Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoterapeuteilla on yllättäen lähes kaikilla kalenterit tyhjinä ja haluavat asiakkaita

Vierailija
03.05.2026 |

Aikaisemmin ei meinannut päästä millään.

AI?

Kommentit (359)

Vierailija
1/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI pistää ainakin nämä höhöpö-terapeutit kortistoon, koska ne samat kliseet voi tekoälykin kirjoittaa. Uskoisin, että pitkäaikaiset ja hyvinkoulutetut terapeutit saavat vielä asiakkaita, mutta ei tule heilläkään kalenterit ihan täyteen. Ellei sitten laske hintoja.

Vierailija
2/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolle terapeutille ei kannata mennä turhia jorisemaan ja se menee kantaan Suomessa, ulkomailla ei mene kai. Pitää olla edistystä tai ymmärtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terapian tuossa 2010-luvun taitteessa. Terapeutin löytäminen oli todella vaikeaa. Kävin kolme vuotta. Olen välillä käynyt katsomassa onko sillä terapeutilla vapaita aikoja, mutta ei ole ollut ikinä. Nyt kun kävin katsomassa ketjun innoittamana, niin lukee että "otan uusia asiakkaita". Kas kas..

Vierailija
4/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeuttini tekee 7-päiväistä työviikkoa. Hänellä siis myös päätoiminen viikkotyö terapoinnin ohella.

Ihmettelen, miten hänen puolisonsa jaksaa tällaista.

Vierailija
5/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saivat ennen julkiselta puolelta maksusitoumuksella asiakkaita. Naiset kävivät märisemässä, kun ovat traumatisoineet itsensä. Parisuhde on myös uusi trendi naisten keskuudessa, siinä kusetetaan avioliiton oikeudet ilman vastuita, että mies mahdollistaa kaiken.

En ymmärrä viimeisestä virkkeestä mitään.

Vierailija
6/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Tuiskukin menettää terapiahommansa AI:lle. Mutta se tuksin iso menetys on.

Terapeutin pohjakoulutus tulisi olla lääkäri tai psykologi, joissakin harvoissa tapauksissa kokenut sairaanhoitaja joka on käynyt kaikki vaiheet terapiakoulutuksista ja jolla on kokemusta. Muut on turhia.

Vierailija
7/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonolle terapeutille ei kannata mennä turhia jorisemaan ja se menee kantaan Suomessa, ulkomailla ei mene kai. Pitää olla edistystä tai ymmärtävä.

Ei mene, jos ei ole päätoiminen terapeutti. Minun terapeuttini on kevytyrittäjä, eikä laita Kantaan mitään. Kirjoittaa käynneistä tiivistelmän ainoastaan ruutuvihkoonsa.

Vierailija
8/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan hintoja alas. Minä voisin mennä terapiaan, jos omavastuu olisi vitosen eikä 30 euroa.

Vierailija
9/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube on täynnä todella hyviä psykologeja ja psykologista pohdintaa aiheeseen kuin aiheeseen - englanniksi tosin. Sieltä saa ilmaiseksi terapiaa, vinkkejä ja sen sellaista. Netistä löytää tavallaan itse apunsa, myös tekoäly, anonyymit  vertaistukiketjut netissä jne. kaikki ilmaista ja lisäksi saa monenlaista näkökantaa  - ei vain yhtä, kuten terapiassa saisit.

Terapia on lisäksi kallista ja kaikki päätyy kantaan. Juu, ei kiitos. En halua kantaan mitään mielenterveyteen liittyviä asioita. Ne ovat siellä sitten ikuisesti.

Vierailija
10/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI pistää ainakin nämä höhöpö-terapeutit kortistoon, koska ne samat kliseet voi tekoälykin kirjoittaa. Uskoisin, että pitkäaikaiset ja hyvinkoulutetut terapeutit saavat vielä asiakkaita, mutta ei tule heilläkään kalenterit ihan täyteen. Ellei sitten laske hintoja.

Ja miksiköhän kansa voi entistä huonommin, vaikka näin hyviä uusia ratkaisuja on keksitty?

Vierailija
11/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on varmaan ehtinyt käydä toteamassa turhaksi. Terapiassa ravaamistrendi mennyt ohi. Ovat huomanneet että rahoille on parempaankin käyttöä. 

Vierailija
12/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa menee niin hyvin ettei terapiaa enää tarvita. Hyvä hallitus!

Vierailija
13/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Psykoterapiakentällä alkoi olla niin raskas hyväksikäytön ja rahastuksen mentaliteetti, että olen jo vuosia toivonut sille tulevan stopin. Tulokset ovat sekä hitaita - jos niitä ylipäätään saadaan - että kustannustehottomia. Ihmisiä käytetään ongelmineen loputtomina lypsylehminä.

Vierailija
14/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallista hommaa.

Vierailija
15/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen tulee kaksi syytä.

Raha. Ei ihmisillä ole tässä taloudellisessa tilanteessa laittaa rahaa tuollaiseen

Tuliko se laki mikä määrää kirjoittamaan asiat Omakantaan? En varmasti mene juttelemaan asioitani psykiatrille joka kirjaa ne Omakantaan kaikkien hoitsujen ja fysioterapeuttien luettavaksi.

Vierailija
16/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on varmaan ehtinyt käydä toteamassa turhaksi. Terapiassa ravaamistrendi mennyt ohi. Ovat huomanneet että rahoille on parempaankin käyttöä. 

Kyllä se trendivaihe on mennyt, totta. Näin ne asiat muuttuu. Tiesin yhden terapeutiksi opiskelevan, entisen opiskelukaverin. Hän oli rahan perässsä jos ihan suoraan sanon. Ja pitäähän siitä maksaa, mutta se taisi olla se päämotiivi. Joten ehkä AI on hyvästäkin, opettaa että ne omat rahakkaat hommat voi loppua kun asiakkaita ei vaan ole - ellei laske hintoja kunnolla.

Vierailija
17/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtube on täynnä todella hyviä psykologeja ja psykologista pohdintaa aiheeseen kuin aiheeseen - englanniksi tosin. Sieltä saa ilmaiseksi terapiaa, vinkkejä ja sen sellaista. Netistä löytää tavallaan itse apunsa, myös tekoäly, anonyymit  vertaistukiketjut netissä jne. kaikki ilmaista ja lisäksi saa monenlaista näkökantaa  - ei vain yhtä, kuten terapiassa saisit.

Terapia on lisäksi kallista ja kaikki päätyy kantaan. Juu, ei kiitos. En halua kantaan mitään mielenterveyteen liittyviä asioita. Ne ovat siellä sitten ikuisesti.

Mitkään videoiden katsomiset ei anna sitä mikä on terapian ydin: kohdatuksi tuleminen. Tekoäly voi simuloida sitä vähän, mutta se inhimillinen vuorovaikutus, jonka ansiosta ihminen todella toipuu, sitä ei vielä tekoälykään korvaa. Arjessa toki AI voi auttaa eteenpäin.

Toivottavasti terapian hinnat laskevat, niin sinne pääsevät myös köyhemmät, jotka siitä hyötyvät. 

Vierailija
18/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieköhän moni päässyt  pitkäaikaisesta "masennuksesta" eroon rautakuureilla, kun tuli tietoisuuteen tämä naisten matala ferritiini. Itse ainakin pääsin. Eihän se loputon väsymys mitään masennusta ollutkaan, se oli raudan puutetta. Kyllähän minä sitä aikoinaan lääkärille sanoinkin, että kun ei mua masenna, että kuin vain väsyttää eikä jaksa juuri mitään. Mutta lääkäristä se oli masennusta.

Vierailija
19/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI on varmasti parempi kuin terapeutti. Terapeutti kuuntelee ja ehkä kyselee ja johdattelee, AI myös kehuu, tsemppaa ja antaa ratkaisuvaihtoehtoja. Terapeuttien mukaan pitää keksiä ratkaisut itse. 

Vierailija
20/359 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene pitkään kun tekoäly kehittää erikseen terapiaan sopivan ohjelman jossa voi käyttää nimimerkkejä yksityisyyden suojaamiseksi. Se antaa vastaukset heti ja suoraan. Ja halvalla, ellei ilmaiseiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi