Miksi jotkut liittyvät jehovantodistajiin tai helluntaikirkkoon kun tulevat uskoon?
Miksi ei voi vain uskoa Jumalaan itsekseen? Tarvitaanko uskossaolemiseen jotain hurmoshenkistä porukkaa ympärille?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehova usko on lähimpänä Raamatun ohjeita. Sitä mitä siinä oikeasti sanotaan. Kuitenkin joitakin asioita joita en ymmärrä. Veren karttaminen ja itsetyydytyksen kieltäminen esim.
Ei pidä paikkaansa. Jehovantodistajilla on ihan omanlaisekseen muokattu raamattu (voiko sitä edes Raamatuksi sanoa) eivätkä usko Jeesuksen Jumaluuteen.
Ihan sama Raamattu heillä on. Oli ainakin silloin kun viimeksi tapasin. Tämän luterilaisen Raamatun mukaan heidän uskonsa on sitä lähimpänä.
Yleisesti jehovantodistajat käyttävät ns. uuden maailman käännöstä, joka todellakin on heidän oma käännöksensä.
JT:t eivät ole kristittyjä, vaikka sellaiseksi voivat itseään sanoa. Jeesuksen Jumaluuden kieltäminen jo kertoo, etteivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehova usko on lähimpänä Raamatun ohjeita. Sitä mitä siinä oikeasti sanotaan. Kuitenkin joitakin asioita joita en ymmärrä. Veren karttaminen ja itsetyydytyksen kieltäminen esim.
Ei pidä paikkaansa. Jehovantodistajilla on ihan omanlaisekseen muokattu raamattu (voiko sitä edes Raamatuksi sanoa) eivätkä usko Jeesuksen Jumaluuteen.
Ihan sama Raamattu heillä on. Oli ainakin silloin kun viimeksi tapasin. Tämän luterilaisen Raamatun mukaan heidän uskonsa on sitä lähimpänä.
Yleisesti jehovantodistajat käyttävät ns. uuden maailman käännöstä, joka todellakin on heidän oma käännöksensä.
JT:t eivät ole kristittyjä, vaikka sellaiseksi voivat itseään sanoa. Jeesuksen Jumaluuden kieltäminen jo kertoo, etteivät ole.
Jotakin voi olla muokattu mutta sisältö on ihan sama.
Nämä asiat selviää myös ihan googlettamalla jos on epäilystä - arkkienkeli Mikaelin ja Jeesuksen samana pitämisestå lähtien.
Mukavia ihmisiä tietysti voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstamamma tarvitsee aina sen ruskeasilmäisen rintamakarkurin kun se palaa islamiin?
Onkohan kukaan suomityttö koskaan löytänyt islamia ilman ulkomaalaisen miehen apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakin voi olla muokattu mutta sisältö on ihan sama.
Valitettavasti ei ole. Se on muokattu tukemaan jehovantodistajien teologiaa.
Kristittyinä heitä ei pidä mikään kristinuskon suuntaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntayhteys. Miksi en ole liittynyt hellareihin vaikka haluaisin, on koska pelkään paikallisessa seurakunnassa olevan jooga-väkeä. Ev.lut. seurakunnassa, josta olen eronnut ja olen aloituksen kuvaama "sitoutumaton", on paljon joogan harrastajia ym uushenkisiä.
Pelkäät helluntailaisissa olevan jooga-väkeä?? Ei kai. Helluntailaiset nimenomaan varoittavat joogasta.
Jooga yököttää muakin, en tykkää sen tuomisesta kirkkoihin.
Koska minulla ei ole henkien erottelemisen lahjaa, se ei vain onnistu ja kaikenlaisia henkiä, riivaajia (katsokaa alfa-PVP, someriippuvuus jne) on liikkeellä. Olen käynyt Hell. Srk kokouksissa takarivissä istumassa, mutta en ole helluntailainen.
Riivaajia liikkeellä 🤭 nyt tarvitaan kokeneita manaajia 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntayhteys. Miksi en ole liittynyt hellareihin vaikka haluaisin, on koska pelkään paikallisessa seurakunnassa olevan jooga-väkeä. Ev.lut. seurakunnassa, josta olen eronnut ja olen aloituksen kuvaama "sitoutumaton", on paljon joogan harrastajia ym uushenkisiä.
Pelkäät helluntailaisissa olevan jooga-väkeä?? Ei kai. Helluntailaiset nimenomaan varoittavat joogasta.
Jooga yököttää muakin, en tykkää sen tuomisesta kirkkoihin.
Koska minulla ei ole henkien erottelemisen lahjaa, se ei vain onnistu ja kaikenlaisia henkiä, riivaajia (katsokaa alfa-PVP, someriippuvuus jne) on liikkeellä. Olen käynyt Hell. Srk kokouksissa takarivissä istumassa, mutta en ole helluntailainen.
Riivaajia liikkeellä 🤭 nyt tarvitaan kokeneita manaajia 🤣
Kyllähän niitä tarvitaan nykyään jo suomen maassakin, kun kansakunta on luopunut kristinuskosta.