Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saanet painoa pois niin mitkä ovat olleet kolme tärkeintä oivallusta

Vierailija
19.04.2026 |

Ja ovatko ne toimineet :).

Paljonko on pudonnut ja missä ajassa?

Kommentit (537)

Vierailija
481/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa, kalorivaje on ainoa mikä toimii

Entä sitten, kun on päässy tavoitteeseen? Ei kait sitä lopun elämää voi vajeella mennä?! 

Kalorivajetta ei tarvita tavoitepainoon pääsyn jälkeen. Sitten syödään kulutusta vastaavasti. -eri

Vierailija
482/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein oivallukseni on, että herkuttelua ei tarvitse lopettaa tai edes vähentää vaan kaloreita voi vähentää tavallisesta ruuasta. Kokonaisella suklaalevylläkin voi herkutella aina kun tekee mieli, jos vaan jättää lounaan ja päivällisen väliin.

Tuokin pitää paikkansa. Ja normaalisti ihmisten ei kovin usein tee mieli tehdä noin. Joten terveelle ihmiselle tuollainenkaan syöminen ei yleensä muodostu ongelmaksi. On vaan vähän paha olo sen päivän.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein oivallukseni on, että herkuttelua ei tarvitse lopettaa tai edes vähentää vaan kaloreita voi vähentää tavallisesta ruuasta. Kokonaisella suklaalevylläkin voi herkutella aina kun tekee mieli, jos vaan jättää lounaan ja päivällisen väliin.

Miksi sitä söisi kokonaisen suklaalevyn kerralla, kun parista palasta saa suun yhtä lailla makeaksi, en voi ymmärtää.

Ylipainoinen (joulusuklaata vielä jäljellä)

Vierailija
484/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kaikki kommentit ja jälleen kerran mietin, että pitäisi kouluttautua ravintovalmentajaksi ja pt:ksi etenkin keski-ikäisille ja sitä vanhemmille naisille. Ois huippua saada ihmisille hoksautettua, kuinka voi syödä hyvin, laadukasta ruokaa, liikkua ja päästä hyvään kuntoon ilman mitään kikkailuja. 

Hyvä ajatus tämäkin, mutta vielä tärkeämpää olisi saada nämä ajatukset ajettua sisään nuorille, jotka istuvat sisällä ja mussuttavat koko ajan karkkia, suklaata, sipsiä, pitsaa limsaa. nergiajuomia ym.  He tekevät vahinkoa itselleen ja sen korjaaminen myöhemmin on vaikeaa.  Monet keski-ikäiset naiset ovat saaneet kilonsa lasten ja turhauttavan työn. parisuhteen tms. vuoksi.  Nuoret myös kärsivät tästä ylipainosta enemmän, sama koskee nuoria miehiä

Vierailija
485/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mikään ei ole kahteen vuoteen auttanut. Siihen asti pudotin paljon. Nyt olen aloittanut Nuttrilett kokeilun. Sen lisäksi vähän kalaa tai vähäsokerista hedelmää tai munaa. Ihme ja kumma: viikossa pudonnut toista kiloa. Tämä on mahdoton yllätys.

Nälkä ei ole ollut.

Kun mies syö normiherkkujaan, täytyy ruokailla eri aikaan. Vaatii paljon hyvää tahtoa.

10 kg on tavoite.

Vierailija
486/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Liikunta ei itsessään ole hyvä laihdutuskeino, hyvä tuki kylläkin

2. Syö paljon kasviksia

3. Jos on yli 3kg pudotettavaa, aseta väliaikatavoitteita ja pyri vähintään siihen että paino ei enää nouse yli sen minkä olet jo laihtunut. Hyväksy että kyseessä voi olla vuosien projekti.

Vierailija
487/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä söisi kokonaisen suklaalevyn kerralla, kun parista palasta saa suun yhtä lailla makeaksi, en voi ymmärtää.

Ylipainoinen (joulusuklaata vielä jäljellä)

Koska tekee mieli. Syön ensin sen 2 palaa mutta en halua lopettaa siihen.

T. Hoikka, menee helposti suklaalevy kerralla

Vierailija
488/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät oivallukseni:

1. Nutrilettin pirtelöjauheet

2. Nutrilettin keittojauheet

3. Nutrilettin valmispirtelöt

Mä en voisi ikinä käyttää noita! Hyvä ruoka on mulle niin tärkeää että haluan nauttia laadukkaasti joka päivä. 

Ainesosat Nutrilett pirtelö

Vesi, MAITOPROTEIINI, vähärasvainen kaakaojauhe* 1%, maltodekstriini, rapsiöljy, auringonkukkaöljy, sokeri, aromi, sakeuttamisaineet (gellaanikumi, mikrokiteinen selluloosa, natriumkarboksimetyyliselluloosa, karrageeni), sikurijuurikuitu (inuliini), suola, kivennäisaineet (kalium, magnesium, natrium, sinkki, kupari, mangaani, jodi, molybdeeni, seleeni, rauta), vitamiinit (A-vitamiini, D-vitamiini, E-vitamiini, C-vitamiini, tiamiini, riboflaviini, niasiini, B6-vitamiini, foolihappo, K-vitamiini, B12-vitamiini, biotiini, pantoteenihappo), koliini, stabilointiaineet (natriumpolyfosfaatit, kaliumfosfaatit, natriumfosfaatit), happamuudensäätöaineet (natriumhydroksidi, sitruunahappo), makeutusaineet (asesulfaami K, natriumsakariini). *Rainforest Alliance Certified.

Mun lounas porkkanaa, purjoa, sipulia, selleriä, fenkolia, vähän perunaa, herneitä, kourallinen pastaa, cannellinipapuja, tomaattimurskaa, yrttejä, mausteita, valkosipulia. Minestrone, 200 kcal. Makua, vitamiineja, hivenaineita, ei lisäaineita.

No, elämä on valintoja

Vierailija
489/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrileteilla säästää aikaa, vaivaa ja rahaa. Jauhe ja vesi shakeriin, pieni ravistelu, valmis juoma kurkusta alas ja se on siinä. 

Vierailija
490/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kaikki kommentit ja jälleen kerran mietin, että pitäisi kouluttautua ravintovalmentajaksi ja pt:ksi etenkin keski-ikäisille ja sitä vanhemmille naisille. Ois huippua saada ihmisille hoksautettua, kuinka voi syödä hyvin, laadukasta ruokaa, liikkua ja päästä hyvään kuntoon ilman mitään kikkailuja. 

Hyvä ajatus tämäkin, mutta vielä tärkeämpää olisi saada nämä ajatukset ajettua sisään nuorille, jotka istuvat sisällä ja mussuttavat koko ajan karkkia, suklaata, sipsiä, pitsaa limsaa. nergiajuomia ym.  He tekevät vahinkoa itselleen ja sen korjaaminen myöhemmin on vaikeaa.  Monet keski-ikäiset naiset ovat saaneet kilonsa lasten ja turhauttavan työn. parisuhteen tms. vuoksi.  Nuoret myös kärsivät tästä ylipainosta enemmän, sama koskee nuoria miehiä

Sanoisin että kaikki lähtee kotoa. Jos kotona opetetaan tekemään ja arvostamaan oikeaa ruokaa ei sitä hevillä vaihda eineksiin tai roskaruokaan. Näin ainakin oma kokemus omasta lapsuudesta lastenlapsiin saakka. 

Limut, namut ja sipsit on vain lastenjuhlien tarjoilua, hampurilaisella käydään matkalla mökille kun ei ole muutakaan tarjolla (3 vuodessa). On ruoka-ajat ja vanhemmat tekevät aina itse ruuan töistä ja työmatkoista yms aktiviteeteista huolimatta. 

No, hoikkia kaikki, minulla lääkkeet nosti painon hieman yli bmi 25 60v:nä. 

Vierailija
491/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkävaivojen vuoksi kävely ei oikein passaa mutta salilla olen treenannut tammikuusta 3-4krt/vko. Kalorit olleet siinä 2100-2300. Tulosta on tullut mutta nyt tiputetaan kaloreita seuraavaksi 5 viikoksi 1850 paikkeille ja katsotaan miten etenee. Yritän päästä kävelylenkeille, on vaan pirullista hommaa kun selkä on sitten tulessa. Mutta periksi ei anneta

Vierailija
492/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrileteilla säästää aikaa, vaivaa ja rahaa. Jauhe ja vesi shakeriin, pieni ravistelu, valmis juoma kurkusta alas ja se on siinä

Mihin sinulla on kiire?

Vierailija
493/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisin Geminin pitkänpuoleisesta vastauksesta oheiseen kysymykseen:

Kuinka helppoa on painon pitäminen kurissa esim. 20 kg:n laihdutuksen jälkeen?

Suora ja rehellinen vastaus on, että painon pitäminen kurissa on usein haastavampaa kuin itse laihduttaminen.

Tilastojen valossa suurin osa huomattavasti laihduttaneista palautuu lähtöpainoonsa muutaman vuoden kuluessa. Tämä ei johdu pelkästään "itsekurin puutteesta", vaan elimistön biologisista suojamekanismeista.

Vierailija
494/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 8kg, 2kk. 

Kalorien laskeminen. Vuosia yritin syödä terveellisesti ja jättää sitä sun tätä pois ja kokeilin ties mitä intuitiivista syömistä. Vasta kun ostin ruokavaa'an ja laskin paljon kaloireita saan syödä tavoitteeseen nähden, lähti paino tippumaan. Itse kuvittelin aina osaavani silmämääräisesti arvioida paljon missäkin on kaloreita, nyt jälkikäteen olen tajunnut, että jos olisin osannut, tuskin olisin kolmekymmentä kiloa ylipainoinen.

Vierailija
495/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää pois! Jo yksin sillä paino putoaa useita kiloja! Alko pois, putoaa vielä enemmän!

Vierailija
496/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa, kalorivaje on ainoa mikä toimii

Entä sitten, kun on päässy tavoitteeseen? Ei kait sitä lopun elämää voi vajeella mennä?! 

?? 

Kun on päässyt tavoitteeseen niin sitten ei enää tarvi laihduttaa KUN OLLAAN TAVOITTEESSA ELI PERILLÄ = ei tarvi vajetta. Sitten voi syödä ylläpitokalorimäärää. 

Olipa niin hölmö kysymys, että heitän toisen. Arvaa kuka tuntuu kulkevan "vajeella"?

Vierailija
497/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän elämän reseptiikkaa:

1. Kävele päivittäin

2. Syö max 3. kertaa päivässä ja mahdollisimman aamupainoitteisesti. Paras on jos syöt kahdesti: aamupala ja lounas. Lienee selvää että tällöin saat ja pitää syödä paljon kerralla. 

3.  Opettele perusteet makroravinteista. Suosi eläinproteiinia ja terveellisiä rasvoja. Syö hiilihydraattitietoisesti.

4. Tervehdi nälkää ja nälän tunnetta, opi se tunne taas. Monet meistä ovat unohtaneet länsimaisessa "puputusyhteiskunnassa" ja välipalojen maailmassa sen, että nälkä ei ole vaarallista eikä sitä tarvitse pelätä.

5. Muista että sinun ei tarvitse olla kurinalainen 7 päivää viikossa eikä noudattaa yllä olevia ohjeita ehdottomasti, riittää että noudatat niitä arkena. Voit käyttää alkoa ja voit herkutella, mutta muista kohtuus aina ja kaikessa.

Näillä vinkeillä elämänlaatusi paranee taatusti, ja pian huomaat keksiväsi itse listaan jatkoa :)

Vierailija
498/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeimmät oivallukseni:

1. Nutrilettin pirtelöjauheet

2. Nutrilettin keittojauheet

3. Nutrilettin valmispirtelöt

VLCD-kuurilla on tosi helppo pudottaa painoa!

Kyllä on joo, mutta jos et aion litkiä noita litkuja lopun ikääsi, paino tulee takaisin kun palaat normaaliin ruokavalioon. Mitään oikotietä onneen ei ole. Ainut tapa on opetella uusi elämän tapa, syödä kohtuullisesti, monipuolisesti, useampi pieni ateria päivässä. Pienennä annoskokoa, lisää proteiinia ja kasviksia, vähennä herkkuja. Harrasta liikuntaa.

Vierailija
499/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut pudotettua yli 40 kiloa kahdessa ja puolessa vuodessa. Tärkeimmät oivallukset on:

-Tee sellaisia pieniä elämäntapamuutoksia, jotka voit pitää jatkuvasti elämässä. Mitkään pussikeittokuurit, pikadieetit, kitukuurit, keto tai carvivot eivät toimi, kun palaat normaaliin ruokavalioon, paino tulee vauhdilla takaisin. Sen sijaan syö  pienempiä annoksia useammin päivässä, lisää enemmän kasviksia, syö vähemmän herkkuja, enemmän proteiinia, sokeriset juomat pois. Syö monipuolisesti kasviksia, vähärasvaista lihaa, kalaa, perunaa, marjoja, täysjyväviljoja, hedelmiä, pähkinöitä, kevytmaitotuotteita jne.

-Toinen on se että pidä säännöllinen ateriarytmi. Syö useampi pienempi ateria päivässä, päivä alkaa hyvin täysjyvä kaurapuurolla, rasvattomalla raejuustolla, marjoilla ja pähkinöillä. Tämä auttaa siinä ettei makeanhimoa enää tule samassa määrin kuin ennen.

Salli kohtuullinen herkuttelu. Jos vedät dieetin liian tiukalle, tulee repsahduksia. Esim. kerran tai kaksi kuukaudessa voi käydä hakemassa pikaruokaa, jos tekee mieli. ja joskus on sallittua myös syödä makeaa. Esim. karkkipäivänä kerran viikossa jokin pieni herkku.

-Myös säännöllinen liikunta ja aktiivisuus on osa elämäntapa muutoksia, valitse liikuntalaji josta pidät. Jos on nivelvaivoja, esim. uiminen, vesijuoksu, kävely on hyvät vaihtoehdot. 

Näin on, olen laihduttanut vuosia kaikilla mahdollisilla konsteilla ja ainoastaan tämä toi pysyviä tuloksia. Itse olen käyttänyt myös ruokapäiväkirjaa, sen avulla näkee helposti mitä syö ja miten usein.

Vierailija
500/537 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin tuolla aiemmin, että olen laihduttanut nimenomaan salitreenillä ja alkuun kalorit nostettiin 2500 kaloriin/pvä. Siitä lähdettiin pikkuhiljaa pienentämään. Kyllä mulle 9kk aikana tuli sekä lihasta, että rasvaa paloi, painoa tippui 15kg

Lähtöpainosi ja aiemmin syömäsi ruokamäärä on täytynyt olla valtava!

Jos minä nyt lisäisin 1000 kaloria joka päivälle (normalisti syön 1500) olisin kuukauden kuluttua 10kg painavampi eikä tosiaan kääntyisi laskuun!