Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.
Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä. Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä?
Kommentit (1968)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä.
Ylimielisyys on ihan teidän luulevaisten ominaisuus. Halveksitte johdonmukaisten kysymysten esittäjiä hurskaustuolissanne. No, ehkä se auttaa välttämään kiusallisen kysymyksen pohtimista.
Kysyt niin poikkinaisia kysymyksiä ensinnäkin ja pistät sanoja muiden suuhun. Sitten kun vastaa niin sanot vaan "höpöhöpö", eli et edes kykene ajattelemaan asioita miltään muulta kantilta. Etkö ymmärrä että tiede ja usko ovat tarkoituksella kaksi eri asiaa? Jos yrität sekoittaa veden ja öljyn niin eihän siitä mitään tule, pitää siis pitäytyä jommassa kummassa ymmärtääkseen sitä mistä on kyse.
Jos et sinä osaa sekoittaa vettä ja öljyä niin se on ihan sinun oma häpeäsi. Itse laitoin juuri Nivean tuubista vesi-öljy-emulsiota käsiin ja kasvoilleni suihkun jälkeen. Tunnetaan myös "kosteusvoiteena", olet ehkä kuullut sellaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti.
Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.
Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.
Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä".
Kaikkivoivalle jumalalle ei tuottaisi vaikeuksia olla vakuuttavasti läsnä joka päivä jos haluaisi pelastaa ihmiset epäuskolta ja luomaltaan helvetiltä.
Kun näin ei ilmiselvästi tapahdu, niin se on selvä osoitus siitä, että koko heppua ei ole olemassa.
Tai jos on olemassa, niin ei kyllä välitä ihmisistä hevonvittuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti.
Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.
Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.
Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä".
Kaikkivoivalle jumalalle ei tuottaisi vaikeuksia olla vakuuttavasti läsnä joka päivä jos haluaisi pelastaa ihmiset epäuskolta ja luomaltaan helvetiltä.
Kun näin ei ilmiselvästi tapahdu, niin se on selvä osoitus siitä, että koko heppua ei ole olemassa.
Hänhän on olemassa, koko ajan. Jos se ei herätä mitään sisällä niin se ei herätä, ei usko ole kiinni ainoastaan näyttävistä spektaakkeleista. Muistuksia tosin saamme vähän väliä kun meinaamme suistua tieltä ihmiskuntana. Sitäpaitsi helvetti/kadotus/tulimeri ja lopullinen kuolema syntyi sen takia, koska langenneet enkelit eivät halunneet noudattaa Jumalan tahtoa vaan kääntyä kapinaan ja pahuuteen. Että jos jotain niin syytä itse saatanaa tästä.
jdkfjfkd
Kukas sen saatanan enkeleineen taas loikaan? Did
Dkfkgllg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Minne se paha ja synti pitää viskata mielestäsi? Käyttää tiskikoneessa niin puhdas tulee?
Eiköhän kaikkivaltias ja kaikentietävä osaa siihenkin jonkin ratkaisun kehittää. Joka ei sisällä mukamas rakkaiden lapsiensa ikuista kiduttamista, siis.
Miksi keksiä ratkaisuja lisää, jos ensimmäinenkään ratkaisu ei syntistä paranna? Todella harva kulttuuri ja yhteisö enää on tietämätön Jeesuksesta. Heitä voi ajatella, mutta heitä ei anneta lähestyä tänä päivänä muista syistä.
No juuri siksi keksitään uusia ratkaisuja jos ensimmäinen ei toimi. Tyhmeliini.
Miksi? Jos osa ihmisistä ei syntejään sovita vaikka tulisi mitä? Jumala tietää. Ja jos haukkuu tyhmäksi ihmisiä niin se on 100% osoitus että itse on itse vajavainen, ja häviöllä.
Ei, vaan se on osoitus että olet tyhmä.
Mielestäni ap saa pitää järjettömän ajatuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet pelkäävät kuolemaa ja sen jälkeistä elämää koska on niin paljon pelottelua. Jumala halusi tuoda sanaa itsestään ihmisille myöskin siksi ettei kenenkään tarvitsisi pelätä turhaan, jotta jokainen tietäisi että Jumala ottaa luokseen jokaisen lapsensa kuoleman jälkeen.
Kaikkivoipa haluaa tuoda sanaa mutta ei itse siihen kykene vaikka on kaikkivoipa? Ei oikein pidä vettä tuo teidän tarina.
Et ole kuullut Jeesuksesta? Tutustu häneen niin tiedät kuinka Jumala tuli meidän luoksemme, ihmisenä ihmisten joukkoon.
En ole kuullut. Missä hän asuu että voin käydä jututtamassa kaveria? Vai onko whatsappia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä.
No vittuako sitten meni meidät ylipäätään luomaan? Jotta saisi alistaa, nöyryyttää ja kiduttaa meitä vai?
Sitä saa mitä tilaa.
Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Miten se luotu itseään tilaa luoduksi?
Lopeta sitten toi haukkuminen, todella rumaa. Miksi et osaa keskustella?
Lopetetaan haukkuminen heti kun sinä lopetat olemasta tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Suosittelen kuitenkin ylimielisyydessäsi antamaan arvostusta heille jotka sen ansaitsevat. Ihan vain vinkiksi ettei osuisi pilkkasi omaan nilkkaasi.
Ei tämä ole ylimielisyyttä.
On kuin sulla ja mulla olisi syöpä, mutta mä olen saanut syöpälääkkeen. Sä kieltäydyt sitä vastaanottamasta.
Sille ei vaan voi mitään, että säälittäähän se itsepäisyys vähäsen.
Et osaa käyttäytyä myöskään siksi että et halua, et ole hyvä ihminen, sen huomaa. Tee parannus äkkiä.
Ja sä saat opetella miettimään, kumpi on oikeaa ylimielisyyttä.
Jos et ota lääkärin tarjoamaa lääkekuuria sairauteen josta monet kehuu parantamistehoa, niin sekin on ylpeyttä.
Voi voi. Pieni, muurahaistakin pienempi ihminen yrittää pullistella yksin ja hokee olevansa viisaskin vielä.
Sitä parantamistehoa ei ole näytetty todeksi. Olet lumelääkkeen kauppias.
Eikä koko sairauttakaan ole ylipäätään olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti.
Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.
Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.
Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä".
Voisiko tulla sellaisena aikana jolla meillä olisi kohtalaisen hyvä mahdollisuus sekä varmentaa että näin todella tapahtui, että myös luotettavasti tallentaa tämä tieto tuleville sukupolville? Vähän turhan tarkoitushakuista ilmestyä kirjoitustaidottomille aasipaimenille aikana jolloin savitaulu oli kuuminta hottia.
Heh, niin ja silloin sä uskoisit vai? Älä nyt....
Niin. Luuletko että Jumala on kaikkivaltias, paitsi sen osalta että ei pysty vakuuttamaan juuri minua olemassaolostaan? Aika erikoinen ja spesifi "epä-kaikkivaltiuus" siinä tapauksessa.
Sivusta kommentoin. Ehkä Jumala tietää että sinun kohtalosi on mennä sinne kadotukseen, näkee ettet muutu miksikään vaikka trumpetit soivat. Ken tietää? Hänen tehtävä ei sitä paitsi ole vakuutella, sitä joko otetaan usko sydämeen lahjana joka annetaan, tai ei.
Vaan jos antaisi itsensä vakuuttavasti ilmi, niin saisi sielun pelastettua. Miksi ei tee kaikkivoipana niin? Ja muka haluaa kaikkien pelastuvan.
Miltä se sinun ajatuksissasi näyttäisi? Mitä se vaatisi?
Eiköhän kaikkivaltias ja kaikentietävä Jumala osaa sellaisen keinon keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei hullun kanssa kannata hulluudesta riidellä.
Todisteita vaativa hullu on vaativin hullu mitä olen koskaan millään palstalla tavannut. Olen kysynyt häneltä hengittääkö hän? Onko hän elossa? Sekään ei kelvannut. Ehkä hän on kuollut? Kone? Zombie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hullun kanssa kannata hulluudesta riidellä.
Todisteita vaativa hullu on vaativin hullu mitä olen koskaan millään palstalla tavannut. Olen kysynyt häneltä hengittääkö hän? Onko hän elossa? Sekään ei kelvannut. Ehkä hän on kuollut? Kone? Zombie?
Mitä jos vaan esittäisit ne todisteet? Ei ole sellainen tullut mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hullun kanssa kannata hulluudesta riidellä.
Todisteita vaativa hullu on vaativin hullu mitä olen koskaan millään palstalla tavannut. Olen kysynyt häneltä hengittääkö hän? Onko hän elossa? Sekään ei kelvannut. Ehkä hän on kuollut? Kone? Zombie?
Mitä jos vaan esittäisit ne todisteet? Ei ole sellainen tullut mieleen?
Yleistä uskovien argumenttia lainaten: todisteita on vaikka millä mitalla, mutta sinä et hyväksyä niitä.
Ja näitä todisteita, joita et hyväksy, ei esitetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan eräänkin tiedemiehen tulleen uskoon tutkittua ihmissilmän hyvin monimutkaista rakennetta. Ei evoluutio sellaisia osaa suunnitella, tai suunnitella ollenkaan. :)
Kaikessa luodussa toistuu tietty logiikka, tietynlaiset kuviot jne. Se vaatii älykkään suunnittelijan eli Jumalan. Aivan varmasti, vaikka kuka väittäisi mitä.
Perustelematon väite. Miten perustelet, että vaatisi älykkään suunnittelijan? Mutu ei riitä.
Pyhä geometria.
Juuri sanottiin että mutu ei riitä.
Sun mielestä on sattumavaraista matemaattinen täsmällisyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Minne se paha ja synti pitää viskata mielestäsi? Käyttää tiskikoneessa niin puhdas tulee?
Eiköhän kaikkivaltias ja kaikentietävä osaa siihenkin jonkin ratkaisun kehittää. Joka ei sisällä mukamas rakkaiden lapsiensa ikuista kiduttamista, siis.
Miksi keksiä ratkaisuja lisää, jos ensimmäinenkään ratkaisu ei syntistä paranna? Todella harva kulttuuri ja yhteisö enää on tietämätön Jeesuksesta. Heitä voi ajatella, mutta heitä ei anneta lähestyä tänä päivänä muista syistä.
No juuri siksi keksitään uusia ratkaisuja jos ensimmäinen ei toimi. Tyhmeliini.
Miksi? Jos osa ihmisistä ei syntejään sovita vaikka tulisi mitä? Jumala tietää. Ja jos haukkuu tyhmäksi ihmisiä niin se on 100% osoitus että itse on itse vajavainen, ja häviöllä.
Ei, vaan se on osoitus että olet tyhmä.
Miksi tykkäilet kommenteistasi muutaman kerran? Sä täällä vaan riehut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä.
Ylimielisyys on ihan teidän luulevaisten ominaisuus. Halveksitte johdonmukaisten kysymysten esittäjiä hurskaustuolissanne. No, ehkä se auttaa välttämään kiusallisen kysymyksen pohtimista.
Kysyt niin poikkinaisia kysymyksiä ensinnäkin ja pistät sanoja muiden suuhun. Sitten kun vastaa niin sanot vaan "höpöhöpö", eli et edes kykene ajattelemaan asioita miltään muulta kantilta. Etkö ymmärrä että tiede ja usko ovat tarkoituksella kaksi eri asiaa? Jos yrität sekoittaa veden ja öljyn niin eihän siitä mitään tule, pitää siis pitäytyä jommassa kummassa ymmärtääkseen sitä mistä on kyse.
Jos et sinä osaa sekoittaa vettä ja öljyä niin se on ihan sinun oma häpeäsi. Itse laitoin juuri Nivean tuubista vesi-öljy-emulsiota käsiin ja kasvoilleni suihkun jälkeen. Tunnetaan myös "kosteusvoiteena", olet ehkä kuullut sellaisesta?
Luuletko että se öljy ja vesi sekoittuu toisiinsa? Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä.
No vittuako sitten meni meidät ylipäätään luomaan? Jotta saisi alistaa, nöyryyttää ja kiduttaa meitä vai?
Sitä saa mitä tilaa.
Oletko tyhmä vai yksinkertainen? Miten se luotu itseään tilaa luoduksi?
Lopeta sitten toi haukkuminen, todella rumaa. Miksi et osaa keskustella?
Lopetetaan haukkuminen heti kun sinä lopetat olemasta tyhmä.
Toinen uskis vastaa sivusta...ei sun kanssa voi jutella. Haukut ja räksytät.
Et vaikuta ateismissasi kovin onnelliselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.
Ei hullun kanssa kannata hulluudesta riidellä.