Helsingin Rautatieasemalla saa jatkossa päivystää vain Taksi Helsinki ja Fixutaksi
Helsingin kaupunki tiedotti maanantaina, että kesään mennessä vain Taksi Helsingin ja Fixutaxin autot saavat käyttää Asema-aukiota. Päätös on otettu vastaan raskaasti Asema-aukiosta riippuvaisten kuskien keskuudessa. " Kuskit täällä eivät ole häiriköitä, he haluavat vain ajaa rauhassa. Me mustat kuskit kärsimme siitä, että ihmiset eivät halua tulla autoihimme. Taksiin ei haluta mennä, jos kuski on musta."
Villit taksikuskit syyttävät tilanteesta (tietenkin) rasismia. Kyseisen päätöksen taustalla on kuitenkin Helsingin kaupungin tekemä kilpailutus, missä tiedotteen mukaan kilpailutukseen tulleita tarjouksia arvioitiin erilaisin laatukriteerein. Eli kyseessä ei ollut tarkastelu kulttuuriin tai ihonväriin, vaan siihen miten koulutettuja kuljettajat ovat ja millainen takseissa on asiakaspalvelun laatu.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/70307492-7b73-403c-bbab-a268025b4170
Hyvä uudistus kaikkinensa. Nythän tilanne on ollut se, että Rautatieaseman taksitolppa on täyttynyt villeistä takseista. Kuskit eivät ole tunteneet edes lähialueita, eivät ole osanneet kirjoittaa kerrottua osoitetta navigaattoriin oikein ja hinnat ovat ollet ihan mitä sattuu. Nyt pelisäännöt yhdistetään samaksi, mitä Helsinki-Vantaan lentokentällä. Sille tolpalle pääsee vain kaupungin antamalla luvalla ja kilpailutuksen voittamalla. Mikäänhän ei estä tietenkään sitä, etteikö villi taksi voisi napata asiakastaan ennakkotilauksella kyytiin vaikka viereiseltä pieneltä parkkialueelta, jos asiakas on varta vasten juuri tämän villin taksin itselleen halunnut.
Kommentit (51)
En ole taksiuudistuksen jälkeen enää käyttänyt taksia, joten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole taksiuudistuksen jälkeen enää käyttänyt taksia, joten ihan sama.
Itse jos harvoin käytän taksia, niin valitsen aina valkoihoisen kuskin.
seki nykyään vieraskielinen
Laitonta, vapaan kilpailun rajoittamista ja vapaan yritystoiminnan estämistä ilman laillisia perusteita. Asema-aukio pitäisi yksityistää jonka jälkeen omistaja saisi kilpailuttaa alueella toimivat yrittäjät- kaupunki ei julkisesssa tilassa siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Laitonta, vapaan kilpailun rajoittamista ja vapaan yritystoiminnan estämistä ilman laillisia perusteita. Asema-aukio pitäisi yksityistää jonka jälkeen omistaja saisi kilpailuttaa alueella toimivat yrittäjät- kaupunki.
Tuon porukan vapaa kilpailu voi tapahtua heidän omassa maassa,tänne ei tarvita ensimmäistäkään.j
Aivan kummallista touhua alkaa vaikeuttamaan uusien halukkaiden ja puhtaiden toimijoiden mahdollisuuksiin.
Eihän tämä edes vaikuta kuin yhteen paikkaan. Mahdollinen ongelma vaan siirtyy muualle.
Olen käyttänyt vaan Taksi Helsingin autoja.
Itsenäisiin takseihin hypätessä on tullut vastaan pari kertaa turhaa ympäriinsä ajeluttamista.
Onhan tuolla Taksi Helsingilläkin monen väristä kuljettajaa, mutta se on mulle ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
No minne ne rapetukset sitten siirtyvät niistä takseista? Yleisiin vessoihin? Ja mistä kukkahattutäti saa tapolaa jos ns. kaipaa "seikkailua"?
Onko sulla päässä vikaa kun koko ajan pyörii muiden seksi mielessä?
Vierailija kirjoitti:
En ole taksiuudistuksen jälkeen enää käyttänyt taksia, joten ihan sama.
Taksiuudistus, jonka toi meille edellinen PS-hallitus.
Ihan mahtava uutinen.
taksiuudistuksen jälkeen ei ole paljoa huvittanut kulkea siitä taksitolppa mogadishun kautta.
vaikka ongelma toki tuli pikkuhiljaa. Kiitos berner😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minne ne rapetukset sitten siirtyvät niistä takseista? Yleisiin vessoihin? Ja mistä kukkahattutäti saa tapolaa jos ns. kaipaa "seikkailua"?
Onko sulla päässä vikaa kun koko ajan pyörii muiden seksi mielessä?
Siitä puhe mistä puute. Taitaa persusetä kaivata itse tapolaa perussuomalaiseen.
Jokseenkin NAURETTAVAA etteivät nuo jutun kuskit tunnista/tunnusta ongelmia mitkä olleet selkeästi havaittavissa!
Jos, ja korosta JOS mitään ongelmia ei olisi--> ei korjausta systeemiin tarvitusis tehdä. Jos todella kokevat, että liki pitäen kaikki kuskit tuolla olleet niin kivoja/rehellisiä/viattomia ongelmiin, niin mikseivät TEHNEET JOTAIN ONGELMILLE?!?
Vähän sama kun olisi varastoinut bensaa tynnyreittäin olohuoneeseen takan viereen, ja sitten katsoisi tumput suorina kun talo palaa, ja sitten vielä suuttuu kun joku soittaa palokunnan paikalle, vaikka omalla toiminnalla katastrofi olisi ollut vältettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole taksiuudistuksen jälkeen enää käyttänyt taksia, joten ihan sama.
Taksiuudistus, jonka toi meille edellinen PS-hallitus.
Kyllä se oli sipilä ja sen hyvä ystävä akka joka tuon keksi ja pilasi koko systeemin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole taksiuudistuksen jälkeen enää käyttänyt taksia, joten ihan sama.
Taksiuudistus, jonka toi meille edellinen PS-hallitus.
Kepun Anne Berner sen teki.
Aivan hiton hyvä päätös. Muutama vuosi sitten olin hyppäämässä taksiin niin alkoi kauhea kuhina ympärillä ja huuto kenen kyytiin hyppäisin.
Villien taksien kuskithan varmasti voivat valittaa asiasta henkilökohtaisesti suoraan Anne Bernerille.
Minusta on kyllä vähän liian rajoitettua, jos vain kaksi yhtiötä saa toimia tuolla paikalla.
Sinänsä minulle ihan sama, koska käytän vain boltia ja uberiä. En muutenkaan ymmärrä, että miksi joku ottaa tolpalta/kadulta taksin, kun sovelluksella on paljon kätevämpää. Siinä näkee hinnan etukäteen.
Saksassa on keksitty jo ratkaisu ongelmaan: homoteemaiset liikennevalot.
Haluaisin itselleni mahdollisuuden taksiyrittäjyyteen. Olisin uusi tulokas. Että minun tarvitsisi ruveta pyrkimään johonkin pariin tiettyyn liikeyritykseen että saisin toimia normaalisti alalla? Jaetaankohan näissä firmoissa rahat tasan kaikkien kesken ja onko velvollisuus maksaa jotain maksuja ? Vaikuttaa todella kummalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole taksiuudistuksen jälkeen enää käyttänyt taksia, joten ihan sama.
Taksiuudistus, jonka toi meille edellinen PS-hallitus.
Kepun Anne Berner sen teki.
"Eturyhmäpolitikointi ja tarpeeton sääntely on kerta kaikkiaan lopetettava! Pakonomainen, pelottelulla höystetty h*rttäytyminen jähmeään taksisääntelyyn on näitä molempia puhtaimmassa muodossaan."
-Sebastian Tynkkynen-
Kuulostaa törkeältä toiminnalta! Miten joku voi jakaa julkisia alueita tällä tavalla. Sehän vaikuttaa negatiivisesti myös näihin ulkopuolisiin toimijoihin esim. lisääntyneiden polttoainekustannusten muodossa kun joutuvat välttelemään alueella oloa. Tuovat porukkaa keskustaan ja sitten eivät voi olla jollain alueella. Tämähän vaikuttaa myös uusien yritysten toimintamahdollisuuksiin pienentäen niitä?
Eli siis jotkut toimijat saavat joitain hyviä ajoja mihin toiset eivät saa mahdollisuuksia?
LISÄKSI
Samat toimijat saavat etua polttoainekustannuksissa kun saavat toimia tehokkaammin kaupungissa?