Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotain naista ei ahdistella?

Vierailija
17.04.2026 |

Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.

Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja  töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.

Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?

Kommentit (384)

Vierailija
261/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kulkee kuulokkeet korvilla ei kuule ahdistelua.

Tätä joskus mietin tyttäreni kohdalla, eli osa ainakin menee ohi.

Ap

Ihmettelen samaa, kukaan ei kommentoi beigejä persvako trikoitani ja toppiani, kun oon mökilläyksin, mutta kaupungilla moni kehottaa laittamaan vaatteet päälle. Onko se ahdistelua? 

Ole iloinen, että saat vain tuollaisia kommentteja. Jos mies kulkisi noissa samoissa vaatteissa olisi poliisikin paikalla alta aika yksikön syyttämässä paljastelusta. Naisille sallitaan pukeutumisen suhteen paljon enemmän vapauksia kuin miehille.

Olisi joskus ihan tasa-arvonkin kannalta nähdä edes yksi mies sellaisessa asussa joka paljastaisi todellakin ihan kaiken. Mutta kun ei, miehillä on aina shortseinakin siistit pukushortsit tai ylilöysät polvissa roikkuvat shortsit. Ja siisti teeppati tai löysä teeppari. Ja joskus voi nähdä yläosattomankin miehen jossain, muttei koskaan mitään verrattuna naisten pukeutumiseen. Naiset ovat mestareita paljastamaan pukeutumalla. 

Ajatelkaapa vaikka mitä tahansa gaalaa rapakon takana ja muuallakin. Miehillä puvut, naisilla nakumekot. Koska tulee se päivä, kun mies kulkee nakupuvussa???

Ei tapahdu koska naisia ällöttää miesten keho.

Mua ällöttää aivan kaikkien vieraiden ihmisten alaston keho enkä todellakaan halua nähdä nakumekkoista julkkisnaista yhtään sen enempää kuin jotain borat-asuista julkkismiestä. Enkä myöskään taviksella avaran kaula-aukon paljastamaa rintavakoa tai rintakarvamattoa saati sitten persvakoa tai kamelinvarvasta.

Ainoastaan oman kullan kehosta tykkään alastomana mutta sillekin nakuilulle on aikansa ja paikkansa. En tosiaan tykkäisi tai pitäisi hottina jos mies kekkuloisi puolialastomana ruokakaupassa tai ravintolan terassilla.

Vierailija
262/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan en ketjua ole lukenut, mutta ilmeisesti moni kokee typerät iskävitsailut ja muut nolot puujalat ahdisteluksi vaikka ne ei olisi edes navanalusjuttuja eli kömpelö smalltalk kuuluu kiellettyihin asioihin. Osa myös kokee ahdistelijoiksi kaikki samoissa kauppakeskuksissa ja luontopoluilla liikkuvat miehet vaikka ne ei edes ottaisi kontaktia tai jos ne hymyilee esim taukopaikalla muille siellä oleville tai vilkaisee kohti polulla vastaantulevaa. Sitäkin jo valitellaan ketjussa kuinka näitä siellä liikkuvia miehiä ei voi vältellä vaikka haluaisi.

Onneksi en ole mies. Tämä ketju oli myös siinä mielessä silmiä avaava, etten enää ihmettele yhtään ettei yksikään mies tule juttelemaan oma-aloitteisesti.

Olen mies ja pelko leimautua ahdistelijaksi on minulla. Harrastan paljon liikuntaa ja lähes päivittäin teen saman kävelylenkin kaupungin puistossa. Jos joku nainen sattuu kävelemään edelläni niin melko piaan risteyksessä vaihdan rutiinireittiäni ettei nainen luule minua ahdistelijaksi joka seuraa perässä ja katsoo persettä! Kuinka pitkän matkan mies voi kävellä naisen perässä samaan suuntaan?

M39 

Kävele rauhassa omaa reittiäsi ja katsele persettä jos sellainen edessäsi on. Älä nössöile, haluat katsoa kuitenkin koska se on normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin herkkä kuin nykynaiset on. Jos joku läimii mua pyllylle, en pahastu. Jos joku kehuu ulkonäköäni, en pahastu. Nykyään pahoitetaan mieli ihan joka asiasta ja kaiken voi tulkita ahdisteluksi. Siksi "kaikkia" naisia muka ahdistellaan.

Mitäköhän luulet, pahastuisiko nykymiehet, jos heitä läimisi päin naamaa? Jos pahastuisivat, niin olisiko asiallista päivitellä, että kun nämä nykymiehet pahoittavat mielensä "ihan joka asiasta"?

Miksi vertaat pyllylle lätkäisyä naamalle lätkäisyyn?

Totta, itse asiassa 🤔 Koska harva mies varmaan nauttisi, että pyllylle läpsäistään yhtäkkiä

Sanoisin miehenä että melkein kaikki miehet koko pitäisi tai eivät välittäisi lainkaan jos nainen niin heille tekisi. Koittakaa nyt jo ymmärtää että miehet eivät ole samanlaisia reppanoita kuin te.

Eiköhän reppana ole se mies, jonka pitää väkisin päästä kourimaan/läpsimään vieraita ihmisiä?

Tässä keskustelussa on outoa se, että miesten mielestä on ok käydä täysin tuntemattomaan ihmiseen käsiksi ja luulla, että tämä vielä nauttisi siitä. 

Käsi sydämelle sullakin, kuinka paljon nauttisit, jos  vieras mies tulisi sinun muniasi puristelemaan?

Nainen ei ehkä ole miehelle uhka, mutta jokainen mies joka käyttäytyy uhkaavasti/käy kiinni naiseen, on naiselle uhka. Mies on myös miehelle uhka, eli tykkäisitkö, jos vieras mies tulisi kourimaan muniasi ja persettäsi ja lähti raahaamaan sinua puskaan?

Miesten pitää ymmärtää, että naiselle mies on uhka, ei mikään ihana rakkauden tunnustus, kun vieras ukkeli tommaa kätensä naisen jalkoväliin. Naiselle se on kauhun paikka. 

Eli heteronaisille heteromies on yhtä vastenmielinen kuin homomies heteromiehille. Ymmärretty. Kerro mikä on heteronaisille yhtä viehättävä kuin heteromiehille heteronainen? Karhu tai lesbo? Mies se ei selvästikään voi olla. Mistähän tämä huima ero kiinnostuksessa vastakkaiseen sukupuoleen mahtaa johtua? Veikkaan ihan biologiaa. Jos 10 miestä parittelee yhden naisen kanssa niin ei tiedä kuka on isä mutta jos mies parittelee 10 naisen kanssa niin tiedetään kuka on isä.

Väärin ymmärretty ja ilmeisesti tarkoituksella.

Heteronaisille AHDISTELEVA heteromies on yhtä vastenmielinen kuin homomies heteromiehille

Vierailija
264/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani maskuliiniset lesbot sanoo ettei heitä ahdistella, feminiinisempiä lesboja kyllä.

Ei kai tuo ketään yllätä. Miestä larppaavat naiset ovat niin kuvottavan näköisiä. Rumat miehetkin jäävät kakkoseksi.

Onko jokin saavutus että ahdistellaan? Eikö jokaisen pitäisi saada kulkea ahdistelematta? Ihme vääntöä taas!

Jos ei saa koskaan huomiota, voi kuvitella että se negatiivinenkin huomio on hyvä juttu. Oikeasti se ei tietenkään ole.

Koko juju onkin siinä minkä kokee negatiiviseksi ja ahdisteluksi. Naisille lähes kaikki on epätoivottua. Minä sitä vastoin vain tykkäsin jos joku nainen hyppäisi baarin sohvalle eteeni ja hieroisi farkkupersettään naamaani ja vielä parempi mitä ohuempi asu olisi.

Ja varmaan tykkäisit myös, jos farkkupersettään hieromaan tulisi kaljamaha Make tai hampaaton hieltähaiseva pubiruusu Pirkko. Ahdistelussahan sinä et valitse sitä, kuka tulee, milloin, missä ja millaisessa asussa.

Vierailija
265/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan en ketjua ole lukenut, mutta ilmeisesti moni kokee typerät iskävitsailut ja muut nolot puujalat ahdisteluksi vaikka ne ei olisi edes navanalusjuttuja eli kömpelö smalltalk kuuluu kiellettyihin asioihin. Osa myös kokee ahdistelijoiksi kaikki samoissa kauppakeskuksissa ja luontopoluilla liikkuvat miehet vaikka ne ei edes ottaisi kontaktia tai jos ne hymyilee esim taukopaikalla muille siellä oleville tai vilkaisee kohti polulla vastaantulevaa. Sitäkin jo valitellaan ketjussa kuinka näitä siellä liikkuvia miehiä ei voi vältellä vaikka haluaisi.

Onneksi en ole mies. Tämä ketju oli myös siinä mielessä silmiä avaava, etten enää ihmettele yhtään ettei yksikään mies tule juttelemaan oma-aloitteisesti.

Olen mies ja pelko leimautua ahdistelijaksi on minulla. Harrastan paljon liikuntaa ja lähes päivittäin teen saman kävelylenkin kaupungin puistossa. Jos joku nainen sattuu kävelemään edelläni niin melko piaan risteyksessä vaihdan rutiinireittiäni ettei nainen luule minua ahdistelijaksi joka seuraa perässä ja katsoo persettä! Kuinka pitkän matkan mies voi kävellä naisen perässä samaan suuntaan?

M39 

Mä mikään oikea mies ole. Tissiposki. Käs’veska-poika. Mahdollisesti joku fruittari, joka oo ikän edes naista saanu. Yksin istut nytkin lauantai-iltana kylmän suihkun alla, vedät käteen ja kuuntelet cold playta.

Mies ei välitä, eikä mieti mitä nainen puistossa ajattelee. 

Vierailija
266/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu on sikäli mielenkiintoinen, että tästäkin näkee, miten erilailla suhtaudutaan rikoksen uhtriin sen mukaan onko tämä mies vai nainen.  Kun vanha mies tuli tapetuksi, kun kulki juna-asemalta kotiin Helsingissä, kukaan ei epäillyt, että uhri olisi jotenkin ollut syyllinen kohtaloonsa. Mutta, kun nainen rais*kataan kotimatkalla juna-asemalta kotiin, alkaa spekulaatio, että mitä sillä oli päällä ja mitä se teki, että joutui rikoksen uhriksi. 

Naista uhrina syyllistetään aina, mies on vain uhri. Kun nainen joutuu rikoksen uhriksi, on syy uhrin itsensä, väärin pukeuduttu tai oltu väärään aikaan ulkona ja  tekijä on syytön. 

Kun mies joutuu rikoksen uhriksi, on syyllinen aina tietenkin tekijä. 

Nainen tullessaan rikoksen uhrikssi matkalla junalta kotiin, ei voi edes teoriassa olla yhtään MITENKÄÄN syyllinen tilanteeseen. 

Ei yhtikäs mitenkään.

Ne, jotka muuta väittää tai edes vihjailee, on yksinkertaisesti päästään sairaita ihmisiä, joiden sanoilla ei ole mitään arvoa.

Ei ole syyllinen tietenkään mutta omilla päätöksillä voi riskejä minimoida. Jos mies/nainen hyppää aitaukseen jossa on tiikereitä ja tiikerit raatelee niin ko. henkilö on uhri vaikka se oli omaa syytä. Harva jättää kotiinsa oven lukitsematta vaikka on syytön jos joku kotiin murtautuu.

Sinusta siis aitaus on juna ja miehet siellä tiikereitä?  Eli naiset ei saisi matkustaa junalla ilman henkivartijaa tai oli oma moka? Ahaa.

Vierailija
267/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää pinnistellä että muistan ahdistelua. Koska pyyhkäisen sellaisen heti pois kuin pölyt olkapäältä. Ei kiinnosta, ei herätä mitään tunteita. Yhdentekevää. Fiilis on vähän että monet naiset haluavat tehdä siitä numeron koska se pohjimmiltaan voitelee olematonta itsetuntoa. Mua ei ole koskaan kiinnostanut pätkääkään mitä joku random mies, tai kukaan, minusta tykkää.

Vierailija
268/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu. 

Voi pölhö.

No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa? 

Juuri esim. ostoskeskuksissa ja luontopoluilla ahdistellaan. Miten sitä pystyy välttämään näissä liikkuvia miehiä? 

Juu, ruokaostoksilla on pakko käydä. Minua on puristeltu takapuolesta Prisman maustehyllykön vieressä. Mukanani oli kaksi pientä lasta ja olin raskaana.

Et ole koskaan kuulluut Prisman noutopisteestä? Tai kotiinkuljetuksesta? Olisi helpompaa lastenkin kanssa ja voisi käyttää säästynen ajan johonkin mukavaan yhteiseen tekemiseen.

Sinusta on naisen oma vika, että tuli ahdistelluksi, koska kehtasikin käydä kaupassa????

Vierailija
269/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, joita miehet pelkäävät.  

Minä en ymmärrä tuota, että miten niin pelkäävät? Siis mitä pelkäävät?

Itselleni on joskus sanottu tuota, mutta arvelisin, että ns. hyvät fiksut miehet eivät kyllä minua pelkää (eivätkä ketään tietysti ahdistelekaan). Epämääräisemmät, sutkimmat ja toisten fyysistä koskemattomuutta rikkovat miehet saattavat pelätäkin, ja se on tietysti ihan hyvä niin. Olen sen joskus huomannut, että ahdistelusta syytetyt miehet pelästyvät kun tulen paikalle, eivätkä uskalla tulla kovin lähelle vaikka puhuisivat minulle. Sen ihan näkee, että ovat vähän varpaillaan.

Ahdistelijat haluavat heikon, helpon uhrin, joka ei pane vastaan tai huuda kovaan ääneen apua. Sinä et ole sellainen.

Vierailija
270/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska netissä korostuu ääripäät. Oikeassa elämässä suurin osa naisista ei ole kokenut ahdistelua. Jos kysytään samaa netissä, niin suurin osa on kokenut ahdistelua. Ei keskustelupalstoilla käy kuin pieni osa ihmisistä.

Vierailija
271/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani maskuliiniset lesbot sanoo ettei heitä ahdistella, feminiinisempiä lesboja kyllä.

Ei kai tuo ketään yllätä. Miestä larppaavat naiset ovat niin kuvottavan näköisiä. Rumat miehetkin jäävät kakkoseksi.

Onko jokin saavutus että ahdistellaan? Eikö jokaisen pitäisi saada kulkea ahdistelematta? Ihme vääntöä taas!

Jos ei saa koskaan huomiota, voi kuvitella että se negatiivinenkin huomio on hyvä juttu. Oikeasti se ei tietenkään ole.

Koko juju onkin siinä minkä kokee negatiiviseksi ja ahdisteluksi. Naisille lähes kaikki on epätoivottua. Minä sitä vastoin vain tykkäsin jos joku nainen hyppäisi baarin sohvalle eteeni ja hieroisi farkkupersettään naamaani ja vielä parempi mitä ohuempi asu olisi.

Ja varmaan tykkäisit myös, jos farkkupersettään hieromaan tulisi kaljamaha Make tai hampaaton hieltähaiseva pubiruusu Pirkko. Ahdistelussahan sinä et valitse sitä, kuka tulee, milloin, missä ja millaisessa asussa.

Vastakkaisten sukupuolten toimintaa ajattelin vaikka naaraat aina oletusarvoisesti menee homoiluun. Jos pubiruusu hyppää sohvalle kuvailun mukaisesti niin varmaan räjähtäisin nauruun. Olen kuullut sanonnan ettei mies ole oikeasti elänyt jos ei ole saanut huulihölkkää hampaattomalta naiselta niin menisin äkkiä baarin vessaan kokeilemaan.

Vierailija
272/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin herkkä kuin nykynaiset on. Jos joku läimii mua pyllylle, en pahastu. Jos joku kehuu ulkonäköäni, en pahastu. Nykyään pahoitetaan mieli ihan joka asiasta ja kaiken voi tulkita ahdisteluksi. Siksi "kaikkia" naisia muka ahdistellaan.

Mitäköhän luulet, pahastuisiko nykymiehet, jos heitä läimisi päin naamaa? Jos pahastuisivat, niin olisiko asiallista päivitellä, että kun nämä nykymiehet pahoittavat mielensä "ihan joka asiasta"?

Miksi vertaat pyllylle lätkäisyä naamalle lätkäisyyn?

Totta, itse asiassa 🤔 Koska harva mies varmaan nauttisi, että pyllylle läpsäistään yhtäkkiä

Sanoisin miehenä että melkein kaikki miehet koko pitäisi tai eivät välittäisi lainkaan jos nainen niin heille tekisi. Koittakaa nyt jo ymmärtää että miehet eivät ole samanlaisia reppanoita kuin te.

Eiköhän reppana ole se mies, jonka pitää väkisin päästä kourimaan/läpsimään vieraita ihmisiä?

Tässä keskustelussa on outoa se, että miesten mielestä on ok käydä täysin tuntemattomaan ihmiseen käsiksi ja luulla, että tämä vielä nauttisi siitä. 

Käsi sydämelle sullakin, kuinka paljon nauttisit, jos  vieras mies tulisi sinun muniasi puristelemaan?

Nainen ei ehkä ole miehelle uhka, mutta jokainen mies joka käyttäytyy uhkaavasti/käy kiinni naiseen, on naiselle uhka. Mies on myös miehelle uhka, eli tykkäisitkö, jos vieras mies tulisi kourimaan muniasi ja persettäsi ja lähti raahaamaan sinua puskaan?

Miesten pitää ymmärtää, että naiselle mies on uhka, ei mikään ihana rakkauden tunnustus, kun vieras ukkeli tommaa kätensä naisen jalkoväliin. Naiselle se on kauhun paikka. 

Eli heteronaisille heteromies on yhtä vastenmielinen kuin homomies heteromiehille. Ymmärretty. Kerro mikä on heteronaisille yhtä viehättävä kuin heteromiehille heteronainen? Karhu tai lesbo? Mies se ei selvästikään voi olla. Mistähän tämä huima ero kiinnostuksessa vastakkaiseen sukupuoleen mahtaa johtua? Veikkaan ihan biologiaa. Jos 10 miestä parittelee yhden naisen kanssa niin ei tiedä kuka on isä mutta jos mies parittelee 10 naisen kanssa niin tiedetään kuka on isä.

Sä et selvästi tajua mistään mitään. 

Sitä paitsi vaikka mies parittelisi 100 naisen kanssa, ei hän voi olla varma kukan sen lapsen isä on jonka nainen synnyttää.

Jos palstaan on uskomista niin 99% miehistä ei ole sen lapsen isä, jonka isä luulee olevansa. Eikä tuolla asialla ole mitään naisten ahdistelun kanssa joka on pelkkää väkivaltaa miehiltä naisia kohtaan. 

J

Mies joka tämän kieltää hyväksyy  miehen tekemän väkivallan naisia kohtaan.

Vierailija
273/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastakkaisten sukupuolten toimintaa ajattelin vaikka naaraat aina oletusarvoisesti menee homoiluun. Jos pubiruusu hyppää sohvalle kuvailun mukaisesti niin varmaan räjähtäisin nauruun. Olen kuullut sanonnan ettei mies ole oikeasti elänyt jos ei ole saanut huulihölkkää hampaattomalta naiselta niin menisin äkkiä baarin vessaan kokeilemaan.

Ei kai siinä sitten mitään. Toivotaan, että tärppää.

Vierailija
274/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska netissä korostuu ääripäät. Oikeassa elämässä suurin osa naisista ei ole kokenut ahdistelua. Jos kysytään samaa netissä, niin suurin osa on kokenut ahdistelua. Ei keskustelupalstoilla käy kuin pieni osa ihmisistä.

https://stat.fi/fi/uutinen/seksuaalinen-hairinta-on-tyoelamassa-edellee…

Vierailija
275/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu on sikäli mielenkiintoinen, että tästäkin näkee, miten erilailla suhtaudutaan rikoksen uhtriin sen mukaan onko tämä mies vai nainen.  Kun vanha mies tuli tapetuksi, kun kulki juna-asemalta kotiin Helsingissä, kukaan ei epäillyt, että uhri olisi jotenkin ollut syyllinen kohtaloonsa. Mutta, kun nainen rais*kataan kotimatkalla juna-asemalta kotiin, alkaa spekulaatio, että mitä sillä oli päällä ja mitä se teki, että joutui rikoksen uhriksi. 

Naista uhrina syyllistetään aina, mies on vain uhri. Kun nainen joutuu rikoksen uhriksi, on syy uhrin itsensä, väärin pukeuduttu tai oltu väärään aikaan ulkona ja  tekijä on syytön. 

Kun mies joutuu rikoksen uhriksi, on syyllinen aina tietenkin tekijä. 

Nainen tullessaan rikoksen uhrikssi matkalla junalta kotiin, ei voi edes teoriassa olla yhtään MITENKÄÄN syyllinen tilanteeseen. 

Ei yhtikäs mitenkään.

Ne, jotka muuta väittää tai edes vihjailee, on yksinkertaisesti päästään sairaita ihmisiä, joiden sanoilla ei ole mitään arvoa.

Ei ole syyllinen tietenkään mutta omilla päätöksillä voi riskejä minimoida. Jos mies/nainen hyppää aitaukseen jossa on tiikereitä ja tiikerit raatelee niin ko. henkilö on uhri vaikka se oli omaa syytä. Harva jättää kotiinsa oven lukitsematta vaikka on syytön jos joku kotiin murtautuu.

Sinusta siis aitaus on juna ja miehet siellä tiikereitä?  Eli naiset ei saisi matkustaa junalla ilman henkivartijaa tai oli oma moka? Ahaa.

Etkö osaa lukea vai etkö vain ymmärrä lukemasi koska olet nainen?

"Mutta, kun nainen rais*kataan kotimatkalla juna-asemalta kotiin,"

Junalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä helvetin tyhmä palikka lol

Vierailija
276/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitää pinnistellä että muistan ahdistelua. Koska pyyhkäisen sellaisen heti pois kuin pölyt olkapäältä. Ei kiinnosta, ei herätä mitään tunteita. Yhdentekevää. Fiilis on vähän että monet naiset haluavat tehdä siitä numeron koska se pohjimmiltaan voitelee olematonta itsetuntoa. Mua ei ole koskaan kiinnostanut pätkääkään mitä joku random mies, tai kukaan, minusta tykkää.

Taidat olla mies? 

Jos taas olet noin tunteeton ja et saa traumoja esim siitä, että sinut rais*kataan niin olisit tietenkin siinä mielessä hyvä uhri, koska et menettäisi elämän haluasi. Nythän monet rais*katut menettävät otteen elämästä ja heidän koko loppu elämä on pilalla.  Jotkut tekevät itsemurhan. 

Varmasti se voitelee itsetuntoa, kun ventovieras ukko on halunnut niin kovasti että rais*kaa kotimatkalla. Sairasta porukkaa tässä ketjussa kyllä. 

Just näilla teeseillä ahdistelijat/rais*kaajat puolustelevat tekemisiään. Että kyllä se nainen tykkää ja vieläpä on ylpeä, kun hänet on rais*kattu ja häntä on ahdisteltu.  On niin haluttu olo. Voi herra isä miesten logiikkaa.

Mutta joo, oikeasti tuossa on vain halua loukata ja satuttaa uhria ja se on naisvihaa. Halutaan särkeä ja rikkoa nainen vain sen takia, että hän on nainen. 

Vierailija
277/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu. Jos minulta kysytään onko työssä tapahtunut seks häirintää. Varmaan,  onhan puolisoni ensinnäkin entinen työkaveri :D Yht.työkumppani sanoo kauniiksi. Työkaveri pyrkii reissussa samaan huoneeseen.  Mitä sitten? Osaan kai sanoa ei kiitos, ja mennääs nyt asiaan. Draamailu ei yleensäkään kuulu tapoihin, en saa sellaisesta oikein mitään, enkä ymmärrä miten niin moni jaksaa elämöidä olemattomista ongelmista.

Vierailija
278/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä sitten mitään. Toivotaan, että tärppää.

Kiitos paljon. Hyvää ja aurinkoista viikonloppua sinulle 🙂

Vierailija
279/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää katsomista seksuaalisena häiritsemisenä niin sitten. Tätä on kokenut 22% kyselyyn vastanneista....

Eiköhän tämä kerro Suomen seksuaalisen häirinnän tason. Jossain kehitysmaassa katsomista ei pidetä seksuaalisena häirintänä.

Vierailija
280/384 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu. Jos minulta kysytään onko työssä tapahtunut seks häirintää. Varmaan,  onhan puolisoni ensinnäkin entinen työkaveri :D Yht.työkumppani sanoo kauniiksi. Työkaveri pyrkii reissussa samaan huoneeseen.  Mitä sitten? Osaan kai sanoa ei kiitos, ja mennääs nyt asiaan. Draamailu ei yleensäkään kuulu tapoihin, en saa sellaisesta oikein mitään, enkä ymmärrä miten niin moni jaksaa elämöidä olemattomista ongelmista.

Se ei ole mikään valinta. Ei kukaan halua draamailla. Joitakin se oikeasti ahdistaa, voi tulla pelkotiloja ja muuta häiritsevää. Tiedän ihmisen, joka 90-luvulla otti töihin lähtiessä linkkuveitsen taskuun, jotta olisi ollut turvallisempi olo siellå.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi