Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saanet painoa pois niin mitkä ovat olleet kolme tärkeintä oivallusta

Vierailija
19.04.2026 |

Ja ovatko ne toimineet :).

Paljonko on pudonnut ja missä ajassa?

Kommentit (596)

Vierailija
581/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan aktiivinen keskustelu

Vihdoin saan keskittyä itseeni, 3 aikuista poikaa kasvatettu ja ruokittu, mies tuossa pyörii toki…

Syön lähes vegaanisesti, rahkaa ja raejuustoa pieniä määriä. Täysjyvää. Kasviksia (tietty 😀) joka aterialla, 3-4 ateriaa päivässä, proteiinia tarkkailen, jotta sitä tulee ainakin 1g/painokilo/vrk. Liikuntaa (kuntosali, ulkoilu, uinti) 4-5 krt. viikossa. Painoa lähtenyt lähes huomaamatta syksystä lähtien, lihaksia ja vyötärö löytyneet myös. Voin hyvin ja mieli on kirkas. Vielä pari kiloa normaalipainon ylärajaan, sitten katson tilannetta uusin silmin. Voisin syödä näin loppuikäni (ja taidan niin tehdäkin)!

N56

Mistä saat proteiinia? Itsellä vaikeuksia sekaruokavaliollakin vaikka syön päivittäin lihan lisäksi linssejä, papuja, kikherneitä, herneitä, rucolaa yms. Lihankorvikkeita en syö.

Proteiinia saa ihan riittämiin käyttämällä soijajuomaa ja -gurtteja, kuten vastaavia lehmänmaitopohjaisia. Täysjyväviljaa, quinoaa, noita mainitsemiasi linssejä ym. Pehmeää tofua, kiinteää tofua. Itse kokeilen myös kammoksumiasi lihankorvikkeita, Härkis, nyhtis, vöner - jotkut ovat maukkaita ja jotkut eivät. Syön vain maistuvaa ruokaa!

Herkuttelen pähkinöillä, toki runsaskalorisuus huomioiden. En hae näkyviä bulkkilihaksia, laihtumisen myötä sulavalinjaisemmat lihaksetkin piirtyvät kauniimmin, kun rasvakerros ei niitä piilota.

Ravitsemus on intohimoni, itselleni kokkailu rakas harrastus. Minulla on perussairautena nivelreuma, sekä suoliston ja munuaisten takia suositus lääkäriltä kasvisvoittoiseen ruokavalioon.

Toivottavasti tästä oli apua ja selvennystä kysyjälle.

Jos ravitsemus on intohimosi, niin miksi olet noin pihalla ihmisen ravitsemuksesta?

Vierailija
582/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, kuinka paljon KÄVELIN entisessä elämässäni.

Sitten muutin pienempään kaupunkiin, jossa etäisyydet ovat pienempiä, ja ylipäätään on vähemmän katseltavaa ja ihmeteltävää ja tehtävää -> päivittäinen askelmäärä romahti.

Nyt olen viimeiset puoli vuotta pakottanut itseni kävelemään, vaikka ei mieli tekisikään. Ja kas kummaa, pandemia-paino jonka epäilin olevan ikuista on nyt lopulta lähes hävinnyt. Olen kyllä joutunut myös syömään alle kulutuksen, mutta ennen tätä kävelemisen lisäystä sillä ei vaan ollut mitään vaikutusta! Ilmeisesti mikään muu liikunta tai ruokavalio ei vain riitä, minä tarvitsen nimenomaan sitä päivittäistä, arkista liikkuvuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tärkeintä seikkaa painonpudotuksessa ovat hiilihydraatit, hiilihydraatit, sekä hiilihydraatit.

Vierailija
584/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän hiilihydraatteja, enemmän kasviksia ja proteiinia. Lisää liikuntaa, nuku hyvin, sokerit pois,  juo vettä. Laihduin 30kg.

Vierailija
585/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän hiilihydraatteja, enemmän kasviksia ja proteiinia. Lisää liikuntaa, nuku hyvin, sokerit pois,  juo vettä. Laihduin 30kg.

Muuten ok, mutta vähemmän hiilareita ja enemmän rasvaa. Proteiinia vain sopivasti.

Vierailija
586/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, Ozempic

2. Wegovy

3. Mounjaro

Ja tuossa järjestyksessä, kevyimmästä vahvimpaan annoksiin kaikissa. Rahaa on mennyt kahdessa vuodessa hirvittävä määrä mutta painoa tippunut 43 kiloa! Joka ikisen kilon arvoinen  , ei harmita rahanmeno pätkääkään! Ainoa ikävä asia on , että tuo 15 mg mounjaro maksaa melkein 500 euroa kuukaudessa. Olin kaksi kk ilman ja heti alkoi paino nousemaan takaisin. Ravintoterapeutti kertoi , että , elimistö on rakennettu siten että se haluaa joka ikisen kilon takaisin jonka se on menettänyt. Tulee suoraan evoluutiosta, elimistömme toimii siten kuin meillä olisi aina ravinnon puute ja siksi pitää tiukasti kiinni joka ikisestä grammasta. Eli joko syön kuin lintu loppu elämäni, käytän näitä lääkkeitä tai menen leikkaukseen jossa rasvasolut leikataan pois. Jos rasvasolut leikkaa pois, ne ei pääse enää turpoamaan. 

Vierailija
587/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1, Ozempic

2. Wegovy

3. Mounjaro

Ja tuossa järjestyksessä, kevyimmästä vahvimpaan annoksiin kaikissa. Rahaa on mennyt kahdessa vuodessa hirvittävä määrä mutta painoa tippunut 43 kiloa! Joka ikisen kilon arvoinen  , ei harmita rahanmeno pätkääkään! Ainoa ikävä asia on , että tuo 15 mg mounjaro maksaa melkein 500 euroa kuukaudessa. Olin kaksi kk ilman ja heti alkoi paino nousemaan takaisin. Ravintoterapeutti kertoi , että , elimistö on rakennettu siten että se haluaa joka ikisen kilon takaisin jonka se on menettänyt. Tulee suoraan evoluutiosta, elimistömme toimii siten kuin meillä olisi aina ravinnon puute ja siksi pitää tiukasti kiinni joka ikisestä grammasta. Eli joko syön kuin lintu loppu elämäni, käytän näitä lääkkeitä tai menen leikkaukseen jossa rasvasolut leikataan pois. Jos rasvasolut leikkaa pois, ne ei pääse enää turpoamaan. 

Jos olisit lääkkeiden sijaan syönyt oikein (en tarkoita virallista) niin et olis nyt lääkekoukussa ja voisit nauttia hoikasta olemuksesta hyvää ravintoa syöden ilman haittoja.

Vierailija
588/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1, Ozempic

2. Wegovy

3. Mounjaro

Jos olisit lääkkeiden sijaan syönyt oikein (en tarkoita virallista) niin et olis nyt lääkekoukussa ja voisit nauttia hoikasta olemuksesta hyvää ravintoa syöden ilman haittoja.

Olen aina syönyt kevyesti. Lääkärin mukaan minulla on paha insuliiniresistenssi, joka tekee sen että lihakseni ei pysty käyttämään energiaa vaan se menee maksaan ja sieltä metaboloituu rasvaksi. Ainoa asia, mikä olisi nuoruudessani auttanut olisi ollut sellainen juttu, että olisin saanut metformiinin avuksi. Metformiinia ei vaan määrätä ellei sokerit ole huonot ja minulla ne oli pitkään hyvät , vasta siinä 50 lähellä, vähän ennen havaittiin niissäkin nousua mutta tässä vaiheessa se on myöhäistä. Olen siis geenieni uhri. Mounjarossa on ns. GIP hormonia, joka tekee sen että se avaa solujen portit että energia pääsee niihin sisään ja sitä myöten energia kuluu siellä missä pitää eikä muutu läskiksi. Siksi Lily, eli mounjaron kehittäjä , on tällä hetkellä yksi maailman arvokkaimmista yhtiöistä koska keksivät synteettisen GIP hormonia matkivan lääkkeen jota kukaan muu ei ole keksinyt vielä. GIP hormoni olisi avain kaikille laihdutukseen. Energia menee sinne minne pitää. 

Vierailija
589/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on oikeasti helppoa jos on vähänkään selkärankaa. Ei tarvitse välttämättä edes muuttaa ruokatottumuksia (ellei nyt joka päivä vedä pelkkää roskaruokaa ja suklaata) muuten kuin että syö puolet siitä mitä normisti. Mahalaukku pienenee, enää ei tee edes vähän ajan päästä mieli syödä enempää.

Ja oon huomannut sellaisen eron ylipainoisiin tuttuihin nähden että en koskaan syö itseäni ihan täyteen. Anna tulla oikeesti nälkä ennenku syöt, ihan turhaa syödä jos ei ole edes nälkä.

Herkkujakin voi syödä kohtuullisesti, kunhan muuten ei syö liikaa. 

Tällä tavalla ruokaa ei tarvitse ajatella ja kaloreita laskea. Jos olet ylipainoinen, syöt liikaa. Vähennä puoleen ja paino putoaa nopeasti.

Vierailija
590/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1, Ozempic

2. Wegovy

3. Mounjaro

Olen aina syönyt kevyesti. Lääkärin mukaan minulla on paha insuliiniresistenssi, joka tekee sen että lihakseni ei pysty käyttämään energiaa vaan se menee maksaan ja sieltä metaboloituu rasvaksi. Ainoa asia, mikä olisi nuoruudessani auttanut olisi ollut sellainen juttu, että olisin saanut metformiinin avuksi. Metformiinia ei vaan määrätä ellei sokerit ole huonot ja minulla ne oli pitkään hyvät , vasta siinä 50 lähellä, vähän ennen havaittiin niissäkin nousua mutta tässä vaiheessa se on myöhäistä. Olen siis geenieni uhri. Mounjarossa on ns. GIP hormonia, joka tekee sen että se avaa solujen portit että energia pääsee niihin sisään ja sitä myöten energia kuluu siellä missä pitää eikä muutu läskiksi. Siksi Lily, eli mounjaron kehittäjä , on tällä hetkellä yksi maailman arvokkaimmista yhtiöistä koska keksivät synteettisen GIP hormonia matkivan lääkkeen jota kukaan muu ei ole keksinyt vielä. GIP hormoni olisi avain kaikille laihdutukseen. Energia menee sinne minne pitää. 

Siis olet aina syönyt kevyesti. Miksi et ole syönyt terveesti? Turha selitellä pitkällä viestillä.

Vierailija
591/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se tulee helposti takaisin. 

2. Se tulee helposti takaisin. 

3. Se tulee helposti takaisin. 

Vierailija
592/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomasin itse. Vedin tappolenkkejä mutta kilot ei lähteneet millään. Ainoastaan syömisen vähentämisellä oli suuri vaikutus.

Vierailija
593/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1, Ozempic

2. Wegovy

3. Mounjaro

Insuliiniresistenssiä ei hoideta millään "kevyellä" vaan ihan oikealla ravinnolla.

Vierailija
594/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas aina ihmettelen miten paljon hoikat läheiset syö..itse olen ylipainoinen ja en pysty herkuttelemaan yhtään vaan paino on heti kilon lisää. Olen saanut pois 10kg vuoden aikana, mutta se on vaatinut, että liikun päivittäin vähintään lenkin enkä herkuttele ikinä. Vappuna tekisi mieli simalasillinen, mutta tiedän, että se on heti paino nousussa.

Vierailija
595/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas aina ihmettelen miten paljon hoikat läheiset syö..itse olen ylipainoinen ja en pysty herkuttelemaan yhtään vaan paino on heti kilon lisää. Olen saanut pois 10kg vuoden aikana, mutta se on vaatinut, että liikun päivittäin vähintään lenkin enkä herkuttele ikinä. Vappuna tekisi mieli simalasillinen, mutta tiedän, että se on heti paino nousussa.

Ne sun hoikat läheiset syövät oikeaa ruokaa eikä itke "herkkujen" perään.

Vierailija
596/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinia saa ihan riittämiin käyttämällä soijajuomaa ja -gurtteja, kuten vastaavia lehmänmaitopohjaisia. Täysjyväviljaa, quinoaa, noita mainitsemiasi linssejä ym. Pehmeää tofua, kiinteää tofua. Itse kokeilen myös kammoksumiasi lihankorvikkeita, Härkis, nyhtis, vöner - jotkut ovat maukkaita ja jotkut eivät. Syön vain maistuvaa ruokaa!

Herkuttelen pähkinöillä, toki runsaskalorisuus huomioiden. En hae näkyviä bulkkilihaksia, laihtumisen myötä sulavalinjaisemmat lihaksetkin piirtyvät kauniimmin, kun rasvakerros ei niitä piilota.

Ravitsemus on intohimoni, itselleni kokkailu rakas harrastus. Minulla on perussairautena nivelreuma, sekä suoliston ja munuaisten takia suositus lääkäriltä kasvisvoittoiseen ruokavalioon.

Juu ei, nuo vahvennetut eivät kuulu mun ruokavaliooni lainkaan. Lisäaineita, kaukaa tuotua yms. Eivät todellakaan korvaa oikeaa ruokaa mussa tai laadussa

Luulin että olisi ollut jotain toteutuskelpoista.

Pähkinät ovat kuuluneet ruokavaliooni jo taaperosta saakka

Vierailija
597/596 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, nuo vahvennetut eivät kuulu mun ruokavaliooni lainkaan. Lisäaineita, kaukaa tuotua yms. Eivät todellakaan korvaa oikeaa ruokaa mussa tai laadussa

Luulin että olisi ollut jotain toteutuskelpoista.

Pähkinät ovat kuuluneet ruokavaliooni jo taaperosta saakka

Ravitsemus on siis intohimosi, mutta miksi sun tietosi on noin huonolla tolalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä