Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1100)
Onkohan tämä samanlainen iso juttu muissa maissa? Jotenkin kreisiä miettiä jotain kahvikupin hintaa treffeillä. Se maksaa kumpi ekana ehtii. Ja jos se kahvilakäynti rokottaa lompsaa liikaa niin kannattaa ehdottaa maksutonta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Noudatetaan perinteitä sitten kunnolla. Mies tarjoaa treffeillä ruoat ja juomat. Sen jälkeen nainen tarjoaa miehelle sulojaan palkkioksi. Tottakai riippumatta siitä pitääkö miehestä. Koska ruoka kelpasi niin täytyyhän tämä velka maksaa.
Niin perinteisesti avioliitossa vaimolla ei ole omaa rahaa tai edes pankkitiliä. Mies on perheen pää ja päättää raha-asioista. Vaimo saa viikkorahaa ruokaostoksia varten mieheltään.
Ai, eikö perinteet kelpaakaan?
Minkä perinteen mukaan mies saa persettä ennen avioliittoa?
Jos mies haluaa olla treffeillä kanssani, niin hän saa ne treffit myös maksaa. En ikinä suostuisi päinvastaiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jotka haluavat vaikuttaa herrasmiehiltä, haluavat lähes aina tarjota. Niin se vain on. En minä naisena rupea muutamasta kympistä tappelemaan. Tarjotkoot jos haluavat.
Eli jos mies olettaisi sinun maksavan molempien puolesta, et varmaankaan alkaisi muutamasta kympistä tappelemaan?
En alkaisi. Tarjoan usein ystävillenikin drinkin tai lounaan tai illallisen. Minusta on mukavaa olla antelias ja minulla on siihen varaa. Kulttuurisesti pitäisin sitä hieman outona, ja jos mies olisi minut kutsunut treffeille niin erittäin outona. Paras tapa minusta on se, että molemmat maksavat omansa. Mutta kukin tekee miten kussakin tilanteessa yhdessä sovitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudatetaan perinteitä sitten kunnolla. Mies tarjoaa treffeillä ruoat ja juomat. Sen jälkeen nainen tarjoaa miehelle sulojaan palkkioksi. Tottakai riippumatta siitä pitääkö miehestä. Koska ruoka kelpasi niin täytyyhän tämä velka maksaa.
Niin perinteisesti avioliitossa vaimolla ei ole omaa rahaa tai edes pankkitiliä. Mies on perheen pää ja päättää raha-asioista. Vaimo saa viikkorahaa ruokaostoksia varten mieheltään.
Millos avioliitto on keksitty? Kuinka kauan ihmiset ovat lisääntyneet ennen avioliiton keksimistä?
Se kumpi pyytää treffeille, myös maksaa. Näin asiat toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Some on täynnä kahdenlaisia videoita.
Naiset raivoamassa "choose the bear"
Naiset raivoamassa kuinka mies ei maksanut kun nainen toi treffeille mukaan perheensä tai 20 lähintä ystävätärtään.
Korjaus: sinun somesi on täynnä näitä kahdenlaisia videoita.
Jep. Tää tyyppi kun oppii painamaan blokkaa nappia noista videoista tarpeeksi kauan eikä katso niitä. Vaihtuu kummasti aihealueet. Itsellä tiedettä jne tulee dokkareita ja muuta. Välillä joku psk yrittää esille minkä blokkaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies haluaa olla treffeillä kanssani, niin hän saa ne treffit myös maksaa. En ikinä suostuisi päinvastaiseen tilanteeseen.
Minä taas en halua tuollaista. Sanon maksavani omani. Näin olen aina tehnyt ja teen edelleen pitkäaikaisessa suhteessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkään, koska naiset pysyvät siveinä ennen avioliittoa.
Onhan teidän herrasmiestä vaativien leidien tapauksessa asia näin?
"Sellaisille naisille" ei kahveja tarjoilla.
Vierailija kirjoitti:
No en haluaiskaan sun kanssa treffeille jos ehtona on että minä maksan. Muistathan kertoa tämän ehdon ennen treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millos avioliitto on keksitty? Kuinka kauan ihmiset ovat lisääntyneet ennen avioliiton keksimistä?
Siinä onkin miettimistä. Kuin vanhat oli ensimmäiset ihmisen jäänteet? Jotain 300 000 vuotta. Ei ole paljoa tainnut "perinteitä" olla suurimmasta osasta ajasta.
Myönnän suoraan, että loukkaantuisin, jos mies ehdottaisi minun maksavan laskun treffeillä. Olen vielä opiskelija, eikä rahaa ole yhtään liikaa.
Toistaiseksi treffeillä on aina miehet maksaneet kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en haluaiskaan sun kanssa treffeille jos ehtona on että minä maksan. Muistathan kertoa tämän ehdon ennen treffejä.
Jos nainen on ihana minä maksan miehenä mielelläni. En kysyis sitä ulos muuten ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän suoraan, että loukkaantuisin, jos mies ehdottaisi minun maksavan laskun treffeillä. Olen vielä opiskelija, eikä rahaa ole yhtään liikaa.
Toistaiseksi treffeillä on aina miehet maksaneet kaiken.
Minäkin maksan kaltaistesi opiskelijatyttöjen puolesta mutten ehdoitta.
t. Sugardaddy
ps muista huuhdella peräsi ja ottaa liukkaria mukaan ens kerralla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on ihana minä maksan miehenä mielelläni. En kysyis sitä ulos muuten ollenkaan.
Ihanat naiset ei vaadi miestä maksamaan, maksulliset vaatii.
Mies maksaa treffeillä lähtökohtaisesti, ellei etukäteen muuta sovita.
Kumpikin maksaa omansa. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanat naiset ei vaadi miestä maksamaan, maksulliset vaatii.
Ei vaadikkaan. Mutta jos sitä toista pyytää treffeille pitää olla valmis myös maksamaan. Ei se vaikeaa ole. Se nainen ei välttämättä kykene maksamaan edes.
Kyllähän miehen kuuluu maksaa. Nainen on palkinto.
Eli jos mies olettaisi sinun maksavan molempien puolesta, et varmaankaan alkaisi muutamasta kympistä tappelemaan?