Onko yliopisto suojatyöpaikka?
Kommentit (12)
Eduskunta on suojatyöpaikka. Rydmannille pitäisi antaa potkut.
Ei ole. Kyllä sieltä pihalle pistetään, jos ei saa mitään aikaiseksi. Eikä sinne helpolla palkata ketään.
On tietysti. Kaikki organisaatiot, joita tuetaan julkisin verovaroin, on pullollaan mitään tekemättämiä suojatyöpaikkaloisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kyllä sieltä pihalle pistetään, jos ei saa mitään aikaiseksi. Eikä sinne helpolla palkata ketään.
Isaac Asimov aikoinaan oikein kehuskeli miten ei tehnyt mitään ja silti palkka juoksi. Toki Usassa on eri systeemi.
Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.
Vierailija kirjoitti:
YLE, ylempi, Yletys
Yt
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.
Joo, eihän yliopisto-opetusta tarvita ollenkaan. Lääkäriksikin voi ryhtyä ihan kuka tahansa itseoppinut.
Yliopisto on täynnä pätkätyöläisiä joista pääsee kyllä helposti eroon jos tavoitteet ei täyty. Vakavasti ottaen: työtahti ja vaatimukset ovat melkoiset nykyään, laiska ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että ne, jotka osaavat tehdä, tekevät. Ne, jotka eivät osaa tehdä, opettavat.
Meinaatko että opetus on kenenkään ainoa työtehtävä? Väärin luultu.
Kaikki yli 50 vuotta vanhat organisaatiot on täynnä suojatyöpaikkoja.
Ei ole.