Psykoterapeuteilla on yllättäen lähes kaikilla kalenterit tyhjinä ja haluavat asiakkaita
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne enää uskalla mennä, kun kaikki kirjataan tietokantaan ikuisiksi ajoiksi. Ihmiset viisastuivat Vastaamo-tietomurrosta. Pari tuttua terapeuttia ovat kertoneet, että kirjaamispakon myötä heiltä on asiakkaita lähtenyt hurjasti.
Kirjaamispakko ei tarkoita pakkoa laittaa tietoa mihinkään liittymiin mistä ne siirtyy muualle. Ei edes tietojärjestelmään. Kirjausmenetelmä voi olla vaikka ruutuvihko. Oma terapeutti kertoi heti, että kirjaa tietokoneelleen, mutta tiedot eivät siirry mihinkään sen koneen ulkopuolelle, eikä siis esim kukaan voi nähdä niitä kun asioin jatkossa julkisessa tai yksityisessä terveydenhuollossa. Ja on ihan virallinen psykoterapeutti, joka ottaa vastaan myös Kela-korvausasiakkaita (itse olen itsemaksava).
Juuri näin. Tarkoituksella valitsin psykoterapeutin, joka ei tee Kanta-kirjauksia. Monet ilmoittaa tämän tiedon jo esittelyssään (esim. Minduu:ssa). Kirjauksia tekee kyllä, mutta niitä ei näe muut kuin hän.
Hyvä, että hallitus on saanut tähän jotain järkeä. Yhteiskunta ei enää maksa vuosikausien turhia terapiassa istumista. Rahaa jää nyt terapiaa todella tarvitseville.
Ilman asaikkaita olevat terapeutit ymmärtävät varmaan järkeistää hinnoitteluaan niin, että terapiassa voi käydä ilman yhteiskunnan tukeakin.
Psykoterapia on pelkkää huuhaata. Mutta mieleltään tärähtäneet uskovat mihin vain ja ovat helppo rahastuskohde.
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapia on pelkkää huuhaata. Mutta mieleltään tärähtäneet uskovat mihin vain ja ovat helppo rahastuskohde.
Ehkä psykoterapia on vain älykkäitä varten? Tyhmä kun ei turhia ajattele.
Siellä kerrotaan koulukiusaajien nimet ja missä ne on aikuisena töissä ja kuka niiden vaimo on. Terapeutti sanoi, että hän tuntee kyseisen pariskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä kerrotaan koulukiusaajien nimet ja missä ne on aikuisena töissä ja kuka niiden vaimo on. Terapeutti sanoi, että hän tuntee kyseisen pariskunnan.
Minun koulukiusaajani on nykyään terapeutti itse. Annoin hänen tietonsa psykoterapeutilleni. Lisäksi ilmiannon hänet Narsismin uhrien tuelle (työntekijälle), joiden sivuilla hän mainostaa palveluitaan.
Mun koulukiusaaja on töissä yrityksessä, joka tekee pelejä. Hän on siellä johtajana.
Tällainen terapia- ja coachauskulttuuri on täysin perseestä - jumalan kiitos tämä loppuu. Ymmärrän toki kovan tason traumaterapian, mutta noin muutoin touhu on pelkkää rahastusta. Joku täällä kitisee vielä koulutuksen kalleudesta! Mitä se muille kuuluu? Miksi sen pitäisi langeta viattomien ihmisten maksettavaksi?
Kaikenlaisia elämäntapavalmentajia, yms. ADHD-asiantuntijoita on aivan liikaa tämänkokoiseen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia elämäntapavalmentajia, yms. ADHD-asiantuntijoita on aivan liikaa tämänkokoiseen maahan.
Kyllä. Loputonta ohjaistamista, terapointia ja coachausta. Suurimmaksi osaksi ihan höpö höpöä, hyväksikäyttöä ja rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI pistää ainakin nämä höhöpö-terapeutit kortistoon, koska ne samat kliseet voi tekoälykin kirjoittaa. Uskoisin, että pitkäaikaiset ja hyvinkoulutetut terapeutit saavat vielä asiakkaita, mutta ei tule heilläkään kalenterit ihan täyteen. Ellei sitten laske hintoja.
Ja miksiköhän kansa voi entistä huonommin, vaikka näin hyviä uusia ratkaisuja on keksitty?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta kyllä kansan voiminen huonosti tulee jostain muualta kuin tekoälystä terapeuttina. Sanoisin kyllä, että pahoinvointi tulee paljolti sieltä, että ihminen menee koko ajan kauemmas lajityypillisestä käyttäytymisestä. Ihminen on laumaeläin, mutta nykyaika eristää ihmiset koteihinsa eivätkä nuoretkaan oikein opi tutustumaan muihin. Terapia ei ole avain tähän. Terapiasta on hyötyä joillekuille, mutta mun mielestä sen nousu valtakulttuuriin on vain tehnyt ihmisistä itsekkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun koulukiusaajani on nykyään terapeutti itse. Annoin hänen tietonsa psykoterapeutilleni. Lisäksi ilmiannon hänet Narsismin uhrien tuelle (työntekijälle), joiden sivuilla hän mainostaa palveluitaan.
Mun on vaikea uskoa, että jonkun koulukiusaajamenneisyys vaikuttaisi yhtään mitenkään, vaikka kuinka ottaisit yhteyttä jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että jonkun koulukiusaajamenneisyys vaikuttaisi yhtään mitenkään, vaikka kuinka ottaisit yhteyttä jonnekin.
No ainakaan se Narsistien uhrien tuen työntekijä ei ko. terapeuttia suosittele. Että sillä tavalla vaikuttaa.
"No ainakaan se Narsistien uhrien tuen työntekijä ei ko. terapeuttia suosittele. Että sillä tavalla vaikuttaa."
Siis hänkö kertoi sinulle, että ei suosittele?
Vierailija kirjoitti:
"No ainakaan se Narsistien uhrien tuen työntekijä ei ko. terapeuttia suosittele. Että sillä tavalla vaikuttaa."
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minä työskentelen apua tarvitsevien nuorten ja nuorten aikuisten kanssa ja käsitykseni näistä terapioista on aikalailla se, että harva niistä hyötyy. Suoraan sanottuna rahan- ja ajanhukkaa valtaosalle. Parasta hoitoa on psykiatrin tarjoama lääkitys ja toimiva arki, jossa on selkeä rytmi, oma motivaatio voida paremmin ja hyvät ihmissuhteet. Joku ihminen kerran kuussa pöydän toisella puolen ei oikeasti auta juurikaan ihmisiä, joilla ongelmat on isoja. Ehkä jotain aikuista äkillisessä kriisissä ammattikuuntelija auttaa ja saa pilkottua asioita paremmaksi, mutta oikeasti solmussa oleville se on ihan turhaa. Toisaalta äkillisessä kriisissä usein asiansa ajaisi myös joku muu läheinen, jos vaan jaksaa kuunnella.
Eihän arjen tuki ja psykoterapia sulje toisiaan pois? Ja en tiedän mistä terapiasta puhut jos se tapahtuu kerran kuukaudessa? Se on varmaankin lähinnä supportiivista keskustelua ja sitä lääkityksen seurantaa. Ei tiiviit Kela-terapiat tapahdu kerran kuussa. Joillekin riittää se arjen tuki, joillekin ei. On kyllä nuoria jotka eivät ole vielä kypsiä tai riittävän hyvässä kunnossa että psykoterapiasta hyötyvät, mutta niin se tuntuu olevan muillakin.
Psykojargonia. Juuri tähän narratiiviin on saatava muutos. Kun se ei ole ollut tähän mennessäkään totta ja tehokasta, se ei ole sitä jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Onpa erikoista toimintaa, että kertovat noin avoimesti tuollaiset asiat ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Onpa erikoista toimintaa, että kertovat noin avoimesti tuollaiset asiat ulkopuolisille.
Olen itsekin tavallaan sisäpuolinen. Miksi kukaan suosittelisi koulukiusaajaa yhtään mihinkään? Hänhän on epäonnistunut jyrkästi jo lapsuudessa?
Hänellä on yksi akateeminen loppututkinto sekä kaksi AMK-tutkintoa.
Ei tee Kanta-kirjauksia. On Valviran laillistama ja löytyy Julkterhikistä.
Minusta on hyvä, ettei tee Kanta-kirjauksia . Lisäksi on hyvä psykoterapeutti.