Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1100)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin oletan, että mies maksaa treffeillä. Itselläni on kyllä varaa maksaa myös molempien puolesta aina, mutta jotenkin vain odotan, että mies maksaa.
Miksi odotat miehen maksavan?
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin mies voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä.
En voi, koska panostin Sveitsissä valmistettuun automaattikelloon ja laadukkaisiin kenkiin. Myös salijäsenyys maksoi, puhumattakaan ajallisesta panostuksesta sporttisemman kropan eteen.
Sinun täytyy nyt korvata tämä panostus minulle ja maksaa treffit, ja mieluiten kalliissa illallisravintolassa kuten Palacessa.
Jos kutsun jonkun treffeille, ne treffit myös maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin oletan, että mies maksaa treffeillä. Itselläni on kyllä varaa maksaa myös molempien puolesta aina, mutta jotenkin vain odotan, että mies maksaa.
Koska niin on aina ollut. Ei ole kokemusta muusta.
Lähtökohtaisesti molemmat maksaa itse oman osansa ellei erikseen yhdessä sopien toiseen ratkaisuun päädytä
Minä kerron aina treffeillä maksavani oman osuuteni, mutta hyvin harvoin tämä miehille sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin mies voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä.
Naisena pidän tuota ajatusta todella outona. Minun meikkaamiseni ei ole mikään palkinto miehelle.
Palstallahan on useasti ilmaistu sekin, että myös treffeille kulkeminen maksaa, esimerkiksi bussilippu. Niin kyllä miehen pitää se korvata.
Nyt alan ymmärtää miksi palstalla sanotaan, että kaikki naiset ovat maksullisia. Naiset oikeasti ajattelevat niin, että nainen on palkinto josta miehen tulee maksaa. Mitä enemmän nainen on panostanut itseensä, sitä suurempi lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole ollut. Ikinä ei täällä kukaan ole naista maksanut treffeillä.
Se kumpi pyytää treffeille, ne myös maksaa. Yksinkertaista, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä nyt ei pidä paikkaansa. Minulle on mies aina tarjonnut treffeillä, vaikka olen tarjoutunut maksamaan oman osuuteni.
Jos mies ei maksa treffeillä, toisia treffejä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruokaravintolassa syömiseen jonkun kanssa pitäisi jo olla romanttista kiinnostusta ilmassa? Itse näen, että treffit ovat kiva tapa löytää mielenkiintoista ruokaseuraa. Maksaminen miten sitten sovitaankin, sivuseikka.
Itse en ainakaan saa mitään nsitintoa ventovieraiden kanssa syömisestä, enkä näe siinä mitään pointtia, jos en ole edes lähtökohtaisesti kiinnostunut ihmisestä.
Miehistä ei saa naiset kavereita, on monta kertaa huomattu. Homomiehet poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Milloin on nainen ikinä pyytänyt ketään treffeille? Vaikka nainen haluaisi miehen kanssa treffeille on hänellä päässään joku vinoutunut ajatus tyuliin "se ei pyydä mua treffeille koska en kelpaa enkä siksi voi pyytää häntä"
En todellakaan aio maksaa yhdenkään miehen osuutta millään treffeillä. Turha odottaa.
Miehet, jotka haluavat vaikuttaa herrasmiehiltä, haluavat lähes aina tarjota. Niin se vain on. En minä naisena rupea muutamasta kympistä tappelemaan. Tarjotkoot jos haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä nyt ei pidä paikkaansa. Minulle on mies aina tarjonnut treffeillä, vaikka olen tarjoutunut maksamaan oman osuuteni.
Oletko täällä? No et ole vaan olet siellä
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei maksa treffeillä, toisia treffejä ei tule.
Jos nainen ei maksa omaa tilaustaan ei toisia treffejä tule koska ravintola antaa naiselle bannit maksamattoman tilauksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin on nainen ikinä pyytänyt ketään treffeille? Vaikka nainen haluaisi miehen kanssa treffeille on hänellä päässään joku vinoutunut ajatus tyuliin "se ei pyydä mua treffeille koska en kelpaa enkä siksi voi pyytää häntä"
Minua on nainen pyytänyt useamminkin treffeille elämän aikana ja olen joutunut sanomaan jopa ei sen takia koska olin varattu. Ei se jokapäivä tapahdu mutta sitä tapahtuu myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua on naiset pyytäneet treffeille useinkin. Ei se ole mitenkään harvinaista, että miehiä pyydetään. Voi tietysti olla, että naisilla kynnys pyytää treffeille miestä on isompi kuin miehillä.
Pihit naiset ovat kammottavia. Niistä ei saa kuin perässä vedettävän loisen.
Siksi kannattaa testata maksaako nainen myös miehen osuuden treffeillä.