Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.
Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä. Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä?
Kommentit (1968)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
En tiedä miksi viestini poistui, mutta: se olisi mun mokani, jos en osais lukea Raamatusta Jeesuksen kieltoa käyttää väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.
Juu, mutta kyllä kristitytkin tuon vainoamisen ja murhaamisen osaavat ja tässä kuvitellussa tilanteessa sinä (tai joku muu) olet kääntynyt hindusta kristityksi ja liittynyt tähän kristilliseenterrorismi ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.
Juu, mutta kyllä kristitytkin tuon vainoamisen ja murhaamisen osaavat ja tässä kuvitellussa tilanteessa sinä (tai joku muu) olet kääntynyt hindusta kristityksi ja liittynyt tähän kristilliseenterrorismi ryhmään.
Niinkuin sanottu, ihmiset sotivat, vainoavat ja tappavat. Riippumatta keitä ovat. Mutta sulla selvästi on nyt jotain vinossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Et taida ymmärtää, että tuo kuulostaa aivan hullulta. Miksei jumala vain ilmestynyt niille matkustajille siten, että olisivat vakuuttuneet olemassaolostaan? Miksi piti aiheuttaa kauhua ja kärsimystä?
Veikkaan että aika moni sillä paatilla rukoili hädän hetkellä.
Veikkaan että vielä useampi olisi rukoillut ja myös jatkanut rukoilua loppuelämänsä jos Jumala olisi vain ilmestynyt kiistattomasti heille.
Itse asiassa ei välttämättä. Tunnen erän n.75-vuotiaan miehen, jolle Jeesus ilmestyi sängynpäätyyn ja puhuikin hänelle. Oli joitakin vuosia sen jälkeen uskossa, mutta nykyisin on luopiona.
Ja miksi? Jeesus-tie on se kuuluisa valinta joka päivä, uskovallekin.
Joka päivä voi uskova valita Jeesuksen ja maailman, ja se mies valitsi jälkimmäisen. Silloin kokemukset ja ns.ensirakkaus haalenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
En tiedä miksi viestini poistui, mutta: se olisi mun mokani, jos en osais lukea Raamatusta Jeesuksen kieltoa käyttää väkivaltaa.
Miksei Jeesus itse ilmesty sinulle, lukutaidottomalle ex-hindulle ja kerro, että hän kieltää väkivallan käytön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
En tiedä miksi viestini poistui, mutta: se olisi mun mokani, jos en osais lukea Raamatusta Jeesuksen kieltoa käyttää väkivaltaa.
Miksei Jeesus itse ilmesty sinulle, lukutaidottomalle ex-hindulle ja kerro, että hän kieltää väkivallan käytön?
Miksi et kirjoita kirjaa kun olet niin hyvä keksimään kaikenlaista ihmellisyyttä? Käyttäisit kirjoittamisen mieluummin siihen kuin täällä palstalla tuhlaat elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
En tiedä miksi viestini poistui, mutta: se olisi mun mokani, jos en osais lukea Raamatusta Jeesuksen kieltoa käyttää väkivaltaa.
Miksei Jeesus itse ilmesty sinulle, lukutaidottomalle ex-hindulle ja kerro, että hän kieltää väkivallan käytön?
No miks pitäs koko ajan ilmestyä, kun se lukee Raamatussa? Totteletko sä Suomen lakia tai lue Minilexiä jos et näe lainsäätäjää joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.
Juu, mutta kyllä kristitytkin tuon vainoamisen ja murhaamisen osaavat ja tässä kuvitellussa tilanteessa sinä (tai joku muu) olet kääntynyt hindusta kristityksi ja liittynyt tähän kristilliseenterrorismi ryhmään.
Kristityille ei ole olennaista tuo väkivalta. Kuuman perunan, eli muslimien uskonnon suositellun väkivallan käyttö on se, josta pitää olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
En tiedä miksi viestini poistui, mutta: se olisi mun mokani, jos en osais lukea Raamatusta Jeesuksen kieltoa käyttää väkivaltaa.
Miksei Jeesus itse ilmesty sinulle, lukutaidottomalle ex-hindulle ja kerro, että hän kieltää väkivallan käytön?
No miks pitäs koko ajan ilmestyä, kun se lukee Raamatussa? Totteletko sä Suomen lakia tai lue Minilexiä jos et näe lainsäätäjää joka päivä?
No kun hän ei osaa lukea ja sen takia on nyt ajautumassa pahoille teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.
Juu, mutta kyllä kristitytkin tuon vainoamisen ja murhaamisen osaavat ja tässä kuvitellussa tilanteessa sinä (tai joku muu) olet kääntynyt hindusta kristityksi ja liittynyt tähän kristilliseenterrorismi ryhmään.
Kristityille ei ole olennaista tuo väkivalta. Kuuman perunan, eli muslimien uskonnon suositellun väkivallan käyttö on se, josta pitää olla huolissaan.
Väitätkö siis, ettei mm. Tripuran vapautusrintamaa ja Herran vastarinta-armeijaa ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Voi hyvä luoja mitä ylimielisyyttä. Juu ei, hän ei palvele meitä.
Ylimielisyys on ihan teidän luulevaisten ominaisuus. Halveksitte johdonmukaisten kysymysten esittäjiä hurskaustuolissanne. No, ehkä se auttaa välttämään kiusallisen kysymyksen pohtimista.
Kysyt niin poikkinaisia kysymyksiä ensinnäkin ja pistät sanoja muiden suuhun. Sitten kun vastaa niin sanot vaan "höpöhöpö", eli et edes kykene ajattelemaan asioita miltään muulta kantilta. Etkö ymmärrä että tiede ja usko ovat tarkoituksella kaksi eri asiaa? Jos yrität sekoittaa veden ja öljyn niin eihän siitä mitään tule, pitää siis pitäytyä jommassa kummassa ymmärtääkseen sitä mistä on kyse.
Jos et sinä osaa sekoittaa vettä ja öljyä niin se on ihan sinun oma häpeäsi. Itse laitoin juuri Nivean tuubista vesi-öljy-emulsiota käsiin ja kasvoilleni suihkun jälkeen. Tunnetaan myös "kosteusvoiteena", olet ehkä kuullut sellaisesta?
Tieteen ja uskon sekoituksesta ei tule nivea-voidetta. Ateistin nokkeluudet on on ihan omanlaisiaan, mitähän ikäluokkaa ne vastaisi, 10-13vee?
Jeesus tuli maan päälle ihmiseksi ja eli reilut 33 vuotta.
Tulos: porukka ensin uskoi, mutta kääntyi vastaan ja ristiinnaulitsemisen aikaan vain kourallinen seuraajia oli ristin juurella.
Eli ihminen on taipuvainen unohtamaan vaikka mitkä ihmeet.
Mutta Jeesuksen palattua Taivaaseen sanoi että tästä lähin homma toimii uskomisella. Eli Joh.3:16 "....jottei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi."
Jumala synnyttää uskoa tänäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.
Juu, mutta kyllä kristitytkin tuon vainoamisen ja murhaamisen osaavat ja tässä kuvitellussa tilanteessa sinä (tai joku muu) olet kääntynyt hindusta kristityksi ja liittynyt tähän kristilliseenterrorismi ryhmään.
Kristityille ei ole olennaista tuo väkivalta. Kuuman perunan, eli muslimien uskonnon suositellun väkivallan käyttö on se, josta pitää olla huolissaan.
Väitätkö siis, ettei mm. Tripuran vapautusrintamaa ja Herran vastarinta-armeijaa ole olemassa?
On kai, ollut joku pieni uutinen. Montako kuollutta? Islamin uhreja on tuhansia ja musl mit on niistä ylpeitä. . Sudan, Nigeria ym. Olikos nuo tripuratkin islamia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.
Juu, mutta kyllä kristitytkin tuon vainoamisen ja murhaamisen osaavat ja tässä kuvitellussa tilanteessa sinä (tai joku muu) olet kääntynyt hindusta kristityksi ja liittynyt tähän kristilliseenterrorismi ryhmään.
Kristityille ei ole olennaista tuo väkivalta. Kuuman perunan, eli muslimien uskonnon suositellun väkivallan käyttö on se, josta pitää olla huolissaan.
Väitätkö siis, ettei mm. Tripuran vapautusrintamaa ja Herran vastarinta-armeijaa ole olemassa?
On kai, ollut joku pieni uutinen. Montako kuollutta? Islamin uhreja on tuhansia ja musl mit on niistä ylpeitä. . Sudan, Nigeria ym. Olikos nuo tripuratkin islamia vastaan?
Montako saa murhata Jeesuksen nimessä, ennen kuin sinusta asiasta pitää huolestua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”-jokainen onnettomuus edesauttaa seuraavien ehkäisemistä ja turvallisuuden kehittelyä.”
Ensikuulemalta hyvä pointti mutta siinäkin on ongelmansa. Moraalisesti ajatellen ei ole moraalista aiheuttaa yhtään enempää kärsimystä kuin on aivan pakko. Ja voidaan sanoa että olisi edistänyt turvallisuutta täysin yhtä paljon jos Titanicilla olisi hukkunut 1516 ihmistä eikä 1517. Jumala siis aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä.Lisäksi jos jumala on kaikkivaltias, hänellä on käytännössä rajaton määrä keinoja käytettävissään. Eikö siis todellakaan ole yhtään muuta keinoa parantaa turvallisuutta kuin hukuttaa nimenomaan 1517 ihmistä kylmään mereen?
Älä unohda heitä jotka pelastuivat.
Niin ja Titanicilla orkesteri soitti virttä kun se upposi. Ehkä se viritti hukkuvat rukoilemaan.
Eli jos Jumala halusi pelastaa kerralla paljon porukkaa Taivaaseen, niin laittoi shokkiefektin ja sellaisen kuolemanpelon että ne ihmiset otti Jeesuksen vastaan, jotka muutoin ois jatkanu synnissä elämistä ja kuolleet synnissä.
Tiedän monia jotka on sodassa rukoilleet.
Mukava elämä on loppujen lopuksi aika vaarallista, vaikka kukaan ei kriiseistä tykkää, ei edes Jumala.
Ei sitten ole Jumalalla sellainen käynyt mielessä että jos hän haluaisi pelastaa mahdollisimman paljon porukkaa niin tulisi ihan henkilökohtaisesti näytille? Tai ihan vaan lopettaisi ihmisten heittämisen helvettiin.
Jeesus tuli näytille ja teki ihmeitä. Lopputulema oli, että juutalaiset kääntyi Häntä vastaan ja valtiovalta teloitti.
Juutalaiset käveli meren poikki kuivin jaloin jaa joka päivä 40 vuoden ajan niille satoi mannaa taivaasta. Tulenliekki oli yöllä heidän kulkueensa edessä, pilvipatsas kulki päivällä.
Silti väsäsivät kultaisen vasikan kun Mooseksen silmä vältti.
Nää hommat on nimenomaan uskon asioita. Vaikka Taivas aukeis tuossa huomenna, niin vuoden päästä epäiltäisiin "ne oli CIA ja illuminati jotka testaili tekoälyä".
Kaikkivoivalle jumalalle ei tuottaisi vaikeuksia olla vakuuttavasti läsnä joka päivä jos haluaisi pelastaa ihmiset epäuskolta ja luomaltaan helvetiltä.
Kun näin ei ilmiselvästi tapahdu, niin se on selvä osoitus siitä, että koko heppua ei ole olemassa.
Hänhän on olemassa, koko ajan. Jos se ei herätä mitään sisällä niin se ei herätä, ei usko ole kiinni ainoastaan näyttävistä spektaakkeleista. Muistuksia tosin saamme vähän väliä kun meinaamme suistua tieltä ihmiskuntana. Sitäpaitsi helvetti/kadotus/tulimeri ja lopullinen kuolema syntyi sen takia, koska langenneet enkelit eivät halunneet noudattaa Jumalan tahtoa vaan kääntyä kapinaan ja pahuuteen. Että jos jotain niin syytä itse saatanaa tästä.
jdkfjfkd
Kukas sen saatanan enkeleineen taas loikaan? Did
Dkfkgllg
Kukas se vapaan tahdon määräsikään. Nyt sitten ollaan uli uli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Indoktrinaatio elää vahvana sinussa. Tiedätkös, jos olisit syntynyt hinduperheeseen, niin saarnaisit nyt ihan muusta jumalasta. Kintaalla viittaisit jeesukselle.
Jos kristittyjen jumala olisi todellinen, niin kaikki olisivat kristittyjä.
....sitten tulisi kristityt lähetystyöntekijät mun luo ja ne monet hindujumalat lentäis olemattomiin kun rukoilis Jeesusta. :)
Ja sitten liittyisit Tripuran kristilliseen vastarintaliikkeeseen ja murhaisit ja pahempaakin alueella asuvia vääräuskoisia Jeesuksen nimessä.
Myös kristittyjä on vainottu ja vainotaan edelleen, myös tapettu muiden uskontojen nimissä jne. Ihmiset sotivat, riippumatta siitä mitä edustavat.
Juu, mutta kyllä kristitytkin tuon vainoamisen ja murhaamisen osaavat ja tässä kuvitellussa tilanteessa sinä (tai joku muu) olet kääntynyt hindusta kristityksi ja liittynyt tähän kristilliseenterrorismi ryhmään.
Kristityille ei ole olennaista tuo väkivalta. Kuuman perunan, eli muslimien uskonnon suositellun väkivallan käyttö on se, josta pitää olla huolissaan.
Väitätkö siis, ettei mm. Tripuran vapautusrintamaa ja Herran vastarinta-armeijaa ole olemassa?
On kai, ollut joku pieni uutinen. Montako kuollutta? Islamin uhreja on tuhansia ja musl mit on niistä ylpeitä. . Sudan, Nigeria ym. Olikos nuo tripuratkin islamia vastaan?
Montako saa murhata Jeesuksen nimessä, ennen kuin sinusta asiasta pitää huolestua?
Montako saa murhata allahin nimessä ennen kuin huolestut? 🤣 Se on sentään kirjattu oppiin, toisin kuin kristityillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että ihan alkaa säälittää tässä ketjussa jankuttava ateistin reppana :D
Luulee meitä uskovia hulluiksi, kun todellisuudessa meillä on jotain suurempaa, mitä ollaan löydetty. Ja Jumala on vahvasti elämässämme, ei tämä ole uskottelua tai suggestiota. Ei sellainen pitkälle kestäisi elämän myrskyissä.
Mä itse olen erityisen tarkka siitä, mihin tässä elämässä satsaan ja laitan aikaani, mielenkiintoani ja paukkujani. Valhetta en katsele sekuntiakaan. Jos Jeesus ei olisi osoittautunut todeksi, en kauaa jaksaisi kristinuskon parissa pyöriä. En valheelle rakentaisi elämääni.
Mutta rukoillaan tän ketjun ateisti(e)n puolesta, siunataan heitä. <3
Suosittelen kuitenkin ylimielisyydessäsi antamaan arvostusta heille jotka sen ansaitsevat. Ihan vain vinkiksi ettei osuisi pilkkasi omaan nilkkaasi.
Ei tämä ole ylimielisyyttä.
On kuin sulla ja mulla olisi syöpä, mutta mä olen saanut syöpälääkkeen. Sä kieltäydyt sitä vastaanottamasta.
Sille ei vaan voi mitään, että säälittäähän se itsepäisyys vähäsen.
Et osaa käyttäytyä myöskään siksi että et halua, et ole hyvä ihminen, sen huomaa. Tee parannus äkkiä.
Keksitty syöpä johon kauppaat keksittyä lääkettä.
Koeta löytää itsellesi hyödyllisempi harrastus kuin uskisten pilkka. Luin koko pitkän ketjun, eikä tee mitään vaikutusta tyhjä jauhaminen eikä negaväitteet. Huvittaa paitsi jos olisin se hyvä ihminen niin vähän säälittäisi.
Mitä uskovat olette mieltä siitä, että jos pyytää merkkiä niin heti vastaukseksi saa kolme "koputusta"? Onko hyvä vai huono asia? Oletteko kokeneet vastaavia juttuja?
On eri asia keskustella ja väitelläkin rakentavasti, kuin vimmatusti yrittää voittaa väittely ja yrittää peitota vastapuoli vaikka millä hinnalla. Jälkimmäinen on sellaista nokittelurallia että oksat pois.
En tiedä montako uskovaa meitä tässä ketjussa on, mutta sorry vaan, ei-uskovat: meillä on Totuus. Ateismin yli, muiden uskontojen yli. <3
Mulla menee silmät sikkuraan kun yritän katsoa eikkareiden viestejä ties miten monetta iltaa peräkkäin.
Ei tämän tarvitse olla nokittelua, ihmisiä me kaikki ollaan. Uskovillakaan ei kaikkeen ole vastauksia mitkä on selkeästi Jumalan tontille kuuluvaa (esim.mitä Jumala duunasi ennen luomista, miks ei ole vielä poistanu pahaa jne.) mutta sekään ei ole olennaisin.
Jeesus asuu minussa mun vajavaisuuksista huolimatta ja se ja läsnäolonsa vakuuttaa joka hetki mua. Olen kotona kun olen Hänen luonaan. Ihan kuin joku rauhaisa hahmo hymyilisi ja vakuuttaisi mulle "Tämä on se Tie." Se riittää mulle.
Ei ole todisteita sinulle, jäät ilman uskoa vaikka kuinka haluaisit uskoa. Et muuten täällä kuluttais aikaa.