Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1107)

Vierailija
221/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin maksaa naiselle Ikeassa tai Biltemassa 1€ kahvi + kanelipullan + 0.8€ mansikkapehmiksen, mutta tavallisen kahvilan hintataso ylittää kipurajan.

Vierailija
222/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu maksaa ensitreffeillä. Jatkossa sitten vaikka vuoronperään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatetaan perinteitä sitten kunnolla. Mies tarjoaa treffeillä ruoat ja juomat. Sen jälkeen nainen tarjoaa miehelle sulojaan palkkioksi. Tottakai riippumatta siitä pitääkö miehestä. Koska ruoka kelpasi niin täytyyhän tämä velka maksaa.

Niin perinteisesti avioliitossa vaimolla ei ole omaa rahaa tai edes pankkitiliä. Mies on perheen pää ja päättää raha-asioista. Vaimo saa viikkorahaa ruokaostoksia varten mieheltään.

Ai, eikö perinteet kelpaakaan?

Minkä perinteen mukaan mies saa persettä ennen avioliittoa?

Luuletko, että esiaviollinen seksi keksittiin vuonna 2013?

Vierailija
224/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tottunut siihen, että miehet maksaa. Jotenkin siitä on tätä kautta tullut jo oletusarvo. Voisin kyllä ihan hyvin jossain tapauksessa itsekin maksaa ne treffit. 

Vierailija
225/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa olla treffeillä kanssani, niin hän saa ne treffit myös maksaa. En ikinä suostuisi päinvastaiseen tilanteeseen. 

No en haluaiskaan sun kanssa treffeille jos ehtona on että minä maksan. Muistathan kertoa tämän ehdon ennen treffejä.

Jos nainen on ihana minä maksan miehenä mielelläni. En kysyis sitä ulos muuten ollenkaan.

Ihanat naiset ei vaadi miestä maksamaan, maksulliset vaatii.

Ei vaadikkaan. Mutta jos sitä toista pyytää treffeille pitää olla valmis myös maksamaan. Ei se vaikeaa ole. Se nainen ei välttämättä kykene maksamaan edes.

Minähän se jos sitä naista treffeille pyydän haluan sinne treffeille sen kanssa. Joten yritän että kaikki menee putkeen mahdollisimman hyvin ja pääsen sen haluamani naisen kanssa treffeille.

Vierailija
226/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa olla treffeillä kanssani, niin hän saa ne treffit myös maksaa. En ikinä suostuisi päinvastaiseen tilanteeseen. 

Onko sinulla hinnasto myös muille tarjoamillesi palveluille?

Vierailija
227/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en haluaiskaan sun kanssa treffeille jos ehtona on että minä maksan. Muistathan kertoa tämän ehdon ennen treffejä.

Jos nainen on ihana minä maksan miehenä mielelläni. En kysyis sitä ulos muuten ollenkaan.

Ihanat naiset ei vaadi miestä maksamaan, maksulliset vaatii.

Ei vaadikkaan. Mutta jos sitä toista pyytää treffeille pitää olla valmis myös maksamaan. Ei se vaikeaa ole. Se nainen ei välttämättä kykene maksamaan edes.

Miksi aina oletetaan, että treffeillä kuuluu kuluttaa rahaa? Tarkoitus on tutustua toiseen ihmiseen. Treffien luonteesta voi keskustella, jopa etukäteen. 

T: Kävelytreffien puolesta puhuja.

Vierailija
228/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mies maksaa ensimmäisen drinkin ja jos siitä jatketaan, maksetaan vuoron perään / puoliksi. Jos mies ei edes sitä ensimmäistä tarjoa, kertoo se mulle paljon. Ja kyllä, tarjoudun kyllä maksamaan ensin itse. Mutta jokainen tavallaan. 

Vierailija
229/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla hinnasto myös muille tarjoamillesi palveluille?

Tietenkin on. Tosin en kerro hintaani vaan katson paljonko mies maksaa tiputellen palveluksiani silloin tällöin.

Vierailija
230/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on miehet treffit maksaneet omalla kohdallani. Muistaakseni en ole koskaan maksanut senttiäkään yksilläkään treffeillä. Ei ole kokemjusta treffeistä, joissa kulut tasataan. 

Vierailija
231/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatetaan perinteitä sitten kunnolla. Mies tarjoaa treffeillä ruoat ja juomat. Sen jälkeen nainen tarjoaa miehelle sulojaan palkkioksi. Tottakai riippumatta siitä pitääkö miehestä. Koska ruoka kelpasi niin täytyyhän tämä velka maksaa.

Niin perinteisesti avioliitossa vaimolla ei ole omaa rahaa tai edes pankkitiliä. Mies on perheen pää ja päättää raha-asioista. Vaimo saa viikkorahaa ruokaostoksia varten mieheltään.

Ai, eikö perinteet kelpaakaan?

Minkä perinteen mukaan mies saa persettä ennen avioliittoa?

Ei minkään, koska naiset pysyvät siveinä ennen avioliittoa.
Onhan teidän herrasmiestä vaativien leidien tapauksessa asia näin?
"Sellaisille naisille" ei kahveja tarjoilla.

Niin. Sellaisille naisille te maksatte 250 euroa puhtaana käteen.

Vierailija
232/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni mies maksaa ensimmäisen drinkin ja jos siitä jatketaan, maksetaan vuoron perään / puoliksi. Jos mies ei edes sitä ensimmäistä tarjoa, kertoo se mulle paljon. Ja kyllä, tarjoudun kyllä maksamaan ensin itse. Mutta jokainen tavallaan. 

Ai sut pitää juottaa humalaan. En oo maksamassa juomaasi.

Vierailija
233/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kyllä pihi kuva äijästä, joka ei maksa treffejä. Sellaisen kanssa en halua missään tekemisissä. 

Vierailija
234/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sut pitää juottaa humalaan. En oo maksamassa juomaasi.

Et tainnut huomata tuossa, että ekan drinkin jälkeen maksu tapahtuisi puoliksi. 

Vierailija
235/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin odotan, että mies maksaa. Se on oletusarvo. Jos pyytää tasaamaan kulut, niin se on ok. Yleensä mies aina tarjoutuu maksamaan edes kysymättä, että jaetaanko kulut?

Vierailija
236/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeille pyytäjä maksaa. 

Vierailija
237/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee kyllä pihi kuva äijästä, joka ei maksa treffejä. Sellaisen kanssa en halua missään tekemisissä. 

Mulle tulee kyllä pihtaaja kuva muijasta, joka ei anna treffeillä. Sellaisen kanssa en halua missään tekemisissä.

Vierailija
238/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nainen ei suostu, eikä mies ole siellä treffeillä, joten ilmeisesti ei kukaan. Varmaan olettavat että saa ilmaiseksi.

Vierailija
239/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan, että mies maksaa treffeillä. Teem sen mukaan omat johtopäätökseni miehestä. 

Tuo kyllä aika tarkkaan kertoo, millaisen miehen kanssa on tekemisissä. 

Vierailija
240/1107 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valuuttavampyyrit riehuu kun joku edes kehtaa puhua siitä, että nainen maksaisi itse oman kahvinsa kahvilassa.

Olette säälittäviä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi