Köyhän 70v isän auttaminen eläkkeellä. Isäni toimi koulunkäynninohjaajana. Mitään ei säästöön jäänyt. Asuu vuokralla yksiössä
ja minä palkkatyössä voisin laitan sata euroa isän tilille joka kuukausi. Mitä ajattelette ideasta?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruseläke on yleensä jotain 1000 euroa kuussa. Ja jos asuu yksiössä muualla kuin ison kauppungin keskustassa, niin sillä kyllä pärjää.
Onko hänellä velkoja tai joku kulu, mihin menee paljon rahaa?
Tietenkin on hyvä asia auttaa, en sitä tarkoita.
Tuohon saa päälle vielä monta sataa euroa asumistukea. Pärjää ihan hyvin.
Miten te kuvittelette, että kaikki saa jotain h,n tukia? Mun työeläke tulee olemaan 1300e, enkä saa mitään tukia sen lisäksi, en ole ikinä saanut.
Miksi haluat ap nöyryyttää isääsi? Ei kukaan normaali ihminen ota rahaa vastaan lapsiltaan.
Jos mitään ei jäänyt säästöön, vika on kyllä ihan isässäsi itsessään. ANOPPINI oli pienipalkkaisissa suorittabissa töissä koko elämänsä ja joutui työkyvyttömyyseläkkeelle 55- vuotiaana. Miehensä jätti kahden teinipojan kanssa pärjäämään aikanaan.
Asuu omassa velattomassa kolmiossa yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista ja pärjäilee mukavasti. On varaa syödä ulkona ystävien kanssa silloin tällöin.
Jos annat isällesi rahaa, olet mahdollistaja.
Eikä 70v muutenkaan ole nykyään niin vanha, että sopii avuttomaksi heittäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruseläke on yleensä jotain 1000 euroa kuussa. Ja jos asuu yksiössä muualla kuin ison kauppungin keskustassa, niin sillä kyllä pärjää.
Miten te kuvittelette, että kaikki saa jotain h,n tukia? Mun työeläke tulee olemaan 1300e, enkä saa mitään tukia sen lisäksi, en ole ikinä saanut.
Oletko siis ap:n isä? Jos et huomannut, niin tuossa ei puhuttu kaikista Suomen eläkeläisistä.
Ps. Jos asut vuokra-asunnossa tuolla bruttoeläkkeellä ilman merkittävää omaisuutta, niin saat monta sataa euroa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Ihan hyvä idea, mutta kannattaa varmistaa, että isäsi ei saa tai ole saamassa mitään sellaisia tukia, joihin satasen uusi kuukausitulo vaikuttaisi pienentävästi.
Häh? Rahat tulee tietenkin antaa käteisenä tai muulla tavalla, ettei valtio saa tietää asiasta.
Kyllä ne rahat voi antaa ihan tilisiirtoinakin. Ei valtiota kiinnosta, ellei annettu summa kolmessa vuodessa ylitä lahjaveron alarajaa. Tai vaikuta siihen, mitä Kelan mahdollisia tukia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis ap:n isä? Jos et huomannut, niin tuossa ei puhuttu kaikista Suomen eläkeläisistä.
Ps. Jos asut vuokra-asunnossa tuolla bruttoeläkkeellä ilman merkittävää omaisuutta, niin saat monta sataa euroa asumistukea.
Eläkeläisen Asumistuki riippuu myös vuokran suuruudesta, itse saan 169e. En satoja euroja. Olen eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin isäsi tarvii rahaa? Eläkkeellä saa varmaan asumisen ja ruoan ostettua ja vaatetta ajoittain.
Ap saa auttaa vaikka kuollutta mummoaan
Saa, mutta täälläkin palstalla on usein ollut aloituksia siitä, että on avustettu vanhempia ja ostettu heille elektroniikkaa ym. Sitten heidän kuollessaan onkin paljastunut, että rahaa on tilillä kymmeniä tuhansia. Vanhemmat ovat vain aina voivotelleet huonoa taloutta ja ottaneet avun lapsilta. Lapsilla on kuitenkin ne omatkin lapset ja velvollisuudet.
Voi että, ehkä ovat säästäneet ne niille lapsille.
Niinpä! Olisitte iloisia jos vanhemmilla on rahaa. Vai oletteko tehneet itsenne perinnöttömiksi kiukuttelullanne?
Joku narsistinen vanhempi on osunut nyt väärään ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisen Asumistuki riippuu myös vuokran suuruudesta, itse saan 169e. En satoja euroja. Olen eläkkeellä.
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verojen jälkeen? Oletko koskaan hakenut mitään tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verojen jälkeen? Oletko koskaan hakenut mitään tukia?
Eläkkeellä hän voi hakea eläkeläisen asumistuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isäsi elämänhallinta oli hukassa? Älä anna rahaa. Voit maksaa hänen laskujaan ja käydä hänen kanssaan ruokakaupassa, mutta aikuisten lasten ei mielestäni tarvitse tukea vanhempiaan taloudellisesti.
Saa tukea ketä haluaa, sulta ei tarvii lupaa kysellä
Ilmeisesti ap:n pitää kuitenkin kysellä täällä "mitä ajattelette?".
Tukia voi saada, mutta ei niitäkään hakematta saa. Ehkä isä ei halua asioida "kansanhuollon" kanssa ja valittaa sitten rahojen vähyyttä.
Auta vaan. Isäsi oli alalla jossa todella pieni palkka.
Niinpä! Olisitte iloisia jos vanhemmilla on rahaa. Vai oletteko tehneet itsenne perinnöttömiksi kiukuttelullanne?