Köyhän 70v isän auttaminen eläkkeellä. Isäni toimi koulunkäynninohjaajana. Mitään ei säästöön jäänyt. Asuu vuokralla yksiössä
ja minä palkkatyössä voisin laitan sata euroa isän tilille joka kuukausi. Mitä ajattelette ideasta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin maksaisin laskuja esimetkiksi sen vuokran silloin tällöin.
Jos isä saa asumistukea niin hänen kannattaa itse maksaa vuokra ettei kela ala kysellee.
Mistäs kela sen tietää kuka laskun on maksanut.
Katso Googlesta saako kela tietää kenen tililtä vuokra maksetaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä saa asumistukea niin hänen kannattaa itse maksaa vuokra ettei kela ala kysellee.
Mitä minä sillä tiedolla teen. Ihan itse voit googlata. Mutta ei kela kyllä tiedä minun tilitietojani vaikka goolaisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ihan raa'asti talouden näkökulmasta mietitään, niin ap:n kannattaisi ottaa isä asumaan samaan talouteen. Isän ei tarvitse maksaa yksiöstä enää vuokraa, ja isä voi tehdä sitten kotihommia ja maksaa osuutensa ruuista ja sähköistä jne. Ilmeisesti on edelleen ihan toimintakykyinen yksilö?
Aikuiset haluavat asua omissa asunnoissa, on jo oma rytmi arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ihan raa'asti talouden näkökulmasta mietitään, niin ap:n kannattaisi ottaa isä asumaan samaan talouteen. Isän ei tarvitse maksaa yksiöstä enää vuokraa, ja isä voi tehdä sitten kotihommia ja maksaa osuutensa ruuista ja sähköistä jne. Ilmeisesti on edelleen ihan toimintakykyinen yksilö?
Miksi asiaa pitäisi miettiä puhtaasti taloudellisesta näkökulmasta?
Kannattaako kenenkään asua yksin jos kaken pitäisi miettiä talous näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä sillä tiedolla teen. Ihan itse voit googlata. Mutta ei kela kyllä tiedä minun tilitietojani vaikka goolaisi.
Koska kysyit sitä niin sieltä löydät vastauksen. Vuokralaisen on maksettava vuokra omalta tililtä jos on kelan asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kysyit sitä niin sieltä löydät vastauksen. Vuokralaisen on maksettava vuokra omalta tililtä jos on kelan asiakas.
En ole oikeastaan kysynyt mitään. Mutta jos haluat väittää että tuo tieto löytyy kelan sivuilta niin ole hyvä ja linkitä tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asiaa pitäisi miettiä puhtaasti taloudellisesta näkökulmasta?
Kannattaako kenenkään asua yksin jos kaken pitäisi miettiä talous näkökulmasta.
No just tämä. Ehkä se isä edelleen haluaa elää omaa elämäänsä. Oman vuorokausirytminsä mukaan. Mun isä tarvitsisi jo monenlaista apua, mutta ikipäivinä ei suostuisi muuttamaan mun luokseni. Haluaa pitää koko oman asuntonsa itsellään. Isälle varmaan sopisi, jos minä muuttaisin hänen vaatehuoneeseensa ja olisin sieltä käytettävissä aina, kun isä jotain multa tarvitsee. Sen sijaan isälle ei sopisi, että muuttaisi mun vaatehuoneeseen tai edes yhteen makuuhuoneistani.
Monelle vanhukselle on tosi vaikeaa muuttaa edes pienempään asuntoon ja varsinkaan minnekään laitoshoitoon. Eivät halua, että joku muu alkaisikin päättää heidän asioistaan. Ihan jo vain siitä vuorokausirytmistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee vain toimeentulotukea. Ja varsinaisesti ei tarvitse silloinkaan maksaa omalta tililtä, mutta vuokraa ei siinä tapauksessa huomioida hakijan menoina.
Mä ostaisin ennemmin vaikka lahjakortin (ässä, k jne) jottei tämä näy tilillä. Kannattaa jo etukäteen varautua että jossain vaiheessa tilit tutkitaan kaikilta jotka saa jotain etuutta.
Kävin juuri aamulla haravoimassa 85 -vuotiaan isäni pihan ja ven pullaa mennessäni.
Tyttären vuokran maksan ja pojankin laskuja, mutta hän harvoin huolii apua.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostaisin ennemmin vaikka lahjakortin (ässä, k jne) jottei tämä näy tilillä. Kannattaa jo etukäteen varautua että jossain vaiheessa tilit tutkitaan kaikilta jotka saa jotain etuutta.
Siinähän tutkivat. Ja jos minä en voi sitä vuokraa maksaa omalta tililtä niin tuskin se edunsaaja sitä edes tarvitsee.
Vastaapa, ap, onko kaikki tuet haettu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla?
Ajattelen, että se olisi ratkaisu tuohon ongelmaan. Ajatuksiahan tässä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi isäsi elämänhallinta oli hukassa? Älä anna rahaa. Voit maksaa hänen laskujaan ja käydä hänen kanssaan ruokakaupassa, mutta aikuisten lasten ei mielestäni tarvitse tukea vanhempiaan taloudellisesti.
Osa on ihan minimieläkkeellä, kun ei ole mitään isoja tuloja ollut . Jos tulot on ollut niin pienet ettei säästöön ole jäänyt ei sitä eläkettäkään älyttömästi saa.
Jos köyhyyttä valittavien vanhempien tilillä on kuoltuaan kuitenkin paljon rahaa, niin onko sekin huono juttu. En ymmärrä, ne rahathan menee kuitenkin perintönä lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla?
Ajattelen, että se olisi ratkaisu tuohon ongelmaan. Ajatuksiahan tässä kysyttiin.
Minusta aloituksessa ei varsinaisesti edes oöe ongelmaa. Aloittaja kyselee ajatuksia siitä että hän maksaisi vapaaehtoisesti isänsä kuluja koska hän niin mitä ilmeisemmin kykenisi tekemään.
Itse en tosin ihan ymmärrä miksi se kiinnostaisi muita kuin korkrintaan isää antaako hän rahaa vai mieluummin jotain muuta tukea.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Ihan hyvä idea, mutta kannattaa varmistaa, että isäsi ei saa tai ole saamassa mitään sellaisia tukia, joihin satasen uusi kuukausitulo vaikuttaisi pienentävästi.
Sitten voi antaa käteisellä tai maksaa ruokakaupassa.