Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.

Vierailija
03.05.2026 |

Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä.  Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä? 

Kommentit (1968)

Vierailija
1841/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen on kokenut elämässään niin käsittämättömiä ihmeitä ja rukousvastauksia, ettei niiden jälkeen voi mitenkään kyseenalaistaa Jumalan olemassaoloa. Esim. perheellä on ruokarahat loppu, eikä kukaan ulkopuolinen tiedä siitä. Kunnes joku täysin tuntematon tulee randomisti ojentamaan setelin ja sanoo Jumalan kehottaneen tekemään niin. Ei evoluutio sellaista saa aikaan. 

Ja sinun sanaasiko tässä pitää uskoa, että noin on tapahtunut?

Kyllä, miksi valehtelisin. Ja tuo oli vain yksi esimerkki lukuisista. Mutta uskominen on aina vapaaehtoista. Ei Jumalakaan pakota ketään uskomaan itseensä.

Miksi minä tietäisin, miksi valehtelet. Et kutenkaan saanut minua vakuutettua.

Eipä se haittaa. Jumala vain voi lopulta vakuuttaa. Ei kukaan ihminen. 

No miksei sitten vakuuta? Ei vaadi vapaaseen tahtoon puuttumista se.

Vierailija
1842/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei viskele ketään helvettiin, vaan syntiinlankeemuksen automaattisena seurauksena on, että jokainen ihminen on sinne matkalla, ellei ota vastaan pelastusta Jeesuksen sovitustyön kautta. Taivas on täynnä Jumalan läsnäoloa. Miksi Jumala pakottaisi ketään viettämään ikuisesti aikaa kanssaan, jos ihminen ei täällä maan päälläkään halua ottaa yhteyttä Jumalaan?

Niin mutta jumala tiesi etukäteen maailman luodessaan syntiinlankeemuksen seurauksineen. Tiesi myös silloin jo kenet tuomitsee helvettiin. Loi silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan ei tarvitse vakuuttaa ihmisiä itsestään. Moni toivoo saavansa nähdä Jumalan mutta toivossa on hyvä elää vaikka kituen.

Eipä tietenkään tarvitse. Ihmisethän saattaisivat jopa vakuuttua sen olemassaolosta ja alkaisivat uskoa sen olevan olemassa. Olisi vähemmän väkeä helvetin ikuiseen kidutukseen.

Vierailija
1844/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan ei tarvitse vakuuttaa ihmisiä itsestään. Moni toivoo saavansa nähdä Jumalan mutta toivossa on hyvä elää vaikka kituen.

Ahaa, ei siis haluakaan mahdollisimman monen pelastuvan? No, onhan se nähty, jossain piilossa lymyää.

Vierailija
1845/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle kirjaa "Jumalan synty".

Vierailija
1846/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen on kokenut elämässään niin käsittämättömiä ihmeitä ja rukousvastauksia, ettei niiden jälkeen voi mitenkään kyseenalaistaa Jumalan olemassaoloa. Esim. perheellä on ruokarahat loppu, eikä kukaan ulkopuolinen tiedä siitä. Kunnes joku täysin tuntematon tulee randomisti ojentamaan setelin ja sanoo Jumalan kehottaneen tekemään niin. Ei evoluutio sellaista saa aikaan. 

Ja sinun sanaasiko tässä pitää uskoa, että noin on tapahtunut?

Kyllä, miksi valehtelisin. Ja tuo oli vain yksi esimerkki lukuisista. Mutta uskominen on aina vapaaehtoista. Ei Jumalakaan pakota ketään uskomaan itseensä.

Miksi minä tietäisin, miksi valehtelet. Et kutenkaan saanut minua vakuutettua.

Eipä se haittaa. Jumala vain voi lopulta vakuuttaa. Ei kukaan ihminen. 

Ihminen voi auttaa tässä asiassa ja itse asiassa Jumala saattaa haluta toimia ihmisten kautta. Hän ei anna henkilökohtaisesti kaikille vakuutuksia itsestään.

Tuo lausuntosi asettaa outoon valoon väitteen jumalan rakkaudesta ja tahdostaan pelastaa mahdollisimman monta ihmistä. Ei joko halua tai ei olekaan kaikkivoipa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1847/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä. 

Ylimielisyys on ihan teidän luulevaisten ominaisuus. Halveksitte johdonmukaisten kysymysten esittäjiä hurskaustuolissanne. No, ehkä se auttaa välttämään kiusallisen kysymyksen pohtimista.

Vierailija
1848/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Voisiko tulla sellaisena aikana jolla meillä olisi kohtalaisen hyvä mahdollisuus sekä varmentaa että näin todella tapahtui, että myös luotettavasti tallentaa tämä tieto tuleville sukupolville? Vähän turhan tarkoitushakuista ilmestyä kirjoitustaidottomille aasipaimenille aikana jolloin savitaulu oli kuuminta hottia. 

Heh, niin ja silloin sä uskoisit vai? Älä nyt....

Niin. Luuletko että Jumala on kaikkivaltias, paitsi sen osalta että ei pysty vakuuttamaan juuri minua olemassaolostaan? Aika erikoinen ja spesifi "epä-kaikkivaltiuus" siinä tapauksessa. 

Sivusta kommentoin. Ehkä Jumala tietää että sinun kohtalosi on mennä sinne kadotukseen, näkee ettet muutu miksikään vaikka trumpetit soivat. Ken tietää? Hänen tehtävä ei sitä paitsi ole vakuutella, sitä joko otetaan usko sydämeen lahjana joka annetaan, tai ei. 

Eli Jumala loi minut ihan vaan jotta saa kiduttaa minua ikuisesti. Ja sellaista kusipäätä joku palvoo ja kehtaa väittää rakastavaksi. Menkää tarkistuttamaan päänne. 

Voipi olla. Ahtaasta portista eivät kaikki pääse. Jos eteesi on tullut mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan joskus elämässä, ja olet kieltäytynyt toistuvasti, niin kyllä se selvä merkki on. Jumala toimii kuitenkin oikeudenmukaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1849/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erään läheiseni mummolle tuli syöpä, joutui sairaalaan. 

Siellä lapsenlapsensa kävi puhumassa Jeesuksesta ja mummo pamahti uskoon. Syöpäkivuissaan tuskaili Taivas-kaipuutaan. 

 

Noh. Eräänä päivänä hoitaja yritti mennä mummon huoneeseen, mutta hoitohuoneen ovi ei auennut - ei lukkoja, eli syy täysin selittämätön. Rynkyttivät ovea auki. Pääsivät vihdoin sisälle.

Mummo ihmetteli hoitajia ja kertoi iloisena "Jeesus seisoi äsken sänkyni vieressä."

 

Se oli Jeesuksen ja mummon keskinäinen hetki. Mummo kuoli pian sen jälkeen.

Höpöhöpö! Ei saa valehdella.

Mikä mielenterveyspipi sulla on kun pitää täällä kommentoida joka kommenttiin shaissee? Eikö sulla ole parempaa tekemistä, puuttuuko elämästäsi jotain?

Vierailija
1850/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan eräänkin tiedemiehen tulleen uskoon tutkittua ihmissilmän hyvin monimutkaista rakennetta. Ei evoluutio sellaisia osaa suunnitella, tai suunnitella ollenkaan. :)

Kaikessa luodussa toistuu tietty logiikka, tietynlaiset kuviot jne. Se vaatii älykkään suunnittelijan eli Jumalan. Aivan varmasti, vaikka kuka väittäisi mitä.

Perustelematon väite. Miten perustelet, että vaatisi älykkään suunnittelijan? Mutu ei riitä.

Pyhä geometria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1851/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Et taida ymmärtää, että tuo kuulostaa aivan hullulta. Miksei jumala vain ilmestynyt niille matkustajille siten, että olisivat vakuuttuneet olemassaolostaan? Miksi piti aiheuttaa kauhua ja kärsimystä?

Veikkaan että aika moni sillä paatilla rukoili hädän hetkellä.

Vierailija
1852/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä. 

Ylimielisyys on ihan teidän luulevaisten ominaisuus. Halveksitte johdonmukaisten kysymysten esittäjiä hurskaustuolissanne. No, ehkä se auttaa välttämään kiusallisen kysymyksen pohtimista.

Kysyt niin poikkinaisia kysymyksiä ensinnäkin ja pistät sanoja muiden suuhun. Sitten kun vastaa niin sanot vaan "höpöhöpö", eli et edes kykene ajattelemaan asioita miltään muulta kantilta. Etkö ymmärrä että tiede ja usko ovat tarkoituksella kaksi eri asiaa? Jos yrität sekoittaa veden ja öljyn niin eihän siitä mitään tule, pitää siis pitäytyä jommassa kummassa ymmärtääkseen sitä mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1853/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Kaikkivoivalle jumalalle ei tuottaisi vaikeuksia olla vakuuttavasti läsnä joka päivä jos haluaisi pelastaa ihmiset epäuskolta ja luomaltaan helvetiltä.

Kun näin ei ilmiselvästi tapahdu, niin se on selvä osoitus siitä, että koko heppua ei ole olemassa.

Vierailija
1854/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Minne se paha ja synti pitää viskata mielestäsi? Käyttää tiskikoneessa niin puhdas tulee?

Eiköhän kaikkivaltias ja kaikentietävä osaa siihenkin jonkin ratkaisun kehittää. Joka ei sisällä mukamas rakkaiden lapsiensa ikuista kiduttamista, siis. 

Miksi keksiä ratkaisuja lisää, jos ensimmäinenkään ratkaisu ei syntistä paranna? Todella harva kulttuuri ja yhteisö enää on tietämätön Jeesuksesta. Heitä voi ajatella, mutta heitä ei anneta lähestyä tänä päivänä muista syistä.

No juuri siksi keksitään uusia ratkaisuja jos ensimmäinen ei toimi. Tyhmeliini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1855/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Kaikkivoivalle jumalalle ei tuottaisi vaikeuksia olla vakuuttavasti läsnä joka päivä jos haluaisi pelastaa ihmiset epäuskolta ja luomaltaan helvetiltä.

Kun näin ei ilmiselvästi tapahdu, niin se on selvä osoitus siitä, että koko heppua ei ole olemassa.

Hänhän on olemassa, koko ajan. Jos se ei herätä mitään sisällä niin se ei herätä, ei usko ole kiinni ainoastaan näyttävistä spektaakkeleista. Muistuksia tosin saamme vähän väliä kun meinaamme suistua tieltä ihmiskuntana. Sitäpaitsi helvetti/kadotus/tulimeri ja lopullinen kuolema syntyi sen takia, koska langenneet enkelit eivät halunneet noudattaa Jumalan tahtoa vaan kääntyä kapinaan ja pahuuteen. Että jos jotain niin syytä itse saatanaa tästä. 

Vierailija
1856/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Minne se paha ja synti pitää viskata mielestäsi? Käyttää tiskikoneessa niin puhdas tulee?

Eiköhän kaikkivaltias ja kaikentietävä osaa siihenkin jonkin ratkaisun kehittää. Joka ei sisällä mukamas rakkaiden lapsiensa ikuista kiduttamista, siis. 

Miksi keksiä ratkaisuja lisää, jos ensimmäinenkään ratkaisu ei syntistä paranna? Todella harva kulttuuri ja yhteisö enää on tietämätön Jeesuksesta. Heitä voi ajatella, mutta heitä ei anneta lähestyä tänä päivänä muista syistä.

No juuri siksi keksitään uusia ratkaisuja jos ensimmäinen ei toimi. Tyhmeliini.

Miksi? Jos osa ihmisistä ei syntejään sovita vaikka tulisi mitä? Jumala tietää. Ja jos haukkuu tyhmäksi ihmisiä niin se on 100% osoitus että itse on itse vajavainen, ja häviöllä.

Vierailija
1857/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Voisiko tulla sellaisena aikana jolla meillä olisi kohtalaisen hyvä mahdollisuus sekä varmentaa että näin todella tapahtui, että myös luotettavasti tallentaa tämä tieto tuleville sukupolville? Vähän turhan tarkoitushakuista ilmestyä kirjoitustaidottomille aasipaimenille aikana jolloin savitaulu oli kuuminta hottia. 

Heh, niin ja silloin sä uskoisit vai? Älä nyt....

No, oikeita todisteita tässä penätään. Jos niitä olisi, niin sinunkaan ei tarttisi tehdä tuota melko kelvotonta lähetystyötäsi. Hei, mitä jos jumala kaikkivoipana tekisikin sen itse, eikä jättäisi hommaa teille tunareille?!  Eikö olisi hyvä idea? Saisit valtavat määrät uskonveljiä ja sisaria.

Vierailija
1858/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minustakin, ainakin ihmistenmaailma.

Vierailija
1859/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet pelkäävät kuolemaa ja sen jälkeistä elämää koska on niin paljon pelottelua. Jumala halusi tuoda sanaa itsestään ihmisille myöskin siksi ettei kenenkään tarvitsisi pelätä turhaan, jotta jokainen tietäisi että Jumala ottaa luokseen jokaisen lapsensa kuoleman jälkeen.

Kaikkivoipa haluaa tuoda sanaa mutta ei itse siihen kykene vaikka on kaikkivoipa? Ei oikein pidä vettä tuo teidän tarina.

Vierailija
1860/1968 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”


Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.

Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?

Älä unohda heitä jotka pelastuivat.

Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan. 

 

Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä. 

Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet. 

 

Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.

Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin. 

Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti. 

 

Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.

Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.

 

Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä". 

Voisiko tulla sellaisena aikana jolla meillä olisi kohtalaisen hyvä mahdollisuus sekä varmentaa että näin todella tapahtui, että myös luotettavasti tallentaa tämä tieto tuleville sukupolville? Vähän turhan tarkoitushakuista ilmestyä kirjoitustaidottomille aasipaimenille aikana jolloin savitaulu oli kuuminta hottia. 

Heh, niin ja silloin sä uskoisit vai? Älä nyt....

No, oikeita todisteita tässä penätään. Jos niitä olisi, niin sinunkaan ei tarttisi tehdä tuota melko kelvotonta lähetystyötäsi. Hei, mitä jos jumala kaikkivoipana tekisikin sen itse, eikä jättäisi hommaa teille tunareille?!  Eikö olisi hyvä idea? Saisit valtavat määrät uskonveljiä ja sisaria.

Tuollaisen kanssa ei kukaan lähde keskustelemaan. Elät jossain ihan omassa maailmassasi missä mitään ei ole, eikä tule. Kovin tyhjältä kuulostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi