Miehen perhe piikittelee jatkuvasti koulutuksestani
Heillä on niin niin niin akateeminen perhe ja yksi pojista kehtasi ottaa amiksen käyneen puolison. On sanottu ihan suoraankin että amis on surkea, joskus on jopa sanottu että olen kouluttamaton. Usein vihjaillaan etten ymmärtäisi mistä puhutaan, en tiedä miten heidän piireissään käyttäydytään, ennen miehen sisaruksen väitöstilaisuutta useampi heistä selitti minulle kuin pikkulapselle miten missäkin vaiheessa pitää käyttäytyä. Osaan myös keskustella yhteiskunnallisista asioista, politiikasta, kulttuurista jne. enkä ole mielestäni missään vaiheessa antanut sellaista vaikutelmaa että olisin jollain lailla tyhmä ja sivistymätön. Onko miehen suku jotenkin poikkeuksellisen junttia, vai onko tuollainen tavallista? Nykyään ärsyttää jo valmiiksi kun pitäisi tavata heitä.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Kouluttamaton tarkoittaa yleisellä tasolla niitä, jotka eivät ole yliopistokoulutettuja.
Kouluttamaton tarkoittaa henkilöä, joka ei ole saanut muodollista koulutusta, jolla ei ole tutkintoa tai jonka koulutus on puutteellinen.
Henkilöllä ei ole ammatillista tutkintoa tai akateemista koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä DI:t tekevät? Insinöörin työnkuvan vielä ymmärtää, mutta että "diplomi"... Onko kyseessä jonkilainen harrastelija insinööri joka on saanut ponnisteluistaan diplomin? Hieman, kuin peruskoulun käsityö-kurssin päätteeksi saa "ompelukone-ajokortin"? "Olen ajokortti-ompelija?", "Olen diplomi-insinööri".
Oletko todella noin yksinkertainen? Insinöörit toteuttavat sen, mitä diplomi-insinöörit suunnittelevat. DI vastaa yleensä laajoista kokonaisuuksista. Moni toimii johtajana.
Onko diplomin saaneilla insinööreillä se diplomi seinällä kehystettynä A4 koossa? Kuten jossain kuppaus-hierontapaikassa voisi olla vaikkapa "vuoden 2006 paras kuppaus Espoon seudulla"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5. Keksitty juttu. Tosielämässä se menee korkeintaan niin, että "oikeita töitä" tekevät alemmuuttaan vääntävät vitsiä pellemaistereista. Halveksunta on useimmiten ihan keksitty juttu omassa päässä. Ja jos ei ole, useimmilla koulutetuilla ihmisillä on kuitenkin hyvät käytöstavat, eikä tuolla tavalla puhu kukaan.
Voi kuule, kyllä tuollaisia on. Akateemisuus ja käytöstavat ei liity mitenkään toisiinsa. Tai no siten ehkä, että heissä on paljon narsisteja.
Joo, tässä taas näkyy se, että ketkä ne oikeasti dissaavat. Justiinsa juu, kyllähän toki arkkitehdit, lääkärit, diplomi-insinöörit ja maisterit ovat narsisteja. Persoonallisuushäiriö on suorastaan akateemisuuden edellytys. Idioo tti.
Korkeasti koulutetuissa on usein paljon aspergerin piirteitä, mikä tarkoittaa esimerkiksi intohimoista suhtautumista kiinnostavaan asiaan ja sosiaalisten taitojen puutetta. Sellaisia tyyppejä, jotka tekevät huikean uran tutkijankammiossa mutta eivät osaa käyttäytyä asiallisesti sen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä. Vanhemmat pakahtuvat ylpeydestä kun lapset ovat rämpineet jonkin pilipali yliopistotutkinnon läpi ja nyt kolmekymppisinä täyttelevät työhakemuksia vuokrayksiössään. Samanikäisillä sukulaisilla on omat asunnot ja sijoitusasunnot mutta ovat ihan luusereita koska ovat käyneet amiksen.
Reaalitodellisuudessa korkeasti koulutettujen työllisyysaste on aina parempi kuin duunarien. Joku poikkeus ei sitä muuksi muuta. Ja kyllä vanhemmat saavat olla ylpeitä lapsensa koulutuksesta. Ei se akateemisen tutkinnon suorittaminen mikään itsestään selvyys ja läpihuutojuttu ole, vaikka täällä kuinka irvailisit pilipalitutkinnoista.
Minun vaativan alan yliopisto professori vanhempani on arvostanut aina kaikkea työntekoa ja hänelle on ollut aina kunnia asia kohdata ihmiset koulutus- ja työtaustasta huolimatta yhtä arvostavasti. Kun oikeasti osaa ei tarvitse nostaa itseään alustalle ja on rohkeutta olla nöyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5. Keksitty juttu. Tosielämässä se menee korkeintaan niin, että "oikeita töitä" tekevät alemmuuttaan vääntävät vitsiä pellemaistereista. Halveksunta on useimmiten ihan keksitty juttu omassa päässä. Ja jos ei ole, useimmilla koulutetuilla ihmisillä on kuitenkin hyvät käytöstavat, eikä tuolla tavalla puhu kukaan.
Voi kuule, kyllä tuollaisia on. Akateemisuus ja käytöstavat ei liity mitenkään toisiinsa. Tai no siten ehkä, että heissä on paljon narsisteja.
Joo, tässä taas näkyy se, että ketkä ne oikeasti dissaavat. Justiinsa juu, kyllähän toki arkkitehdit, lääkärit, diplomi-insinöörit ja maisterit ovat narsisteja. Persoonallisuushäiriö on suorastaan akateemisuuden edellytys. Idioo tti.
Korkeasti koulutetuissa on usein paljon aspergerin piirteitä, mikä tarkoittaa esimerkiksi intohimoista suhtautumista kiinnostavaan asiaan ja sosiaalisten taitojen puutetta. Sellaisia tyyppejä, jotka tekevät huikean uran tutkijankammiossa mutta eivät osaa käyttäytyä asiallisesti sen ulkopuolella.
Saisiko tähän lähteen? Ei varmasti löydy, jos puhutaan ihan perusmaistereista.
Vierailija kirjoitti:
Minun vaativan alan yliopisto professori vanhempani on arvostanut aina kaikkea työntekoa ja hänelle on ollut aina kunnia asia kohdata ihmiset koulutus- ja työtaustasta huolimatta yhtä arvostavasti. Kun oikeasti osaa ei tarvitse nostaa itseään alustalle ja on rohkeutta olla nöyrä.
Nämä ovatkin niitä jotka ansaitsevat KUNNIOITUSTA. Muut pelkän tittelien omaavat narsistit on pellejä.
Tämä ketju todistaa paremmin kuin hyvin, että duunari on monin verroin ennakkoluuloisempi ja ilkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat FAKKI-IDIOOTTEJA.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tällaisia ihmisten pitäisi olla, välittämättä koulutuksen tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovatkin niitä jotka ansaitsevat KUNNIOITUSTA. Muut pelkän tittelien omaavat narsistit on pellejä.
Sinä olet pelle. Akateemiset ihmiset ovat ihan vaan ihmisiä eivätkä lähtökohtaisesti mitään narsisteja.
Ap, millainen koulutus appivanhemmillasi sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Olen myös törmännyt enemmän tähän, että vähemmän koulutettu aines naureskelee mielellään korkeakoulutetuille heti kun on tilaisuus.
Korkeakoulutettu ei osaa mitään, sormi menee heti suuhun kun pitäisi ottaa työkalu käteen, pullaa vaan syödään neukkarissa päivät pitkät eikä tehdä oikeita töitä, öhö öhö.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttamaton tarkoittaa yleisellä tasolla niitä, jotka eivät ole yliopistokoulutettuja.
Eikä tarkoita. Kouluttamaton tarkoittaa sellaista joka on käynyt vain peruskoulun.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minä kun deittailin pk-seudulla vielä 10 vuotta sitten, niin tapasin seuraavanlaisia tyyppejä:
"Huh, onneksi oot käyny lukion, mä jo säikähdin. Kyllä lukio pitää käydä." Olin suorittanut kaksoistutkinnon ja opiskelin toista ammattia.
"Vaikutat kivalta mutta mä etsin naista, jolla on selkeät suunnitelmat elämässä, että kouluttautuu korkealle."
Eräässä HOASin asukastapahtumassa mulle kirjaimellisesti käännettiin selkä, kun muut piirissä kysyivät, missä opiskelen. Eräs mies oli aiemmin moikkaillut minua ulkona kun naapureina törmäiltiin, mutta ei enää tuon jälkeen.
Häissä on pöytäseurueessa hiljaista, kun kukaan ei kysyttyään ammattiani enää keksi mitään sanottavaa. Muilla korkeakoulututkinnot
Mieheni kanssa kaikki tulee juttuun, hänellä on kaksi maisterin tutkintoa ja ala muutenkin sellainen, josta aina kysellään lisäkysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset arvostaa akateemisuutta ja toisille se ei ole niin tärkeää. Omassa suvussa ollut molempia. Mutta tuo väitösjuttu on sellainen, että itsekin saattaisin ohjeistaa eikä siihen liittyisi mitään väheksymistä. Ajattelisin vain, että uusi tilanne ja hyvä tietää suunnilleen mitä odottaa ja miten pukeutua.
Ja sinäkö oikeasti ohjeistasit, vaikka et tiedä tarvitseeko toinen ohjeistamista? Kyllä se, että neuvoo toista, ilman selvittämättä onko asia toiselle tuttu on vain tyhmyyttä ja osoittaa sen, että jostain syystä oletat, ettei toinen jo tiedä. Olettaminen on aina tyhmyyttä!
Älähän nyt. Ihmiset neuvoo monesti toisiaan asioissa ja tekee oletuksia. Tämä aihe vaan nyt herättää tunteita. On minuakin siistijä neuvonut siivousasioissa. Kuuntelin ja kiitin neuvoista, vaikka niissä ei ollut itselleni mitään uutta. Hieroja antoi ravinto-ohjeita, vaikka olen hoikka ja syön terveellisesti. Taas kerran kuuntelin ja kiitin tiedosta. Kosmetologilta sain ohjeita ihosairauteeni. Olin erimieltä, mutta taas kuuntelin. Ei tämä ole niin vakavaa. Toisen koulutuksen arvostelu ja mitätöintä sen sijaan on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilöni puhuu noin. Avoimen vähättelevä ja mitätöivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minä kun deittailin pk-seudulla vielä 10 vuotta sitten, niin tapasin seuraavanlaisia tyyppejä:
"Huh, onneksi oot käyny lukion, mä jo säikähdin. Kyllä lukio pitää käydä." Olin suorittanut kaksoistutkinnon ja opiskelin toista ammattia.
"Vaikutat kivalta mutta mä etsin naista, jolla on selkeät suunnitelmat elämässä, että kouluttautuu korkealle."
Eräässä HOASin asukastapahtumassa mulle kirjaimellisesti käännettiin selkä, kun muut piirissä kysyivät, missä opiskelen. Eräs mies oli aiemmin moikkaillut minua ulkona kun naapureina törmäiltiin, mutta ei enää tuon jälkeen.
Häissä on pöytäseurueessa hiljaista, kun kukaan ei kysyttyään ammattiani enää keksi mitään sanottavaa. Muilla korkeakoulututkinnot
Mieheni kanssa kaikki tulee juttuun, hänellä on kaksi maisterin tutkintoa ja ala muutenkin sellainen, josta aina kysellään lisäkysymyksiä.
Tuo on niin totta pk-seudulla. Nämä Helsingissä yliopistossa opiskelevat harrastavat tätä. Maailma on vielä niin mustavalkoinen, mutta odotas kun vuodet vierivät niin tippuu heiltäkin haarniskat alas. Monta tilannetta todistaneena, lol
Vierailija kirjoitti:
Miten puolisosi reagoi tähän? Ei kyllä todellakaan kuulosta normaalilta ja tämä perhe nyt ei vaan ymmärrä tuolla käytöksellään paljastavan oman tyhmyytensä. Se on kyllä valitettavasti tullut huomattua, että ylemmän korkeakoulun käyneillä on monella tuollaisia ajatuksia, joskus jopa alkaa hävettää itseä se, ettei kukaan vaan luule, että mä ajattelen noin. Jossain seurassa en sano koulutustani. On helpompi sanoa aikaisempi ammatti, joka on kätilö.
Kätilöhän on todella hyvä koulutus.