Miksi jotkut liittyvät jehovantodistajiin tai helluntaikirkkoon kun tulevat uskoon?
Miksi ei voi vain uskoa Jumalaan itsekseen? Tarvitaanko uskossaolemiseen jotain hurmoshenkistä porukkaa ympärille?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovan todistajilla on käytössä ihan sama Raamattu kuin kristityilläkin. Jehovan uskoa ensin tutkitaan ja kun tuntee asian omakseen voi käydä kasteella. Kasten jälkeen on Jehovan todistaja. Kastetta ei vaadita vaan tutkivat ovat myös osa yhteisöä ja pääsevät paratiisiin maan päälle.
Missäpäin Raamattua puhutaan / luvataan tähän maalliseen elämään kuuluvaa paratiisia?
Jehovat todistajat kieltävät lisäksi Jeesuksen Jumaluuden, ja väittävät Jeesuksen olevan arkkienkeli Mikael.
Jehovat ovat yhtä eksyneitä kun muslimitkin, jotka myöskin kieltävät Jeesuksen Jumaluuden, ja väittävät taas Jeesuksen olevan pelkkä profeetta.
Raamattu varoittaa muuttamasta ja lisäämästä mitään. Jehovan tod perustaja ( perustajat) väittivät Raamatun olevan korruptoitunut ( kuten muslimitkin).
Väärä Jeesus ei pelasta! Hyvä Jehovan todistaja; rakkaudesta kehotan sinua etsimään totuuden niin kauan kun aikaa vielä on. Olin itse tapakristitty, ja syntymästä asti evl kirkon jäsen. Olin hyvin epävarma kuka Jumala oikeasti on. Viisi vuotta sitten, maaliskuussa - 21 sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta, ja uudestisyntyä. Jeesus tuli elämääni, se oikea Raamatun Jeesus, joka on ikuisesti ollut olemassa, ja jonka kautta kaikki on luotu !
YKSI Jumala, kolmessa persoonassa; Isä, Poika, Pyhä Henki.
Eivät he pidä Jeesusta muuna kuin Jumalan poikana. Onhan se outoa että kolme saman jumalan persoonaa jotka ei tiedä toistensa pätöksiä.
Kyllä tietää. 1 Moos 3:22
Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Jehovilla on ihananirstaita " ahtaanportin-orgioita ". On jännä arvailla keiden kanssa otti vastaan pyhää henkeä ja suihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovan todistajilla on käytössä ihan sama Raamattu kuin kristityilläkin. Jehovan uskoa ensin tutkitaan ja kun tuntee asian omakseen voi käydä kasteella. Kasten jälkeen on Jehovan todistaja. Kastetta ei vaadita vaan tutkivat ovat myös osa yhteisöä ja pääsevät paratiisiin maan päälle.
Ei ole! Teillä on NWT = new world translation " Raamattu". Siinä on moni asia vääristetty!
Kenellä meillä? Jehovan todistajilla on ihan sama Raamattu kuin kristyillä.
Se on eri käännös, jota muut seurakunnat eivät käytä.
Luepa esim. Johanneksen evankeliumin 1. luku. Eikö siellä Jehovan todistajien käännöksessä sanota: ... ja Sana oli jumala. ? Kristittyjen käännöksissä lukee ... ja Sana oli Jumala.
Liityin joskus baptistiseurakuntaan kun tulin uskoon. Helluntalaiset oli vähän liian hurmoshenkisiä minulle. Mutta kyllä viimestään korona-aika opetti, ettei kovin paljon uskovia ole missään seurakunnassa kun piikille juoksivat eli eivät uskoneet asian olevan Jumalan hallussa. Sittemmin olen pysynyt pois kaikista seurakunnista kun ei hengen yhteyttä siellä ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Jeesuksen jälkeen tulleet uskonnot ovat Saatanasta:
- islam
- jehovan todistajat
- mormonismi
- new age, y.m.
Jeesus itse varoitti tulevista vääristä profeetoista, jotka vievät monet Helvettiin.
Jeesus sanoi ristillä: se on täytetty= se on valmista!
Lisään myös että hindulaisuus, buddhalaisuus, y.m mukamas ikivanhat uskonnot ovat myöskin Saatanasta. Kristinusko alkaa maailman luomisesta, ja ennen sitä ei ollut mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole! Teillä on NWT = new world translation " Raamattu". Siinä on moni asia vääristetty!
Kenellä meillä? Jehovan todistajilla on ihan sama Raamattu kuin kristyillä.
Se on eri käännös, jota muut seurakunnat eivät käytä.
Luepa esim. Johanneksen evankeliumin 1. luku. Eikö siellä Jehovan todistajien käännöksessä sanota: ... ja Sana oli jumala. ? Kristittyjen käännöksissä lukee ... ja Sana oli Jumala.
Kuningas Jaakko 1611 John 1:1
In the beginning was the Word, & the Word was with God, and the Word was God.
Iso alkukirjain vaaditaan! Lisäksi, puhutaan tietystä dedikoidusta Sanasta, the Word.
Jehovan Todistajat kaatuu heti siinä että kieltävät Jeesuksen Jumaluuden. Väittävät kaiken lisäksi Jeesuksen olevan arkkienkeli Mikael.
Eli heillä on Jeesus joka ei ole Raamatun Jeesus ( kuten muslimeillakin). Tällainen väärä Jeesus ei ole olemassa eikä pelasta.
Jehovan tod mukaan enkeli sovitti ihmisyyden syntisyys Golgatan ristillä? Miten enkeli voisi tämän tehdä kun on luotu olento, kuten ihmisetkin ovat luotuja!?
Surullista, että ovat menneet 1870 luvulla eläneen väärän profeetan ansaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Raamattua puhutaan / luvataan tähän maalliseen elämään kuuluvaa paratiisia?
Jehovat todistajat kieltävät lisäksi Jeesuksen Jumaluuden, ja väittävät Jeesuksen olevan arkkienkeli Mikael.
Jehovat ovat yhtä eksyneitä kun muslimitkin, jotka myöskin kieltävät Jeesuksen Jumaluuden, ja väittävät taas Jeesuksen olevan pelkkä profeetta.
Raamattu varoittaa muuttamasta ja lisäämästä mitään. Jehovan tod perustaja ( perustajat) väittivät Raamatun olevan korruptoitunut ( kuten muslimitkin).
Väärä Jeesus ei pelasta! Hyvä Jehovan todistaja; rakkaudesta kehotan sinua etsimään totuuden niin kauan kun aikaa vielä on. Olin itse tapakristitty, ja syntymästä asti evl kirkon jäsen. Olin hyvin epävarma kuka Jumala oikeasti on. Viisi vuotta sitten, maaliskuussa - 21 sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta, ja uudestisyntyä. Jeesus tuli elämääni, se oikea Raamatun Jeesus, joka on ikuisesti ollut olemassa, ja jonka kautta kaikki on luotu !
Tulkoon sinun valtakuntasi. Se ainakin on Raamatussa. Siellä jossain sanotaan myös minkä verran ihmisiä menee taivaaseen. Vain pieni valittu osa on taivaassa. Loput paratiisissa maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntayhteys. Miksi en ole liittynyt hellareihin vaikka haluaisin, on koska pelkään paikallisessa seurakunnassa olevan jooga-väkeä. Ev.lut. seurakunnassa, josta olen eronnut ja olen aloituksen kuvaama "sitoutumaton", on paljon joogan harrastajia ym uushenkisiä.
Pelkäät helluntailaisissa olevan jooga-väkeä?? Ei kai. Helluntailaiset nimenomaan varoittavat joogasta.
Jooga yököttää muakin, en tykkää sen tuomisesta kirkkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin että jollain lailla rikkinäiset ihmiset tarvitsevat jotain äärikokoemuksia.
Olet varmaan oikeassa. Olen muutaman kerran käynyt helluntaiseurakunnassa ja huomasin, että sinne ajautuu entisiä päihdeongelmaisia tai muita mielenter eyden kanssa kamppailevia. Ja siellähän heille kerrotaan, että Jeesus on pelastanut heidät vaikka olisi mitä tehnyt. Minulle ei oikein avautunut se, miksi omilla teoilla ei ole merkitystä, vaan vain sillä että on usko Jeesukseen. Voit olla vaikka murhaaja, mutta taivaaseen pääset kunhan vain uskot.
Jokainen on syntinen, oli sitten tekemällä tehnyt syntiä tai ei.
Muistetaan nyt kuitenkin ettei Jehovan todistajat ole kristittyjä. Kieltävät Jeesuksen jumaluuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkoon sinun valtakuntasi. Se ainakin on Raamatussa. Siellä jossain sanotaan myös minkä verran ihmisiä menee taivaaseen. Vain pieni valittu osa on taivaassa. Loput paratiisissa maan päällä.
Tulkoon sinun valtakuntasi = tarkoittaa tulevaa Tuomiopäivän jälkeistä Jumalan valtakuntaa = ikuinen Taivas.
Tuo 144000 luku on vertauskuvallinen luku Ilmestyskirjasta, ei liity Taivaaseen pääseviin.
Taivaaseen menee jokainen joka:
- Saa ottaa uskoa vastaan Jumalalta
- Uudestisyntyy Pyhästä Hengestä ja ottaa Jeesusta vastaan elämänsä Herraksi, turvautuu Häneen syntiensä sovittajana. Usko Raamatulliseen Jeesukseen = Jumalan toinen persoona, maan päällä ollessaan samalla täysin ihminen ( tosin synnitön) ja täysin Jumala. Hänen opetuksiinsa, ristinkuolemaan, ja ylösnousemiseen. Henk koht usko.
- Eläminen Jumalan Sanan mukaisesti, syntisen elämäntavan hylkääminen. Pyhä Henki ohjaa uskovaa.
= Pelastava usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntayhteys. Miksi en ole liittynyt hellareihin vaikka haluaisin, on koska pelkään paikallisessa seurakunnassa olevan jooga-väkeä. Ev.lut. seurakunnassa, josta olen eronnut ja olen aloituksen kuvaama "sitoutumaton", on paljon joogan harrastajia ym uushenkisiä.
Pelkäät helluntailaisissa olevan jooga-väkeä?? Ei kai. Helluntailaiset nimenomaan varoittavat joogasta.
Jooga yököttää muakin, en tykkää sen tuomisesta kirkkoihin.
Koska minulla ei ole henkien erottelemisen lahjaa, se ei vain onnistu ja kaikenlaisia henkiä, riivaajia (katsokaa alfa-PVP, someriippuvuus jne) on liikkeellä. Olen käynyt Hell. Srk kokouksissa takarivissä istumassa, mutta en ole helluntailainen.
Joku kysyi syntisyydestä. Raamatullinen, yleiskristillinen opetus:
- Synti tuli ihmiselämään kun Adam ja Eva rikkoivat Jumalaa vasaan, Eedenin paratiisissa.
Sen jälkeen synti on ihmisessä. Jokainen ihminen on täysin turmeltunut ja syntinen. Teemme syntiä jopa huomaamatta, ja olemme syntisiä vaikka eläisimmekin Jumalan tahdon mukaisesti.
Nämä ihmisluonteen synnit Jeesus lunasti Golgatan ristillä puolestamme, niin että jokainen joka turvautuu Häneen saa synnit anteeksi.
Mutta, huomaa ero:
- Jeesus ei kärsinyt ja kuollut Golgatan ristillä sen vuoksi että ihminen saisi elää synneissä. Syntinen elämäntapa, tahalliset synnit, eläminen kuten itse haluaa. Meidän tulee elää niin kun Jumala on käskenyt. Pelastavassa uskossa olevaa ohjaakin Pyhä Henki.
Murhaaja esim voi Jeesukseen turvaamalla saada jopa murhan anteeksi. Mutta hänen täytyy nöyrtyä ja pyytää Jumalalta anteeksi , ja hänen elämänsä pitää radikaalisesti muuttua, niin että hän elää tästä lähtien Jumalan tahdon mukaisesti, Jeesuksen opetuslapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin perusluterilainen kunnes 20-vuotiaana kohtasin Jehovan todistaja-pariskunnan jonka opettamana pääsin "hajulle" totuudesta. Muutaman vuoden kypsyttelyn jälkeen olin valmis irtautumaan väärästä Suuren Babylonin uskonnosta sekä vihkiytymään totuudelle ja saamaan kasteen. Nyt parikymmentä vuotta tuosta vierinyt ja luja usko Jehovan Valtakunnan totuuteen kantaa edelleen.
N45
Jehovan todistajat on eksytys, poikkeaa huomattavasti Raamatullisesta kristinuskosta. Jeh todist. ei ole edes kristinuskoa, vaan erillinen uskonto.
Väärä Jeesus ei pelasta!
Olet menossa Helvettiin, jos et usko että Jeesus on se kuka Hän sanoi olevansa. Jehovan todistajien perustaja, Charles Russell oli väärä profeetta, Saatanasta. Jeesus itse varoitti että Hänen jälkeensä nousee vääriä profeettoja, jotka vievät monet kadotukseen. Tästä meillä on hyviä esimerkkejä:
- Islamin profeetta Muhammed ( 600v Jeesuksen jälkeen)
- Charles Russell , Jehovan todistajat ( 1800-luku)
- Joseph Smith , mormonismi ( 1800-luku)
Pyydä että Jumala näyttäisi sinulle kuka Hän on ja mikä on Hänen tahtonsa. Protestanttisuudessa on Raamatullisia suuntauksia, luterilaisuus ei ole ainoa suunta.
Jehovan todistajat nimenomaan uskovat että hän oli (ja on edelleen) se joka hän sanoi olevansa eli Jumalan Poika. Hän ei sanonut olevansa Jumala.
Missä kohdassa Raamattua Jeesus sanoi olevansa arkkienkeli Mikael, kuten Jehovan todistajat opettavat???
Raamattu varoittaa väärästä evankeliumista ja vääristä Jeesuksista ja niitä on maailma täynnä tällä hetkellä. On kristinuskoa joka on kuollutta uskontoa. On uskonsuuntia, jotka eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi ja kyykkäävät heti on ykkösasian ja perusasian kanssa. Jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään. Jeesus oli ihmiseksi tullut Jumala, joka nousi kuolleista.
Se, että seurakunnissa on uskovia, jotka elävät vieläpä ihan näkyvissä synneissä kertoo tästä ajasta. Me elämme viimeisiä aikoja. Jeesus sanoi että viimeisinä aikoina seurakunnissa ovat rinnakkain todelliset uskovat ja ne, jotka vain luulevat olevansa uskossa. (Vertaus nisusta ja lusteesta jotka kasvoivat rinnakkain). Ja nämä, jotka luulevat olevansa uskossa, kauhistuvat kun Jeesus sanoo heille kerran: "minä en ole koskaan teitä tuntenut." Eli nämä eivät ole koskaan elävään uskoon tulleetkaan. Me tunnemme nämä ihmiset siitä "hedelmästä mitä he kantavat".
Jeesus varoitti vakavasti: "Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä."
Vierailija kirjoitti:
Raamattu varoittaa väärästä evankeliumista ja vääristä Jeesuksista ja niitä on maailma täynnä tällä hetkellä. On kristinuskoa joka on kuollutta uskontoa. On uskonsuuntia, jotka eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi ja kyykkäävät heti on ykkösasian ja perusasian kanssa. Jolla ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään. Jeesus oli ihmiseksi tullut Jumala, joka nousi kuolleista.
Se, että seurakunnissa on uskovia, jotka elävät vieläpä ihan näkyvissä synneissä kertoo tästä ajasta. Me elämme viimeisiä aikoja. Jeesus sanoi että viimeisinä aikoina seurakunnissa ovat rinnakkain todelliset uskovat ja ne, jotka vain luulevat olevansa uskossa. (Vertaus nisusta ja lusteesta jotka kasvoivat rinnakkain). Ja nämä, jotka luulevat olevansa uskossa, kauhistuvat kun Jeesus sanoo heille kerran: "minä en ole koskaan teitä tuntenut." Eli nämä eivät ole koskaan elävään uskoon tulleetkaan. Me tunnemme nämä ihmiset siitä "hedelmästä mitä he kantavat".
Jeesus varoitti vakavasti: "Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä."
Amen!!
Jotkut kaipaavat hurmoshenkeä ja yhteisöä johon kuulua. Yksi kaverini on helluntailaistouhuissa mukana ja toinen intomielinen jehovantodistaja. Molemmilla on ollut vaikea lapsuus millä vain mittarilla ja ovat menettäneet toisen vanhempansa nuorena.
Kaikki Jeesuksen jälkeen tulleet uskonnot ovat Saatanasta:
- islam
- jehovan todistajat
- mormonismi
- new age, y.m.
Jeesus itse varoitti tulevista vääristä profeetoista, jotka vievät monet Helvettiin.
Jeesus sanoi ristillä: se on täytetty= se on valmista!