Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.

Vierailija
03.05.2026 |

Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä.  Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä? 

Kommentit (1968)

Vierailija
1861/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet pelkäävät kuolemaa ja sen jälkeistä elämää koska on niin paljon pelottelua. Jumala halusi tuoda sanaa itsestään ihmisille myöskin siksi ettei kenenkään tarvitsisi pelätä turhaan, jotta jokainen tietäisi että Jumala ottaa luokseen jokaisen lapsensa kuoleman jälkeen.

Kaikkivoipa haluaa tuoda sanaa mutta ei itse siihen kykene vaikka on kaikkivoipa? Ei oikein pidä vettä tuo teidän tarina.

Et ole kuullut Jeesuksesta? Tutustu häneen niin tiedät kuinka Jumala tuli meidän luoksemme, ihmisenä ihmisten joukkoon.

Vierailija
1862/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä. 

No vittuako sitten meni meidät ylipäätään luomaan? Jotta saisi alistaa, nöyryyttää ja kiduttaa meitä vai?

Sitä saa mitä tilaa.

Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Miten se luotu itseään tilaa luoduksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä. 

No vittuako sitten meni meidät ylipäätään luomaan? Jotta saisi alistaa, nöyryyttää ja kiduttaa meitä vai?

Sitä saa mitä tilaa.

Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Miten se luotu itseään tilaa luoduksi?

Lopeta sitten toi haukkuminen, todella rumaa. Miksi et osaa keskustella? 

Vierailija
1864/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen on kokenut elämässään niin käsittämättömiä ihmeitä ja rukousvastauksia, ettei niiden jälkeen voi mitenkään kyseenalaistaa Jumalan olemassaoloa. Esim. perheellä on ruokarahat loppu, eikä kukaan ulkopuolinen tiedä siitä. Kunnes joku täysin tuntematon tulee randomisti ojentamaan setelin ja sanoo Jumalan kehottaneen tekemään niin. Ei evoluutio sellaista saa aikaan. 

Ja sinun sanaasiko tässä pitää uskoa, että noin on tapahtunut?

Kyllä, miksi valehtelisin. Ja tuo oli vain yksi esimerkki lukuisista. Mutta uskominen on aina vapaaehtoista. Ei Jumalakaan pakota ketään uskomaan itseensä.

Miksi minä tietäisin, miksi valehtelet. Et kutenkaan saanut minua vakuutettua.

Eipä se haittaa. Jumala vain voi lopulta vakuuttaa. Ei kukaan ihminen. 

No miksei sitten vakuuta? Ei vaadi vapaaseen tahtoon puuttumista se.

En minä ole huomannut itsessäni mitään vakuuttamattomuutta. -eri

Vierailija
1865/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle. 

Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.

Vierailija
1866/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Minne se paha ja synti pitää viskata mielestäsi? Käyttää tiskikoneessa niin puhdas tulee?

Eiköhän kaikkivaltias ja kaikentietävä osaa siihenkin jonkin ratkaisun kehittää. Joka ei sisällä mukamas rakkaiden lapsiensa ikuista kiduttamista, siis. 

Miksi keksiä ratkaisuja lisää, jos ensimmäinenkään ratkaisu ei syntistä paranna? Todella harva kulttuuri ja yhteisö enää on tietämätön Jeesuksesta. Heitä voi ajatella, mutta heitä ei anneta lähestyä tänä päivänä muista syistä.

Syntistä ei voi parantaa. Koira ei pääse karvoistaan. Ihmisen luonnolle on oma merkityksensä, kaikki on tarkoituksenmukaista.

Ahaa, jeesus siis antoi viikonloppunsa ihan turhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1867/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Suosittelen kuitenkin ylimielisyydessäsi antamaan arvostusta heille jotka sen ansaitsevat. Ihan vain vinkiksi ettei osuisi pilkkasi omaan nilkkaasi.

Ei tämä ole ylimielisyyttä. 

On kuin sulla ja mulla olisi syöpä, mutta mä olen saanut syöpälääkkeen. Sä kieltäydyt sitä vastaanottamasta. 

Sille ei vaan voi mitään, että säälittäähän se itsepäisyys vähäsen.

Et osaa käyttäytyä myöskään siksi että et halua, et ole hyvä ihminen, sen huomaa. Tee parannus äkkiä.

Ja sä saat opetella miettimään, kumpi on oikeaa ylimielisyyttä. 

Jos et ota lääkärin tarjoamaa lääkekuuria sairauteen josta monet kehuu parantamistehoa, niin sekin on ylpeyttä. 

 

Voi voi. Pieni, muurahaistakin pienempi ihminen yrittää pullistella yksin ja hokee olevansa viisaskin vielä. 

Sitä parantamistehoa ei ole näytetty todeksi. Olet lumelääkkeen kauppias.

Vierailija
1868/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle. 

Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.

Sivusta. Mielestäni edellinen juuri osoitti, että kyse ei ole suggestiosta ja aivopesusta, on tarkasteltu asiaa syvemmin. Tiesitkö että kristinusko on levinnyt melkein joka kolkkaan maapallolla? Eli vaikka syntyisi Intiaan, on sielläkin kirkko minne mennä ja voi syntyä suoraan jopa kristittyyn perheeseen. Heitä on aika paljon, 24 miljoonaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1869/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helatorstai on meille muistutus siitä, että Jeesus odottaa meitä taivaassa. Hän sanoo: ”Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen.” 

🤍

Helatorstai on meille muistutus menneestä kirkon ylivallasta. Ihan turha joutokäyntipäivä keskellä viikkoa. 

Vierailija
1870/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Suosittelen kuitenkin ylimielisyydessäsi antamaan arvostusta heille jotka sen ansaitsevat. Ihan vain vinkiksi ettei osuisi pilkkasi omaan nilkkaasi.

Ei tämä ole ylimielisyyttä. 

On kuin sulla ja mulla olisi syöpä, mutta mä olen saanut syöpälääkkeen. Sä kieltäydyt sitä vastaanottamasta. 

Sille ei vaan voi mitään, että säälittäähän se itsepäisyys vähäsen.

Et osaa käyttäytyä myöskään siksi että et halua, et ole hyvä ihminen, sen huomaa. Tee parannus äkkiä.

Keksitty syöpä johon kauppaat keksittyä lääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1871/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helatorstai on meille muistutus siitä, että Jeesus odottaa meitä taivaassa. Hän sanoo: ”Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen.” 

🤍

Helatorstai on meille muistutus menneestä kirkon ylivallasta. Ihan turha joutokäyntipäivä keskellä viikkoa. 

Eihän sun sitä tarvitse viettääkään jos ei halua. Ei-uskovat kyllä mielellään näitä vapaapäiviä viettävät, vaikka valittavat kovin kuinka uskonnollista.

Vierailija
1872/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle. 

Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.

Sivusta. Mielestäni edellinen juuri osoitti, että kyse ei ole suggestiosta ja aivopesusta, on tarkasteltu asiaa syvemmin. Tiesitkö että kristinusko on levinnyt melkein joka kolkkaan maapallolla? Eli vaikka syntyisi Intiaan, on sielläkin kirkko minne mennä ja voi syntyä suoraan jopa kristittyyn perheeseen. Heitä on aika paljon, 24 miljoonaa.

Noin 1,5% väkiluvusta eli todella vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1873/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle. 

Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.

Sivusta. Mielestäni edellinen juuri osoitti, että kyse ei ole suggestiosta ja aivopesusta, on tarkasteltu asiaa syvemmin. Tiesitkö että kristinusko on levinnyt melkein joka kolkkaan maapallolla? Eli vaikka syntyisi Intiaan, on sielläkin kirkko minne mennä ja voi syntyä suoraan jopa kristittyyn perheeseen. Heitä on aika paljon, 24 miljoonaa.

Noin 1,5% väkiluvusta eli todella vähän.

Johtuu vainoista. Niinkuin monessa muussakin paikassa. Kristinusko on tosin maailman suurin uskonto, sekin kertoo jotakin. Perässä tulee islam, joka voi ohittaa vielä tulevaisuudessa, mutta se ei johdu siitä että levittävät islamia sinällään vaan populaationa kasvavat nopeammin jne. 

Vierailija
1874/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle. 

Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.

Sivusta. Mielestäni edellinen juuri osoitti, että kyse ei ole suggestiosta ja aivopesusta, on tarkasteltu asiaa syvemmin. Tiesitkö että kristinusko on levinnyt melkein joka kolkkaan maapallolla? Eli vaikka syntyisi Intiaan, on sielläkin kirkko minne mennä ja voi syntyä suoraan jopa kristittyyn perheeseen. Heitä on aika paljon, 24 miljoonaa.

Noin 1,5% väkiluvusta eli todella vähän.

Johtuu vainoista. Niinkuin monessa muussakin paikassa. Kristinusko on tosin maailman suurin uskonto, sekin kertoo jotakin. Perässä tulee islam, joka voi ohittaa vielä tulevaisuudessa, mutta se ei johdu siitä että levittävät islamia sinällään vaan populaationa kasvavat nopeammin jne. 

Se ei tee siitä silti totta, eikä se tavoita jokaista. Monissa paikoissa maailmaa elää paljon ihmisiä, jotka eivät siitä kuule. Esimerkiksi islamin uskoisissa maissa syntyy ja kuolee paljon ihmisiä, jotka eivät kuule kristinuskosta mitään. Ja halki historian on ollut paljon enemmän heitä, jotka eivät ole kuulleet. Se on Jumalalta valtava epäonnistuminen, mikäli on totta. Ei onneksi ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1875/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Voisiko tulla sellaisena aikana jolla meillä olisi kohtalaisen hyvä mahdollisuus sekä varmentaa että näin todella tapahtui, että myös luotettavasti tallentaa tämä tieto tuleville sukupolville? Vähän turhan tarkoitushakuista ilmestyä kirjoitustaidottomille aasipaimenille aikana jolloin savitaulu oli kuuminta hottia. 

Heh, niin ja silloin sä uskoisit vai? Älä nyt....

Niin. Luuletko että Jumala on kaikkivaltias, paitsi sen osalta että ei pysty vakuuttamaan juuri minua olemassaolostaan? Aika erikoinen ja spesifi "epä-kaikkivaltiuus" siinä tapauksessa. 

Sivusta kommentoin. Ehkä Jumala tietää että sinun kohtalosi on mennä sinne kadotukseen, näkee ettet muutu miksikään vaikka trumpetit soivat. Ken tietää? Hänen tehtävä ei sitä paitsi ole vakuutella, sitä joko otetaan usko sydämeen lahjana joka annetaan, tai ei. 

Vaan jos antaisi itsensä vakuuttavasti ilmi, niin saisi sielun pelastettua. Miksi ei tee kaikkivoipana niin? Ja muka haluaa kaikkien pelastuvan.

Vierailija
1876/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D 

Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.

 

Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni. 

 

Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3

Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle. 

Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.

Sivusta. Mielestäni edellinen juuri osoitti, että kyse ei ole suggestiosta ja aivopesusta, on tarkasteltu asiaa syvemmin. Tiesitkö että kristinusko on levinnyt melkein joka kolkkaan maapallolla? Eli vaikka syntyisi Intiaan, on sielläkin kirkko minne mennä ja voi syntyä suoraan jopa kristittyyn perheeseen. Heitä on aika paljon, 24 miljoonaa.

Noin 1,5% väkiluvusta eli todella vähän.

Johtuu vainoista. Niinkuin monessa muussakin paikassa. Kristinusko on tosin maailman suurin uskonto, sekin kertoo jotakin. Perässä tulee islam, joka voi ohittaa vielä tulevaisuudessa, mutta se ei johdu siitä että levittävät islamia sinällään vaan populaationa kasvavat nopeammin jne. 

Se ei tee siitä silti totta, eikä se tavoita jokaista. Monissa paikoissa maailmaa elää paljon ihmisiä, jotka eivät siitä kuule. Esimerkiksi islamin uskoisissa maissa syntyy ja kuolee paljon ihmisiä, jotka eivät kuule kristinuskosta mitään. Ja halki historian on ollut paljon enemmän heitä, jotka eivät ole kuulleet. Se on Jumalalta valtava epäonnistuminen, mikäli on totta. Ei onneksi ole.

Totta se on, että on vielä paljon työtä sen eteen, että kristinusko tavoittaisi lisää ihmisiä, esimerkiksi lähi-idässä. Prosessia hidastaa monenlaiset asiat. Mutta jonkin verran on tietämystä muslimeilla esim. Jeesuksesta, vaikkakin heillä hän on profeetta eikä Jumalan poika. Mutta heilläkin on kaikkivaltias Jumala, joka sitten jakaa ajatukset teologisesti onko kyse samasta Jumalasta kuin kristinuskossa. Jotkin asiat yhtenevät ja jotkin erkanevat näiden uskontojen välillä.

Vierailija
1877/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Voisiko tulla sellaisena aikana jolla meillä olisi kohtalaisen hyvä mahdollisuus sekä varmentaa että näin todella tapahtui, että myös luotettavasti tallentaa tämä tieto tuleville sukupolville? Vähän turhan tarkoitushakuista ilmestyä kirjoitustaidottomille aasipaimenille aikana jolloin savitaulu oli kuuminta hottia. 

Heh, niin ja silloin sä uskoisit vai? Älä nyt....

Niin. Luuletko että Jumala on kaikkivaltias, paitsi sen osalta että ei pysty vakuuttamaan juuri minua olemassaolostaan? Aika erikoinen ja spesifi "epä-kaikkivaltiuus" siinä tapauksessa. 

Sivusta kommentoin. Ehkä Jumala tietää että sinun kohtalosi on mennä sinne kadotukseen, näkee ettet muutu miksikään vaikka trumpetit soivat. Ken tietää? Hänen tehtävä ei sitä paitsi ole vakuutella, sitä joko otetaan usko sydämeen lahjana joka annetaan, tai ei. 

Vaan jos antaisi itsensä vakuuttavasti ilmi, niin saisi sielun pelastettua. Miksi ei tee kaikkivoipana niin? Ja muka haluaa kaikkien pelastuvan.

Miltä se sinun ajatuksissasi näyttäisi? Mitä se vaatisi?

Vierailija
1878/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Voisiko tulla sellaisena aikana jolla meillä olisi kohtalaisen hyvä mahdollisuus sekä varmentaa että näin todella tapahtui, että myös luotettavasti tallentaa tämä tieto tuleville sukupolville? Vähän turhan tarkoitushakuista ilmestyä kirjoitustaidottomille aasipaimenille aikana jolloin savitaulu oli kuuminta hottia. 

Heh, niin ja silloin sä uskoisit vai? Älä nyt....

Niin. Luuletko että Jumala on kaikkivaltias, paitsi sen osalta että ei pysty vakuuttamaan juuri minua olemassaolostaan? Aika erikoinen ja spesifi "epä-kaikkivaltiuus" siinä tapauksessa. 

Sivusta kommentoin. Ehkä Jumala tietää että sinun kohtalosi on mennä sinne kadotukseen, näkee ettet muutu miksikään vaikka trumpetit soivat. Ken tietää? Hänen tehtävä ei sitä paitsi ole vakuutella, sitä joko otetaan usko sydämeen lahjana joka annetaan, tai ei. 

Eli Jumala loi minut ihan vaan jotta saa kiduttaa minua ikuisesti. Ja sellaista kusipäätä joku palvoo ja kehtaa väittää rakastavaksi. Menkää tarkistuttamaan päänne. 

Voipi olla. Ahtaasta portista eivät kaikki pääse. Jos eteesi on tullut mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan joskus elämässä, ja olet kieltäytynyt toistuvasti, niin kyllä se selvä merkki on. Jumala toimii kuitenkin oikeudenmukaisesti. 

No ei kyllä ole tullut. Eikä tule jos ei Jumala järjestä minulle massiivisen invasiivista etulohkolobotomiaa.  

Vierailija
1879/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan eräänkin tiedemiehen tulleen uskoon tutkittua ihmissilmän hyvin monimutkaista rakennetta. Ei evoluutio sellaisia osaa suunnitella, tai suunnitella ollenkaan. :)

Kaikessa luodussa toistuu tietty logiikka, tietynlaiset kuviot jne. Se vaatii älykkään suunnittelijan eli Jumalan. Aivan varmasti, vaikka kuka väittäisi mitä.

Perustelematon väite. Miten perustelet, että vaatisi älykkään suunnittelijan? Mutu ei riitä.

Pyhä geometria.

Juuri sanottiin että mutu ei riitä. 

Vierailija
1880/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Et taida ymmärtää, että tuo kuulostaa aivan hullulta. Miksei jumala vain ilmestynyt niille matkustajille siten, että olisivat vakuuttuneet olemassaolostaan? Miksi piti aiheuttaa kauhua ja kärsimystä?

Veikkaan että aika moni sillä paatilla rukoili hädän hetkellä.

Veikkaan että vielä useampi olisi rukoillut ja myös jatkanut rukoilua loppuelämänsä jos Jumala olisi vain ilmestynyt kiistattomasti heille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi