita. Nuorista kun puhun, tarkoitan noin 16-20 vuotiaita.

1996 tuli muutama kännykänomistaja lisää isoon kaveriporukkaan.

Siis jos oli vaikkapa 20 nuorta, niin ehkä kolmella oli kännykkä.

1997 oli käänteentekevä vuosi. Nokia markkinoi aggressiivisesti kännyköitään ja alensi niiden hintaa siten, että kännykät olivat oikeastaan kaikkien saatavilla. 1997 on se vuosi, jolloin kaikki nuoret hommasivat kännykän.

 

1999 kaikilla nuorilla oli varmuudella oma kännykkä. En tiedä ketään, jolla ei olisi ollut. Kännykät oli tosi tärkeitä nuorille silloin, tärkeämpiä kuin oma tietokone. Tietokoneet ja läppärit yleistyivät nuorilla vasta kännykkäbuumin jälkeen.

Sinä se jaksat väittää että kaikilla nuorilla oli 1999 puhelin. Ei ollut! Itse olen tuohon aikaan koulussa ollut ja tiedän hyvin tilanteen. 

Tää. Kaikilla vanhemmilla ei tosiaan ollut varaa silloinkaan, eivätkä kaikki halunneet ostaa, vaikka olisi ollutkin. Itse ostin 1. puhelimeni 18 vuotiaana vuonna -01. Sain tietenkin lukioaikana kuulla tuosta vittuilua, mutta minkäs teet, ei mulla ollut sille edes tarvetta ennen täysi-ikäisyyttä kun ei kavereita juuri ollut.

Vierailija
1180/7445 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekniikka vuonna 1999: Tuohon aikaan matkapuhelinverkko perustui yksinomaan 2G-teknologiaan (GSM), ja tukiasemien peittoalueet olivat erityisesti kaupunkiympäristössä laajoja. Yhden tukiaseman alue saattoi kattaa suuren osan Tampereen keskustaa, eikä sijaintia voitu määrittää nykyisen kaltaisella GPS-tarkkuudella."

 

Eli onko Pirkkalan kotibileissä ollut kännykkä voinut linkittyä Tampereen keskustan mastoon? Viimeinen pingaus oli jonkun mukaan 23:53. Tällöin Raisa olisi ollut vajaan tunnin ajan siellä Pirkkalan kotibileissä, mikäli nousi 22:50 siihen kaveriporukan autokyytiin, joka kyyditsi hänet Pirkkalan kotibileisiin. Kartan mukaan sinne ei ole pitkä matka, autolla ehkä 5 min?

Mitäs jos Raisa oli siellä Pirkkalan kotibileissä? Keitä siellä oli? Tuliko autoporukka sinne sisään myös? Kundikaveri siellä ainakin oli. Mitäs sitten tapahtui? Miksi lähdettiin Huittisiin päin ja tämä tieto pimitettiin?

Sekä tuo autokyydillinen että se kotibilejengi tietäisi  10-20 henkilöä niin mikään salaisuus ei pysy 


Tämmöinen salailu onnistuu jos homma on. Vain 1-2 henkilön tiedossa 

Kotibilejengi ei välttämättä tarkoita 10-20 ihmistä. Kotibileissä voi olla vaikkapa vain 3 ihmistä. 

Viiden hengen autoporukka osaa myös pysyä hiljaa, jos niin tahtovat.

Etenkin jos kaikki osallistuivat surmaamiseen.

Tai vahingon peittelyyn. Nuoret peittelevät pienempiäkin asioita.

Ei salaisuus pysy noin suurella jengillä  

Ihan helposti pysyy.

Johan tässä on 27 vuotta mennyt ja vähintään yksi ihminen tietää totuuden.

Sellainen lauma psykopaatteja? Ei, ei yksi tekijä, joko suhari tai Timantti gladiaattori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä