Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän 70v isän auttaminen eläkkeellä. Isäni toimi koulunkäynninohjaajana. Mitään ei säästöön jäänyt. Asuu vuokralla yksiössä

Vierailija
18.04.2026 |

ja minä palkkatyössä voisin laitan sata euroa isän tilille joka kuukausi. Mitä ajattelette ideasta?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin isäsi tarvii rahaa? Eläkkeellä saa varmaan asumisen ja ruoan ostettua ja vaatetta ajoittain. 

Pitää usein valita ruoka vai lääkkeet.

Vierailija
62/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaapa, ap, onko kaikki tuet haettu. 

Miksi pitäisi olla?

Ajattelen, että se olisi ratkaisu tuohon ongelmaan. Ajatuksiahan tässä kysyttiin.

Minusta aloituksessa ei varsinaisesti edes oöe ongelmaa. Aloittaja kyselee ajatuksia siitä että hän maksaisi vapaaehtoisesti isänsä kuluja koska hän niin mitä ilmeisemmin kykenisi tekemään.

Itse en tosin ihan ymmärrä miksi se kiinnostaisi muita kuin korkrintaan isää antaako hän rahaa vai mieluummin jotain muuta tukea.

Ajattelen, että on todellakin ongelma, jos aikuinen ihminen ei pärjää ilman lapsensa rahapussia. 

Sanottiiko aloituksessa että vanhempi ei pärjäisi ilman apua. Minusta ei. Kerrottiin vain siitä että mahdollisuus olisi auttaa taloudellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaapa, ap, onko kaikki tuet haettu. 

Miksi pitäisi olla?

Ajattelen, että se olisi ratkaisu tuohon ongelmaan. Ajatuksiahan tässä kysyttiin.

Minusta aloituksessa ei varsinaisesti edes oöe ongelmaa. Aloittaja kyselee ajatuksia siitä että hän maksaisi vapaaehtoisesti isänsä kuluja koska hän niin mitä ilmeisemmin kykenisi tekemään.

Itse en tosin ihan ymmärrä miksi se kiinnostaisi muita kuin korkrintaan isää antaako hän rahaa vai mieluummin jotain muuta tukea.

No kyllä se voi kiinnostaa Kelaa, jos tukien saajan tilille alkaa tipahdella kerran kuukaudessa ylimääräistä tuloa 100€. Sen vuoksi jo ihan ketjun alussa sanoin, että kannattaa varmistaa, että se satasen tilisiirto on oikeasti apua aloittajan isälle eikä lahjka Kelalle. Mikäli vanhus ei mitään tulosidonnaisia tukia saa, niin sitten no problem. 100 €/kk ei vielä kiinnosta edes verottajaa. 

Vierailija
64/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan isäni ruuat ja suurimman osan vaatteista. Käyn hänen luonaan siivoamassa viikottain. Isäni ei ole köyhä, sillä hän on tehnyt yli 40 vuotta töitä hyvässä esimiesasemassa. Isälläni menee eläkkeestä paljon lääkkeisiin, muihin hoitotuotteisiin sekä erilaisiin toimintakykyä ylläpitäviin palveluihin, kuten diabeetikon jalkahoitoon. 
Autan mielelläni isääni. Minulla on ihana isä ja minulla oli ihana lapsuus. Haluan antaa isälleni takaisin kaiken sen hyvän mitä häneltä olen saanut ja tarjota hänelle mahdollisimman hyvän vanhuuden. 

Vierailija
65/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa raha käteisenä tai ostaa esim. ruokaa. Kela vahtii juuri niitä kaikkein köyhimpiä ja rokottaa jokaisesta eurosta. 

Vierailija
66/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isäsi elämänhallinta oli hukassa? Älä anna rahaa. Voit maksaa hänen laskujaan ja käydä hänen kanssaan ruokakaupassa, mutta aikuisten lasten ei mielestäni tarvitse tukea vanhempiaan taloudellisesti.

Jumalauta mikä idiootti olet! Olet todella vieraantunut siitä mitä köyhän ihmisen elämä on Suomessa.

67/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa antaa raha käteisenä tai ostaa esim. ruokaa. Kela vahtii juuri niitä kaikkein köyhimpiä ja rokottaa jokaisesta eurosta. 

Just näin. Aeimmin toimeentulotuen saajalle sallittiin lahjoitus 50 euroon asti ja vasta sitä isommasta lahjoituksesta tukea pinenennettiin. Nyt tuota 50 euron rajaa ei enää ole vaqan joka ainoa euro, mikä tilille tupsahtaa, pienentää toimeentulotukea. Ensi kuussa myös työttömän peruspäiväraha muuttuu käytännössä toimeentulotueksi.  Sitä vaan kutsutaan uudessa mallissa yleistueksi. Mä olen tekemässä avustuksen eläinsuojeluun, mutta henkilö, joka sen avun toimittaa perille, on tällä hetkellä työtön. En siis voi laittaa sitä rahaa hänen tililleen, koska muuten hän ei saisi ensi kuussa ollenkaan päivärahoja. Koska Kela katsoo, että se on hänellöe tuloa, vaikka se raha on oikeasti menossa Ukrainaan koiratarhalle. Joten annan sen summan hänelle käteisenä, jotta ei joudu mun koiratarha-.avustukseni vuoksi olemaan toukokuussa syömättä. 

Vierailija
68/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lisäeläke? Tarkoitatko kansaneläkettä, jota esim. Itse 83 v en saa. Paavo Lipposen hallitus vei sen minun laillani ansaitsevilla, lupasi palauttaa, mutta toisin kävi. Eläkkeeni on noin 200 e liian korkea, sen vuoksi ei tule mitään tukia. 

Vierailija
69/69 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin isäsi tarvii rahaa? Eläkkeellä saa varmaan asumisen ja ruoan ostettua ja vaatetta ajoittain. 

Kyllä se monelle eläkeläiselle tekee tiukkaa, jos on ollut pienipalkkaisessa työssä, sillä on paljon työeläkkeitä jotka ovat 900-1200 €/kk erityisesti jos tarvitsee lääkkeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän