Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielikuvia millainen ihminen viihtyy vuosia kotiäitinä?

Vierailija
10.05.2007 |

t . kotiäiti = )

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen unelmoija- /seikkailijatyyppiä ja kotiäitiys ei ole minua varten. En kestä päivien samanlaisuutta ja sitä, ettei ole koskaan aikaa asioille, joista oikeasti nauttii. Kaipaan myös rauhaa ja hiljaisuutta ja inhoan kotitöitä.

Vierailija
2/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka saa tyydytystä kotitöistä (nauttii jopa), on kotikeskeinen (sellainen kotihengetär), sisäänpäinkääntynyt (oma maailma riittää), hidasliikkeinen (siis sietää pysähtynyttä ilmapiiriä), ei ole tarkka omasta reviiristään (siis lapset eivät häiritse häntä eikä lapset häiritse omaa tilaa). '

Onko näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti:

- tykkää siivouksesta ja muista kotitöistä, puutarhahommista, pienestä puuhastelusta kotosalla

- sietää hyvin rutiinia ja tapahtumattomuutta

- ei kaipaa kovin paljon aikuiskontakteja

- ei kaipaa älyllisiä haasteita tai sitten osaa etsiä niitä oma-aloitteisesti eikä kaipaa tähän tueksi työelämän asettamia haasteita

- todennäköisesti suhtkoht hyväpalkkainen mies tai sitten ovat molemmat niin pienituloisia, että asuvat vuokralla ja saavat yhteiskunnan tukia. Ei siis ns. keskipalkkainen perhe.

- mahdollista on myös, ettei pidä työstään tai ei ole työtä, johon palata

Vierailija
4/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoo että on paljon annettavaa lapsille, luova tyyppi, ei niinkään mammonaa keräävä. hyvä suhde mieheen, parhaat kaverit. Joku todella tärkeä harrastus kodin ulkopuolella, lomailee mieluiten yksin, lukee paljon?

Vierailija
5/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihminen, joka saa tyydytystä kotitöistä (nauttii jopa), on kotikeskeinen (sellainen kotihengetär), sisäänpäinkääntynyt (oma maailma riittää), hidasliikkeinen (siis sietää pysähtynyttä ilmapiiriä), ei ole tarkka omasta reviiristään (siis lapset eivät häiritse häntä eikä lapset häiritse omaa tilaa). '

Onko näin?

Aika lähelle osuit. = ) Ehkä ammattini filosofian alalla auttaa myös sietämään ns . pysähtyneisyyttä?

Vierailija
6/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ura hakusessa ja kotona olo tuo turvallisuutta. Haluaa kontrolloida ainakin jotain osaa elämässään eli omia lapsiaan: olla heidän kanssaan koko ajan ja tietää mitä tekevät. Saa tästä tiettyä tyydytystä kun tuntee olevansa tarpeellinen. Työmaailma tuntuu vieraalle ja ehkä vähän pelottaakin.

Vierailija
7/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan siivoamista, rakstan shopailua, harrastan ampumista ja tykkään muutenkin vauhdikkaista lajeista.

Kodin siivoan, kun on pakko. Ruokaa tykkään tehdä. Elämä kotona ei ole tylsää tai hidas tempoista se on juuri selaista, miksi sen teen. Päiviin mahtuu paljon kaikkea säpinää ja myös aikuiskontakteja jolloin parannetaan maailmaa akkojen kesken ;)

Vierailija
8/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

uskoo että on paljon annettavaa lapsille, luova tyyppi, ei niinkään mammonaa keräävä. hyvä suhde mieheen, parhaat kaverit. Joku todella tärkeä harrastus kodin ulkopuolella, lomailee mieluiten yksin, lukee paljon?

Tunnetaako me? = ) muuten nappiin, mutta en mielelläni lomaile yksin, vaan perheen kera

Vierailija
9/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämässä ole löytynyt. Tykkää päteä hohtavalla kodilla ja siisteillä lapsilla, koska ei pysty pätemään töissä. Sietää yksitoikkoisuutta, ei kaipaa vaihtelua eikä virikkeitä. Vähän lapsellinen, eli tykkää puuhata lasten kanssa päivät pitkät.

Vierailija
10/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. sisältää oletuksen, että kaikki työelämässä olevathan viihtyy työssään.....,vai sisältääkö?

Vierailija
11/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lukee paljon?

Itse tykkäisin lukea, mutta missä välissä kotiäiti lukee?!

Vierailija
12/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap. sisältää oletuksen, että kaikki työelämässä olevathan viihtyy työssään.....,vai sisältääkö?

Ei pitäisi sisältää. Esitin suppeasti kysymyksen, en jaksanut alkaa kirjoittamaan näkökulmia siitä, että jokainenhan kokee asiat erilailla. Halusin ihan mielikuvia kotona viihtyvästä kotiäidistä, kun on esitetty päinvastaistakin täällä.

Vierailija
13/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

lukee paljon?

Itse tykkäisin lukea, mutta missä välissä kotiäiti lukee?!

Yöllä. = )

Vierailija
14/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäitinä neljättä vuotta ja minulla on kaksi lasta. En ole koskaan kokenut olevani mainittujen ominaisuuksien kaltainen - en pidä siivoamisesta (toki sitäkin pakko tehdä) tai muista kotitöistä, paitsi ruuanlaittoa rakastan.

Lasten kanssa tehdään paljon kaikenlaista ja käydään " seikkailemassa" , kuten nuorempi lapsi sen ilmaisee. Ulkoilemme, uimme, käymme teatterissa, näyttelyissä, tapahtumissa. Usein kyläilemme ystävien luona (ystäväpiirissä paljon taiteilijoita ja freelancereita, joten päivisin aina löytyy seuraa). Kokeilemme usein uusia harrastuksia, kaikkea mahdollista mitä lasten kanssa voi tehdä. Aikatauluja meillä on vähän, vain tietyt uni ja ateriarytmit, jotka lasten kannalta tärkeitä.

Lisäksi, en tunne yhtään kotiäitiä, joka olisi varsinaisesti " kotiäiti" =)

Vierailija
15/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen kotiäitinä neljättä vuotta ja minulla on kaksi lasta. En ole koskaan kokenut olevani mainittujen ominaisuuksien kaltainen - en pidä siivoamisesta (toki sitäkin pakko tehdä) tai muista kotitöistä, paitsi ruuanlaittoa rakastan.

Lasten kanssa tehdään paljon kaikenlaista ja käydään " seikkailemassa" , kuten nuorempi lapsi sen ilmaisee. Ulkoilemme, uimme, käymme teatterissa, näyttelyissä, tapahtumissa. Usein kyläilemme ystävien luona (ystäväpiirissä paljon taiteilijoita ja freelancereita, joten päivisin aina löytyy seuraa). Kokeilemme usein uusia harrastuksia, kaikkea mahdollista mitä lasten kanssa voi tehdä. Aikatauluja meillä on vähän, vain tietyt uni ja ateriarytmit, jotka lasten kannalta tärkeitä.

Lisäksi, en tunne yhtään kotiäitiä, joka olisi varsinaisesti " kotiäiti" =)

Olen vähän samoilla linjoilla tämän kanssa.

Ihmettelin muutamaa juttua. Se lukeminen, missä välissä? Sietää yksitoikkoisuutta? Monella on takuulla töissä paljon yksitoikkoisempaa kuin kotiäitinä. Eihän me nyt sisällä istuta päiviä tai muutenkaan mennä saman kaavan mukaan joka päivä. Toki ruoka- ja nukkuma-ajat on suunnilleen samat aina, mutta niin kai muillakin on töihin meno- ja paluuajat, ruokatunnit yms?

Viihdyn kyllä itseksenikin hyvin, mutta nyt kotiäitinä oikeastaan elämäni on paljon sosiaalisempaa kuin työelämässä ollessa. Riippuu varmaan paljon ammatista. On kerhoja, puistoja ja vaikka mitä missä porukka vaihtuu, osa on tietysti samojakin, onneksi ;-)

Niin ja siivoamista vihaan.:-) Ruokaa teen mielelläni. En todellakaan ole mikään " kodin hengetär" niin kuin jonkun mielikuvat oli.

Ihan hauska kyllä lukea mitä ihmisille tulee mieleen :-D

Vierailija
16/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

elämää ja maailmaa nähnyt, haluaa asettua aloilleen, uskoo että on paljon annettavaa lapsille, luova tyyppi, ei niinkään mammonaa keräävä. hyvä suhde mieheen, parhaat kaverit. Joku todella tärkeä harrastus kodin ulkopuolella, lomailee mieluiten yksin, lukee paljon?

jatkan vielä: siivous, kokkaus ym. ei voisi vähempää kiinnostaa, ammatilliset haasteet on tärkeitä mutta niitä on ollut ja niitä tulee vielä olemaan, elämässä pitää silti olla muutakin kuin työ.

Vierailija
17/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen unelmoija- /seikkailijatyyppiä ja kotiäitiys ei ole minua varten. En kestä päivien samanlaisuutta ja sitä, ettei ole koskaan aikaa asioille, joista oikeasti nauttii. Kaipaan myös rauhaa ja hiljaisuutta ja inhoan kotitöitä.

itsekin inhoan päivien samankaltaisuutta, kaipaan joka päivälle jotain piristystä.

Vierailija
18/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut paljon myös kotiäitinä, ei siihen tarvita kuin että nukahtaa vasta puoli tuntia lasten jälkeen. Kun lapset nukkuu ei kotitöitä tehdä, se pieni hetki on itselle.

Vierailija
19/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se vasta tylsää onkin! Notkua hiekkalaatikon reunalla marraskuussa! Kyllä töissä on paljon vaihtelevampaa, aikuiskontakteja, kiireisiä projekteja, matkoja. Lasten seurassa ON minusta tylsää, jos sitä kestää päivät läpensä.

Vierailija
20/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta se vasta tylsää onkin! Notkua hiekkalaatikon reunalla marraskuussa! Kyllä töissä on paljon vaihtelevampaa, aikuiskontakteja, kiireisiä projekteja, matkoja. Lasten seurassa ON minusta tylsää, jos sitä kestää päivät läpensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi