Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.

Vierailija
03.05.2026 |

Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä.  Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä? 

Kommentit (1968)

Vierailija
1961/1968 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!

Vierailija
1962/1968 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Jumala on luonut taivaan ja maan sekä kaiken näkyvän ja näkymättömän.

Unohdit esittää todisteita väitteellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/1968 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumala-parkaa kun sitä täällä niin kovasti parjataan eikä hän ole edes olemassa puolustautuakseen... :(

Vierailija
1964/1968 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan eräänkin tiedemiehen tulleen uskoon tutkittua ihmissilmän hyvin monimutkaista rakennetta. Ei evoluutio sellaisia osaa suunnitella, tai suunnitella ollenkaan. :)

Ihmisen silmä ei ole mitenkään erityisen hyvä. 

Ja ei evoluutio SUUNNITTELE mitään. ja silmäkin on kehittynyt useita kertoja. Rakenteellisestikin paljon parempia silmiä on kuin mitä ihmisen selmä. 

Evoluutio ei pyri myöskään tekemään parasta mahdollista vaan riittävän hyvän.

Vierailija
1965/1968 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Et taida ymmärtää, että tuo kuulostaa aivan hullulta. Miksei jumala vain ilmestynyt niille matkustajille siten, että olisivat vakuuttuneet olemassaolostaan? Miksi piti aiheuttaa kauhua ja kärsimystä?

Veikkaan että aika moni sillä paatilla rukoili hädän hetkellä.

Veikkaan että vielä useampi olisi rukoillut ja myös jatkanut rukoilua loppuelämänsä jos Jumala olisi vain ilmestynyt kiistattomasti heille. 

Itse asiassa ei välttämättä. Tunnen erän n.75-vuotiaan miehen, jolle Jeesus ilmestyi sängynpäätyyn ja puhuikin hänelle. Oli joitakin vuosia sen jälkeen uskossa, mutta nykyisin on luopiona. 

 

Ja miksi? Jeesus-tie on se kuuluisa valinta joka päivä, uskovallekin. 

Joka päivä voi uskova valita Jeesuksen ja maailman, ja se mies valitsi jälkimmäisen. Silloin kokemukset ja ns.ensirakkaus haalenee. 

Niin varmaan juu. Minä puolestani tunnen erään jota hämähäkki puri ja nykyään hän hengailee sinipunaisessa trikooasussa New Yorkin pilvenpiirtäjien seinillä taistelemassa rikollisuutta vastaan. 

Tämä on todistettu useassa kirjallisessa teoksessa kuvien kera.

Vierailija
1966/1968 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus tuli maan päälle ihmiseksi ja eli reilut 33 vuotta. 

Tulos: porukka ensin uskoi, mutta kääntyi vastaan ja ristiinnaulitsemisen aikaan vain kourallinen seuraajia oli ristin juurella.

Eli ihminen on taipuvainen unohtamaan vaikka mitkä ihmeet.

 

Mutta Jeesuksen palattua Taivaaseen sanoi että tästä lähin homma toimii uskomisella. Eli Joh.3:16 "....jottei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi." 

Jumala synnyttää uskoa tänäänkin.

Onpa tehotonta synnyttämistä. Ihan kuin ei olisi olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1967/1968 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin luoja täytyy olla, sitä mieltä olisin.

Vierailija
1968/1968 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytäisit autiomaasta rannekellon, pitäisitkö sitä järjellisen suunnitelman tuloksena? Samoin, kun katsot taivaalle ja näet tähtiä, etkö pitäisi niitä järjellisen suunnitelman tuloksena? Mikään ei ole Jumalan luomakunnassa sattumaa. Et sinä eikä maailma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan