Psykoterapeuteilla on yllättäen lähes kaikilla kalenterit tyhjinä ja haluavat asiakkaita
Kommentit (359)
Ehkä Ai jolla on aikaa vs psykoterapeutti jolla ei ollut aikaa. Ai milloin vain psykoterapeutti vain tietyillä ajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun täydeltä juntteja paljastamassa oman typeryytensä, luottaen sokeasti tekoälyyn, haukkumassa terapian pystyyn, perusteluna oma mutuilu, selittämässä mielenterveysongelmat mielikuvituksen tuotteeksi, vaikka toisin on jo todistettu ja itkemässä hinnoista, joille on kuitenkin ihan perusteensa.
Toisinaan hävettää olla suomalainen, koska se tarkoittaa kuulumista samaan viiteryhmään tämänkin ketjun lantavarpaiden kanssa.
Sano nyt vielä että aiot itse terapeutiksi.
Se varmasti on jo, mutta se kuuluu juuri niihin terapeutteihin, joilla ei ole asiakkaita enää.
Minunkin pääni on pipi trendi on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolle terapeutille ei kannata mennä turhia jorisemaan ja se menee kantaan Suomessa, ulkomailla ei mene kai. Pitää olla edistystä tai ymmärtävä.
Ei mene, jos ei ole päätoiminen terapeutti. Minun terapeuttini on kevytyrittäjä, eikä laita Kantaan mitään. Kirjoittaa käynneistä tiivistelmän ainoastaan ruutuvihkoonsa.
Ei taida olla Valviran laillistama terapeutti?
Vierailija kirjoitti:
Huonolle terapeutille ei kannata mennä turhia jorisemaan ja se menee kantaan Suomessa, ulkomailla ei mene kai. Pitää olla edistystä tai ymmärtävä.
Jep, sinne kantaan menee myös niiden nimet jotka uhkailevat toisia ulkona tai suutelevat väkisin, kun asiat kerrotaan terapeutille, joka kirjaa ne ylös. Lisäksi kerrotaan sukulaisten nimet ja mitä ilkeää ne ovat sanoneet.
Terapeutti nimikkeen käyttöoikeutta pitäisi lainsäädännöllä rajoittaa vain niille joilla on riittävä koulutus ja osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne enää uskalla mennä, kun kaikki kirjataan tietokantaan ikuisiksi ajoiksi. Ihmiset viisastuivat Vastaamo-tietomurrosta. Pari tuttua terapeuttia ovat kertoneet, että kirjaamispakon myötä heiltä on asiakkaita lähtenyt hurjasti.
Siellä kannassa lukee mitä ilkeää anoppi on sanonut.
Olen tavannut monenlaista terapeuttia, pohjana psykologi, sh tai sosiaalityöntekijä. Kukaan ei ole osannut auttaa ongelmassani. Alkuun on tuntunut että jes, tämän terapeutin kanssa asiat sujuvat, tämä on osaava jne. Viimeistään kolmannella tapaamisella, usein jo aiemmin, selviää että he jorisevat vain yleispäteviä asioita ja ihan itsestäänselvyyksiä. He eivät ole kukaan tajunneet asiaani ja ongelmieni ydintä eivätkä ole siten osanneet auttaa. He selittävät mistä vaivani johtuvat, mutta kukaan ei osaa kertoa miten sitä menestyksekkäästi hoidetaan. Jo ennen ensimmäistäkään terapiasessiota tiesin mikä johtuu mistäkin. Täten olen huomannut että paras apu itselleni on jatkaa entistä toimintaani, sitä jonka vuoksi terapiaan hakeuduin. Toki tämä toiminta olisi syytä saada jos ei nyt täysin loppumaan, ainakin vähenemään. Tämä toiminta pitää ahdistukseni ja turhautumiseni aina hetken poissa. Eli siis toiminnallisen riippuvuuden jatkamisella traumoista johtuvat, ahdistusta aiheuttavat oireet lievittyvät ja katoavat aina hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtube on täynnä todella hyviä psykologeja ja psykologista pohdintaa aiheeseen kuin aiheeseen - englanniksi tosin. Sieltä saa ilmaiseksi terapiaa, vinkkejä ja sen sellaista. Netistä löytää tavallaan itse apunsa, myös tekoäly, anonyymit vertaistukiketjut netissä jne. kaikki ilmaista ja lisäksi saa monenlaista näkökantaa - ei vain yhtä, kuten terapiassa saisit.
Terapia on lisäksi kallista ja kaikki päätyy kantaan. Juu, ei kiitos. En halua kantaan mitään mielenterveyteen liittyviä asioita. Ne ovat siellä sitten ikuisesti.
Mitkään videoiden katsomiset ei anna sitä mikä on terapian ydin: kohdatuksi tuleminen. Tekoäly voi simuloida sitä vähän, mutta se inhimillinen vuorovaikutus, jonka ansiosta ihminen todella toipuu, sitä ei vielä tekoälykään korvaa. Arjessa toki AI voi auttaa eteenpäin.
Toivottavasti terapian hinnat laskevat, niin sinne pääsevät myös köyhemmät, jotka siitä hyötyvät.
LOL, "kohdatuksi tuleminen", "inhimillinen vuorovaikutus" 😆🥳
Mun terapeutti istui niin, etten nähnyt häntä. Laittoi vanhan ajan vekkarin pirisemään, kun "sessio" oli loppu.
Täyttä kusetusta oli, Kela maksoi, kunnes ilmoitin "terpalle", että s'on loppu ny.
Kerrotteko te terapeutille työpaikkojen nimet ja mitä laittomuuksia siellä on tehty. Itse kerron ja ne kirjataan ylös. Kerron mitä laittomuuksia muut työntekijät ovat tehneet julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtube on täynnä todella hyviä psykologeja ja psykologista pohdintaa aiheeseen kuin aiheeseen - englanniksi tosin. Sieltä saa ilmaiseksi terapiaa, vinkkejä ja sen sellaista. Netistä löytää tavallaan itse apunsa, myös tekoäly, anonyymit vertaistukiketjut netissä jne. kaikki ilmaista ja lisäksi saa monenlaista näkökantaa - ei vain yhtä, kuten terapiassa saisit.
Terapia on lisäksi kallista ja kaikki päätyy kantaan. Juu, ei kiitos. En halua kantaan mitään mielenterveyteen liittyviä asioita. Ne ovat siellä sitten ikuisesti.
Mitkään videoiden katsomiset ei anna sitä mikä on terapian ydin: kohdatuksi tuleminen. Tekoäly voi simuloida sitä vähän, mutta se inhimillinen vuorovaikutus, jonka ansiosta ihminen todella toipuu, sitä ei vielä tekoälykään korvaa. Arjessa toki AI voi auttaa eteenpäin.
Toivottavasti terapian hinnat laskevat, niin sinne pääsevät myös köyhemmät, jotka siitä hyötyvät.
Näin on. Minulla oli työpaikan määräaikaistarkastus, jossa juteltiin hoitajan kanssa niitä näitä tunnin verran ja kyllä huomasi, miten hyvä olo siitä tuli, kun pääsi juttelemaan jollekin, vaikka ei ollut siis edes mikään psykoterapiakäynti edes. Mutta tuntui kuin aivoihin olisi tehty kevätsiivous. Ajatukset tuntuvat jotenkin niin paljon kirkkaammilta sen jälkeen. Ei tuota voi mikään kone korvata, ainakaan minulla siis. Hyvä tietenkin, jos joku saa silläkin avun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Psykoterapiakentällä alkoi olla niin raskas hyväksikäytön ja rahastuksen mentaliteetti, että olen jo vuosia toivonut sille tulevan stopin. Tulokset ovat sekä hitaita - jos niitä ylipäätään saadaan - että kustannustehottomia. Ihmisiä käytetään ongelmineen loputtomina lypsylehminä.
Ja hyvätuloiset terapeutit eivät ymmärrä yhtään esim köyhien ongelmia. Että se köyhyys voi aiheuttaa masennusta ja epätoivoa. Heillä ei ole siihen kosketuspintaa ja syntyy ristiriita. Harva köyhä noissa käykään, ne on kaikki keskiluokkaisia ja maksukykyisiä, terapeutin omaa viiteryhmää. Minä kävin duunarina sen läpi ja kyllähän se vähän oudolle tuntui katsella terapeutin Audia siinä pihalla.
Riippuu ihan terapeutin taustasta ja millaisissa oloissa on kasvanut.
Psykoterapeutilla pitäisi olla omaa kokemusta henkisestä romahtamisesta. Muuten koulutus uhkaa tehdä hänestä vain lihaa täynnä olevan kalliin chatbotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL, "kohdatuksi tuleminen", "inhimillinen vuorovaikutus" 😆🥳
Mun terapeutti istui niin, etten nähnyt häntä. Laittoi vanhan ajan vekkarin pirisemään, kun "sessio" oli loppu.
Täyttä kusetusta oli, Kela maksoi, kunnes ilmoitin "terpalle", että s'on loppu ny.
Juuri tuo kohtaaminen ja inhimillinen vuorovaikutus ovat niitä mielikuvia, joilla psykoterpiaa kaupitellaan. Hienoja toki, ei siinä mitään, mutta hyvin harvoin onnistuvia. Ennemminkin manipulointi ja itsestäänselvyyksien suolto ovat yleisimmät mihin tuolla törmää - kirjaimellisesti. Ja silloin peli onkin jo menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, sinne kantaan menee myös niiden nimet jotka uhkailevat toisia ulkona tai suutelevat väkisin, kun asiat kerrotaan terapeutille, joka kirjaa ne ylös. Lisäksi kerrotaan sukulaisten nimet ja mitä ilkeää ne ovat sanoneet.
Ei sinne kenenkään muun nimiä sentään kirjoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotteko te terapeutille työpaikkojen nimet ja mitä laittomuuksia siellä on tehty. Itse kerron ja ne kirjataan ylös. Kerron mitä laittomuuksia muut työntekijät ovat tehneet julkisella.
Yksi terapeutti teki johtajasta rikosilmoituksen, kun kuuli mitä on tehnyt terapiassa käyvälle työntekijälle.
Kerroin terapeutille miten yksi mies suuteli minua väkisin ja sehän on rikos Suomessa. Terapeutti teki siitä miehestä rikosilmoituksen.
20 vuotta tuli erinlaisissa terapiamudoissa ja eri terapeuteilla rampattua. Ei toiminut. Fuck it.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin terapeutille miten yksi mies suuteli minua väkisin ja sehän on rikos Suomessa. Terapeutti teki siitä miehestä rikosilmoituksen.
Terapeutin kanssa voi pohtia mitkä asiat ovat rikoksia esim. työpaikalla. No, se on kun yhdessä työpaikassa työttömät laitettiin siivoamaan kaappeja ja olivat heittäneet normaaliin roskikseen papereita, missä henkilötunnuksia. Syytteet kuuluvat tuolloin työnantajalle. Ajattelin kertoa terapeutille, koska en saanut vakituista työpaikkaa.
Sano nyt vielä että aiot itse terapeutiksi.