Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1

Vierailija
26.04.2026 |

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.

 

Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?

Kommentit (6483)

Vierailija
6281/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurissa pakataan asuntoautoa suviseuroihin. Näyttää mukavalta, kun koko perhe on innolla mukana. 

Viive?

Nimittäin ensimmäinen seurapäivä kääntyy kohta yön puolelle. 

Tänään ei vielä oo seuroja. Aattoseurat huomenna, avajaiset perjantaina.

Vierailija
6282/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kannattaa tietysti kysyä sellaiselta, jota on lapsesta asti valmisteltu lahkon jäseneksi, ja joka ei koskaan ole ajatellut kriittisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6283/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kuka on tämä sinulle, tunnetko hänet? 

Vierailija
6284/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kasvoin tiiviisti vl-yhteisössä, tunnen sen kuin omat taskuni. Silti järkytyin pedotapauksista samoin kuin moni muu yhteisön jäsen. En ihan aidosti osannut kuvitellakaan tuollaisia asioita tähän yhteisöön, jossa telkkarin katsominenkin on määritelty synniksi. Kyllä tässä on joutunut pohtimaan, miten hyvin sitä lopulta oman yhteisönsä tuntee, mikä on totuus ja mitä on pinnan alla. 

Vierailija
6285/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naapurissa pakataan asuntoautoa suviseuroihin. Näyttää mukavalta, kun koko perhe on innolla mukana. 

Alapeukusta päätellen, tämäkin on jollekin liikaa, että joku mummo iloitsee naapurin seuroihin lähdöstä. Uskomatonta tuo pahoinvoinnin määrä! 

Vierailija
6286/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottakaa prosessiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6287/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottakaa prosessiin. 

Luotan siihen, että totuus tulee aina lopulta julki ja totuus on aina hyvä asia. Mitä ikinä se tarkoittaakaan yhteisön, ihmisten tai yhteiskunnan kannalta. Totuus ei pala tulessakaan ja se on ainoa asia, joka lopulta korjaa rikki menneet systeemit ja valheiden jäljet.

Vierailija
6288/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kasvoin tiiviisti vl-yhteisössä, tunnen sen kuin omat taskuni. Silti järkytyin pedotapauksista samoin kuin moni muu yhteisön jäsen. En ihan aidosti osannut kuvitellakaan tuollaisia asioita tähän yhteisöön, jossa telkkarin katsominenkin on määritelty synniksi. Kyllä tässä on joutunut pohtimaan, miten hyvin sitä lopulta oman yhteisönsä tuntee, mikä on totuus ja mitä on pinnan alla. 

Minä en jotenkin tajua tätä, että yksittäisten ihmisten syntiset teot jotenkin ”saastuttaisivat” koko joukon.  Eihän se missään muussakaan asiassa niin mene. Ei hyvissä eikä huonoissa asioissa. Ollaan tasan yhtä syntisiä kuin muukin väestö, myös seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Mutta se, että juuri meikäläisten osalta pedofilien tekoja on erikseen tutkittu, tuntuu lyövän leiman kaikkiin. Sitä en vaan ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6289/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kasvoin tiiviisti vl-yhteisössä, tunnen sen kuin omat taskuni. Silti järkytyin pedotapauksista samoin kuin moni muu yhteisön jäsen. En ihan aidosti osannut kuvitellakaan tuollaisia asioita tähän yhteisöön, jossa telkkarin katsominenkin on määritelty synniksi. Kyllä tässä on joutunut pohtimaan, miten hyvin sitä lopulta oman yhteisönsä tuntee, mikä on totuus ja mitä on pinnan alla. 

Minä en jotenkin tajua tätä, että yksittäisten ihmisten syntiset teot jotenkin ”saastuttaisivat” koko joukon.  Eihän se missään muussakaan asiassa niin mene. Ei hyvissä eikä huonoissa asioissa. Ollaan tasan yhtä syntisiä kuin muukin väestö, myös seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Mutta se, että juuri meikäläisten osalta pedofilien tekoja on erikseen tutkittu, tuntuu lyövän leiman kaikkiin. Sitä en vaan ymmärrä.

Järjestelmä on sen mahdollistanut, ja sen lisäksi suojellut tekijöitä. Eli on kyse paljon vakavammasta asiasta. 

Vierailija
6290/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kasvoin tiiviisti vl-yhteisössä, tunnen sen kuin omat taskuni. Silti järkytyin pedotapauksista samoin kuin moni muu yhteisön jäsen. En ihan aidosti osannut kuvitellakaan tuollaisia asioita tähän yhteisöön, jossa telkkarin katsominenkin on määritelty synniksi. Kyllä tässä on joutunut pohtimaan, miten hyvin sitä lopulta oman yhteisönsä tuntee, mikä on totuus ja mitä on pinnan alla. 

Minä en jotenkin tajua tätä, että yksittäisten ihmisten syntiset teot jotenkin ”saastuttaisivat” koko joukon.  Eihän se missään muussakaan asiassa niin mene. Ei hyvissä eikä huonoissa asioissa. Ollaan tasan yhtä syntisiä kuin muukin väestö, myös seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Mutta se, että juuri meikäläisten osalta pedofilien tekoja on erikseen tutkittu, tuntuu lyövän leiman kaikkiin. Sitä en vaan ymmärrä.

Järjestelmä on sen mahdollistanut, ja sen lisäksi suojellut tekijöitä. Eli on kyse paljon vakavammasta asiasta. 

Mikä ihmeen järjestelmä? Ei meidän perheessä sellaista järjestelmää ole, enkä todellakaan koe syyllisyyttä toisten synneistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6291/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kasvoin tiiviisti vl-yhteisössä, tunnen sen kuin omat taskuni. Silti järkytyin pedotapauksista samoin kuin moni muu yhteisön jäsen. En ihan aidosti osannut kuvitellakaan tuollaisia asioita tähän yhteisöön, jossa telkkarin katsominenkin on määritelty synniksi. Kyllä tässä on joutunut pohtimaan, miten hyvin sitä lopulta oman yhteisönsä tuntee, mikä on totuus ja mitä on pinnan alla. 

Minä en jotenkin tajua tätä, että yksittäisten ihmisten syntiset teot jotenkin ”saastuttaisivat” koko joukon.  Eihän se missään muussakaan asiassa niin mene. Ei hyvissä eikä huonoissa asioissa. Ollaan tasan yhtä syntisiä kuin muukin väestö, myös seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Mutta se, että juuri meikäläisten osalta pedofilien tekoja on erikseen tutkittu, tuntuu lyövän leiman kaikkiin. Sitä en vaan ymmärrä.

Ongelman laajuus kertoo ettei kyse ole yksittäistapauksista. Tästä on seurannut ainakin omalla kohdalla se, että pohdin jokaisen vl-ihmisen kohdalla, millainen perhe hänellä on ollut, entä lapsuus, onko siellä tapahtunut jotain mitä ei pitäisi. Olen myös miettinyt kaikkia tuntemiani vl-perheitä, alitajunta käy läpi onko merkkejä tietyistä asioista. Joudun miettimään ihan eri tavalla, ettei lapsia voi tuosta noin vaan päästää minne tahansa yökylään, lapsia ei voi edes jättää hoitoon minne tahansa ellei tunne hyvin ihmisiä. Ei vaan pysty luottamaan kun silmät on kerran avautuneet. Pahuus ei ole jossain ulkopuolella oleva asia. 

Vierailija
6292/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kasvoin tiiviisti vl-yhteisössä, tunnen sen kuin omat taskuni. Silti järkytyin pedotapauksista samoin kuin moni muu yhteisön jäsen. En ihan aidosti osannut kuvitellakaan tuollaisia asioita tähän yhteisöön, jossa telkkarin katsominenkin on määritelty synniksi. Kyllä tässä on joutunut pohtimaan, miten hyvin sitä lopulta oman yhteisönsä tuntee, mikä on totuus ja mitä on pinnan alla. 

Minä en jotenkin tajua tätä, että yksittäisten ihmisten syntiset teot jotenkin ”saastuttaisivat” koko joukon.  Eihän se missään muussakaan asiassa niin mene. Ei hyvissä eikä huonoissa asioissa. Ollaan tasan yhtä syntisiä kuin muukin väestö, myös seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Mutta se, että juuri meikäläisten osalta pedofilien tekoja on erikseen tutkittu, tuntuu lyövän leiman kaikkiin. Sitä en vaan ymmärrä.

Järjestelmä on sen mahdollistanut, ja sen lisäksi suojellut tekijöitä. Eli on kyse paljon vakavammasta asiasta. 

Mikä ihmeen järjestelmä? Ei meidän perheessä sellaista järjestelmää ole, enkä todellakaan koe syyllisyyttä toisten synneistä

Järjestelmä, jossa on aina käsketty antamaan anteeksi kun joku pyytää ja sitten anteeksi annetusta asiasta ei saa puhua. Tätähän hyväksikäytettyjen kohdalla tekijät hyödynsi, vaiensi uhrit.  Sivusta eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6293/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, myös Hurtigin tutkimuksessa sanottiin että PEDOFILIAA EI OLE ENEMPÄÄ KUIN MUUSSAKAAN VÄESTÖSSÄ.

Vierailija
6294/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kasvoin tiiviisti vl-yhteisössä, tunnen sen kuin omat taskuni. Silti järkytyin pedotapauksista samoin kuin moni muu yhteisön jäsen. En ihan aidosti osannut kuvitellakaan tuollaisia asioita tähän yhteisöön, jossa telkkarin katsominenkin on määritelty synniksi. Kyllä tässä on joutunut pohtimaan, miten hyvin sitä lopulta oman yhteisönsä tuntee, mikä on totuus ja mitä on pinnan alla. 

Minä en jotenkin tajua tätä, että yksittäisten ihmisten syntiset teot jotenkin ”saastuttaisivat” koko joukon.  Eihän se missään muussakaan asiassa niin mene. Ei hyvissä eikä huonoissa asioissa. Ollaan tasan yhtä syntisiä kuin muukin väestö, myös seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Mutta se, että juuri meikäläisten osalta pedofilien tekoja on erikseen tutkittu, tuntuu lyövän leiman kaikkiin. Sitä en vaan ymmärrä.

Ongelman laajuus kertoo ettei kyse ole yksittäistapauksista. Tästä on seurannut ainakin omalla kohdalla se, että pohdin jokaisen vl-ihmisen kohdalla, millainen perhe hänellä on ollut, entä lapsuus, onko siellä tapahtunut jotain mitä ei pitäisi. Olen myös miettinyt kaikkia tuntemiani vl-perheitä, alitajunta käy läpi onko merkkejä tietyistä asioista. Joudun miettimään ihan eri tavalla, ettei lapsia voi tuosta noin vaan päästää minne tahansa yökylään, lapsia ei voi edes jättää hoitoon minne tahansa ellei tunne hyvin ihmisiä. Ei vaan pysty luottamaan kun silmät on kerran avautuneet. Pahuus ei ole jossain ulkopuolella oleva asia. 

No tätä kaikkeahan vastuullisena vanhempana varmasti mietit minkä tahansa perheen kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6295/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasioiden kieltäminen sillä, että väittää muiden aina valehtelevan ei ole kovin järkevää.

Sinulle varmasti tuo jatkuva väittely on raskasta, kun elät pelkkien kuulopuheiden ja mainosvideoiden varassa.

Me, jotka tunnemme nämä asiat henkilökohtaisesti, voimme keskustella ilman mitään väittelyä. 

Kasvoin tiiviisti vl-yhteisössä, tunnen sen kuin omat taskuni. Silti järkytyin pedotapauksista samoin kuin moni muu yhteisön jäsen. En ihan aidosti osannut kuvitellakaan tuollaisia asioita tähän yhteisöön, jossa telkkarin katsominenkin on määritelty synniksi. Kyllä tässä on joutunut pohtimaan, miten hyvin sitä lopulta oman yhteisönsä tuntee, mikä on totuus ja mitä on pinnan alla. 

Minä en jotenkin tajua tätä, että yksittäisten ihmisten syntiset teot jotenkin ”saastuttaisivat” koko joukon.  Eihän se missään muussakaan asiassa niin mene. Ei hyvissä eikä huonoissa asioissa. Ollaan tasan yhtä syntisiä kuin muukin väestö, myös seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Mutta se, että juuri meikäläisten osalta pedofilien tekoja on erikseen tutkittu, tuntuu lyövän leiman kaikkiin. Sitä en vaan ymmärrä.

Tätä samaa olen aina ihmetellyt. Minun todellisuudessani on aina ollut selvää, että kaikissa ihmisjoukoissa on ihmisiä, jotka toimivat väärin. 

Vierailija
6296/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mun on erittäin vaikea käsittää, miten yhteisössä, jossa saarnattiin hiusten värjääminen synniksi, ohjeistettiin naisia vaikka kuolemaan synnytyksiin (jyrkimmässä kohtaa), paheksutaan kaikkea maallista ja kaikkea mahdollista, voi samanaikaisesti ilmetä pedofiliaa. 

Vierailija
6297/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lestadiolaisen aviomiehen. Mitenköhän voisin hänet saada/löytää?

Vierailija
6298/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, myös Hurtigin tutkimuksessa sanottiin että PEDOFILIAA EI OLE ENEMPÄÄ KUIN MUUSSAKAAN VÄESTÖSSÄ.

”Jumalan valtakunnassa” sitä ei pitäisi olla nimeksikään ja ainakin paljon vähemmän kuin muualla.

Vierailija
6299/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lestadiolaisen aviomiehen. Mitenköhän voisin hänet saada/löytää?

Voit ehdottaa, että Srk tekee oman tinderin vl-ihmisille. Tai sitten menet vaan seuroihin ja etsit sieltä.

Vierailija
6300/6483 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lestadiolaisen aviomiehen. Mitenköhän voisin hänet saada/löytää?

Voit ehdottaa, että Srk tekee oman tinderin vl-ihmisille. Tai sitten menet vaan seuroihin ja etsit sieltä.

En ole vl. Siksi kysynkin täällä neuvoja vl-miehen löytämiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan