Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut liittyvät jehovantodistajiin tai helluntaikirkkoon kun tulevat uskoon?

Vierailija
26.04.2026 |

Miksi ei voi vain uskoa Jumalaan itsekseen? Tarvitaanko uskossaolemiseen jotain hurmoshenkistä porukkaa ympärille?

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat ei ole kristinuskoa, vaan eri uskonto, kuten mormonismikin.

Vierailija
42/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on helluntailainen. Se mitä en niissä ymmärrä, on se että voivat olla vaikka minkälaisia rikoksia tehneitä, mutta kun heillä on usko Jeesukseen, pääsy taivaaseen on taattu. Serkkunikin on pettänyt aikanaan lastensa isää tämän kaverin kanssa ja mennyt uudestaan naimisiin. Eli jotkut elävät todella syntisesti ja minun mielestäni rikkovat Raamatun ohjeita mutta silti ovat varmoja että taivaaseen pääsevät riippumatta omasta käytöksestään,

Hänellä on usko armoon ja ehkä siksi uskoo pääsevänsä taivaaseen. 

Ihan samalla tavalla serkkusi tuntuu uskovan kahden ihmisen väliseen rakkauteen, kun on mennyt uusiin naimisiin. 

Jotenkin jaksaa hämmästyttää arvostelu ja paheksunta uskovaisa ihmisiä kohtaan, jotka uskovat Jumalaan, armoon, taivasten valtakuntaan jne. mutta nämä samat tyypit uskovat ikuiseen rakkauteen, lapsen hyvyyteen, horoskooppeihin, tehdä itse oikeita tuottavia sijoituksia ja päätöksiä jne. ja se on mielestään ihan ok. mutta Jumalaa uskominen ei sitä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaavat hyvin voimakkaita elämyksiä. 

Vierailija
44/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakuntayhteys. Miksi en ole liittynyt hellareihin vaikka haluaisin, on koska pelkään paikallisessa seurakunnassa olevan jooga-väkeä. Ev.lut. seurakunnassa, josta olen eronnut ja olen aloituksen kuvaama "sitoutumaton", on paljon joogan harrastajia ym uushenkisiä.

Ei hellareissa ainakaan vielä ole joogaa. 

Luterilainen kirkko on jo menetetty kaikelle hömpötykselle.

Srk-tasolla ei joogata, mutta aivan kuten evankelis-luterilaisella puolellakin, jooga (sekä Tarot-kortisto, värähtelevät rentoutusmaljat jne) tulee yksittäisten lammasten vaatteissa olevien susien muodossa, ikään kuin Troijan hevosena. Todella väkevä eksytys on luvattu lähettää, jotta vääryyteen mielistyneet eksyisivät. 2 Tess: 11-12

Vierailija
45/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perusluterilainen kunnes 20-vuotiaana kohtasin Jehovan todistaja-pariskunnan jonka opettamana pääsin "hajulle" totuudesta. Muutaman vuoden kypsyttelyn jälkeen olin valmis irtautumaan väärästä Suuren Babylonin uskonnosta sekä  vihkiytymään totuudelle ja saamaan kasteen. Nyt parikymmentä vuotta tuosta vierinyt ja luja usko Jehovan Valtakunnan totuuteen kantaa edelleen. 

N45

Vierailija
46/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin perusluterilainen kunnes 20-vuotiaana kohtasin Jehovan todistaja-pariskunnan jonka opettamana pääsin "hajulle" totuudesta. Muutaman vuoden kypsyttelyn jälkeen olin valmis irtautumaan väärästä Suuren Babylonin uskonnosta sekä  vihkiytymään totuudelle ja saamaan kasteen. Nyt parikymmentä vuotta tuosta vierinyt ja luja usko Jehovan Valtakunnan totuuteen kantaa edelleen. 

N45

Jehovan todistajat on eksytys, poikkeaa huomattavasti Raamatullisesta kristinuskosta. Jeh todist. ei ole edes kristinuskoa, vaan erillinen uskonto. 

Väärä Jeesus ei pelasta! 

Olet menossa Helvettiin, jos et usko että Jeesus on se kuka Hän sanoi olevansa. Jehovan todistajien perustaja, Charles Russell oli väärä profeetta, Saatanasta. Jeesus itse varoitti että Hänen jälkeensä nousee vääriä profeettoja, jotka vievät monet kadotukseen. Tästä meillä on hyviä esimerkkejä: 

- Islamin profeetta Muhammed ( 600v Jeesuksen jälkeen) 

- Charles Russell , Jehovan todistajat ( 1800-luku)

- Joseph Smith , mormonismi  ( 1800-luku)

Pyydä että Jumala näyttäisi sinulle kuka Hän on ja mikä on Hänen tahtonsa. Protestanttisuudessa on Raamatullisia suuntauksia, luterilaisuus ei ole ainoa suunta. 

Vierailija
47/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
48/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Jehovan todistajat on eksytys, poikkeaa huomattavasti Raamatullisesta kristinuskosta. Jeh todist. ei ole edes kristinuskoa, vaan erillinen uskonto. 

Väärä Jeesus ei pelasta! 

Olet menossa Helvettiin, jos et usko että Jeesus on se kuka Hän sanoi olevansa. Jehovan todistajien perustaja, Charles Russell oli väärä profeetta, Saatanasta. Jeesus itse varoitti että Hänen jälkeensä nousee vääriä profeettoja, jotka vievät monet kadotukseen. Tästä meillä on hyviä esimerkkejä: 

Pyydä että Jumala näyttäisi sinulle kuka Hän on ja mikä on Hänen tahtonsa. Protestanttisuudessa on Raamatullisia suuntauksia, luterilaisuus ei ole ainoa suunta. 

Jehovan todistajat nimenomaan uskovat että hän oli (ja on edelleen) se joka hän sanoi olevansa eli Jumalan Poika. Hän ei sanonut olevansa Jumala. 

Vierailija
49/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Väärä Jeesus ei pelasta! 

Jehovan todistajat nimenomaan uskovat että hän oli (ja on edelleen) se joka hän sanoi olevansa eli Jumalan Poika. Hän ei sanonut olevansa Jumala. 

Kyllä Jeesus sanoi että Hän on yhtä Isän kanssa, moni eri tavoin. Lue huolella evankeliumit läpi!

Se että Jeesus on Jumalan poika tarkoittaa että Jeesus on Jumalan toinen persoona, lihaksi tullut. 

YKSI Jumala, kolme persoonaa : Isä, Poika, Pyhä Henki.

Jehovat väittävät että Jeesus on arkkienkeli Mikael. Enkelit ovat luotuja olentoja. Muslimit väittävät Jeesuksen olevan profeetta= ihminen.  Väärä Jeesus ei pelasta!

Jeesus on ikuinen Jumala, Hänen kauttaaltaan laikki on luotu.

Vierailija
50/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat ja helluntaikirkko ovat hyvin erilaisia juttuja. Helluntaikirkko on yksi kristillinen kirkkokunta ja Jehovan todistajat on oma uususkontonsa.

Vierailija
51/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakuntayhteys. Miksi en ole liittynyt hellareihin vaikka haluaisin, on koska pelkään paikallisessa seurakunnassa olevan jooga-väkeä. Ev.lut. seurakunnassa, josta olen eronnut ja olen aloituksen kuvaama "sitoutumaton", on paljon joogan harrastajia ym uushenkisiä.

Srk-tasolla ei joogata, mutta aivan kuten evankelis-luterilaisella puolellakin, jooga (sekä Tarot-kortisto, värähtelevät rentoutusmaljat jne) tulee yksittäisten lammasten vaatteissa olevien susien muodossa, ikään kuin Troijan hevosena. Todella väkevä eksytys on luvattu lähettää, jotta vääryyteen mielistyneet eksyisivät. 2 Tess: 11-12

Srk tasolla ei joogata? Piispatar Mari Leppänen esim toimii joogaohjaajana kirkoissa, ja moni pappi. Alttarin edessä pyllystelevät epäjumalille!

T.eri

Vierailija
52/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Srk tasolla ei joogata? Piispatar Mari Leppänen esim toimii joogaohjaajana kirkoissa, ja moni pappi. Alttarin edessä pyllystelevät epäjumalille!

T.eri

Tarkoittaa siis helluntailaisten srk-tasolla ei käsittääkseni joogata ainakaan ihan vielä. Menestysteologia tuo tämän uushenkisyyden sinnekin väkevänä eksytyksenä. Ev.lut. puolella ollut jo pitkään täysi korpivaellus. 

Vierailija
53/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajilla on käytössä ihan sama Raamattu kuin kristityilläkin. Jehovan uskoa ensin tutkitaan ja kun tuntee asian omakseen voi käydä kasteella. Kasten jälkeen on Jehovan todistaja. Kastetta ei vaadita vaan tutkivat ovat myös osa yhteisöä ja pääsevät paratiisiin maan päälle.

Vierailija
54/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajilla on käytössä ihan sama Raamattu kuin kristityilläkin. Jehovan uskoa ensin tutkitaan ja kun tuntee asian omakseen voi käydä kasteella. Kasten jälkeen on Jehovan todistaja. Kastetta ei vaadita vaan tutkivat ovat myös osa yhteisöä ja pääsevät paratiisiin maan päälle.

Missäpäin Raamattua puhutaan / luvataan tähän maalliseen elämään kuuluvaa paratiisia? 

Jehovat todistajat kieltävät lisäksi Jeesuksen Jumaluuden, ja väittävät Jeesuksen olevan arkkienkeli Mikael.

Jehovat ovat yhtä eksyneitä kun muslimitkin, jotka myöskin kieltävät Jeesuksen Jumaluuden, ja väittävät taas Jeesuksen olevan pelkkä profeetta.

Raamattu varoittaa muuttamasta ja lisäämästä mitään. Jehovan tod perustaja ( perustajat) väittivät Raamatun olevan korruptoitunut ( kuten muslimitkin).  

Väärä Jeesus ei pelasta! Hyvä Jehovan todistaja; rakkaudesta kehotan sinua etsimään totuuden niin kauan kun aikaa vielä on. Olin itse tapakristitty, ja syntymästä asti evl kirkon jäsen. Olin hyvin epävarma kuka Jumala oikeasti on. Viisi vuotta sitten, maaliskuussa - 21 sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta, ja uudestisyntyä. Jeesus tuli elämääni, se oikea Raamatun Jeesus, joka on ikuisesti ollut olemassa, ja jonka kautta kaikki on luotu ! 

YKSI Jumala, kolmessa persoonassa; Isä, Poika, Pyhä Henki.

Vierailija
55/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin että jollain lailla rikkinäiset ihmiset tarvitsevat jotain äärikokoemuksia.

Olet varmaan oikeassa. Olen muutaman kerran käynyt helluntaiseurakunnassa ja huomasin, että sinne ajautuu entisiä päihdeongelmaisia tai muita mielenter eyden kanssa kamppailevia.  Ja siellähän heille kerrotaan, että Jeesus on pelastanut heidät vaikka olisi mitä tehnyt. Minulle ei oikein avautunut se, miksi omilla teoilla ei ole merkitystä, vaan vain sillä että on usko Jeesukseen. Voit olla vaikka murhaaja, mutta taivaaseen pääset kunhan vain uskot.

Minä olen aikanaan ollut 12 askeleen toveriseuran vaikutuspiirissä. Siellä näki kaikkien uskontokuntien edustajia ja kuuli juttuja jos jonkinlaisia. Pöytien ääressä taas velloi ajatusmaailma, että yksilö on sairas ja korkein voima on vastaus kaikkeen. Korkein voima (sellaisena kuin sinä sen koet) raitistaa ja ilman sitä ylläpidetty raittius ei ole oikeaa raittiutta. Toinen leimaava asia oli se, että kaikki jotka eivät ole yli viiden raittiusvuoden jälkeen eläkkeellä ole oikeita toveriseuralaisia...

Vierailija
56/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Teillä on NWT = new world translation " Raamattu". Siinä on moni asia vääristetty! 

Vierailija
57/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Teillä on NWT = new world translation " Raamattu". Siinä on moni asia vääristetty! 

Kenellä meillä? Jehovan todistajilla on ihan sama Raamattu kuin kristyillä.

Vierailija
58/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Raamattua puhutaan / luvataan tähän maalliseen elämään kuuluvaa paratiisia? 

Jehovat todistajat kieltävät lisäksi Jeesuksen Jumaluuden, ja väittävät Jeesuksen olevan arkkienkeli Mikael.

Jehovat ovat yhtä eksyneitä kun muslimitkin, jotka myöskin kieltävät Jeesuksen Jumaluuden, ja väittävät taas Jeesuksen olevan pelkkä profeetta.

Raamattu varoittaa muuttamasta ja lisäämästä mitään. Jehovan tod perustaja ( perustajat) väittivät Raamatun olevan korruptoitunut ( kuten muslimitkin).  

Väärä Jeesus ei pelasta! Hyvä Jehovan todistaja; rakkaudesta kehotan sinua etsimään totuuden niin kauan kun aikaa vielä on. Olin itse tapakristitty, ja syntymästä asti evl kirkon jäsen. Olin hyvin epävarma kuka Jumala oikeasti on. Viisi vuotta sitten, maaliskuussa - 21 sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta, ja uudestisyntyä. Jeesus tuli elämääni, se oikea Raamatun Jeesus, joka on ikuisesti ollut olemassa, ja jonka kautta kaikki on luotu ! 

Eivät he pidä Jeesusta muuna kuin Jumalan poikana. Onhan se outoa että kolme saman jumalan persoonaa jotka ei tiedä toistensa pätöksiä.

Vierailija
59/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä meillä? Jehovan todistajilla on ihan sama Raamattu kuin kristyillä.

Ole hyvä ja googlaa. Nwt ( Vartioitorni) on täysin muutettu turmeltunut "Raamattu". Ei ole kyse pelkästä kielikäännöksestä, vaan sisältö on monilta osin muutettu!!

Vierailija
60/137 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he pidä Jeesusta muuna kuin Jumalan poikana. Onhan se outoa että kolme saman jumalan persoonaa jotka ei tiedä toistensa pätöksiä.

Miten niin ei tiedä toistensa päätöksistä?