Mielestäni maailma ilman Jumalaa on järjetön ajatus.
Että kaikki olisi vain kaaottista sattumaa, eikä millään lopulta olisi mitään väliä. Vaikka eläisit vain itsellesi ja siinä sivussa vahingoittaisit muita, olisiko silläkään sitten mitään väliä?
Kommentit (1245)
MIten te ette osaa ollenkaan ajatella syvemmin metaforien kautta mitä ne Raamatun tekstit voisivat tarkoittaa, vaan tappelette niistä sellaisinaan :D Jos minä olisin kaikkivaltias tai edes ihan normaali ihminen, kuka ei haluaisi väärien ihmisten tajuavan omaa jumalvoimaansa, minä kirjoittaisin tekstin steganografia muodossa, eli kerroksittain, tavallaan piilottemalla viestejä viestin sisään. Tekisin sen takia noin, että se kuka tajuaisi sen viestin, kasvaisi tavallaan itse siihen salaisuuteen mukaan. Olisi siis ANSAINNUT paikkansa oikean tiedon maailmassa. Miksi joku antaisi ilmaiseksi toiselle kaiken tiedon, minkä se tarvitsee muuttamaan koko elämänsä? varsinkin, kun sitä tietoa piilotellassa voi hyvin myös käyttää hyväkseen sellaista ihmistä, kuka ei sitä tietoa tunne. Te olette hulluja jos te uskotte kirjaimellisesti kaikkeen, mitä teidän naaman eteenne työnnetään. :D
Vierailija kirjoitti:
Onpas Saatana taas kiireinen yrittäessään estää ihmisten pääsyn Jumalan luo. Hävinnyt jo, no sympathy for the devil.
Kumpaakaan ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi minulle yliluonnollisen kääntymyksen noin 5 vuotta sitten, oltuaani skeptikko yli 30 vuotta. Rukoilin vahingossa tietääkseni totuuden, ja Jumala antoi minulle erehtymättömän vastauksen. Olin toimistossani myöhään eräänä iltana tutkien kristinuskon historiallisuutta. Olin opiskellut filosofiaa ja historiaa vuosia, ja pääsin lopulta pisteeseen, jossa pyysin sydämeni pohjasta tietää totuuden. Pitkä tarina, mutta minulla oli noin 5 minuuttia, jolloin tuntui kuin maailma olisi kadonnut ja olisin uppoutunut Hänen rakkauteensa. Hän antoi minulle tiedon siitä, miten Hän näki elämäni. Hän jakoi näkemyksensä maailmasta ja siitä, miten Hän on jokaisen kanssa jokaisena hetkenä. Hän kärsii jokaisesta synnistä kuin tikarista Hänen sydämeensä.
Olin skeptikko suurimman osan elämästäni, joten kesti monta vuotta käsitellä kaikkia epäilyjäni. Nyt taaksepäin katsoessani näen, että Jumala innoitti minua löytämään vastauksia. Kun Jeesus sanoi: "Etsikää, niin löydätte", se oli lupaus, ei vain ennustus. Jos etsit totuutta hyveessä, Hän inspiroi sitä, mitä luet ja teet. Vietin vuosia tutkien kosmologiaa, biologiaa, filosofiaa, tietoisuutta jne. Lopulta kaikki loksahti kohdalleen. Sinun täytyy kuitenkin haluta välttää syntiä (pahetta). Synti sumentaa mielen ja erottaa meidät Jumalasta.
Koska olen käynyt läpi kaikki järkiperäiset argumentit vuosien varrella, voin auttaa sinua, jos sinulla on kompastuskivi. Voit vapaasti lähettää minulle viestin.
Jumala on hyvin samanlainen kuin maailman kaunein kumppani, jolla on ihastus sinuun. Jos teet pahoja asioita, se välttelee Häntä. Jos teet hyviä asioita, Hän vetää sinua puoleensa. Totuus on parempi kuin voit kuvitella. Ikuinen elämä täyttymyksessä ja ilossa.
Rukoilin juuri nyt puolestasi ja toivotan sinulle kaikkea hyvää matkallasi. BTW, Jumalan tunteminen ei tee elämästä yhtään helpompaa. Itse asiassa elämä voi olla paljon vaikeampaa, mutta Hänen puolestaan kärsimisessä on suurta merkitystä, ja se voidaan tehdä iloiten. Jeesus sanoi ottamaan ristisi ja seuraamaan Häntä.
Ikävää, että sait aivoinfarktin. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Muistan eräänkin tiedemiehen tulleen uskoon tutkittua ihmissilmän hyvin monimutkaista rakennetta. Ei evoluutio sellaisia osaa suunnitella, tai suunnitella ollenkaan. :)
Miljoonassa vuodessa tapahtuu ihmeitä.
Ja kun niitä miljoonia on useita tuhansia niin tapahtuu tuhansia ihmeitä.
Vierailija kirjoitti:
" Synnytyskivut ovat synnin palkka".
Tiedättekö, että ihmiskunnan historiassa synnytyskipuja on lievitetty vain silmänräpäyksen ajan. Ja syy siihen, ettei tuhansiin vuosiin edes yritetty, on ollut usein tuo Raamatun kohta.
Tuleeko joku vielä sanomaan, että Raamatussa ei ole naisvihaa?
Syntiinlankeemus toi kaiken kivun ja kärsimyksen maailmaan. IäJa rankkuuden "otsasi hiessä pitää sinun leipäsi...jne. ja kivulla on synnytettävä. Ja kuoltavakin on. Että ihan molemmille sukupuolille seuraamuksia.
Vierailija kirjoitti:
MIten te ette osaa ollenkaan ajatella syvemmin metaforien kautta mitä ne Raamatun tekstit voisivat tarkoittaa, vaan tappelette niistä sellaisinaan :D Jos minä olisin kaikkivaltias tai edes ihan normaali ihminen, kuka ei haluaisi väärien ihmisten tajuavan omaa jumalvoimaansa, minä kirjoittaisin tekstin steganografia muodossa, eli kerroksittain, tavallaan piilottemalla viestejä viestin sisään. Tekisin sen takia noin, että se kuka tajuaisi sen viestin, kasvaisi tavallaan itse siihen salaisuuteen mukaan. Olisi siis ANSAINNUT paikkansa oikean tiedon maailmassa. Miksi joku antaisi ilmaiseksi toiselle kaiken tiedon, minkä se tarvitsee muuttamaan koko elämänsä? varsinkin, kun sitä tietoa piilotellassa voi hyvin myös käyttää hyväkseen sellaista ihmistä, kuka ei sitä tietoa tunne. Te olette hulluja jos te uskotte kirjaimellisesti kaikkeen, mitä teidän naaman eteenne työnnetään. :D
Sama kuin joskus aikoinaan orjia ei opetettu ollenkaan lukemaan, eikä kirjoittamaan, eikä edes ymmärtämään omaa ihmisyyttään, muuten ei olisi ollut orjia.
”Ette te edes halua tehdä Jumalan tahdon mukaan, koska jos haluaisitte, niin lopettaisitte Jumalan syyllistämiset ja alkaisitte rukoilla Häntä elämäänne”
Et sinäkään rukoile jumalia joihin et usko. Miksi kuvittelet että joku muu tekisi niin?
Usko ei ole valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä tästä ketjusta voisi ateistien puheista päätellä:
-alkuräjähdysmötikkä ilmestyi from nowhere
-se päätti yhtäkkiä lakata olemasta mötikkä ja vaan yks päivä räjähti ja levis
-kauhee rojukasa läks liikkeelle, millään ei suuntaa, vetovoimat kyllä veti molekyylejä kiinni toisiinsa planeetoiksi
-sit osa kivenmurikoista asettui kaasupallon ympärille niin tarkalle etäisyydelle ja semmonen kaaauheen kätevä ilmakehä +22 astetta tuli, että alkoi puskat kukoistaa
-maailman flegmaattisin ja välinpitämättömin evoluutio muka aloitti hurjan suunnitelmallisen kehittymisen marssijärjestyksessä, vaikka aine ei järjestäydy vaan leviää, ja vaikka aine vaan rappeutuu vuosien aikana
-sit tarvittiin sattuman sattuman sattumia vaikka 100 kpl tunnissa jotta ykskään alkuliemen osa kohtas toisensa.
-ainut että se evoluutio unohti että jos halutaan esim.kasvisolu aikaiseksi niin ensin pitää olla soluseinät ja muutkin "rakennustelineet" JO valmiina, nooo pikkuvikoja
-suvuttomasti leviävät alkoi suvulliseksi ja jotenki oudosti ne suvulliset vastinparit kehittyi samaan aikaan JOKA lajissa niinkuin tanssi (ja hullu uskoo)
-alkuihmisen luurangot mahtuisi yhteen hauta-arkkuun ja osa niistäkin on todettu esim.sian poskihampaaksi
-tuloksena sillä maailman flegmaattisimmalla evoluutiolla: ihminen joka iloitsee, suree, vihaa, rakastaa, hoivaa, LUO, suunnittelee tulevaisuuteen.....ja kaipaa Jumalan yhteyteen. Hyvin moni jopa kertoo kokeneensa Luojan koskettaneen voimakkaasti.
Ihan kuin me ihmiset oltaisiin evoluution joku virhe, mutaatio. Evoluutiota v-tuttaa "ei tää näin iloiseksi ja tarkoitukselliseksi pitänyt mennä!"
Evoluutiota ei "vituta" mikään, koska se on PROSESSI.
Vituttaako "auringon-nousua"? Tai "aineenvaihduntaa"? Tai "kiven-tippumista?" Ei, koska ne ovat prosesseja, eivät tietoisia entiteettejä.
Muutoinkin tuossa viestissä oli niin paljon virheitä, yleistyksiä ja ennen kaikkea aivan omituista prosessien, universumin ja koko olevaisuuden inhimillistämistä.
Ihan kuin sinun olisi vaikea hyväksyä, että et tarvitse inhimillistää todellisuutta ympärilläsi tai etsiä mitään tarkoituksia. Asiat katsos voivat VAIN OLLA ja muodostuneet SYY-SEURAUSSUHTEISTA ilman sen suurempia merkityksiä.
Aika huumoriton olet. :)
Mutta siis jos sun sisälukutaito on yhtään tänä iltana käytössä, niin et näe siinä mitään outoa. että harvinaisen sekava ja tarkoitukseton prosessi aikaansai harvinaisen järjestäytynyttä ja tarkoituksellista toimintaa, jonka luomus vielä kaipailee persoonallista Luojaa.
Voit tehdä laboratorion jossa annat steriilille, bakteerittomalle hivenaine-vesilätäkölle sähköiskuja ja lotraat vähän virtausta siihen, toistat sitä toivorikkaana koko elämäsi.
Mä taidan voittaa Eurojackpotissa ennemmin joka viikkoa 1000 viikkona peräkkäin, ennen kuin sun lapsenlapsetkaan saa liemestä mitään aikaiseksi.
Ja jännästi sinäkään et kaipaisi luojaa jos et olisi lapsena kasvanut uskovaisessa perheessä.
Kyllä Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä taustasta riippumatta. Löydät kyllä netistä todistusvideoita, joissa ihmiset kertovat oman polkunsa Jeesuksen luo. Kaikissa ikävaiheissa on tultu uskoon. Joku pitemmän prosessin tuloksena, joku kertalaakista. Kirjoja löytyy myös. Viimeksi luin jonkun ruotsalaisen nuoren naisen kirjan. Oli tullut uskoon narkomaani/mielenterveystaustalta ja elää nyt perhearkea ja toimii seurakunnassa ja käy puhumassa ihmisille hyvää uutista siitä, mikä voi nostaa ihmisen ylös suosta kun kaikki tahot nostavat kädet pystyyn. Jumalalle ei ole toivottomia tapauksia!
Vierailija kirjoitti:
”Ette te edes halua tehdä Jumalan tahdon mukaan, koska jos haluaisitte, niin lopettaisitte Jumalan syyllistämiset ja alkaisitte rukoilla Häntä elämäänne”
Et sinäkään rukoile jumalia joihin et usko. Miksi kuvittelet että joku muu tekisi niin?Usko ei ole valinta.
Jos elää ilman mitään (muuta kuin ajatus itsestä elämän keskuksena) niin voi rukoilla: jos olet olemassa, niin näytä se minulle, kerro minulle kuka olet.
Tämä on "etsikää" ja myös "lähestykää Jumalaa, niin Hän lähestyy teitä"
”Tämä on "etsikää" ja myös "lähestykää Jumalaa, niin Hän lähestyy teitä"”
Edelleen, sinäkään et etsi jumalia joihin et usko. Miksi muut etsisivät?
Usko ei ole valinta. Usko jo.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikkivaltiaalla jumalalla voi olla vihollisia? Looginen mahdottomuus minusta.
Ei ole vihollisia muualla kuin maan päällä.
Et ottanut loogisuuteen mitään kantaa. Kenties olet hylännyt sen.
Vierailija kirjoitti:
”Juuri tuossa aíemmin joku piti saatanaa jumalan vihollisena, mikä on loogista sinänsä, koska tappelevat samoista sieluista.”
Tuo on tyypillinen mustavalkoinen maailmankuva jossa jos et ole puolellani niin olet viholliseni puolella. Miksi ihmisen sielu olisi sen kummemmin Jumalan kuin saatanankaan puolella?
Mut Jeesus on sanonut: " Joka ei ole minun kanssani, on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa" (Luukkaan evankeliumi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mitä ja missä vaiheessa on mennyt totaalisen pieleen, jos aidosti uskoo johonkin lähi-itäläiseen satukirjaan Jumalasta puhumattakaan.
Kalevala, joka yhtälailla on ihan samanlainen satukirja ja kansantarujen kokoelma, esittää ihan yhtä uskottavan vaihtoehtoisen teorian. Maailma syntyi Sotkan munasta.
Kiinnostaisi tietää, oletko ihan oikeasti ottanut näitä kirjoja käsiisi ja lukenut. Vaikkapa vertaillen.
Tottakai ja Kalevala on kyllä valtavan paljon paremmin koottu teos. Tottakai, koska se on tehty meidän kulttuurin kansantarujen pohjalta, ei toisella puolella maailmaa olevien täysin erilaisten kulttuurien kansantarujen pohjalta.
Jaa että sun mielestäkö maailmassa on ne kaikki väitetyt 10 miljoonaa jumaluutta?
Osa toisensa poissulkevia?
Miten sellainen riitainen porukka voisi luoda universumin ja riidattomasti hoitaa aitä yhdessä?
Ei, vaan on vain 1 ainoa Jumala ja Hänellä vihollinen, eli vimmattu kopiokone nimeltään saatana, joka pullauttaa varmaan joka päivä uuden uskonnon jossain päin maailmaa.
Miten kaikkivaltiaalla jumalalla voi olla vihollisia? Looginen mahdottomuus minusta.
Kuinka narsisti sosiopaatti pitää olla, että luo itse itselleen vihollisen, vaikka on kaikkivoipa ja voisi tämän vihollisen hävittää sormia napsauttamalla?
Aika typerää kommentointia.
Miten tulit tuohon johtopäätökseen? Oletko hylännyt johdonmukaisen ajattelun tyystin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vihollisia muualla kuin maan päällä.
Juuri tuossa aíemmin joku piti saatanaa jumalan vihollisena, mikä on loogista sinänsä, koska tappelevat samoista sieluista.
Jumalan ei tarvitse tapella kenenkään kanssa. Hän voi kuitenkin kertoa meille asian niinkin.
No miksi jumala sitten antaa saatanan mellastaa? Onko kyse siitä, että "pannuhuoneessa" pitää olla hiilen lapioijia?
Aika vaikea uskoa armolliseen jumalaan, jos tällainen vastakkainasettelu on tarkoituksellinen.
Kerro minulle mitä tarkoitat saatanalla niin minun on helpompi vastata sinulle.
Taas tyypillinen luulevaisen sivupoluille ohjaava vastaus.
Ap taitaa olla pihalla kaikesta.
Mutta mitä jumalaa? Maailmassa on 1000 eri uskontoa ja jumalia vähintään samanverran. Kaikki ovat sitä mieltä, että oman uskon jumala on se oikea.
Eli missä tahansa uskossa oletkaan, todennäköisyys sille että juuri sinun jumalasi olisi se ainoa oikea Jumala, on todella pieni.
Vierailija kirjoitti:
”Tämä on "etsikää" ja myös "lähestykää Jumalaa, niin Hän lähestyy teitä"”
Edelleen, sinäkään et etsi jumalia joihin et usko. Miksi muut etsisivät?Usko ei ole valinta. Usko jo.
Tulin vasta tähän keskusteluun, mutta uskis oon.Kommentoin vain yhtä viestiä, en tiedä historiaa keskustelulle. Tuli vain mieleen ne monet, joiden olen kuullut rukoilevan vaikka eivät ole vielä tienneet, mikä on totuus. Ovat siis olleet avoimella mielellä ja kysyneet: jos jossakin on totuus jonka minä voin löytää ja jos se on sellainen joka voi vastata (tähän tietty jo liittyy ajatus persoonallisesta jumaluudesta) niin auta ja näytä minulle itsesi.
”Mut Jeesus on sanonut: " Joka ei ole minun kanssani, on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa”
Jeesus ja Jumala sanovat Raamatussa paljon järjettömiä ja epäloogisia asioita. Juuri se on monilla syy miksi he eivät usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Synnytyskivut ovat synnin palkka".
Tiedättekö, että ihmiskunnan historiassa synnytyskipuja on lievitetty vain silmänräpäyksen ajan. Ja syy siihen, ettei tuhansiin vuosiin edes yritetty, on ollut usein tuo Raamatun kohta.
Tuleeko joku vielä sanomaan, että Raamatussa ei ole naisvihaa?
Syntiinlankeemus toi kaiken kivun ja kärsimyksen maailmaan. IäJa rankkuuden "otsasi hiessä pitää sinun leipäsi...jne. ja kivulla on synnytettävä. Ja kuoltavakin on. Että ihan molemmille sukupuolille seuraamuksia.
Haluaisitko todella elää ikuisesti?
Tuo kertoo oman järkesi määrästä. Melko vähäinen on se.