Mikä on kivoin lentokenttä, missä olette käyneet?
Minun suosikit ovat:
1. Singapore Changi
2. Koh Samui
3. San Fransisco International
Näissä kolmessa on aina yhtä kiva käydä : )
Kommentit (43)
Singapore ehdottomasti.
München on nopsa ja näppärä vaihtokenttä
Malpensaa käytän eniten eikä valittamista.
Paskimmatkin on helppo luetella, CDG Pariisi, Schiphol ja Frankfurt
Vierailija kirjoitti:
Schiphool.
Apua! Kai tämä on vitsi. Euroopan pahin kenttä.
Bangkok, iso mutta selkeä ja hyvät palvelut, niin kuin yleensä Aasiassa.
Minulle ei jää lentokentistä mitään muistikuvia. En tee siellä muuta, kuin kävelen portille ja jatkan matkaa. Veemäisin muistikuva on Orlystä, jossa sai jonottaa 3 tuntia.
Minustakin Changi on ykkönen, ja kyllä nuo Aasian isot kentät Seoul, Tokio ja Hongkong, on hienoja.
Euroopassa tykkään Münchenin kentästä, mutta Pariisin CSG ei ole paha myöskään, vaikka joskus vaihdoissa haittaa se että terminaalit on niin irrallaan. Eikä Helsingin kenttäkään ole huono.
Istanbulia ei varmaan kukaan ole vielä maininnut? Istanbulin uusi kenttä on erittäin hyvä, tykkään kun on keskusaula, on selkeä.
Fogon tulivuorisaaren kenttä Kap Verdellä (tosin purkaus on tainnut tuhota tuon kentän). Laskeutuminen on jännä, koska kiitorata oli lyhyt ja vuoret toivat omaa fiilistään. Lähestyessä ennen kosketusta ATR:n kierrokset täysille niin kuin lentotukialuslaskussa, jos täytyy tehdä ylösveto.
Vierailija kirjoitti:
Karpathoksen kenttä. Ei eksy ja matkatavarat ei katoile. Nopeaa toimintaa.
Todellakin. Yksi kone päivässä ja yksi hihna matkalaukuille. Tullimiehet ei kauheasti stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt Koh Samuilla, mikä siinä on kivaa?
Minulla nämä:
1. Sinagpore Changi on ylivoimainen suosikki
2. Seoul Incheon, Etelä-Koreassa
3. Tokio, en osaa sanoa kumpi olisi parempi, Haneda vai Narito kun kumpikin niin hyviä ja siistejä
Se on kokonaan ulkoilmakenttä. Terminaalit ja muutbrakennukset on bungalow-tyylisiä pieniä rakennuksia tai katoksia. Lentokenttä on kuin hyvinhoidettu eksoottinen puutarha.
Ap
Kuulostaapa kivalta!
Mikä ihme San Franciscon kentässä on ”kivaa”? Turvatarkastus siellä menee yleensä todella sujuvasti, siinäpä ne kivat puolet. Oma suosikki amerikkalaisista kentistä on pienehkö Savannahin kenttä Georgiassa. On jotenkin aivan erilainen, ei niin lentokenttämäinen, kiva sisäpiha jne.
Helsinki-Vantaa kestää kyllä kansainvälisen vertailun upeasti.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin Changi on ykkönen, ja kyllä nuo Aasian isot kentät Seoul, Tokio ja Hongkong, on hienoja.
Euroopassa tykkään Münchenin kentästä, mutta Pariisin CSG ei ole paha myöskään, vaikka joskus vaihdoissa haittaa se että terminaalit on niin irrallaan. Eikä Helsingin kenttäkään ole huono.
Istanbulia ei varmaan kukaan ole vielä maininnut? Istanbulin uusi kenttä on erittäin hyvä, tykkään kun on keskusaula, on selkeä.
Kumpi Tokio, Haneda vai Narita?
1. Singaporen kenttä on kyllä hyvä.
2. Helsinki-Vantaa
San Franciscon kenttä on tunnin matkan päässä mun kotoa ja mä en juurikaan pidä siitä. Paljon mieluummin lennän San Josen kentältä, joka on paljon pienempi ja siellä ei ole jonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi Tokio, Haneda vai Narita?
Molemmat on hyviä, mutta minusta Haneda on parempi, etenkin jos on tarkoitus mennä Tokioon, koska se on lähempänä, ja on siellä myös paremmat lounget ja enemmän hotelleja, jos tulee viivästyksiä ja joutuu jäämään. Narita ei myöskään ole huono, varsinkaan jos ei ole menossa Tokioon, vaan vaihtaa johonkin toiseen koneeseen, ja siellä on enemmän ravintoloita ja kauppoja, joissa aika kuluu hyvin. Naritakin kuuluu minusta kategoriaan "Aasian isot hienot kentät", mutta ei se silti ihan niin loistava ole kuin Haneda.
Koh Samuin lentokenttäbussi on sellainen niinkuin possujuna, se vie passintarkastukseen joka on trooppinen ”viidakko”
Vierailija kirjoitti:
1. Singaporen kenttä on kyllä hyvä.
2. Helsinki-Vantaa
San Franciscon kenttä on tunnin matkan päässä mun kotoa ja mä en juurikaan pidä siitä. Paljon mieluummin lennän San Josen kentältä, joka on paljon pienempi ja siellä ei ole jonoja.
Oletko HEL-NYC? On kaivattu kovasti.
Se on kokonaan ulkoilmakenttä. Terminaalit ja muutbrakennukset on bungalow-tyylisiä pieniä rakennuksia tai katoksia. Lentokenttä on kuin hyvinhoidettu eksoottinen puutarha.
Ap