Miehen perhe piikittelee jatkuvasti koulutuksestani
Heillä on niin niin niin akateeminen perhe ja yksi pojista kehtasi ottaa amiksen käyneen puolison. On sanottu ihan suoraankin että amis on surkea, joskus on jopa sanottu että olen kouluttamaton. Usein vihjaillaan etten ymmärtäisi mistä puhutaan, en tiedä miten heidän piireissään käyttäydytään, ennen miehen sisaruksen väitöstilaisuutta useampi heistä selitti minulle kuin pikkulapselle miten missäkin vaiheessa pitää käyttäytyä. Osaan myös keskustella yhteiskunnallisista asioista, politiikasta, kulttuurista jne. enkä ole mielestäni missään vaiheessa antanut sellaista vaikutelmaa että olisin jollain lailla tyhmä ja sivistymätön. Onko miehen suku jotenkin poikkeuksellisen junttia, vai onko tuollainen tavallista? Nykyään ärsyttää jo valmiiksi kun pitäisi tavata heitä.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset arvostaa akateemisuutta ja toisille se ei ole niin tärkeää. Omassa suvussa ollut molempia. Mutta tuo väitösjuttu on sellainen, että itsekin saattaisin ohjeistaa eikä siihen liittyisi mitään väheksymistä. Ajattelisin vain, että uusi tilanne ja hyvä tietää suunnilleen mitä odottaa ja miten pukeutua.
Minä olen maisteri ja puolisoni suunnittelee väitöskirjan tekemistä tekniseltä alalta. Mulle kyllä saa joku selittää kuin lapselle, kuinka väitöstilaisuudessa, karonkassa, promootiossa jne. on soveliasta puolison käyttäytyä, jos se joskus on ajankohtaista.
Toki osana jatkuvaa nälvimistä tuollainen saa isomman merkityksen kuin irrallaan.
Miksi siellä pitää "käyttäytyä?" Siistit vaatteet farkut ja huppari. Puhtaat sukat ja tennarit. Mitä vikaa niissä on. Vai pitääkö muka pukeutua arvokkaasti, koska proffat ja muut pystynokat niin edellyttävät?
Kaameaa, mitähän ihmisetkin sanoo?!!
Mun mielestä nimenomaan pukeudutaan viimeisen päälle ja noudatetaan akateemista etikettiä ja pokkuroidaan niin maan perusteellisesti. Se, että saa väitöskirjan tehtyä hyväksytysti ja ylipäätään että suhtautuu (yliopiston ulkopuoliseen) työhönsä niin intohimoisesti, että siihen liittyen haluaa ja pystyy väitöskirjan tekemään, on niin mahtava saavutus ja näyttö sinnikkäästä työskentelystä ja upeista avoista, on todellakin juhlimisen ja pokkuroimisen arvoinen suoritus! Miksi se pitäisi vesittää farkuilla ja tennareilla, en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista porukkaa mutta lienevät 3D ihmisiä sitten kaikki. Yleensä alemman koulutustason ihmiset pilkkaa koulutettuja.
En ole ikinä moiseen asiaan törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että ongelma on ainoastaan ap:n korvien välissä. Yliopiston käyneille ihmisille yliopisto on koulu, ei sen kummempaa. En oikeasti tunne ketään yliopiston käynyttä, joka korostaisi koulutustaan.
Yleensä se on niin päin, että tietyissä porukoissa korkeakoulutus on parempi salata, koska se oikeasti aiheuttaa ihmisissä ihmeellisiä vihareaktioita. Kohtelu muuttuu välittömästi, kun koulutus paljastuu ja dissaus ja haukkuminen alkaa. Muutut välittömästi ihmiseksi, jolla ei ole kädentaitoja ja ihmiseksi, jolta puuttuvat sosiaaliset taidot ja sydämen sivistys.
Oikeastiko olette sitä mieltä, että amikseen lähtevät sydämelliset ihmiset ja lukioon ja korkeakouluopintoihin kaikki ilkeät narsistit. Kyllä se omassa nuoruudessani ainakin oli niin, että pahimmat koulukiusaajat menivät amikseen.
Eiköhän AP:lle ole käynyt selväksi appivanhempien asenteet. Miniä ei ole heidän, eikä heidän poikansa tasolla. Itsekin olen nauttinut oman osuuteni tuollaisista paskantärkeyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on amis käytynä eli olet lähäri, sinä olet kouluttamaton. Tuollainenkin pitää amislaiselle selvittää, voi jessus.
Amiksessa ei edes ole lähärilinjaa.
Mitä ihmettä? Kyllä lähihoitajaksi opiskellaan nimenomaan ammattikoulussa. Se on toisen asteen tutkinto.
Jos saisin kutsun väitöstilaisuuteen ottaisin kiitollisena vastaan opastuksen mitä tapahtuu missäkin vaiheessa, mitä pitää tietää, mitä päälle jne. Ei ole minulle tuttu maailma.
T. YAMK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset arvostaa akateemisuutta ja toisille se ei ole niin tärkeää. Omassa suvussa ollut molempia. Mutta tuo väitösjuttu on sellainen, että itsekin saattaisin ohjeistaa eikä siihen liittyisi mitään väheksymistä. Ajattelisin vain, että uusi tilanne ja hyvä tietää suunnilleen mitä odottaa ja miten pukeutua.
Minä olen maisteri ja puolisoni suunnittelee väitöskirjan tekemistä tekniseltä alalta. Mulle kyllä saa joku selittää kuin lapselle, kuinka väitöstilaisuudessa, karonkassa, promootiossa jne. on soveliasta puolison käyttäytyä, jos se joskus on ajankohtaista.
Toki osana jatkuvaa nälvimistä tuollainen saa isomman merkityksen kuin irrallaan.
Miksi siellä pitää "käyttäytyä?" Siistit vaatteet farkut ja huppari. Puhtaat sukat ja tennarit. Mitä vikaa niissä on. Vai pitääkö muka pukeutua arvokkaasti, koska proffat ja muut pystynokat niin edellyttävät?
Mun mielestä nimenomaan pukeudutaan viimeisen päälle ja noudatetaan akateemista etikettiä ja pokkuroidaan niin maan perusteellisesti. Se, että saa väitöskirjan tehtyä hyväksytysti ja ylipäätään että suhtautuu (yliopiston ulkopuoliseen) työhönsä niin intohimoisesti, että siihen liittyen haluaa ja pystyy väitöskirjan tekemään, on niin mahtava saavutus ja näyttö sinnikkäästä työskentelystä ja upeista avoista, on todellakin juhlimisen ja pokkuroimisen arvoinen suoritus! Miksi se pitäisi vesittää farkuilla ja tennareilla, en ymmärrä.
Ei se tilaisuus mihinkään vesity. Korkeintaan tärkeilijät saavat hieman nokilleen. Ehkäpä heidän korkean otsansa alla joskus syttyy valo ja huomaavat oman naurettavuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Sano heille, että sinä arvostat koulutustasi ja kaikki koulutukset ovat hyviä.
Sehän siinä on tärkeintä, että itse arvostat koulutustasi.
Tarvitseeko nämä akateemiset työtäsi missään muodossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on amis käytynä eli olet lähäri, sinä olet kouluttamaton. Tuollainenkin pitää amislaiselle selvittää, voi jessus.
Kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Ap voi jäädä poiskin akateemisesta tilaisuudesta. Ei pidä mennä pilaamaan toisten juhlaa.
muropaketin kirjekurssi avaa väylän piireihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi voi opiskella ammatillisissa oppilaitoksissa ja aikuiskoulutuskeskuksissa ympäri Suomea. Suosittuja opiskelupaikkoja ovat esimerkiksi Suomen Diakoniaopisto (Helsinki, Lahti, Oulu), Taitotalo, Stadin AO ja Varia. Koulutusta tarjoavat myös useat muut alueelliset ammattioppilaitokset.
Oppilaitokset: Laajasti ammattikouluissa ympäri Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tilaisuus mihinkään vesity. Korkeintaan tärkeilijät saavat hieman nokilleen. Ehkäpä heidän korkean otsansa alla joskus syttyy valo ja huomaavat oman naurettavuutensa.
Kuule jopa savimajojen lukutaidottomat asukit osaavat erottaa arjen ja juhlan mm. pukeutumisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova uhma päällä. Miksi ihmeessä? Eri tilanteissa on erilaisia pukukoodeja. Väitöstilaisuuteen voit mennä farkuissa ja hupparissa eikä sinua sieltä kukaan heitä ulos tai paheksu. Suurin osa on siellä tavallisissa vaatteissa. Väitellyt kertoo pukukoodin karonkkaan ja se vähän kertoo myös miten kutsutun pitäisi pukeutua väitöstilaisuuteen. Karonkan pukukoodi voi olla mitä vaan tavallisista vaatteista iltapukuun. Se on sitten itsestä kiinni kuinka paljon haluaa kunnioittaa henkilöä, jolta kutsun on saanut. Ennen vanhaan oli tiukemmat ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5. Keksitty juttu. Tosielämässä se menee korkeintaan niin, että "oikeita töitä" tekevät alemmuuttaan vääntävät vitsiä pellemaistereista. Halveksunta on useimmiten ihan keksitty juttu omassa päässä. Ja jos ei ole, useimmilla koulutetuilla ihmisillä on kuitenkin hyvät käytöstavat, eikä tuolla tavalla puhu kukaan.
Voi kuule, kyllä tuollaisia on. Akateemisuus ja käytöstavat ei liity mitenkään toisiinsa. Tai no siten ehkä, että heissä on paljon narsisteja.
Joo, tässä taas näkyy se, että ketkä ne oikeasti dissaavat. Justiinsa juu, kyllähän toki arkkitehdit, lääkärit, diplomi-insinöörit ja maisterit ovat narsisteja. Persoonallisuushäiriö on suorastaan akateemisuuden edellytys. Idioo tti.
No, asiaa on tutkittu ja näin on todettu. AKATEEMISET ihmiset ovat tutkineet.
Tänne linkki tutkimukseen, kiitos.
Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Älä ainakaan suutu äläkä ala arvostelemaan arvostelijaasi. Ota vähän huumoria mukaan ja naureskele hyväntuulisesti. Sano myös itsestäsi jotain arvostavaa. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten puolisosi reagoi tähän? Ei kyllä todellakaan kuulosta normaalilta ja tämä perhe nyt ei vaan ymmärrä tuolla käytöksellään paljastavan oman tyhmyytensä. Se on kyllä valitettavasti tullut huomattua, että ylemmän korkeakoulun käyneillä on monella tuollaisia ajatuksia, joskus jopa alkaa hävettää itseä se, ettei kukaan vaan luule, että mä ajattelen noin. Jossain seurassa en sano koulutustani. On helpompi sanoa aikaisempi ammatti, joka on kätilö.
Ei mies niistä jutuista tykkää, osa häneltä tosin menee ohikin. Siksi ollaankin oltu vähemmän tekemisissä perheen kanssa, mutta on heitä silti pakko tavata välillä.
ap
Mikä pakko sun on. Mies voi vierailla tärkeilevän perheensä luona.
Otan osaa ap. Minua ei ole koskaan arvostettu, ei sanoin mutta hiljaisesti käytöksellä. Sanomisiini ei uskota, vaan kysytään heti "missä niin lukee?" tai "se on sun mielipide". Tämä jos sanon vaikka jostain tutkimuksesta tms. Vain koska en ole maisteri tai muu korkeakoulutettu. Ymmärrän ja tiedän paljon asioita, joista tällä piikittelijällä ei ole mitään tietoa. Nykyisin ko.henkilö ei tahdo tulla edes kahvipöytään, jos istun siellä. Pakko vaan sietää, pyrin mahdollisimman vähän kyläilemään tässä vierailupaikassa, miehen kotona siis.
3D?