Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielikuvia millainen ihminen viihtyy vuosia kotiäitinä?

Vierailija
10.05.2007 |

t . kotiäiti = )

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

lukee paljon?

Itse tykkäisin lukea, mutta missä välissä kotiäiti lukee?!

Vierailija
42/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että kotiäiti ehtii lukemaan paremmin kuin työssäkäyvä äiti. Jos kotiäidin lapset ovat päiväuni-iässä, ehtii iltapäivällä lukemaan. Jos taas lapset ovat isompia, voi esimerkiksi lukea illalla ja nukkua aamulla hieman pitempään.

Näitä mielikuvia on ollut hauska lukea. Omasta (kolme vuotta lasten kanssa kotona) kotiäititaustastani voisin mainita seuraavaa:

- Akateeminen koulutus, mutta työt olleet aina pätkätöitä ja myönnän olevani kotiäiti osin juuri turvallisuuden vuoksi

- Olen ehtinyt matkustelemaan, asumaan ulkomaillla, saavuttamaan (niissä pätkä)töissäni isojakin asioita

- Luen paljon

- En pidä muista kotitöistä kuin leipomisesta; imuroin ja pesen pyykit, mutta muuten siivoamme mieheni kanssa yhdessä ja yleensä kokkaammekin seuraavan päivän ruoan yhdessä

- En osaa tehdä käsitöitä tmv. juttuja

- Kotiäitinä minulla on yllättävän paljon sosiaalista elämää. Ainakin meidän lähileikkipuistossa keskustellaan paitsi lastenhoidosta, myös matkustamisesta, kirjoista, politiikasta tai vuodenajoista riippuen siitä miten tuttuja / vieraita ihmisiä on paikalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

* minulla on korkeakoulutus

* haluan hoitaa lapset kotona kolmevuotiaaksi

* tykkään välillä rauhoittua ja olla ilman kiirettä

* panostan itseeni harrastusten muodossa

* seuraan uutisia ja tapahtumia

* rakastan lapsiani yli kaiken mutta en unhoita itseäni

* kotitöitä en niin rakasta mutta menettelee

* tuen miestäni hänen urallaan

Vierailija
44/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta pitkä kotiäitiys tekee ihmisestä kuin ihmisestä tylsän. Elämä alkaa pyöriä vain lasten ja kodin ympärillä. En itse pidä sellaisten ihmisten seurasta enkä arvosta lasten kotihoitoa niin paljon että arvostaisin kotiäitiyttä elämäntyönä tippaakaan. Toki voi pikkulapsivuodet olla keittämässä puuroa jos pää kestää, mutta sen jälkeen, ei ei ei.

Vierailija
45/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi arvomaailma vaan muuttua niin ettei yhtäkkiä nappaakaan enää arvopaperien vaihtelut vaan syvällisemmät asiat.

Kotiäiti saa ihania vieraita vanhana vanhustentaloon, kyllä lapset arvostaa kotona tehtyä panosta!

Vierailija
46/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi arvomaailma vaan muuttua niin ettei yhtäkkiä nappaakaan enää arvopaperien vaihtelut vaan syvällisemmät asiat.

Kotiäiti saa ihania vieraita vanhana vanhustentaloon, kyllä lapset arvostaa kotona tehtyä panosta!

Lastenhoito nyt ei ole kovin syvällistä...

Ja kyllä muutkin kuin kotona 3 v. iän jälkeenkin hoidetut tulee vanhustentaloon vierailulle, elleivät jopa ota oman kattonsa alle äitikultaa asumaa :) .

Vierailija
47/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä, ne joilla on hyvä työpaikka palaavat sinne 3 vuoden hoitovapaan jälkeen viimeistään ...

Vierailija
48/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Valitettavasti lapsen hoitomuoto tai mikään muukaan ei takaa että hän tulee muistamaan vanhempiaan kun nämä ikääntyvät. Esimerkkinä yksi tuntemani kotiäitiyttä fanaattisesti puolustanut nainen (joka varmaan käyttäisi yllä olevan kaltaisia argumentteja): hänen ihanainen esikoispoikansa on paikallisen huumeliigan " pääjehu" , vapautui juuri vankilasta. Tytär ei kai harrasta laittomuuksia mutta on vailla työtä tai koulutusta ja asustelee milloin kenenkin tutun nurkissa.

Vierailija
49/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmat ovat sitä mieltä että mieluummin olisivat olleet hoidossa. Eivät myöskään kannata pitkää kotihoitoa omilla lapsillaan, onneksi itsellä sama käsitys.

Vierailija
50/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita:

Minkäs väristä kakkaa tänään tuli

Mitäs laittais huomenna ruuaksi

Minkä väriset sukat kutoisin seuraavaksi

... :)

Vierailija
51/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihminen, joka saa tyydytystä kotitöistä (nauttii jopa), on kotikeskeinen (sellainen kotihengetär), sisäänpäinkääntynyt (oma maailma riittää), hidasliikkeinen (siis sietää pysähtynyttä ilmapiiriä), ei ole tarkka omasta reviiristään (siis lapset eivät häiritse häntä eikä lapset häiritse omaa tilaa). '

Onko näin?

Hyvin sanottu. Itse olen ollut kotiäitinä vajaa neljä vuotta, ja kaipaan työelämän säpinää, kiirettä, ja adrenaliinipurkauksia ;) Nuorempi lapsi on reilun vuoden vanha, ja olen kotona oikeastaan isolta osin hänen takiaan

Vierailija
52/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin ongelmanratkaisuni on liikkunut aiheissa:

- miten ehtiä ajoissa puistoon

- miten saada jätski ajoissa pakastimeen ennen kuin se sulaa

- antaako lapsen nukkua päiväunia niin kauan kuin haluaa vai herättääkö

- miten liottaa pöytään piintynyt tahra irti

- mitä söisi illalla jääkiekkoa ja euroviisuja seuratessa

Tunnen, ettei tämä riitä :(

[/quote]

Vierailija
53/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oma ura hakusessa ja kotona olo tuo turvallisuutta. Haluaa kontrolloida ainakin jotain osaa elämässään eli omia lapsiaan: olla heidän kanssaan koko ajan ja tietää mitä tekevät. Saa tästä tiettyä tyydytystä kun tuntee olevansa tarpeellinen. Työmaailma tuntuu vieraalle ja ehkä vähän pelottaakin.

Vierailija
54/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän näppärästi liiskasit omista lapsistaan huolehtivat äidit maan rakoon. Onnittelut näin äitienpäivän alla.

Terveisin FM & kotiäiti, ja ylpeä siitä. Nainen on todellakin naiselle susi.

Vierailija
55/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kotiäitinä 8 vuotta.

Olen itsekäs ja haluan elää omalla tavallani

Tuo piti paikkaansa, että luen paljon. Kotiäitinä luin vuoren hyviä kirjoja.

Inhoan kotitöitä, mutta teen ne kun on pakko.

Rakastan lapsiani niin paljon, että halusin nauttia heistä kokopäiväisesti niin kauan, että nuorin oli 3v.

Juoksen marathoneja harrastuksenani.

Viis välitän muiden mielipiteistä.

Ja taidan olla vielä laiskakin.

Vierailija
56/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan käsitöitä, kukat kuolevat minulla, en osaa näpertää hienoja leipomuksia.

Vierailija
57/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun pätee tuo kontrollintarve. Haluan kontrolloida, että pienet lapseni saavat parasta mahdollista hoitoa :)

Vierailija
58/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei tarvitse työympäristöä ja siinä pätemistä pönkittämään itsetuntoaan.

Vierailija
59/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäideillä voi olla niin monenlaisia syitä! Itse nautin kiireettömyydestä ja siitä, että minulla on aikaa sekä lapsille että miehelle. Olenkin tosi laiska siivoaja. :) Elintasosta on tingittävä, koska mies on ihan tavallinen keskituloinen palkansaaja.

Tosin en varmaan virallisesti ole kotiäiti, koska opiskelen tässä ohessa (tosin melkoisen hitaasti). Aionkin nauttia tästä yhdistelmästä vielä pitkään. Olen varmasti itsekäs, minusta on ihanaa olla onnellinen.

Vierailija
60/70 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse mennä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän